Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Postbode versus Rottweilers
Moderator: moderatorteam
-
S@ndr@
- Zeer actief
-
S@ndr@
- Zeer actief
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
- Aantal honden: 1
-
estelle
- Irisz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- Minhie
- Zeer actief
Misschien een stomme vraag, maar mag je weigeren? om daar nog te bezorgen? jawel toch?estelle schreef:Vreselijk hoor, het zal je toch gebeuren.
Ik heb trouwens een tijdje kranten bezorgd in het westen, mijn broer ook. Dan moesten we ook wel bezorgen bij kassen en daar lopen vaak waakhonden rond. Wij hebben toen ook weleens keihard moeten fietsen met een hond die ons woest op de hielen zat.

-
chrico
- Zeer actief
Het zal je gebeuren. Mazzel dat die honden zich lieten afleiden door die man.
Postbodes mogen weigeren. Na een gesprek met de postbode maakte we afspraken want wij kregen gewoon geen post als de honden buiten waren.
Postbodes mogen weigeren. Na een gesprek met de postbode maakte we afspraken want wij kregen gewoon geen post als de honden buiten waren.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
estelle
Ik neem aan van wel. Kijk ik was toen jong, goede conditie en kon flink trappen, afentoe je benen even in de lucht ivm het happen .... Die honden rennen ook geen meters mee, zodra je van het erf af was stopten ze.minhie schreef:Misschien een stomme vraag, maar mag je weigeren? om daar nog te bezorgen? jawel toch?estelle schreef:Vreselijk hoor, het zal je toch gebeuren.
Ik heb trouwens een tijdje kranten bezorgd in het westen, mijn broer ook. Dan moesten we ook wel bezorgen bij kassen en daar lopen vaak waakhonden rond. Wij hebben toen ook weleens keihard moeten fietsen met een hond die ons woest op de hielen zat.
Maar ik weet nog dat onze buren een ontzettend valse kat hadden. Die ging in de bosjes liggen en zodra er dan iemand (bijv. dus de postbode) het stoepje op liep naar de voordeuren (die van ons van de buren) dan vloog die kat je regelrecht aan tot bloedens aan toe.
Die postbode heeft toen ook gezegd dat hij niet meer kwam zolang die kat buiten rond liep.
-
kees
- Vaste gebruiker
- Minhie
- Zeer actief
gatsie, ik zou er ook niet meer gaan bezorgen nee!estelle schreef:Ik neem aan van wel. Kijk ik was toen jong, goede conditie en kon flink trappen, afentoe je benen even in de lucht ivm het happen .... Die honden rennen ook geen meters mee, zodra je van het erf af was stopten ze.minhie schreef:Misschien een stomme vraag, maar mag je weigeren? om daar nog te bezorgen? jawel toch?estelle schreef:Vreselijk hoor, het zal je toch gebeuren.
Maar ik weet nog dat onze buren een ontzettend valse kat hadden. Die ging in de bosjes liggen en zodra er dan iemand (bijv. dus de postbode) het stoepje op liep naar de voordeuren (die van ons van de buren) dan vloog die kat je regelrecht aan tot bloedens aan toe.
Die postbode heeft toen ook gezegd dat hij niet meer kwam zolang die kat buiten rond liep.

-
doggyy
- Vaste gebruiker
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Of iemand die er juist voor zorgde dat ze geen slechte naam zouden krijgen.doggyy schreef:aanklagen die eigenaar. Als je het zo ver krijgt dat je honden iemand gewoon dood willen bijten zit er iets los in je hoofd.
Die buurvrouw bevestigde het al, ''die honden kwamen nooit buiten''.
Precies weer zon eigenaar waardoor dit soort honden een slechte naam krijgen.
Dat dat nu wel is gebeurd heeft misschien wel een bijzondere oorzaak waar de eigenaar helemaal niets aan kan doen.
Ik zie namelijk nergens staan in dit verhaal dat de eigenaar met die honden buiten was?
