Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
schijn zwanger!
Moderator: moderatorteam
- Teckel_love<3
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckel
- Contacteer:
schijn zwanger!
fijn 1e keer loops en daarna direct al schijnzwanger!
ze heeft nu hele dikke (mag ik hier tepels zeggen?)
maar volgens (ervaren) vrienden van ons kan dat best een groot probleem zijn en MOET ik haar laten stereliseren!
maar dat wil ik niet want ik wil(als ik wat ouder ben) een nestje met haar...wat nu?
maar volgens (ervaren) vrienden van ons kan dat best een groot probleem zijn en MOET ik haar laten stereliseren!
maar dat wil ik niet want ik wil(als ik wat ouder ben) een nestje met haar...wat nu?
Al is de inbraak nog zo snel, de Teckel achterhaald 'm wel

- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Aantal honden: 1
- Teckel_love<3
- Zeer actief
- Contacteer:
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
- *Charlotte
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
-
hercujess
Een ruwharige hond steriliseren is ook niet zonder gevolgen. Je ziet vaak dat ze moeilijker te plukken zijn e/of bijna geen ondervacht meer hebben. Afgelopen week een teefje van anderhalf wéér naar huis moeten sturen. De eerste keer zat het nog enorm vast en nu bleek er dus nauwelijks en op sommige plekken geen ondervacht aanwezig. Als ik haar toch had geplukt, dan was ze echt kaal geweest.
Zo te zien is jullie kleine meid ook aan een trimbeurt toe
Zo te zien is jullie kleine meid ook aan een trimbeurt toe
- Teckel_love<3
- Zeer actief
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: schijn zwanger!
heeft ze een stamboom? Is ze onderzocht en getest op alle noodzakelijke onderzoeken, zijn de ouders getest, waarom zou je er een nestje mee doen etc.Teckel_love<3 schreef:fijn 1e keer loops en daarna direct al schijnzwanger!
Dat allereerst...
ten tweede, mijn teef is altijd schijnzwanger, geeft melk en heeft opgezette tepels... geen haar op mn hoofd die haar om die reden laat steriliseren, ze is nu overigens 7 jr. inmiddels.
Ze heeft er geen last van, niet ziek, gaat niet nestelen etc. zolang dat niet het geval is zou ik het niet doen, MAAR niet om de reden die jij aangeeft: een nestje...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Schijnzwangerschap is iets heel natuurlijks. In een wolvenroedel krijgt alleen het alphateefje jongen de andere teefjes worden schijnzwanger en helpen op die manier de alphateef met het voeden van de welpen.
Krijgt je hond een tepelontsteking dan is een bezoek aan de DA wel aan te raden.
En inderdaad. Waarom wil je een nestje? Heeft je hond de benodigde gezondheidstesten gehad?
Bedenk dat fokken niet zonder problemen kan gaan en je 6 maanden na de geboorte verantwoordelijk blijft voor gezonde pups, ook als de pups al bij de nieuwe eigenaar zijn. Het kan dus behoorlijk in de papieren gaan lopen. Denk daar dus nog maar eens goed over.
Krijgt je hond een tepelontsteking dan is een bezoek aan de DA wel aan te raden.
En inderdaad. Waarom wil je een nestje? Heeft je hond de benodigde gezondheidstesten gehad?
Bedenk dat fokken niet zonder problemen kan gaan en je 6 maanden na de geboorte verantwoordelijk blijft voor gezonde pups, ook als de pups al bij de nieuwe eigenaar zijn. Het kan dus behoorlijk in de papieren gaan lopen. Denk daar dus nog maar eens goed over.
Groetjes van Charlotte

- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
-
Muk
Fokken met je teckel?????
Er zitten genoeg honden in het asiel vanwege de pretnesten. Jij bent geen fokker, je zal je teckel niet laten testen op gezondheidskwalen en je weet totaal niet wat erbij komt kijken. Dus zo'n nest voegt ook totaal niets toe.
Niet fokken dus, zou ik zeggen.
Laten jullie je teckel ook wel eens trimmen? Want de vacht van de teckel mag ook wel eens onder handen genomen worden.
Er zitten genoeg honden in het asiel vanwege de pretnesten. Jij bent geen fokker, je zal je teckel niet laten testen op gezondheidskwalen en je weet totaal niet wat erbij komt kijken. Dus zo'n nest voegt ook totaal niets toe.
Niet fokken dus, zou ik zeggen.
Laten jullie je teckel ook wel eens trimmen? Want de vacht van de teckel mag ook wel eens onder handen genomen worden.