Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat hadden jullie gedaan??
Moderator: moderatorteam
-
doggy
Wat hadden jullie gedaan??
Vanmiddag liep ik met Beike in het park en ik zag in de verte een man lopen met 2 Duitse Doggen.
Ik kende hem wel, want Beike speelde wel eens met 1 van zijn honden.
Sinds 1week, heeft hij er een 2de bij.
Deze hond is niet helemaal sociaal en moet dat nog leren.
Enfin, hij doet zijn ene hond los ( die Beike wel kent) en ik deed Beike ook los en ze gingen lekker spelen.
De andere hond, die hij aan de lijn had, reageerde erg blafferig en wou Beike ook weer niet aanvallen, maar het leek wel zo.
Echt van die schijn bewegingen, zeg maar.
Ik liep voor die man, en ineens loopt die andere hond ook los.
Nou, oké, ik schrok even, vanege de reactie van die hond tegen Beike.
Die hond deed inprincipe niks, maar Beike reageerde door zijn staart tussen de benen te doen en zijn tanden te laten zien, omdat die hond, erg opdringerig was en naar hem "hapte".
Beike wou niet aanvallen en reageerde erg onderdanig en bangig.
Ook zocht hij mij steeds op, als steun.
Omdat er verder niks gebeurde, ben ik even doorgelopen , maar die hond bleef maar doorgaan en Beike bleef angstig reageren op die hond.
Toen zei ik tegen die man, dat het beter was om zijn ene hond aan te lijnen en op hetzelfde moment, lijnde ik Beike ook aan.
Ik vond het wel genoeg, Beike vond het echt niet leuk.
Die man heeft dus 2 Duiste Doggen, en met die ene speelt Beike altijd, maar die nieuwe van hem, klikt het nog niet echt, ik denk omdat deze hond nog niet alle manieren kent en niet van ophouden weet.
We moesten beiden dezelfde kant op, dus de andere kant oplopen, zat er niet in, anders had ik dat gedaan.
Heb ik er goed aangedaan , door op een gegeven moment te zeggen dat het genoeg was en dat we de honden aanlijnden??
( Beike en die ene Duitse Dog).
Of was het beter geweest om ze hun gang te laten gaan??
Ik grijp niet snel in, maar dit ging me net wat te ver.
Ik kende hem wel, want Beike speelde wel eens met 1 van zijn honden.
Sinds 1week, heeft hij er een 2de bij.
Deze hond is niet helemaal sociaal en moet dat nog leren.
Enfin, hij doet zijn ene hond los ( die Beike wel kent) en ik deed Beike ook los en ze gingen lekker spelen.
De andere hond, die hij aan de lijn had, reageerde erg blafferig en wou Beike ook weer niet aanvallen, maar het leek wel zo.
Echt van die schijn bewegingen, zeg maar.
Ik liep voor die man, en ineens loopt die andere hond ook los.
Nou, oké, ik schrok even, vanege de reactie van die hond tegen Beike.
Die hond deed inprincipe niks, maar Beike reageerde door zijn staart tussen de benen te doen en zijn tanden te laten zien, omdat die hond, erg opdringerig was en naar hem "hapte".
Beike wou niet aanvallen en reageerde erg onderdanig en bangig.
Ook zocht hij mij steeds op, als steun.
Omdat er verder niks gebeurde, ben ik even doorgelopen , maar die hond bleef maar doorgaan en Beike bleef angstig reageren op die hond.
Toen zei ik tegen die man, dat het beter was om zijn ene hond aan te lijnen en op hetzelfde moment, lijnde ik Beike ook aan.
Ik vond het wel genoeg, Beike vond het echt niet leuk.
Die man heeft dus 2 Duiste Doggen, en met die ene speelt Beike altijd, maar die nieuwe van hem, klikt het nog niet echt, ik denk omdat deze hond nog niet alle manieren kent en niet van ophouden weet.
We moesten beiden dezelfde kant op, dus de andere kant oplopen, zat er niet in, anders had ik dat gedaan.
Heb ik er goed aangedaan , door op een gegeven moment te zeggen dat het genoeg was en dat we de honden aanlijnden??
( Beike en die ene Duitse Dog).