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Een postbode mag het in ieder geval wel als ie zich door het gedrag van de hond niet veilig voelt. Voor krantenbezorgers weet ik het niet zeker, maar ik zou dan op z'n minst gaan praten met de eigenaar van de hond. Zelf ben ik een keer gebeten toen ik nog weekbladen en dergelijke rondbracht. Die mensen waren aan het verhuizen en hadden dus de voordeur openstaan om het meubilair naar buiten te kunnen slepen. Ik liep richting brievenbus en toen hing er een boerenfox in m'n been.minhie schreef:Misschien een stomme vraag, maar mag je weigeren? om daar nog te bezorgen? jawel toch?estelle schreef:Vreselijk hoor, het zal je toch gebeuren.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
-
doggyy
- Vaste gebruiker
Als iemand die weet dat rottweilers vooral met zn 2e erg felle waakhonden kunnen zijn hun honden nooit in contact laten komen met de buitenwereld en andere honden vind ik het niet gek dat als die honden dan een keer buiten komen dat ze dan mensen en andere honden aanvallen.ranetje schreef:Of iemand die er juist voor zorgde dat ze geen slechte naam zouden krijgen.doggyy schreef:aanklagen die eigenaar. Als je het zo ver krijgt dat je honden iemand gewoon dood willen bijten zit er iets los in je hoofd.
Die buurvrouw bevestigde het al, ''die honden kwamen nooit buiten''.
Precies weer zon eigenaar waardoor dit soort honden een slechte naam krijgen.
Dat dat nu wel is gebeurd heeft misschien wel een bijzondere oorzaak waar de eigenaar helemaal niets aan kan doen.
Ik zie namelijk nergens staan in dit verhaal dat de eigenaar met die honden buiten was?
Het is dus wel degelijk de schuld van de eigenaar, die zijn honden niet goed op heeft gevoed

- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
-
S@ndr@
- Zeer actief
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- tura
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Contacteer:
Re: Postbode versus Rottweilers
Ik geloof het wel, hoor, het verhaal, maar als 2 Rottweilers iemand verscheuren lijkt het mij wel heel sterk dat je zoontje je daar opmerkzaam moet makenNanna schreef:CAMBRIDGE - Een 54-jarige postbode belandde in het ziekenhuis toen hij tijdens het bezorgen van de kerstpost werd 'verscheurd' door rottweilers.
Een voorbijganger uit het Engelse Cambridge zag hoe de honden de postbode aanvielen en niet meer stopten. Anthony Lunn (44) verklaarde tegenover de media dat hij zag hoe de man langzaam werd verscheurd door de beesten.
"Mijn zoontje wees mij op het incident. Ik ben meteen te hulp geschoten. Toen de beesten mij hoorden aankomen, snelden ze onmiddelijk op mij af. Ik rende terug naar mijn auto met de honden op mijn hielen", vertelt de held. Lunn wist een van de rottweilers over te rijden, maar de andere kreeg hij niet te pakken. "Telkens als ik wilde uitstappen kwam hij weer aanrennen. Toen arriveerden hulpverleners en politie op de scène."
De postbezorger was meerdere keren gebeten in zijn arm, rug en benen. Zijn arm was er zo slecht aan toe dat deze bijna af was gebeten. Lunn had de arm van het slachtoffer gered en mogelijk ook zijn leven.
Buurvrouw Eva Moffat (88) vertelde dat ze de honden nooit eerder buiten had gezien. "Ik hoor ze af en toe wel eens blaffen maar ze zijn nooit op straat", besluit de bejaarde.
Beide honden krijgen een spuitje en de eigenaar wordt mogelijk aangeklaagd.
postbode
En langzaam iemand verscheuren
edit typfoutje
Laatst gewijzigd door tura op 25 dec 2008 11:51, 2 keer totaal gewijzigd.
-
estelle
-
estelle
Hoezo is dat gek?tura schreef:Ik geloof het wel, hoor, het verhaal, maar als 2 Rottweilers iemand verscheeren lijkt het mij wel heel sterk dat je zoontje je daar opmerkzaam moet makenNanna schreef:CAMBRIDGE - Een 54-jarige postbode belandde in het ziekenhuis toen hij tijdens het bezorgen van de kerstpost werd 'verscheurd' door rottweilers.
Een voorbijganger uit het Engelse Cambridge zag hoe de honden de postbode aanvielen en niet meer stopten. Anthony Lunn (44) verklaarde tegenover de media dat hij zag hoe de man langzaam werd verscheurd door de beesten.
"Mijn zoontje wees mij op het incident. Ik ben meteen te hulp geschoten. Toen de beesten mij hoorden aankomen, snelden ze onmiddelijk op mij af. Ik rende terug naar mijn auto met de honden op mijn hielen", vertelt de held. Lunn wist een van de rottweilers over te rijden, maar de andere kreeg hij niet te pakken. "Telkens als ik wilde uitstappen kwam hij weer aanrennen. Toen arriveerden hulpverleners en politie op de scène."
De postbezorger was meerdere keren gebeten in zijn arm, rug en benen. Zijn arm was er zo slecht aan toe dat deze bijna af was gebeten. Lunn had de arm van het slachtoffer gered en mogelijk ook zijn leven.
