Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Eukanuba of Royal canin??

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

DeIngenieur schreef:
Muk schreef:
malinois schreef:
DeIngenieur schreef: Nooit van gehoord? Waar koop je dat dan?

Bedankt
Jeroen
:idea: in de dierenwinkel :idea:
Grapjas, dag het niet!

:mrgreen:
dacht het niet? nou ja... ik haal het er toch regelmatig als ik vergeten ben de barca te bestellen bij mn fokker..... :19:
Moet je beter zoeken!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

DeIngenieur schreef:
Muk schreef:
DeIngenieur schreef:Bedankt voor je bericht, wat is er mis met mijn toon van berichten omdat ik anders schrijf als de meeste hier??
Zie je dat dan echt niet? Jij reageert bijdehand alsof wij hier onzin uitkramen en dat levert ook weer gelijkaardige reacties van ons op.
Terug naar het begin dan maar. Wat voor een voer adviseerd u dan?
CAVOM, BARCA OF ANDER GEPERSTE BROK

cavom

Afbeelding

Barca

Afbeelding

zo duidelijker kan niet geloof ik.....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Jacksel schreef:Ik ben het er niet mee eens dat geperst altijd beter is, Jamey doet het niet goed op geperst (sowieso niet op dagelijks brok, maar geperst heeft ze echt moeite mee). Heb Farmfood geprobeerd (erg slechte reactie), Cavom (ging nog redelijk, maar niet in kleine verpakking te vinden hier), en Prins (reageerde ze ook niet fijn op).

Ik ga met oudjaar een kleine hoeveelheid gewone brok overnemen van iemand om te kijken of dat beter gaat op de weinig brokdagen die Jamey nog heeft...
Dat zegt niet zoveel over de soort brokken, Jamey kan gewoon sowieso niet goed tegen brok volgens mij.
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

DeIngenieur schreef:
Muk schreef:
DeIngenieur schreef:Bedankt voor je bericht, wat is er mis met mijn toon van berichten omdat ik anders schrijf als de meeste hier??
Zie je dat dan echt niet? Jij reageert bijdehand alsof wij hier onzin uitkramen en dat levert ook weer gelijkaardige reacties van ons op.
Zelf voer ik kvv en barf. Dat doe ik omdat een hond een vleeseter is en daarom krijgt hij vlees. Daar zitten ook geen chemische toevoegingen in. En aangezien hij dagelijks wat anders krijgt, blijft het voor mijn hond ook leuk en smakelijk om te eten.

Jij geeft liever brok, dat kan. En dan denk ik dat je beter een geperste brok kan geven in verband met de vertering in de maag. Royal Canin en Eukanuba zijn dat beiden niet dus ik zou geen van beide merken geven. In dit forumonderdeel staat ook een lijst van geperste brokmerken, dus daar kun je naar kijken. Het is in ieder geval niet zo dat het duurste merk ook gelijk het beste merk voor je hond is.
DeIngenieur
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duitse Staander

Ongelezen bericht door DeIngenieur »

malinois schreef:
DeIngenieur schreef:
Muk schreef:

cavom

Cavom ken ik, maar is echt hier niet te koop, ook niet in de dierenspeciaalzaak.

Bedank
Muk

malinois schreef:
DeIngenieur schreef:
Muk schreef:

cavom

Afbeelding

Barca

Afbeelding

Jawel hoor, dat kan best. :mrgreen:
Maar ik hou mij in.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

DeIngenieur schreef:
malinois schreef:
DeIngenieur schreef:
Muk schreef: Zie je dat dan echt niet? Jij reageert bijdehand alsof wij hier onzin uitkramen en dat levert ook weer gelijkaardige reacties van ons op.

cavom

Cavom ken ik, maar is echt hier niet te koop, ook niet in de dierenspeciaalzaak.

