Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dat vuurwerk ook,.... zucht,....
Moderator: moderatorteam
-
doggy
Dat vuurwerk ook,.... zucht,....
Het word nu wel heel erg hoor,....
Ze knallen sinds 2 dagen echt veel meer dan normaal.
En dan vooral op de na-middag en 's avonds.
Beike laat nu zelfs zijn eten staan, zo bang is hij.
En eten laten staan en Beike, klopt niet, Beike is gek op eten, hij laat zelden wat over van zijn eten.
Hij wurmt zich in het kleinste hoekje en gaat daar liggen trillen en hijgen.
Uitlaten, wat normaal een feest is , is nu soms een drama en de lijn staat continu strak.
( Beike trekt normaal nooit aan de riem).
In de morgen valt het mee en dan kan Beike lekker uitrennen, dan is hij ook los, omdat ze dan niet knallen.
Vorig jaar ging het ook zo, en op de avond zelf ( oud en nieuw) was er niks aan de hand en lag Beike gewoon te slapen.
Elke keer als Beike schrikt, heb ik de neiging om naar buiten te gaan en te schreeuwen: Ga ergens anders die rommel vergooien, maar niet hier achterhuis.
Maar daar schiet je niks mee op, dan krijg je vaak alleen maar de volle laag terug.
Zijn jullie honden nu ook zo bang???
Ze knallen sinds 2 dagen echt veel meer dan normaal.
En dan vooral op de na-middag en 's avonds.
Beike laat nu zelfs zijn eten staan, zo bang is hij.
En eten laten staan en Beike, klopt niet, Beike is gek op eten, hij laat zelden wat over van zijn eten.
Hij wurmt zich in het kleinste hoekje en gaat daar liggen trillen en hijgen.
Uitlaten, wat normaal een feest is , is nu soms een drama en de lijn staat continu strak.
( Beike trekt normaal nooit aan de riem).
In de morgen valt het mee en dan kan Beike lekker uitrennen, dan is hij ook los, omdat ze dan niet knallen.
Vorig jaar ging het ook zo, en op de avond zelf ( oud en nieuw) was er niks aan de hand en lag Beike gewoon te slapen.
Elke keer als Beike schrikt, heb ik de neiging om naar buiten te gaan en te schreeuwen: Ga ergens anders die rommel vergooien, maar niet hier achterhuis.
Maar daar schiet je niks mee op, dan krijg je vaak alleen maar de volle laag terug.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Dat vuurwerk ook,.... zucht,....
Ja.doggy schreef:Zijn jullie honden nu ook zo bang???
Maar ik merk wel enige verbetering door de vuurwerkkit die ik gebruik.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Hier is weinig vuurwerk, wel veel carbid.
Felix is er niet bang voor, hij kijkt alleen bij elke knal nieuwsgierig naar de lucht of er ook iets valt
In een stad lijkt het mij strontvervelend echter. Arme Beike.
Felix is er niet bang voor, hij kijkt alleen bij elke knal nieuwsgierig naar de lucht of er ook iets valt
In een stad lijkt het mij strontvervelend echter. Arme Beike.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Moos
- Zeer actief
-
S@ndr@
- Zeer actief
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
-
astrid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
- Aantal honden: 2
Hier is geen vuurwerk te horen, nooit. Af en toe sporadisch in de verte. Maar toen ik gisteren bij iemand op bezoek ging in de stad en uit de auto stapte dacht ik even dat de 3e wereldoorlog was uitgebroken zo heftig was het daar. Ik dacht toen dus aan al die honden in de stad die zo vreselijk bang zijn. Het lijkt me vreselijk om je hond zo bang te zien.
- JML
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Het hoeft maar een keer te knallen als we buiten zijn en dan wil maddox terug. Voor hem hoeft het niet meer dan.
Vanmorgen wel naar het omheinde veld geweest, vorige week knalde het daar en dook hij bijna door het hek heen.
Maar vandaag heeft hij samen met cheeky en de honden van Lonneke en Erik echt even lekker kunnen rennen.
Vanmorgen wel naar het omheinde veld geweest, vorige week knalde het daar en dook hij bijna door het hek heen.
Maar vandaag heeft hij samen met cheeky en de honden van Lonneke en Erik echt even lekker kunnen rennen.