Buurvrouw Eva Moffat (88) vertelde dat ze de honden nooit eerder buiten had gezien. "Ik hoor ze af en toe wel eens blaffen maar ze zijn nooit op straat", besluit de bejaarde.
postbode
Die man was misschien wel gewoon binnen aan het tv kijken of weet ik veel wat. Zoontje liep misschien buiten en zag het gebeuren en heeft zijn vader erbij geroepen.
- tura
- Zeer actief
- Contacteer:
Een Voorbijganger zag.....estelle schreef:Hoezo is dat gek?tura schreef:Ik geloof het wel, hoor, het verhaal, maar als 2 Rottweilers iemand verscheeren lijkt het mij wel heel sterk dat je zoontje je daar opmerkzaam moet makenNanna schreef:CAMBRIDGE - Een 54-jarige postbode belandde in het ziekenhuis toen hij tijdens het bezorgen van de kerstpost werd 'verscheurd' door rottweilers.
postbode
Die man was misschien wel gewoon binnen aan het tv kijken of weet ik veel wat. Zoontje liep misschien buiten en zag het gebeuren en heeft zijn vader erbij geroepen.
-
estelle
- tura
- Zeer actief
- Contacteer:
Geloof mij, als 2 Rottweilers iemand verscheuren hoor je dat mijlenver weg :N: die zijn al luidruchtig in hun spel, neem daar de agressie bij en het geschreeuw van de postbode....estelle schreef:hmmm ja dan is het misschien wel wat vreemd, maar misschien reden ze toch nog op een behoorlijke afstand van het gebeuren en was die meneer gewoon bezig met letten op de weg, zoontje keek rond en zag het gebeuren.
Wat ik ook zo vreemd vind, de postbode bezorgt aan huis....honden liepen los (anders nooit) neem aan dan wel binnen een bepaald afgezet terrein anders waren ze wel weg geweest, ze waren immers niet gewend om los te lopen daar....
Hoe komt die helpende man het terrrein op met zijn auto.......Lijkt mij dat die afgezet was.......hij heeft 1 Rottweiler overreden....
- ranetje
- Zeer actief
Ik denk dat de journalist van het hele gebeuren geen barst heeft begrepen.tura schreef:Geloof mij, als 2 Rottweilers iemand verscheuren hoor je dat mijlenver weg :N: die zijn al luidruchtig in hun spel, neem daar de agressie bij en het geschreeuw van de postbode....estelle schreef:hmmm ja dan is het misschien wel wat vreemd, maar misschien reden ze toch nog op een behoorlijke afstand van het gebeuren en was die meneer gewoon bezig met letten op de weg, zoontje keek rond en zag het gebeuren.![]()
Wat ik ook zo vreemd vind, de postbode bezorgt aan huis....honden liepen los (anders nooit) neem aan dan wel binnen een bepaald afgezet terrein anders waren ze wel weg geweest, ze waren immers niet gewend om los te lopen daar....
Hoe komt die helpende man het terrrein op met zijn auto.......Lijkt mij dat die afgezet was.......hij heeft 1 Rottweiler overreden....
- tura
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat denk ik ookranetje schreef:Ik denk dat de journalist van het hele gebeuren geen barst heeft begrepen.tura schreef:Geloof mij, als 2 Rottweilers iemand verscheuren hoor je dat mijlenver weg :N: die zijn al luidruchtig in hun spel, neem daar de agressie bij en het geschreeuw van de postbode....estelle schreef:hmmm ja dan is het misschien wel wat vreemd, maar misschien reden ze toch nog op een behoorlijke afstand van het gebeuren en was die meneer gewoon bezig met letten op de weg, zoontje keek rond en zag het gebeuren.![]()
- ranetje
- Zeer actief
Tsja .........................tura schreef:Dat denk ik ookranetje schreef:Ik denk dat de journalist van het hele gebeuren geen barst heeft begrepen.tura schreef:Geloof mij, als 2 Rottweilers iemand verscheuren hoor je dat mijlenver weg :N: die zijn al luidruchtig in hun spel, neem daar de agressie bij en het geschreeuw van de postbode....estelle schreef:hmmm ja dan is het misschien wel wat vreemd, maar misschien reden ze toch nog op een behoorlijke afstand van het gebeuren en was die meneer gewoon bezig met letten op de weg, zoontje keek rond en zag het gebeuren.![]()
Hoe komt die helpende man het terrrein op met zijn auto.......Lijkt mij dat die afgezet was.......hij heeft 1 Rottweiler overreden....moet ie zijn mond houden
Een journalist?