Bedank
ff vragen, elke dierenwinkel kan het bestellen en meestal nemen ze het dan ook op voorraad... welke dierenwinkel heb je in de buurt zitten?
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Muk schreef:
malinois schreef:
DeIngenieur schreef:
Muk schreef: Zie je dat dan echt niet? Jij reageert bijdehand alsof wij hier onzin uitkramen en dat levert ook weer gelijkaardige reacties van ons op.

cavom

Afbeelding

Barca

Afbeelding

Jawel hoor, dat kan best. :mrgreen:
Maar ik hou mij in.
ik ga het niet spellen :pffff:
Afbeelding
Muk

Hier een topic waarin gevraagd wordt naar de merken geperste brok:

Topic

Er was nog een ander topic met daarin een overzichtelijke lijst geperste brokmerken, maar die kan ik zo snel niet vinden.
DeIngenieur
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duitse Staander

Ongelezen bericht door DeIngenieur »

Muk schreef:Hier een topic waarin gevraagd wordt naar de merken geperste brok:

Topic

Er was nog een ander topic met daarin een overzichtelijke lijst geperste brokmerken, maar die kan ik zo snel niet vinden.
Bedankt, had ik al gevonden en gelezen. Echter bij sommige van die merken zijn wel degelijk ge-extrudeerde brokken en niet geperste brokken van toepassing, maar dat terzijde. Ik zal er nog eens naar kijken.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

DeIngenieur schreef:

Topic

Bedankt, had ik al gevonden en gelezen. Echter bij sommige van die merken zijn wel degelijk ge-extrudeerde brokken en niet geperste brokken van toepassing, maar dat terzijde. Ik zal er nog eens naar kijken.
de enige niet-geperste brok waar ik goede ervaring mee heb is Caracroc lam/rijst...
verder hier alleen nog maar geperste brok, die je in principe ook zo kunt afwisselen want ik voer dus Barca, maar als ik dat ff niet heb kan ik zo overstappen op Cavom of Prins zonder enig centje pijn...niks mengen gewoon wisselen en weer terug ook.
Afbeelding
Muk

DeIngenieur schreef:

Topic

Bedankt, had ik al gevonden en gelezen. Echter bij sopmmige van die merken zijn wel degelijk ge-extrudeerde brokken en niet geperste brokken van toepassing, maar dat terzijde.
Dat klopt, Prins heeft bijvoorbeeld zowel geperste brokken (de ProCare serie geloof ik) en niet geperste brok.

Hier een duidelijk voorbeeld over hoe de verschillende soorten brokken verteren in de maag:

Link

Het duurt echt uren voordat geëxpandeerde brokken uit elkaar vallen in de maag.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Wat adviseert je fokker eigenlijk?
Of heb ik dat gemist?

Ik zou als ik brok voerde gaan voor een brok als Prins, NutroChoice of Farmfood.

Maar ik geef de voorkeur aan vers, dus ik heb brok alleen voor noodgevallen. En dan dus alleen geperste brok.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

DeIngenieur schreef:
Jaap* schreef:Ik kan wel een betere brok bedenken dan deze twee :wink:
Wat dan? en vooral waarom dan ipv ik vind de kleur mooier of zoiets wolligs.

Bedankt voor uw reactie!
Als geld, zoals het zich laat aanzien, geen rol speelt zou ik vers gaan voeren. Dat is qua kosten zo'n beetje vergelijkbaar met je voorkeursbrokken.
Goedkopere brokken van een betere kwaliteit, van een fabrikant van diervoeders in plaats van van een fabrikant van 1001 andere producten die diervoeder een handig instrument vindt om restmaterialen te gelde te maken, zijn al voldoende genoemd. In de niet geperste variant hebben wij ook goede ervaringen met Carocroc.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

Mijn honden hebben allebei de merken toen ze jonger waren een tijdje gegeten, maar op allebei de brokken deden ze het niet goed. Veel poepen, verharen, slecht eten en vooral mijn keeshond had vaak last van diarree en spugen.
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar

Ongelezen bericht door L@nghaar »

Hier ook een hond met veel problemen op de brok.

Winden :N: diaree, erg veel gras eten, verharen, doffe vacht en slecht eten.
Wij hebben echt alle soorten brokken geprobeerd: dure merken, goedkope merken en hypo allergene merken.
Niets hielp.