Of was het beter geweest om ze hun gang te laten gaan??
Ik grijp niet snel in, maar dit ging me net wat te ver.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Moos
- Zeer actief
Het is lastig zo in te schatten van 'papier' of ik het zou hebben laten gaan of niet. Ervanuit gaande uiteraard dat de honden elkaar veel vaker gaan zien en dat jij graag wil dan Beike ook nog kan spelen met die andere hond.
Met vreemde honden zou ik het sowieso niet laten gaan, alles wat dan 'niet leuk' is vind ik onzin om te laten gebeuren.
Als die nieuwe hond echt wat agressief doet zou ik vragen of die aangelijnd kan blijven als Beike en de andere hond spelen.
Met vreemde honden zou ik het sowieso niet laten gaan, alles wat dan 'niet leuk' is vind ik onzin om te laten gebeuren.
Als die nieuwe hond echt wat agressief doet zou ik vragen of die aangelijnd kan blijven als Beike en de andere hond spelen.

-
estelle
Als mijn hond steun gaat zoeken bij mij vind ik alles genoeg geweest. Of dat nu een vreemde hond is of iets anders.
Met mijn huidige honden heb ik het nog nooit gehad hoor dat steun zoeken maar bij Ghaya heb ik menigmaal in moeten grijpen omdat sommige honden (vooral flinke honden formaat sintbernard) er grote lol in hadden haar te zieken e.d.
Met mijn huidige honden heb ik het nog nooit gehad hoor dat steun zoeken maar bij Ghaya heb ik menigmaal in moeten grijpen omdat sommige honden (vooral flinke honden formaat sintbernard) er grote lol in hadden haar te zieken e.d.
- Moos
- Zeer actief
Ligt ook wel aan de hondestelle schreef:Als mijn hond steun gaat zoeken bij mij vind ik alles genoeg geweest. Of dat nu een vreemde hond is of iets anders.
.
Vera eigenlijk hetzelfde maar dan in een ander geval, die schrikt van honden die hard blaffend aan komen rennen (ook als dat een hondje van 5 kilo is). Dan komt ze steun bij mij zoeken, en als de hond eenmaal echt genaderd is en zijn tetter na een tijdje houdt zoekt ze contact en is het goed.
Ik heb het idee dat het in het geval van doggy gaat om een goede hondenkennis, en dan zou je ook kunnen kijken in hoeverre je de honden aan elkaar kan laten wennen. Ligt uiteraard aan het gedrag van die Dog, maar ik kan uit het verhaal niet goed genoeg opmaken hoe 'erg' dat is.

-
estelle
Maar een hond die gaat happen met staart laag vind ik niet op zijn gemak en dat zijn voor mij toch wel tekenen (dat happen, staart laag) om in te grijpen.Moos schreef:Ligt ook wel aan de hondestelle schreef:Als mijn hond steun gaat zoeken bij mij vind ik alles genoeg geweest. Of dat nu een vreemde hond is of iets anders.
.Ik weet bijvoorbeeld dat Saar sommige onbekende grote honden in eerste instantie heel eng zal vinden, en dus steun bij mij komt zoeken, maar na gewenning zich prima op haar gemak zal voelen.
Vera eigenlijk hetzelfde maar dan in een ander geval, die schrikt van honden die hard blaffend aan komen rennen (ook als dat een hondje van 5 kilo is). Dan komt ze steun bij mij zoeken, en als de hond eenmaal echt genaderd is en zijn tetter na een tijdje houdt zoekt ze contact en is het goed.
Ik heb het idee dat het in het geval van doggy gaat om een goede hondenkennis, en dan zou je ook kunnen kijken in hoeverre je de honden aan elkaar kan laten wennen. Ligt uiteraard aan het gedrag van die Dog, maar ik kan uit het verhaal niet goed genoeg opmaken hoe 'erg' dat is.
Wat ik bedoel met dat ik het geneog vind is als zo'n hond zich op blijft dringen e.d. Als ik dan zie dat mijn hond steun komt zoeken is het gewoon genoeg en zal ik vragen of de hond aan de lijn kan of in ieder geval weggehaald worden.