-
doggy
Beike laat zelfs zijn eten staan, dat is niks voor hem.
( Toen Beike pup was, had jeugd een rotje onder zijn poten gegooid, ik denk dat hij daarom zo bang is ).
Hij ligt nu bij de bank, bij mijn broertje.
Mag je je hond in zo'n geval niet steunen door een aaitje te geven??
Dat je zeg maar laat zien dat je er bent??
( Toen Beike pup was, had jeugd een rotje onder zijn poten gegooid, ik denk dat hij daarom zo bang is ).
-
astrid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Natuurlijk wel, je moet doen waar jij je goed bij voelt hoor. Banger dan dit kan hij toch haast niet meer worden? Je mag je hond best steun geven op moeilijke momenten.doggy schreef:Beike laat zelfs zijn eten staan, dat is niks voor hem.
-
S@ndr@
- Zeer actief
-
doggy
Bevestig je daardoor zijn angst niet??astrid schreef:Natuurlijk wel, je moet doen waar jij je goed bij voelt hoor. Banger dan dit kan hij toch haast niet meer worden? Je mag je hond best steun geven op moeilijke momenten.doggy schreef:Beike laat zelfs zijn eten staan, dat is niks voor hem.
( Ik denk niet dat het veel erger kan worden).
Beike is ook bang voor ballonnen, omdat hij weet, dat daar ee knal uit komt.
Het doet me soms echt zeer, om hem zo bang te zien, zo ken ik hem niet.
Gelukkig is het niet het hele jaar door.
Zo was Beike vorig jaar nog bag voor knallen van ver weg, maar nu niet meer.
Maar als er een knal is geweest die dichtbij is geweest, maak de rest niks meer uit.
- Jaap*
- Zeer actief
"Troosten", en troostende woordjes zijn niet zo handig. Maar met het geven van gewone aandacht is niks mis
Een hond die steun bij je zoekt afwijzen door hem te negeren vind ik stukken erger.
Een hond die steun bij je zoekt afwijzen door hem te negeren vind ik stukken erger.
-
doggy
Mij is altijd gezegd dat ik hem wel 1 aaitje mocht geven, maar daarna niet meer.Jaap* schreef: Een hond die steun bij je zoekt afwijzen door hem te negeren vind ik stukken erger.
Beike is alleen al zo bang, dat je hem niet banger kan krijgen.
Meer verprutsen door aaien e.d. lukt denk ik niet.
Ik geef hem dus ook wel een "schouderklopje" , negeren vind ik zelf ook idd. erg.
- Jaap*
- Zeer actief
Ik ga écht niet tellen hoe vaak ik mijn hond aai
Als ik hem wil aaien dan aai ik hem
Maar ik ga hem niet "troosten". Omdat ik dat alleen voor mijn gemoedsrust zou doen, en daar gaat het niet om.
Voor een hond betekent troosten niet meer dan dat er wel iets vreemds aan de hand moet zijn als ik zo zielig doe. Terwijl hij juist hoopt dat ik hem er door ga loodsen.
Zet hem dus maar lekker bij je op de bank, als hij daar wel vaker zit tenminste
En ga niet klooien met lekkers en weet ik veel, gewoon lekker bij je houden als hij dat wil en geen overbodig gedoe
Als ik hem wil aaien dan aai ik hem
Maar ik ga hem niet "troosten". Omdat ik dat alleen voor mijn gemoedsrust zou doen, en daar gaat het niet om.
Voor een hond betekent troosten niet meer dan dat er wel iets vreemds aan de hand moet zijn als ik zo zielig doe. Terwijl hij juist hoopt dat ik hem er door ga loodsen.
Zet hem dus maar lekker bij je op de bank, als hij daar wel vaker zit tenminste
En ga niet klooien met lekkers en weet ik veel, gewoon lekker bij je houden als hij dat wil en geen overbodig gedoe
- Moos
- Zeer actief
Zo doe ik het met Saar ook.
Als het knalt, of onweert, komt ze bij me zitten. Ik leg dan een dekentje (vindt ze veilig heb ik het idee) over haar heen en mijn hand tegen haar aan. Geen uitgebreid geaai ofzo, wel contact maken dat ze weet dat ik er ben.
