Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
met de pot mee eten
Moderator: moderatorteam
- sjef
- Zeer actief
met de pot mee eten
Ik ben van een generatie, die het normaal vind dat honden met de pot mee eten. De hond die wij vroeger thuis hadden at gewoon met ons mee en kreeg twee keer in de week iets extra's, verse waar, als dat julie tenminste iets zegt. Onze honden krijgen gewoon hun hondenbrokken maar mogen als wij klaar zijn nog altijd de laatste restjes hebben. De laatste hond die mijn vader had lustte trouwens helemaal geen hondeneten en de dierenarts vond dat helemaal geen probleem.
die hond is trouwens ruim 14 jaar gevonden. Vraag wat is jullie mening over met de pot mee eten.
die hond is trouwens ruim 14 jaar gevonden. Vraag wat is jullie mening over met de pot mee eten.
I'm just a common man
drive a common van
my dogs ain't got no pedigree
drive a common van
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Mijn ouders deden dat ook vroeger met de honden, een keer in de week kregen ze dan pens en hart. Brokken bestaan ook nog niet zo heel lang, ik geloof nog maar net 60 jaar. Ik heb Rami daar interessante artikelen over zien plaatsen op dit forum, over het ontstaan van de commerciële brok zoals men nu kent.
Ik stel zelf Gollums voer samen (rauw) en ze krijgt ook regelmatig tafelrestjes
Ik stel zelf Gollums voer samen (rauw) en ze krijgt ook regelmatig tafelrestjes
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Als ik Gol wat tafelrestjes geef zijn het eigenlijk geen restjes maar hou ik van te voren al bv. wat groente apart voor ik het ga kruidenZoek stok! schreef:Ik vind mijn eten veel te gekruid voor honden. En de romantiek van 'vroeger' zie ik ook niet zo. De honden uit mijn kindertijd zagen er verre van geweldig uit namelijk
Wat ik allemaal eet zou ik haar niet aandoen
- Moos
- Zeer actief
-
fabienne s
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): flatcoated retriever
mijn honden eten kvv met vers erbij,met eten koken hou ik geen rekening met hun maar als we is wat aan groente over hebben(ik kruid niet)krijgen ze dat wel en zo nu en dan is een aardappel of een pannenkoek maar omdat als volledige maaltijden te geven lijkt mij niet heel erg gezond.net wat linda al zegt;de honden zagen er vroeger ook heel anders uit dan nu.

jemble 5 maanden
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Zou het zelf nooit doen. Wat anderen doen moeten ze zelf weten
Heb hier nu een Kerry Blue Terrier te logeren die altijd met de pot mee eet. Resultaat is een 9-jarig hondje waarvan de tanden er zo'n beetje uit rotten en een slecht werkende lever vanwege te veel vet voedsel. Ze krijgt hier gewoon brokken en moet waarschijnlijk vanaf nu een speciaal dieetvoer hebben voor haar lever. Dus nee, hier blijven ze gewoon brokken eten hoor!
- m-aan
- Actief
- Contacteer:
- sjef
- Zeer actief
Eten jullie allemaal zo gekruid en vet dan ?. Ik kruid mijn eten nooit en vet lust ik niet. Dat honden er vroeger anders uitzagen, daar ben ik het niet mee eens. Onze eerste hond thuis zag er volkomen gezond uit en de laatste hond van mijn vader ook. Verkeerd eten geven heeft niets met met de pot mee eten te maken.
I'm just a common man
drive a common van
drive a common van
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Zo doen we het hier ook...Gollum schreef:Als ik Gol wat tafelrestjes geef zijn het eigenlijk geen restjes maar hou ik van te voren al bv. wat groente apart voor ik het ga kruidenZoek stok! schreef:Ik vind mijn eten veel te gekruid voor honden. En de romantiek van 'vroeger' zie ik ook niet zo. De honden uit mijn kindertijd zagen er verre van geweldig uit namelijk
Wat ik allemaal eet zou ik haar niet aandoen

-
~Suzanne~
- Zeer actief
Hoi,
Wij eten ook niet zo gekruid en een heel enkelt keertje krijgen ze bij hun eten een lepeltje overgebleven macaroni of "gebakken rijst" / nasi.
Gewoon voor het lekker, een verwennerijtje.
Ik vind het gevoelsmatig niet goed om een hond altijd alleen maar tafelrestjes te geven. Mensen eten mensenvoer, honden eten hondenvoer. Beredeneren kan ik het niet eigenlijk, ik heb ook geen bewijzen links- of rechtsom, maar zo voel ik het.
Groetjes,
Suzanne
Wij eten ook niet zo gekruid en een heel enkelt keertje krijgen ze bij hun eten een lepeltje overgebleven macaroni of "gebakken rijst" / nasi.
Gewoon voor het lekker, een verwennerijtje.
Ik vind het gevoelsmatig niet goed om een hond altijd alleen maar tafelrestjes te geven. Mensen eten mensenvoer, honden eten hondenvoer. Beredeneren kan ik het niet eigenlijk, ik heb ook geen bewijzen links- of rechtsom, maar zo voel ik het.
Groetjes,
Suzanne
- Hayley84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
-
S@ndr@
- Zeer actief
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Daarom houden we de groenten voor Yla gescheiden, wij wokken alles of bakken ze met veel kruiden...Jacky schreef:ze krijgen hier alleen spercibonen of een stukje rundvlees als dat over is. Voor de rest niks. Odin kan nergens tegen dus dat komt er dan toch weer uit. Sperciboontjes gaat prima en kan ook geen kwaad. Ik doe daar nooit zout over.

-
Poppetje
- Zeer actief
-
Murphy
- Zeer actief
Hier krijgen ze zeer geregeld restjes van tafel, of eigenlijk gewoon restjes van alles. Als ik brood over heb dat normaal weggegooid zou worden gaat het gewoon naar de honden, ook als het behoorlijk wat is, of restjes van chinees eten (niet de heel scherpe sausen), restjes zuivel, nou ja, bijna alles. Het is niet hun hoofd eten, maar als ze die restjes krijgen dan krijgen ze wel degelijk minder voer, dus in die zin is het wel onderdeel van hun voeding.
Het gekke is, sinds ik mijn honden die restjes naast hun gewone voeding geef hebben ze bijna nooit geen diarree achtige dingen meer, en buikgriepjes etc. Dat hadden ze eerder regelmatig. Ik kan me nu niet meer heugen dat ze dat hadden.
Dik zijn ze niet, eerder mager, de dierenarts jubelt altijd over hoe mooi slank ze zijn. Glanzen doen ze ook.
Mijn vorige dierenarts zei eens, het eten voor honden daar wordt te moeilijk over gedaan. McDonalds is voor ons ook niet goed maar dat eten we ook wel eens.
Zijn honden vleeseters? Het zal vast goed zijn als dat het hoofdonderdeel uitmaakt van hun voedsel, maar ik meen me ook nog iets te herinneren dat honden tot huisdieren geworden zijn door dichter naar mensen toe te komen en (deels) te leven van hun afval.
Is het ergens ook niet vreemd, eten dat goed genoeg is voor mij, maar niet goed genoeg voor mijn hond?
Onze eerste hond baggerde geregeld de vuilniston uit, die hond had gezworven en zichzelf aangeleerd hoe hij in leven kon blijven. Nou, er is hem nooit iets van overkomen, zelfs niet van het eten van beschimmeld eten of eten dat anderszins niet meer goed is (waarom zou het anders in de vuilniston liggen).
Nee, goed eten weggooien en ondertussen een vermogen uitgeven aan hondenvoer dat vind ik zelf een beetje ehhhh pfffff daar moet ik nog eens over denken hoe ik dat moet noemen maar ik vind het in elk geval geen goed idee.
Groetjes,
Marjan
Het gekke is, sinds ik mijn honden die restjes naast hun gewone voeding geef hebben ze bijna nooit geen diarree achtige dingen meer, en buikgriepjes etc. Dat hadden ze eerder regelmatig. Ik kan me nu niet meer heugen dat ze dat hadden.
Dik zijn ze niet, eerder mager, de dierenarts jubelt altijd over hoe mooi slank ze zijn. Glanzen doen ze ook.
Mijn vorige dierenarts zei eens, het eten voor honden daar wordt te moeilijk over gedaan. McDonalds is voor ons ook niet goed maar dat eten we ook wel eens.
Zijn honden vleeseters? Het zal vast goed zijn als dat het hoofdonderdeel uitmaakt van hun voedsel, maar ik meen me ook nog iets te herinneren dat honden tot huisdieren geworden zijn door dichter naar mensen toe te komen en (deels) te leven van hun afval.
Is het ergens ook niet vreemd, eten dat goed genoeg is voor mij, maar niet goed genoeg voor mijn hond?
Onze eerste hond baggerde geregeld de vuilniston uit, die hond had gezworven en zichzelf aangeleerd hoe hij in leven kon blijven. Nou, er is hem nooit iets van overkomen, zelfs niet van het eten van beschimmeld eten of eten dat anderszins niet meer goed is (waarom zou het anders in de vuilniston liggen).
Nee, goed eten weggooien en ondertussen een vermogen uitgeven aan hondenvoer dat vind ik zelf een beetje ehhhh pfffff daar moet ik nog eens over denken hoe ik dat moet noemen maar ik vind het in elk geval geen goed idee.
Groetjes,
Marjan
- Moos
- Zeer actief
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
Dat lijkt mij ook. En nee ik zou mijn hond nooit als maaltijd met de pot mee laten eten, misschien een verwennerijtje of iets. Hen maag is niet hetzelfde als de mijne en ze horen dus absoluut niet hetzelfde eten te krijgen.Moos schreef:Lijkt me wel.sjef schreef:Verkeerd eten geven heeft niets met met de pot mee eten te maken.
Ik ben van plan om te nrven later.

