Maar toen ik gisteren stond te wachten, omdat mijn vriend even een winkel in moest, kreeg ik echt zoveel positieve reacties en je ziet dat sommige zich nog even omdraaien om Haakon te bewonderen en tegen elkaar zeggen dat ze m zo mooi vinden. Toen ik even de winkel in was en mijn vriend met hem buiten stond, was er zelfs iemand die verder ging vragen over het ras enz., want ze waren ook op zoek naar een hond en die vond Haakon wel zoooo mooi.
Niet alleen in het dorp, maar ook bij ons in de buurt veel positieve reacties. Ik kwam laatst iemand tegen met een beagle. Zij vertelde dat ze eigenlijk een herdermens was, maar i.v.m. kinderen voor een beagle heeft gekozen. Totaal iets anders dus. Toch vind ik dat mensen zich daarop wel verkijken. Een herder kan heel goed met kinderen, maar dan moet je natuurlijk ook goed kijken naar het karakter van de ouders.
Haakon's ouders zijn beiden allemansvriendjes, dus Haakon is ook gek op alles en iedereen.
Ik lees hier toch te vaak negatieve topics betreft o.a. DH's en Mechelaars, maar hier op straat zijn het bijna alleen maar positieve reacties.
Ervaren jullie (vooral de hondeneigenaren van een berucht ras) dit ook of krijgen jullie op straat ook veel negatieve reacties?
Ik weet dat Haakon nog jong is en dat mensen vaak wel zien dat hij nog een pup is en daarom ook misschien minder angstig zijn, maar ik heb nog geen negatieve reacties gehoord. Mensen lopen er (nog) niet echt met een boog omheen, ofzo.