Ga ik dan naar de wc dan loopt ze achter me aan en wil ze mee de badkamer in; prima
(normaal loopt ze nooit achter me aan door het huis).
Als het knalt, of onweert, komt ze bij me zitten. Ik leg dan een dekentje (vindt ze veilig heb ik het idee) over haar heen en mijn hand tegen haar aan. Geen uitgebreid geaai ofzo, wel contact maken dat ze weet dat ik er ben.
Ga ik dan naar de wc dan loopt ze achter me aan en wil ze mee de badkamer in; prima

-
doggy
- *Evie*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
- Contacteer:
Wij hebben hier nog geen last van de knallen,
gister toevallig 1 voor het huis, ik zat zowat met mn
hoofd tegen het dak en de honden sliepen lekker door haha
Kane keek even op maar zag dat saba ook gewoon sliep
dus die ging weer verder slapen.
Ik besteed nergens aandacht aan, hebben laatst zelf ook rotjes
gegooit waar ze bij waren om even te kijken hoe bang ze zouden
zijn, en dus gewoon zelf lekker mn eigen ding doen, ze reageerde
gelukkig echt totaal niet, dus hopen dat het zo door gaat!
gister toevallig 1 voor het huis, ik zat zowat met mn
hoofd tegen het dak en de honden sliepen lekker door haha
Kane keek even op maar zag dat saba ook gewoon sliep
dus die ging weer verder slapen.
Ik besteed nergens aandacht aan, hebben laatst zelf ook rotjes
gegooit waar ze bij waren om even te kijken hoe bang ze zouden
zijn, en dus gewoon zelf lekker mn eigen ding doen, ze reageerde
gelukkig echt totaal niet, dus hopen dat het zo door gaat!

http://www.Adebowale.nl
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Re: Dat vuurwerk ook,.... zucht,....
nee gelukkig niet...doggy schreef:
ik heb er 1 gehad die bang was en op 31 dec. niet at maar goed.. dat is nog wel te overzien... die ik nu heb absoluut niet juist het tegenovergestelde... :N:

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik ook, en beter wordt het ook niet denk ik...Jaap* schreef:"Troosten", en troostende woordjes zijn niet zo handig. Maar met het geven van gewone aandacht is niks mis![]()

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
doggy
Nee, denk ik ook niet.malinois schreef:ik ook, en beter wordt het ook niet denk ik...Jaap* schreef:"Troosten", en troostende woordjes zijn niet zo handig. Maar met het geven van gewone aandacht is niks mis![]()
Het zit er zo in bij Beike.
Iemand anders heeft het voor hem verpest.
Die jeugd zag me wel lopen en toch gooien ze een rotje
Dat verwacht je niet en je loopt daar keurig met je hond aan de riem.
En iedereen ( het was in een winkel centrum), stond erbij en keek er na.
Nu heb ik dus een hond die er ws. levenslang bang voor is.
- Jay
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar
-
doggy
-
Cendy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerboel
Zo is Branco ook verpest, die kreeg ook vuurwerk naar zich toegegooid, net toen hij even lekker wilde gaan poependoggy schreef:Nee, denk ik ook niet.malinois schreef:ik ook, en beter wordt het ook niet denk ik...Jaap* schreef:"Troosten", en troostende woordjes zijn niet zo handig. Maar met het geven van gewone aandacht is niks mis![]()
Die jeugd zag me wel lopen en toch gooien ze een rotje![]()
Ik ben toen wel even op die gasten afgelopen :N:
Nu is hij dus als de dood voor vuurwerk en onweer.
Gelukkig wordt er hier niks aan vuurwerk afgestoken.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Die hebben gewoon niet genoeg mankracht om op al die meldingen af te gaan en als ze al kunnen komen is zijn de dader(s) bij aankomst allnag weg.Jay schreef:Als er erg veel geknald wordt kun je ook de politie bellen, vuurwerk afsteken mag pas op 31 dec, vanaf 10:00 uur.
Als je nagaat dat er hier in een gebied met dik 150-160.000 inwoners vaak maar 3 wagens beschikbaar zijn.......