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Het is gewoon een slechte vertaling
Het verhaal staat in alle Engelse kranten, hier is het artikel van timesonline.co.uk:
Postman mauled by rottweilers as he delivers Christmas cards
Nico Hines
Surgeons were battling to save the arm of a postman today after he was mauled by a pair of rottweilers while he was delivering Christmas cards in Cambridge.
The 54-year-old was attacked in Gazeley Lane, Trumpington, Cambridge, yesterday morning near a detached house in the quiet, suburban street. His life may have been saved by Anthony Lunn, a bricklayer, who tried to beat the dogs off with an iron bar before running one of them over in his van.
A police spokeswoman said the injuries sustained by the postman were “horrific” and that his arm was ripped by the powerful dogs. “He was very seriously injured and will be fearful about the use of his arm,” she said.
Mr Lunn, 44, said he intervened when he heard the postman screaming. "The police said we saved his life. But I only did what anyone else would have done,” he told the Cambridge Evening News.
"I ran over with an iron bar. When I approached the dogs, they both ran at me. I retreated back to my van and ran one of them over. But every time I got out of the van, the other dog came at me.
"I got on the phone to the ambulance and police, and kept revving the engine to distract the dog until it stopped mauling him. It eventually stopped, but after a long time. He was in a huge amount of agony."
A Royal Mail spokeswoman said: "We are shocked by this incident and will be urgently investigating as to what happened. In the meantime, our thoughts are with our colleague and his family."
An ambulance was called at 10.45am and soon after paramedics arrived the East Anglian Air Ambulance landed at nearby Clay Farm to give additional support.
It is thought that the two dogs were still in the vicinity while emergency workers treated the injured man. An ambulance service spokesman said crews had been "traumatised" by the incident.
When the dogs’ owners returned to the scene they took the animals to a vet to have them destroyed.
A police spokeswoman said today that the owners would be questioned by officers but that the incident may have taken place on private land, which may mean the Dangerous Dogs Act does not apply.
The act makes it a criminal offence “to allow a dog to be dangerously out of control in a public place”. It is unclear whether the postman had stepped on to private property or passed through a gate when the attack took place.
He was being treated at Addenbrooke's Hospital today.
Het verhaal staat in alle Engelse kranten, hier is het artikel van timesonline.co.uk:
Nico Hines
Surgeons were battling to save the arm of a postman today after he was mauled by a pair of rottweilers while he was delivering Christmas cards in Cambridge.
The 54-year-old was attacked in Gazeley Lane, Trumpington, Cambridge, yesterday morning near a detached house in the quiet, suburban street. His life may have been saved by Anthony Lunn, a bricklayer, who tried to beat the dogs off with an iron bar before running one of them over in his van.
A police spokeswoman said the injuries sustained by the postman were “horrific” and that his arm was ripped by the powerful dogs. “He was very seriously injured and will be fearful about the use of his arm,” she said.
Mr Lunn, 44, said he intervened when he heard the postman screaming. "The police said we saved his life. But I only did what anyone else would have done,” he told the Cambridge Evening News.
"I ran over with an iron bar. When I approached the dogs, they both ran at me. I retreated back to my van and ran one of them over. But every time I got out of the van, the other dog came at me.
"I got on the phone to the ambulance and police, and kept revving the engine to distract the dog until it stopped mauling him. It eventually stopped, but after a long time. He was in a huge amount of agony."
A Royal Mail spokeswoman said: "We are shocked by this incident and will be urgently investigating as to what happened. In the meantime, our thoughts are with our colleague and his family."
An ambulance was called at 10.45am and soon after paramedics arrived the East Anglian Air Ambulance landed at nearby Clay Farm to give additional support.
It is thought that the two dogs were still in the vicinity while emergency workers treated the injured man. An ambulance service spokesman said crews had been "traumatised" by the incident.
When the dogs’ owners returned to the scene they took the animals to a vet to have them destroyed.
A police spokeswoman said today that the owners would be questioned by officers but that the incident may have taken place on private land, which may mean the Dangerous Dogs Act does not apply.
The act makes it a criminal offence “to allow a dog to be dangerously out of control in a public place”. It is unclear whether the postman had stepped on to private property or passed through a gate when the attack took place.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- tura
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoezo, een hek zie je toch? En waar lag de postman, achter het hek of voor het hek...tekkel schreef:Het is gewoon een slechte vertaling![]()
Nico Hines
Enne, als ik postbode was, ging ik toch echt geen hek door waar 2 Rottweilers loslopen
Hier hoeven vreemde mensen ook de kennel (het terrein van de honden) niet in te gaan...