Nu staat Nilsson op de Carnibest en het gaat super!!!
Mooi harde drollen, mooie vacht enz enz.
Ik hoorde dat in brokken en middel zit wat sommige honden niet kunnen verdragen en dan bovenstaande klachten krijgen.
Dat middel zorgt ervoor dat de brok lekker knapperig is.
Hoe dan ook.......hier komt er geen brok meer in.
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ja mijn hond had die problemen op vers :19: dat kan per hond varieren, nu is de hoofdmoot RC brok bij de DA vandaan, want hij heeft een voedings allergie, en dan mag hij afentoe voor de lekker barven of vers.
Maar dat vers goed is voor iedere hond ben ik niet met je eens :neenee:
O ja ik bleef diarree ruimen op vers :N: blehhhh
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

DeIngenieur schreef:
malinois schreef:
DeIngenieur schreef:

cavom

Bedank

heb je geen Welkoop of Boerenbond in de buurt? daar verkopen ze namelijk wel Cavom, mijn honden krijgen dit ook en ik vind het 1 van de betere brok, Jeukanuba of RC komt er hier niet in
Sammy1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische honden

Ongelezen bericht door Sammy1980 »

Nanna schreef:Ik ken nogal wat honden die niet tegen eukanuba kunnen (het wordt niet voor niets eukajeuka genoemd).
RC vind ik ook al niks, spijt me ;-)
Bovendien beiden belachelijk duur.

Als ik dan al brok moest gaan voeren werd het Cavom.
Hier ben ik het helemaal mee eens :mrgreen:

Sammy heeft enorme uitslag en allergieen gehad van allebei en krijgt ze daarom ook niet. Op dit moment krijgt ze ook Cavom.

Maar op dit moment krijgt ze steeds meer KVV (en als ik zie hoeveel lekkerder ze dit vind en hoe goed ze het er op doet) en is de bedoeling dat er straks helemaal geen brokken meer in huis zijn
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

DeIngenieur schreef:
thom schreef:Dan zeg ik RC, want Eukanuba testen ze op de meest nare manieren op honden uit. Van RC heb ik dat nog nooit gelezen.
Maar waarom sta je niet open voor andere suggesties..??
Bedankt voor je reactie, waarom geen andere suggesties, het wordt brok geen getob, gekledder, aanklooien.
Je weet dat die beesten ook weleens nat of vies kunnen worden?

Ik zou een compleet merk versvlees gaan voeren. Gezondheid staat op mijn lijstje van Bijzonder Belangrijke Toestanden toch net iets hoger dan gemak en je moet wel heel erg onvaste handen hebben wil het voeren van versvlees een gekledder worden.
Geer
Zeer actief
Contacteer:

S@ndr@ schreef:ja mijn hond had die problemen op vers :19: dat kan per hond varieren, nu is de hoofdmoot RC brok bij de DA vandaan, want hij heeft een voedings allergie, en dan mag hij afentoe voor de lekker barven of vers.
Een gezonde hond zou m.i. het beste moeten functioneren op een goed samengesteld barfmenu. Dat neemt niet weg dat heel veel honden niet supergezond zijn. Het 'het niet goed doen' op vers vind ik dan ook een defect aan de hond, en niet aan vers. Mijn eigen Sophietje heeft dit ook hoor. Ik zou haar het liefste op Barf houden maar Sophie heeft een erg zwakke/lastige maag en doet het m.i. beter op een lichte kvv dan op barf. Maar dat komt doordat Sophietje niet helemaal goed in elkaar zit, niet omdat barf niet goed zou zijn. Een gezonde hond zou ik idealiter dan ook lekker op barf zetten. Bij mensen pureer je het eten ook pas als het gebit niet meer meewerkt, en niet standaard het hele leven lang.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Geer schreef:
S@ndr@ schreef:ja mijn hond had die problemen op vers :19: dat kan per hond varieren, nu is de hoofdmoot RC brok bij de DA vandaan, want hij heeft een voedings allergie, en dan mag hij afentoe voor de lekker barven of vers.
Een gezonde hond zou m.i. het beste moeten functioneren op een goed samengesteld barfmenu. Dat neemt niet weg dat heel veel honden niet supergezond zijn. Het 'het niet goed doen' op vers vind ik dan ook een defect aan de hond, en niet aan vers. Mijn eigen Sophietje heeft dit ook hoor. Ik zou haar het liefste op Barf houden maar Sophie heeft een erg zwakke/lastige maag en doet het m.i. beter op een lichte kvv dan op barf. Maar dat komt doordat Sophietje niet helemaal goed in elkaar zit, niet omdat barf niet goed zou zijn. Een gezonde hond zou ik idealiter dan ook lekker op barf zetten. Bij mensen pureer je het eten ook pas als het gebit niet meer meewerkt, en niet standaard het hele leven lang.
zo, dat scheelt mij weer typen :mrgreen: .
Afbeelding
Noële
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Noële »