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja da's k*t, maar wat moeten die andere mensen doen dan? die kunnen er verder ook niks mee... ik verwacht dat overigens wel, vertrouw niemand met vuurwerk als ik op straat loop overigens...doggy schreef:Nee, denk ik ook niet.malinois schreef:ik ook, en beter wordt het ook niet denk ik...Jaap* schreef:"Troosten", en troostende woordjes zijn niet zo handig. Maar met het geven van gewone aandacht is niks mis![]()
Die jeugd zag me wel lopen en toch gooien ze een rotje![]()
Daarom laat ik ze liever hier niet meer in de wijk uit nu...alleen 's avonds laat nog en de rest in het bos... heb nu geen angstige honden en wil dat ook graag zo houden

- Hanneke2
- Zeer actief
Je bevestigt angst als je 'bezorgd' gaat lopen doen. Maar als jij gewoon opgewekt bij hem gaat zitten van "Hee, ventje!", effe lekker knuffelt, misschien zelf even uitdagen voor een spelletje ofzo (en opgewekt weer wegloopt als hij daar geen behoefte aan heeft), dan bevestig je dat *jij* dus helemaal niet bang bent en een goeie stoere baas.doggy schreef:Bevestig je daardoor zijn angst niet??astrid schreef:Natuurlijk wel, je moet doen waar jij je goed bij voelt hoor. Banger dan dit kan hij toch haast niet meer worden? Je mag je hond best steun geven op moeilijke momenten.doggy schreef:Beike laat zelfs zijn eten staan, dat is niks voor hem.
( Ik denk niet dat het veel erger kan worden).
Beike is ook bang voor ballonnen, omdat hij weet, dat daar ee knal uit komt.
Het doet me soms echt zeer, om hem zo bang te zien, zo ken ik hem niet.
Gelukkig is het niet het hele jaar door.
Zo was Beike vorig jaar nog bag voor knallen van ver weg, maar nu niet meer.
Maar als er een knal is geweest die dichtbij is geweest, maak de rest niks meer uit.
Hier valt het tot dusver erg mee met de knallen, en Lilo schrikt soms wel, maar herstelt zich heel snel. Het zal met een paar dagen wel erger worden, en wat ik dan vooral vervelend vind zijn die plotselinge harde knallen als je buiten loopt, waar je zelf ook effe van schrikt. Als ik schrik, schrikt Jack ook meer, en dan blijft Lilo er bijna in van ellende. Ik probeer dan ook maar het goeie voorbeeld te geven door snel te herstellen van de schrik
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
doggy
Ik liep niet op straat, maar midden in een winkelcentrum.
Die mensen vroegen niet hoe het ging ofzo, maar die keken alleen maar.
Ik zat met een bange hond.
Er was ook niemand die de jeugd aansprak, wat ik personlijk wel had gedaan als ik ze zo iets zag flikken.
We hebben hier helaas geen bos, ( ik heb geen auto, dus ik kan er niet heen rijden), anders had ik dat gedaan.
Morgen is er een nieuwe dag en Beike mag dan morgen lekker rennen in het park.
( Morgenochtend als er geen knallen zijn .).
De rest van de dag, zal het ws. wel aangelijnd zijn, maar dan kan hij toch even zijn energie kwijt en even lekker genieten van de wandeling.
Die mensen vroegen niet hoe het ging ofzo, maar die keken alleen maar.
Ik zat met een bange hond.
Er was ook niemand die de jeugd aansprak, wat ik personlijk wel had gedaan als ik ze zo iets zag flikken.
We hebben hier helaas geen bos, ( ik heb geen auto, dus ik kan er niet heen rijden), anders had ik dat gedaan.
Morgen is er een nieuwe dag en Beike mag dan morgen lekker rennen in het park.
( Morgenochtend als er geen knallen zijn .).
De rest van de dag, zal het ws. wel aangelijnd zijn, maar dan kan hij toch even zijn energie kwijt en even lekker genieten van de wandeling.
- Hanneke2
- Zeer actief
Ik zou als ik met Beike nu buitenloop en groepjes jongeren zag staan die rotjes af staan te steken, gewoon vantevoren al effe vriendelijk roepen of ze even willen stoppen en uitleggen waarom Beike zo bang is. Die knullen zijn vaak best voor rede vatbaar, het zijn niet allemaal asocialen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes