Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vuurwerkgeluiden op cd of anderszins?
Moderator: moderatorteam
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Vuurwerkgeluiden op cd of anderszins?
hoi,
Wij hebben de geluidscd van tinley en die draaien we nu al dagenlang. beide honden reageren daar niet op, hoewel we het geluidsnivo nog moeten opvoeren heb ik goede hoop.
Echter, het vuurwerk op de cd is niet heel "heftig" en ik zoek nu eigenlijk een cd of geluidsfragment wat "heftiger" is. Weet iemand waar ik dat evt online kan vinden en downloaden?
Suzanne
Wij hebben de geluidscd van tinley en die draaien we nu al dagenlang. beide honden reageren daar niet op, hoewel we het geluidsnivo nog moeten opvoeren heb ik goede hoop.
Echter, het vuurwerk op de cd is niet heel "heftig" en ik zoek nu eigenlijk een cd of geluidsfragment wat "heftiger" is. Weet iemand waar ik dat evt online kan vinden en downloaden?
Suzanne
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Nou... eh... nee, laten we dat nivo niet als startnivo aanhouden!bennie schreef:Zoek een vuurwerkshow op, ruim afstand houden en in auto blijven, bij iedere knal volproppen met lekkers.
Ik ben op weg met de cd en daarop reageert hij heel goed. Daarom wil ik met andere cd's / geluidsfragmenten gaan oefenen. Ik heb inmiddels wel een paar dingen gevonden, maar veel nog niet; een paar fragmenten van een paar minuten, maar ik zoek meer naar "een kwartier lang" herrie eigenlijk
Dus, als iemand zoiets weet te vinden online, dan graag!
Suzanne
- bennie
- Zeer actief
Waarom niet? Als je voldoende afstand houdt is het prima om op die manier te trainen. Je kunt ook met kindervuurwerk beginnen voor een stapje terug. Een helper gaat dat kindervuurwerk (zowel sier, sterretjes als kleine knallertjes, van die kindersetjes zegmaar) op 10 mtr afstand doen en iedere keer als het vuurwerk plop doet binnen twee tellen iets lekkers erin stoppen. Als het goed gaat langzaam afstand verkleinen.Suzanne123 schreef:Nou... eh... nee, laten we dat nivo niet als startnivo aanhouden!bennie schreef:Zoek een vuurwerkshow op, ruim afstand houden en in auto blijven, bij iedere knal volproppen met lekkers.
Ik ben op weg met de cd en daarop reageert hij heel goed. Daarom wil ik met andere cd's / geluidsfragmenten gaan oefenen. Ik heb inmiddels wel een paar dingen gevonden, maar veel nog niet; een paar fragmenten van een paar minuten, maar ik zoek meer naar "een kwartier lang" herrie eigenlijk
Suzanne
Kijk hier voor aanwijzingen bij de vuurwerkshows: http://www.alerthondentraining.nl/index ... &Itemid=64 er is op die site overigens nog veel meer info over vuurwerktraining terug te vinden.
- Noële
- Zeer actief
- Contacteer:
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
amos reageert ook niet op de radioNoële schreef:Fellow reageerde niet op de cd, die had door dat het uit de radio kwam. Maar ik heb toen een draagbare radio in de vensterbank gezet, daar reageerde hij wel op en werd onrustig.
heb 2 verschillende lawaaicd's maar hij kijkt niet op of om
zal dit eens proberen
Fenneke en Baloe

-
~Suzanne~
- Zeer actief
Hoi,bennie schreef:Waarom niet? Als je voldoende afstand houdt is het prima om op die manier te trainen. Je kunt ook met kindervuurwerk beginnen voor een stapje terug. Een helper gaat dat kindervuurwerk (zowel sier, sterretjes als kleine knallertjes, van die kindersetjes zegmaar) op 10 mtr afstand doen en iedere keer als het vuurwerk plop doet binnen twee tellen iets lekkers erin stoppen. Als het goed gaat langzaam afstand verkleinen.Suzanne123 schreef:Nou... eh... nee, laten we dat nivo niet als startnivo aanhouden!bennie schreef:Zoek een vuurwerkshow op, ruim afstand houden en in auto blijven, bij iedere knal volproppen met lekkers.
Suzanne
Kijk hier voor aanwijzingen bij de vuurwerkshows: http://www.alerthondentraining.nl/index ... &Itemid=64 er is op die site overigens nog veel meer info over vuurwerktraining terug te vinden.
Ik waardeer het meedenken, maar ik ga zelf NO WAY die rotzooi aansteken of kopen en ik moet er niet aan denken zelf naar een vuurwerkshow te gaan; dat is ECHT geen goed idee. Al sta ik er 5 kilometer vanaf, dan nog is dat niet wat ik wil
Ik zoek 'm dus ECHT in geluidsfragmenten.