-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik vind het nergens voor nodig, ze krijgen allebei een stukje van het rauwe vlees en daarna is het klaar. Ik moet er niet aan denken om aan tafel te zitten en er wachten twee kwijlende honden totdat wij klaar zijn. Ons eten is voor hun hapslikweg en ik geniet juist zo van het kijken hoe ze een rib weg kluiven 
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
- D@@ntje76
- Zeer actief
- Contacteer:
Mike krijgt regelmatig iets van ons eten, maar dat is wel afhankelijk van wat er over is en of dat geschikt is voor hem.
Zo af en toe krijgt ie wat groentes door zijn brokken als er over is of wat ie ook geweldig vind is nog een rest spaghetti, maar dan wel zonder de saus.
Het echte met de pot mee laten eten wil ik niet, doe je dit te vaak, krijgt je hond teveel zouten binnen en je kweekt schooiers....
Zo af en toe krijgt ie wat groentes door zijn brokken als er over is of wat ie ook geweldig vind is nog een rest spaghetti, maar dan wel zonder de saus.
Het echte met de pot mee laten eten wil ik niet, doe je dit te vaak, krijgt je hond teveel zouten binnen en je kweekt schooiers....
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ik denk van wel. De honden van vroeger zaten niet goed in hun vacht bijvoorbeeld. Dat heeft absoluut met voeding te maken. Ik ken een hond 'van nu' die ook met de pot mee-at en zeer slecht in z'n vacht zat. Toen ze KVV gingen geven, zag je de hond gewoon opknappen. Rara hoe kan dat.sjef schreef:Dat honden er vroeger anders uitzagen, daar ben ik het niet mee eens. Onze eerste hond thuis zag er volkomen gezond uit en de laatste hond van mijn vader ook. Verkeerd eten geven heeft niets met met de pot mee eten te maken.

Linda, Izzie en Bram
- sjef
- Zeer actief
wat ik bedoelde met verkeerde voeding geven heeft niets met met de pot meeeten is, dat aardappels, groente en vlees niet slecht voor een hond zijn en ze krijgen er in principe ook geen slechte vacht van. Wel slecht kan zijn ijs, slagroom, gebakjes, koffieroom enz. Vaak krijgen veel te dikke hondjes dat en edat is wel slecht voor ze.
I'm just a common man
drive a common van
drive a common van
- Moos
- Zeer actief
Aardappels, vlees, groente, lijkt me nou ook niet bepaald de enorm juiste voeding voor een hond. Dood zullen ze er niet van gaan, maar om nou te beweren dat je een compleet correcte honden-voeding hebt als je met de pot mee-voert? Mwa, lijkt mij niet eigenlijk.sjef schreef:wat ik bedoelde met verkeerde voeding geven heeft niets met met de pot meeeten is, dat aardappels, groente en vlees niet slecht voor een hond zijn en ze krijgen er in principe ook geen slechte vacht van. Wel slecht kan zijn ijs, slagroom, gebakjes, koffieroom enz. Vaak krijgen veel te dikke hondjes dat en edat is wel slecht voor ze.

-
S@ndr@
- Zeer actief
- Zoek stok!
- Zeer actief
Hoeveel mensen gaan er een gehaktbal extra draaien omdat de hond met de pot mee-eet?sjef schreef:wat ik bedoelde met verkeerde voeding geven heeft niets met met de pot meeeten is, dat aardappels, groente en vlees niet slecht voor een hond zijn en ze krijgen er in principe ook geen slechte vacht van.