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
-
miekmiek
- Moos
- Zeer actief
Ja, da's waar. Dat happen uit angst ken ik niet van mijn honden, behalve dan 1 keer van Saar toen ze echt helemaal in blinde paniek was, maar neem aan dat dat bij Beike niet het geval was want dan vraag je je echt niet meer af of er ingegrepen moet worden of nietestelle schreef:
Maar een hond die gaat happen met staart laag vind ik niet op zijn gemak en dat zijn voor mij toch wel tekenen (dat happen, staart laag) om in te grijpen.
Wat ik bedoel met dat ik het geneog vind is als zo'n hond zich op blijft dringen e.d. Als ik dan zie dat mijn hond steun komt zoeken is het gewoon genoeg en zal ik vragen of de hond aan de lijn kan of in ieder geval weggehaald worden.
Ik bedoelde trouwens ook niet dat er deze keer wellicht niet ingegrepen had moeten worden hoor, bedoelde het meer voor 'het vervolg' dat je als het een hondenkennis is zal moeten bedenken hoe je dat wil gaan doen. En dat dat dan ook wellicht kan zijn die boel, gecontroleerd, wat meer te laten gaan. Afhankelijk van beide honden, maar ik kan zelf dus wat lastig opmaken in hoeverre Beike echt enorm bang was, en in hoeverre de Dog echt naar gedrag vertoonde. Ook omdat de ene keer dat Saar uit angst ging happen het geen seconde in me opkwam of ik dat had moeten laten gaan

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Ja, dat vind ik ook. Felix is een zelfredzame hond, als die tekenen van ongemak vertoont is er iets aan de hand en zorg ik dat hij uit de penarie raakt.estelle schreef:Als mijn hond steun gaat zoeken bij mij vind ik alles genoeg geweest. Of dat nu een vreemde hond is of iets anders.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Mee eens. Andersom ook trouwens. Als ik zie dat een van mijn honden wil spelen met of snuffen aan een hond die duidelijk bang is (slechte herder ervaring gehad o.i.d.) kap ik het ook af.estelle schreef:

- Moos
- Zeer actief
Ja, zo doe ik het uiteraard ook.alm@ schreef:Mee eens. Andersom ook trouwens. Als ik zie dat een van mijn honden wil spelen met of snuffen aan een hond die duidelijk bang is (slechte herder ervaring gehad o.i.d.) kap ik het ook af.estelle schreef:
Waar het me nu een beetje extra nog om ging was dat het een bekende is, en als je op wil blijven lopen je wellicht samen eens wat gecontroleerder kan kijken of het beter kan gaan tussen de honden onderling.
Hoeft niet

-
estelle
Is ook zo hoor. Eigenlijk moet je bij dit soort dingen gewoon daadwerkelijk zien wat er gebeurd om te zeggen hoe je iets zou aanpakken.Moos schreef:Ja, da's waar. Dat happen uit angst ken ik niet van mijn honden, behalve dan 1 keer van Saar toen ze echt helemaal in blinde paniek was, maar neem aan dat dat bij Beike niet het geval was want dan vraag je je echt niet meer af of er ingegrepen moet worden of nietestelle schreef:
Maar een hond die gaat happen met staart laag vind ik niet op zijn gemak en dat zijn voor mij toch wel tekenen (dat happen, staart laag) om in te grijpen.
Wat ik bedoel met dat ik het geneog vind is als zo'n hond zich op blijft dringen e.d. Als ik dan zie dat mijn hond steun komt zoeken is het gewoon genoeg en zal ik vragen of de hond aan de lijn kan of in ieder geval weggehaald worden.![]()
Ik bedoelde trouwens ook niet dat er deze keer wellicht niet ingegrepen had moeten worden hoor, bedoelde het meer voor 'het vervolg' dat je als het een hondenkennis is zal moeten bedenken hoe je dat wil gaan doen. En dat dat dan ook wellicht kan zijn die boel, gecontroleerd, wat meer te laten gaan. Afhankelijk van beide honden, maar ik kan zelf dus wat lastig opmaken in hoeverre Beike echt enorm bang was, en in hoeverre de Dog echt naar gedrag vertoonde. Ook omdat de ene keer dat Saar uit angst ging happen het geen seconde in me opkwam of ik dat had moeten laten gaan
-
estelle
Dat heb ik dus ook.Jaap* schreef:Ja, dat vind ik ook. Felix is een zelfredzame hond, als die tekenen van ongemak vertoont is er iets aan de hand en zorg ik dat hij uit de penarie raakt.estelle schreef:Als mijn hond steun gaat zoeken bij mij vind ik alles genoeg geweest. Of dat nu een vreemde hond is of iets anders.