In het begin reageerde Merlijn daar wel op, maar nu we het dit jaar opnieuw hebben opgebouwd gaat dat hartstikke goed en DAT wil ik graag voortzetten. Ik kijk dus even op de website die je doorgaf; kijken of daar nog wat bijzit wat ik kan gbruiken.
Misschien dat we over een jaar of 10 eraan toe zijn om naar een vuurwerkshow te gaan.
Ik vind het ook geen goed idee om 'm met echt vuurwerk te confronteren in de training op straat, dus met "kindervuurwerk" te beginnen. Los van het feit dat ik dat spul dus zelf te eng vind om aan te steken.
Bovendien; als je het zo aanpakt, leg je er de nadruk op dat er iets bijzonders aan de hand is. Dat wil ik niet. Ik zet thuis de cd in de speler en ga door met waar ik mee bezig was; ik geef dus geen enkele indicatie dat er iets anders dan anders is.
Groetjes,
Suzanne
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
die vuurwerkcd heb ik nog nooit zien werken bij een hond... vuurwerk, onweer etc. breng naast lawaai nog veel meer dingen met zich mee, drukverplaatsing etc. en juist zijn het vaak die dingen waar honden op reageren. Dus kunnen ze met een cd vrij normaal reageren en met oudejaar liggen ze plat onder de bank van angst... 

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- bennie
- Zeer actief
Kindervuurwerk steek je niet aan. Wellicht ben je zelf zo bang voor vuurwerk dat je dat op je hond overbrengt?Suzanne123 schreef:Hoi,bennie schreef:Waarom niet? Als je voldoende afstand houdt is het prima om op die manier te trainen. Je kunt ook met kindervuurwerk beginnen voor een stapje terug. Een helper gaat dat kindervuurwerk (zowel sier, sterretjes als kleine knallertjes, van die kindersetjes zegmaar) op 10 mtr afstand doen en iedere keer als het vuurwerk plop doet binnen twee tellen iets lekkers erin stoppen. Als het goed gaat langzaam afstand verkleinen.Suzanne123 schreef:Nou... eh... nee, laten we dat nivo niet als startnivo aanhouden!bennie schreef:Zoek een vuurwerkshow op, ruim afstand houden en in auto blijven, bij iedere knal volproppen met lekkers.
Suzanne
Ik waardeer het meedenken, maar ik ga zelf NO WAY die rotzooi aansteken of kopen en ik moet er niet aan denken zelf naar een vuurwerkshow te gaan; dat is ECHT geen goed idee. Al sta ik er 5 kilometer vanaf, dan nog is dat niet wat ik wilIk niet, maar hij ook niet
Ik zoek 'm dus ECHT in geluidsfragmenten.
In het begin reageerde Merlijn daar wel op, maar nu we het dit jaar opnieuw hebben opgebouwd gaat dat hartstikke goed en DAT wil ik graag voortzetten. Ik kijk dus even op de website die je doorgaf; kijken of daar nog wat bijzit wat ik kan gbruiken.
Misschien dat we over een jaar of 10 eraan toe zijn om naar een vuurwerkshow te gaan.
Ik vind het ook geen goed idee om 'm met echt vuurwerk te confronteren in de training op straat, dus met "kindervuurwerk" te beginnen. Los van het feit dat ik dat spul dus zelf te eng vind om aan te steken.
Bovendien; als je het zo aanpakt, leg je er de nadruk op dat er iets bijzonders aan de hand is. Dat wil ik niet. Ik zet thuis de cd in de speler en ga door met waar ik mee bezig was; ik geef dus geen enkele indicatie dat er iets anders dan anders is.
Groetjes,
Suzanne
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Bang voor vuurwerk op zich niet, maar ik ga niets zelf aansteken. Heb ik niet gedaan en ga ik niet doen ook.
Ik vind vuurwerk prachtig om te zien, maar heb het niet op knallen. Dat doet door mijn hele lijf pijn; het is VEEL te hard. Voor mijn lol naar een vuurwerkshow gaan doe ik dus zeker niet; ik kan niet tegen het te harde geluid.
En nee, ik kan ook niet tegen andere harde geluiden. Geluid doet letterlijk en figuurlijk pijn in mijn lijf (hard geluid dan). Zo'n miljoenklapper of hoe zo'n ding heet vind ik dus eng vanwege het geluidsnivo. (En ach, vlak bij mijn auto hoeft ook niet).
We hebben inmiddels wat gluidsfragmenten gevonden en die staan nu achter elkaar geplakt op een cd.... gaan we mee verder!