Linda, Izzie en Bram
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
Daar ben ik het niet mee eens, ik vind elke dag aardappels groente en vlees geen compleet eten voor een hond. Een hond is een carnivoor, ik heb nog nooit een wolf aardappeltjes en worteltjes zien plukken.sjef schreef:wat ik bedoelde met verkeerde voeding geven heeft niets met met de pot meeeten is, dat aardappels, groente en vlees niet slecht voor een hond zijn en ze krijgen er in principe ook geen slechte vacht van. Wel slecht kan zijn ijs, slagroom, gebakjes, koffieroom enz. Vaak krijgen veel te dikke hondjes dat en edat is wel slecht voor ze.

-
Murphy
- Zeer actief
Mijn honden eten allemaal graag gras, niet vanuit misselijkheid oid, mijn herder staat graag aan een frambozen- of bramen struik hier te knagen, het heeft een hele tijd geduurd voor ik in de gaten had wat hij deed, maar het was dus inderdaad een struik met vruchten er aan. Dat doen ze vanuit zichzelf. En van wat ik er van heb begrepen aten de wolven vroeger ook echt niet alleen maar vlees, en ook niet naast het vlees alleen maar de vuile pens of andere maag met inhoud. Aten ze ook vruchten en zaden en eigenlijk gewoon alles wat ze te pakken konden krijgen.
En dan nog, onze honden stammen af van de wolven, maar het zijn al lang geen wolven meer. Wat ik eerder zei, ik heb begrepen dat onze huishonden ontstaan zijn doordat wolven vanuit de wildernis steeds meer de mensen (de omgeving er van) opzochten vanwege het afval wat als voedsel kon dienen Je ziet nu hetzelfde gebeuren met allerlei dieren in het wild waarvan het leefgebied kleiner wordt of welke meer in aanraking komen met mensen.
Ik kan me niet voorstellen dat dat afval bestond uit perfect samengestelde vleesmaaltijden met voorverteerde groente ed.
Of het nu inmiddels alleseters zijn of toch voornamelijk vleeseters weet ik niet. Wat ik wel weet is dat ik de verhalen over wat honden horen te eten soms erg overdreven over vind komen. Ik vind het erg doorslaan.
Mijn honden krijgen van alles. Ze krijgen brokken, ze krijgen Smuldier, ze krijgen yoghurt, fruit, groente rauw en gekookt, witte rijst, zilvervliesrijst als het zo uitkomt, witbrood, bruinbrood, vers oud alles. Het is maar hoe het uitkomt.
Als ze verschrikkelijk mazzel hebben dan krijgen ze zelfs het laatste uit de slagroom-spuitbus. Het enige wat ze hier niet krijgen is zeer sterk gekruid eten, bevroren eten en tot nu toe botten, rauw varkensvlees (eten we zelf ook niet) en chocolade.
En dan nog, onze honden stammen af van de wolven, maar het zijn al lang geen wolven meer. Wat ik eerder zei, ik heb begrepen dat onze huishonden ontstaan zijn doordat wolven vanuit de wildernis steeds meer de mensen (de omgeving er van) opzochten vanwege het afval wat als voedsel kon dienen Je ziet nu hetzelfde gebeuren met allerlei dieren in het wild waarvan het leefgebied kleiner wordt of welke meer in aanraking komen met mensen.
Ik kan me niet voorstellen dat dat afval bestond uit perfect samengestelde vleesmaaltijden met voorverteerde groente ed.
Of het nu inmiddels alleseters zijn of toch voornamelijk vleeseters weet ik niet. Wat ik wel weet is dat ik de verhalen over wat honden horen te eten soms erg overdreven over vind komen. Ik vind het erg doorslaan.
Mijn honden krijgen van alles. Ze krijgen brokken, ze krijgen Smuldier, ze krijgen yoghurt, fruit, groente rauw en gekookt, witte rijst, zilvervliesrijst als het zo uitkomt, witbrood, bruinbrood, vers oud alles. Het is maar hoe het uitkomt.
Als ze verschrikkelijk mazzel hebben dan krijgen ze zelfs het laatste uit de slagroom-spuitbus. Het enige wat ze hier niet krijgen is zeer sterk gekruid eten, bevroren eten en tot nu toe botten, rauw varkensvlees (eten we zelf ook niet) en chocolade.
- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder