Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Eukanuba of Royal canin??
Moderator: moderatorteam
-
DeIngenieur
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Duitse Staander
Eukanuba of Royal canin??
Nog even en we krijgen onze eerste eigen pup, voorheen allebij meerdere honden gehad maar nu dan de eerste van ons samen.
Het wordt een duitse staande korthaar
Nu is de vraag gaan Eukanuba of Royal canin voeren?? Andere suggesties heeft niet veel zin het zal echt een van deze twee worden. Maar ja Welke?
We nijgen naar Eukanuba, reden is dat de dagelijkse hoeveelheid minder is dan van royal canin en de samenstelling is wat meer gericht op grote honden (eiwit percentage iets lager).
Graag jullie hints, suggesties, tips, enz en weet iemand een aardig adres waar het voordelig is, we weten er al een paar maar dat s een stuk rijden vanaf Rooterdam.
Fijne dagen!
Jeroen
Nu is de vraag gaan Eukanuba of Royal canin voeren?? Andere suggesties heeft niet veel zin het zal echt een van deze twee worden. Maar ja Welke?
We nijgen naar Eukanuba, reden is dat de dagelijkse hoeveelheid minder is dan van royal canin en de samenstelling is wat meer gericht op grote honden (eiwit percentage iets lager).
Graag jullie hints, suggesties, tips, enz en weet iemand een aardig adres waar het voordelig is, we weten er al een paar maar dat s een stuk rijden vanaf Rooterdam.
Fijne dagen!
Jeroen
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
DeIngenieur
- Vaste gebruiker
Bedankt voor je reactie, waarom geen andere suggesties, het wordt brok geen getob, gekledder, aanklooien. Gewwon een goed en complete brok.thom schreef:Dan zeg ik RC, want Eukanuba testen ze op de meest nare manieren op honden uit. Van RC heb ik dat nog nooit gelezen.
Maar waarom sta je niet open voor andere suggesties..??
Over dat testen wees daar maar niet zo zeker van hoor!! Van Eukanuba is meer dan 5 jaar gelden en men is daar mee gestopt.
Bedankt voor je recatie
JEroen
-
S@ndr@
- Zeer actief
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
-
DeIngenieur
- Vaste gebruiker
-
DeIngenieur
- Vaste gebruiker
- Hutsje
- Zeer actief
-
DeIngenieur
- Vaste gebruiker
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
- Hutsje
- Zeer actief
de toon van jouw berichten staat me helemaal niet aan en je geeft zelf al aan dat je niet open staat voor andere merken/voer en bovendien reageerde ik ook helemaal niet op jou maar op jaap, dusDeIngenieur schreef:Ja en nu, welke is dan beter?Hutsje schreef:DeIngenieur schreef:Wat dan? en vooral waarom dan ipv ik vind de kleur mooier of zoiets wolligs.Jaap* schreef:Ik kan wel een betere brok bedenken dan deze twee
Bedankt voor uw reactie!![]()
![]()
![]()
ps: nog een tip dan, er staat genoeg op dit forum over voer dus leef je uit zou ik zeggen
Laatst gewijzigd door Hutsje op 25 dec 2008 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.

-
DeIngenieur
- Vaste gebruiker
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Vroeger was Eukanuba veel duurder. Vandaar dat ik dat dacht. Ik geef gewoon versvlees dus ben al heel lang uit de brok.DeIngenieur schreef:ze zijn even duur maar daarnaast hoef je van eukanuba minder te geven.....Jinx schreef:Als je echt persé 1 van deze 2 wilt voeren zou ik kiezen voor RC.
Qua kwaliteit zit er weinig verschil tussen RC en Eukanuba alleen is Eukanuba helemaal achterlijk duur
Cavom zou ook mijn keus zijn als ik brok zou voeren.
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Nanna schreef:(het wordt niet voor niets eukajeuka genoemd).
hier zeggen we gewoon Jeukanuba, begrijpen ze meestal beter
ik zou overigens opteren voor RC als ze me echt dwongen. tijdens haar lactatie heb ik haar de baby dog gevoerd, en ze deed het super (behalve verschrikkelijk stinkscheten laten, maar dat heeft ze op al de brokken, behalve de geperste).
Ik vind ze beiden achterlijk duur, en bovendien vind ik het veel meer getob en geleuter dan gewoon vers voeren
en minder geven... tgoch, je zal maar een hond treffen die net méér nodig heeft, dan dat er op de zak staat hé
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Eukanuba en RC zou mijn keuze niet zijn. Ik zou in ieder geval voor geperste brokken kiezen, bijv Farmfood, Prins of Cavom. De hond heeft dan minder en veel stevigere ontlasting. Eukanuba drollen zijn toch echte slappe graan-drollen.
De meeste geperste brokmerken zijn nog stukken goedkoper ook dan Eukanuba en RC.
De meeste geperste brokmerken zijn nog stukken goedkoper ook dan Eukanuba en RC.
-
L@nghaar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
HahahahahaNanna schreef:Ik ken nogal wat honden die niet tegen eukanuba kunnen (het wordt niet voor niets eukajeuka genoemd).
RC vind ik ook al niks, spijt me
Bovendien beiden belachelijk duur.
Als ik dan al brok moest gaan voeren werd het Cavom.
Ik zou geen van 2en kiezen.
Als ik dan toch brok wilde voeren dan liever Prins.
Maar waarom probeer je/verdiep jij je niet in KVV?
Hele goede ervaring mee en met brok alleen maar getob.
En bijv. Carnibest is geen gesmeer en gedoe enz.
Tis maar een idee.......
Wel leuk een Duitse Staande Korthaar

Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
- Frenkie
- Zeer actief
- Contacteer:
Jammer dat je niet voor een ander merk/voer openstaat, ik zou je dan zeker kvv aanraden. Helemaal geen vies gedoe en honden vinden het nog heerlijk ook. Daarnaast geen vieze slappe graandrollen maar weinig goedgevormde drolletjes.
Ik heb in het verleden ook altijd brokken gevoerd, en als ik dan tussen die merken moet kiezen dan zou ik RC geven. Dit heeft Wieke ook een paar maanden gegeten als pup, ze liet alleen verschrikkelijke winden, had af en toe de schijterij en sinds ze op kvv staat helemaal geen stinkende scheten en schijterij meer. Eukanuba heb ik niet eens geprobeerd, vond de prijs nog belachelijker dan die van RC
Ik heb in het verleden ook altijd brokken gevoerd, en als ik dan tussen die merken moet kiezen dan zou ik RC geven. Dit heeft Wieke ook een paar maanden gegeten als pup, ze liet alleen verschrikkelijke winden, had af en toe de schijterij en sinds ze op kvv staat helemaal geen stinkende scheten en schijterij meer. Eukanuba heb ik niet eens geprobeerd, vond de prijs nog belachelijker dan die van RC
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie

-
Muk
Mee eens. Geperste brok kan een hond ook beter verteren.EstherK schreef:Eukanuba en RC zou mijn keuze niet zijn. Ik zou in ieder geval voor geperste brokken kiezen, bijv Farmfood, Prins of Cavom. De hond heeft dan minder en veel stevigere ontlasting. Eukanuba drollen zijn toch echte slappe graan-drollen.
Bovendien testen ze zowel bij Royal Canin als Jeukanuba nog altijd op een vreselijke manier bij dieren, daar zijn ze zeker niet mee gestopt helaas. En beide merken zitten vol chemische toevoegingen, meer nog dan de meeste andere hondenmerken.
Maar goed jij wilt vooral voor jezelf gemak hebben, dus geef je maar een bekend merk brok. Prijs maakt niets uit, als het merk brok maar bekend is (en de dierenarts er ook nog wat aan verdient als je daar je brok koopt tenminste). Want da's krijgen voor dit voer nog wat extra's van de fabrikant als zij het aanraden en ook in de praktijk verkopen.
Maar lees eens wat op dit forum, in plaats van lui en bijdehand antwoorden te vragen, dan weet je al snel wat de betere brok is en wat de betere alternatieven voor brok zijn.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Re: Eukanuba of Royal canin??
geen van beide, Barca of Cavom of een andere geperste brok.DeIngenieur schreef:Nog even en we krijgen onze eerste eigen pup, voorheen allebij meerdere honden gehad maar nu dan de eerste van ons samen.
Fijne dagen!
Jeroen

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
DeIngenieur schreef:Nooit van gehoord? Waar koop je dat dan?Nanna schreef:Ik ken nogal wat honden die niet tegen eukanuba kunnen (het wordt niet voor niets eukajeuka genoemd).
Bedankt
Jeroen

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Muk
malinois schreef:DeIngenieur schreef:Nooit van gehoord? Waar koop je dat dan?Nanna schreef:Ik ken nogal wat honden die niet tegen eukanuba kunnen (het wordt niet voor niets eukajeuka genoemd).
Bedankt
Jeroenin de dierenwinkel
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
-
DeIngenieur
- Vaste gebruiker
Muk schreef:Grapjas, dag het niet!malinois schreef:DeIngenieur schreef:Nooit van gehoord? Waar koop je dat dan?Nanna schreef:Ik ken nogal wat honden die niet tegen eukanuba kunnen (het wordt niet voor niets eukajeuka genoemd).
Bedankt
Jeroenin de dierenwinkel
-
DeIngenieur
- Vaste gebruiker
Bedankt voor je bericht, wat is er mis met mijn toon van berichten omdat ik anders schrijf als de meeste hier??Hutsje schreef:de toon van jouw berichten staat me helemaal niet aan en je geeft zelf al aan dat je niet open staat voor andere merken/voer en bovendien reageerde ik ook helemaal niet op jou maar op jaap, dusDeIngenieur schreef:Ja en nu, welke is dan beter?Hutsje schreef:DeIngenieur schreef: Wat dan? en vooral waarom dan ipv ik vind de kleur mooier of zoiets wolligs.
Bedankt voor uw reactie!![]()
![]()
![]()
ps: nog een tip dan, er staat genoeg op dit forum over voer dus leef je uit zou ik zeggen
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Ik ben het er niet mee eens dat geperst altijd beter is, Jamey doet het niet goed op geperst (sowieso niet op dagelijks brok, maar geperst heeft ze echt moeite mee). Heb Farmfood geprobeerd (erg slechte reactie), Cavom (ging nog redelijk, maar niet in kleine verpakking te vinden hier), en Prins (reageerde ze ook niet fijn op).
Ik ga met oudjaar een kleine hoeveelheid gewone brok overnemen van iemand om te kijken of dat beter gaat op de weinig brokdagen die Jamey nog heeft...
Ik ga met oudjaar een kleine hoeveelheid gewone brok overnemen van iemand om te kijken of dat beter gaat op de weinig brokdagen die Jamey nog heeft...

You'll be in my heart... Always...
-
Muk
-
DeIngenieur
- Vaste gebruiker
Terug naar het begin dan maar. Wat voor een voer adviseerd u dan?Muk schreef:Zie je dat dan echt niet? Jij reageert bijdehand alsof wij hier onzin uitkramen en dat levert ook weer gelijkaardige reacties van ons op.DeIngenieur schreef:Bedankt voor je bericht, wat is er mis met mijn toon van berichten omdat ik anders schrijf als de meeste hier??