Fellow is een moeilijker eter. Krijgt hij twee keer op een dag vers dat eet hij het niet, het zelfde geld voor de brokken. Dus meneer krijgt 'smorgens brokken en 'savonds vers, voor hem werkt dat gewoon het beste.
Nu had ik farmfood geprobeerd, maar Fellow reageerde er niet goed op (daarbij kwam dat hij de brok vreselijk vond) en ging overgeven, dunne poep en ging vreselijk in zijn poten bijten.
Dus dan wil je als baas wel het goed doen, maar dan werkt de hond niet mee :denken:
S@ndr@
Zeer actief

Geer schreef:
Ja maar als je vers aanraad aan iemand weet je toch niet of de hond een mankement heeft :19: .
Ik heb nooit gezegd dat vers niet deugd, maar dat niet iedere hond het er goed op doet, lijkt me nu net een andere nuance :roll:
Hutsje
Zeer actief

dat is een kwestie van uitproberen. en meestal weet je wel of de hond iets mankeert, en juist vaak daarom stappen mensen over ;). in dit geval gaat het om een pup dus kan je ervan uitgaan dat die gezond is ;).
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Baco had het ook van pup afaan, maar waar we hem vandaan haalde kreeg hij RC brokken en toen was hij gaaf, en ik heb me daarna echt een half jaar mezelf een slag in de ronte gezocht waar die uitslag vandaan kwam :roll: .
en inderdaad had ik hem toen op vers,gelijk toen ik hem kreeg van carnibest tot enegique tot bibi tot prins enz. , alles geprobeert.
Hutsje
Zeer actief

S@ndr@ schreef:Baco had het ook van pup afaan, en ik heb echt een half jaar mezelf een slag in de ronte gezocht waar die uitslag vandaan kwam :roll: .
en inderdaad had ik hem toen op vers, van carnibest tot enegique tot bibi tot prins enz. , alles geprobeert.
ja, dat kan inderdaad. maar gelukkig is dat toch de uitzondering op de regel, gelukkig kunnen we ervan uitgaan dat pups doorgaans wél gezond zijn, toch? ;).
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ik mag het hopen, echt waar ,dit wil je niet meemaken , toch had ik hem niet willlen mislopen :wink:
Geer
Zeer actief
Contacteer:

S@ndr@ schreef:
Geer schreef:
Ja maar als je vers aanraad aan iemand weet je toch niet of de hond een mankement heeft :19: .
Ik heb nooit gezegd dat vers niet deugd, maar dat niet iedere hond het er goed op doet, lijkt me nu net een andere nuance :roll:
Ik vind dat je er vanuit mag gaan dat, als je een pup neemt, je een gezonde hond in huis haalt. Ga je daar niet van uit dan is er sowieso al iets mis. Als je een kindje krijgt ga je er toch ook vanuit dat het gezond wordt, tot het tegendeel bewezen is? Je moet uitgaan van het meest gezonde voor een gezond dier. Niet van het 'net aan verteerbare' voor een niet-gezond dier.
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

mag ik vragen waarom je per se brok wilt voeren?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”