- Noële
- Zeer actief
- Contacteer:
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Hier sluit ik mij bij aan. Ik vind dit soort situaties ook niet nodig, zo te lezen lijkt het mij dat je juist gehandeld heb.alm@ schreef:Mee eens. Andersom ook trouwens. Als ik zie dat een van mijn honden wil spelen met of snuffen aan een hond die duidelijk bang is (slechte herder ervaring gehad o.i.d.) kap ik het ook af.estelle schreef:

-
doggy
Ik twijfelde enorm, maar ik vond het mooi genoeg geweest.
Beike had geen kwaad in de zin en hij was echt bang.
Hij zocht mij steeds op.
Hij kende die ene hond dus wel, daar speelt hij altijd mee.
Maar die andere hond had deze man dus nieuw en die komt uit het asiel en was niet erg sociaal ( nog niet).
Omdat die hond maar door ging en door dramde, en Beike al duidelijk had gemaakt dat hij er niet van gedient was, vond ik het erg knap van Beike, dat hij zich zo inhield.
Beike heeft nog nooit gebeten, maar hij liet duidelijk zien, dat hij erg bang was en er echt genoeg van had.
Ik vond het ook mooi genoeg, omdat Beike mij opzocht en steun zocht.
Ik geef niet snel toe, bij zulke soort dingen, omdat Beike soms ook erg onderdanig is en mijn steun soms snel opzoekt.
Ik zag hoe Beike ermee "worstelde" en toen vond ik het echt genoeg.
De andere kant op lopen zat er niet in.
We moesten beiden dezelfde kant op.
Ik wou graag even een mening, zodat ik zeker weet dat ik goed had "gehandeld" en niet te vroeg had ingegrepen.
Beike had geen kwaad in de zin en hij was echt bang.
Hij zocht mij steeds op.
Hij kende die ene hond dus wel, daar speelt hij altijd mee.
Maar die andere hond had deze man dus nieuw en die komt uit het asiel en was niet erg sociaal ( nog niet).
Omdat die hond maar door ging en door dramde, en Beike al duidelijk had gemaakt dat hij er niet van gedient was, vond ik het erg knap van Beike, dat hij zich zo inhield.
Beike heeft nog nooit gebeten, maar hij liet duidelijk zien, dat hij erg bang was en er echt genoeg van had.
Ik vond het ook mooi genoeg, omdat Beike mij opzocht en steun zocht.
Ik geef niet snel toe, bij zulke soort dingen, omdat Beike soms ook erg onderdanig is en mijn steun soms snel opzoekt.
Ik zag hoe Beike ermee "worstelde" en toen vond ik het echt genoeg.
De andere kant op lopen zat er niet in.
We moesten beiden dezelfde kant op.
Ik wou graag even een mening, zodat ik zeker weet dat ik goed had "gehandeld" en niet te vroeg had ingegrepen.
-
S@ndr@
- Zeer actief
-
doggy
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik denk er net zo over, andere honden die angst laten zien dan houd ik de mijne ook bij me, en kennismaken van een voor de baas vreemde nieuwe hond en kennismakingen met andere voor mij bekende honden zou ik liever gecontroleerd doen, je weet immers niet hoe je nieuwe hond reageert..Carma schreef:Hier sluit ik mij bij aan. Ik vind dit soort situaties ook niet nodig, zo te lezen lijkt het mij dat je juist gehandeld heb.alm@ schreef:Mee eens. Andersom ook trouwens. Als ik zie dat een van mijn honden wil spelen met of snuffen aan een hond die duidelijk bang is (slechte herder ervaring gehad o.i.d.) kap ik het ook af.estelle schreef:
Denk dat je goed gehandeld hebt door zo te handelen als je gedaan hebt.
-
doggy