(Ben wel nieuwsgierig... kindervuurwerk is toch vuurwerk en moet dan toch aangestoken worden??)
Suzanne
Ik vind vuurwerk prachtig om te zien, maar heb het niet op knallen. Dat doet door mijn hele lijf pijn; het is VEEL te hard. Voor mijn lol naar een vuurwerkshow gaan doe ik dus zeker niet; ik kan niet tegen het te harde geluid.
En nee, ik kan ook niet tegen andere harde geluiden. Geluid doet letterlijk en figuurlijk pijn in mijn lijf (hard geluid dan). Zo'n miljoenklapper of hoe zo'n ding heet vind ik dus eng vanwege het geluidsnivo. (En ach, vlak bij mijn auto hoeft ook niet).
We hebben inmiddels wat gluidsfragmenten gevonden en die staan nu achter elkaar geplakt op een cd.... gaan we mee verder!
(Ben wel nieuwsgierig... kindervuurwerk is toch vuurwerk en moet dan toch aangestoken worden??)
Suzanne
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
Ik heb Cena van de zomer meegenomen naar de vuurwerkshow ter afsluiting van de kermis. We hebben op een afstand staan kijken, samen met de vriendengroep. Cena zocht bij iedereen aandacht, maar we hebben zo gewoon mogelijk gedaan. Uiteindelijk ging ze liggen en kwam ze alleen nog af en toe tegen mijn hand aan schooien voor een stukje kaas.
Maar ik ben erg benieuwd hoe het met nieuwjaar zal gaan, want dan ben ik zelf vaak toch ook best gespannen en dan is het hier precies voor de deur... We zullen wel zien!
Maar ik ben erg benieuwd hoe het met nieuwjaar zal gaan, want dan ben ik zelf vaak toch ook best gespannen en dan is het hier precies voor de deur... We zullen wel zien!
RIP Cena
- Jay
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar
Vanmiddag ook even wat vuurwerk geluiden opgesnord op het Internet, maar bij het afspelen keek mijn jongste even verstoord op, met een blik van: waar ben jij nou mee bezig en de ander kwam even kijken waar dat geluid vandaan kwam, maar binnen een halve minuut lagen ze beiden weer languit.
De oudste is een herplaatser, dus hoe hij op echt vuurwerk zal reageren moet ik nog afwachten.
Tot nu toe heb ik geluk gehad, dat geen van mijn honden ooit bang is geweest van vuurwerk of onweer.
Op youtube zijn veel filmpjes te vinden met vuurwerkgeluiden
De oudste is een herplaatser, dus hoe hij op echt vuurwerk zal reageren moet ik nog afwachten.
Tot nu toe heb ik geluk gehad, dat geen van mijn honden ooit bang is geweest van vuurwerk of onweer.
Op youtube zijn veel filmpjes te vinden met vuurwerkgeluiden

-
BSS
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Appenzeller, Grote Zwitser
- Contacteer:
Die van mij lijken het onderscheid te kunnen maken tussen 'geluid van binnen' en 'geluid van buiten'. Zal dus inderdaad ook met zaken als luchtdruk e.d. te maken hebben. Harde vuurwerkgeluiden op CD maken geen indruk, maar een klein knalletje buiten en de hele buurt wordt bij elkaar gebruld...malinois schreef:die vuurwerkcd heb ik nog nooit zien werken bij een hond... vuurwerk, onweer etc. breng naast lawaai nog veel meer dingen met zich mee, drukverplaatsing etc. en juist zijn het vaak die dingen waar honden op reageren. Dus kunnen ze met een cd vrij normaal reageren en met oudejaar liggen ze plat onder de bank van angst...
Op de snelweg is het heerlijk rustig tussen 23.45 en 00.30 uur......
Groetjes,
Betty, Bandit (Appenzeller) en Balou (Appenzeller) en inmiddels ook Floris (Grote Zwitser)
Betty, Bandit (Appenzeller) en Balou (Appenzeller) en inmiddels ook Floris (Grote Zwitser)
- bennie
- Zeer actief
Het is natuurlijk niet vlakbij je auto, je moet wel voldoende ver weg beginnen, beter te ver weg dan te dicht bij, je moet je zelf er natuurlijk ook prettig bij voelen. Door in je auto te blijven simuleer je de situatie in huis.Suzanne123 schreef:Bang voor vuurwerk op zich niet, maar ik ga niets zelf aansteken. Heb ik niet gedaan en ga ik niet doen ook.
Suzanne
Kindervuurwerk is euh sterretjes, van die dingen waar je aan een touwtje trekt en er confetti uit ploft, en de trektouwtjes zegmaar. Ook met voldoende afstand beginnen, ook hier geldt dat een stapje te dichtbij drie stappen terug betekent.