Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Buikgriep?
Moderator: moderatorteam
-
Es&Senna
Er heerst ook een virus bij de honden, overgeven en diarree..
Senna heeft er ook last van, die is loom, en heeft diarree..
Ben wel naar de DA gegaan na 2 dagen aankijken en gekookte kip geven.
Nu heeft ze een kuurtje en gaat het al wat beter!
De DA zei dat het heerst onder de honden, en dat hij de hele dag door mensen aan de tel heeft of over de vloer van honden die diarree hebben of overgeven
Senna heeft er ook last van, die is loom, en heeft diarree..
Ben wel naar de DA gegaan na 2 dagen aankijken en gekookte kip geven.
Nu heeft ze een kuurtje en gaat het al wat beter!
De DA zei dat het heerst onder de honden, en dat hij de hele dag door mensen aan de tel heeft of over de vloer van honden die diarree hebben of overgeven
- Katja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shelties !!!
- Contacteer:
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Hier heerst het ook. De ene dag kotsen en niet willen eten en de volgende dag spuitpoep en de dag erna weer kiplekker. Nummer 2 eet sinds gisteren slecht maar drinkt wel, het is inderdaad bemettelijk. Ik heb tot nu toe zonder da kunnen redden, hopen dat het zo blijft :N:
Overigens kies ik hier voor niet eten in plaats van gekookte kip en/of rijst om de maag/darmen weer rustig te krijgen. Wél let ik op of er voldoende gedronken wordt en houdt de temp in de gaten.
Sterkte met alle zieke hondjes
Overigens kies ik hier voor niet eten in plaats van gekookte kip en/of rijst om de maag/darmen weer rustig te krijgen. Wél let ik op of er voldoende gedronken wordt en houdt de temp in de gaten.
Sterkte met alle zieke hondjes

- Mountaindogs
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Berner Sennenhonden.
- Contacteer:
Hier ook 2 aan de diaree gehad en spugen.
Ik heb van de fokker groene worst daar zit boekmaag in daar krijgen ze dan om de 2 uur een plak van.Stinkt enorm.
Bij de een is het over na 1 dag.Gister weer wat voeding gegeven en Anouk had vandaag toch weer diaree en geen trek in eten, drinken doet ze wel.
DA gebeld als het morgen nog zo is krijgt ze en kuurtje.
Ik heb van de fokker groene worst daar zit boekmaag in daar krijgen ze dan om de 2 uur een plak van.Stinkt enorm.
Bij de een is het over na 1 dag.Gister weer wat voeding gegeven en Anouk had vandaag toch weer diaree en geen trek in eten, drinken doet ze wel.
DA gebeld als het morgen nog zo is krijgt ze en kuurtje.
Een hond liegt niet hij mag je of hij mag je niet.

- jeanette
- geregistreerd lid
Buikgriep ?
Mijn Jacky heeft dit ook , 2 weken geleden begon hij met overgeven, spugen. De dag erna naar de DA gegaan omdat jacky al 12 jaar oud is, wilde ik er niet te lang mee wachten. Spuit gehad tegen de misselijk en nog 1, iets met een moeilijke naam en 2 doosjes tabletten. Het overgeven ging vrij snel over, maar na een week nog steeds aan de diaree.
Terug naar DA, antibiotica spuit en een kuur, die is nu op, had 2 dagen een aardig drolletje, wel zacht maar geen spuit
Maar hij eet nog steeds slecht, een plakje worst gaat er wel in, af en toe een brokje uit zijn bak, maar dat is niet de moeite. Als ik vlees voor hem neerzet, ruikt hij er even aan en loopt dan weg.
Vanmiddag had hij een vet bot afgepakt van de stefford van mijn dochter
en ja hoor, vanavond weer spuit.
Wat kan ik hem nu te eten geven, rijst met kip eet hij niet, zijn eigen eten niet en zelfs voor puppy voer haalt hij zijn neus op.
Hij is levendig genoeg, je merkt niets aan hem en hij drinkt wel regelmatig water.
Bij de DA vertelde zij ook dat het heerst en de honden van mijn dochter hadden het ook, maar voor 1 dag. De DA zei dat jacky oud is en minder weerstand en dat hij daarom een beetje hulp nodig had, maar is 2 weken niet te lang ?
Terug naar DA, antibiotica spuit en een kuur, die is nu op, had 2 dagen een aardig drolletje, wel zacht maar geen spuit
Vanmiddag had hij een vet bot afgepakt van de stefford van mijn dochter
Wat kan ik hem nu te eten geven, rijst met kip eet hij niet, zijn eigen eten niet en zelfs voor puppy voer haalt hij zijn neus op.
Hij is levendig genoeg, je merkt niets aan hem en hij drinkt wel regelmatig water.
Bij de DA vertelde zij ook dat het heerst en de honden van mijn dochter hadden het ook, maar voor 1 dag. De DA zei dat jacky oud is en minder weerstand en dat hij daarom een beetje hulp nodig had, maar is 2 weken niet te lang ?
Groetjes van Jeanette en een poot van Jacky ,
- annie laumen
- Zeer actief
- enjo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse setter
Hier 2 zieke setters de een aan de dunne (Joey)de ander aan de kots (Endy) :N: , ik vanmorgen rijst en kip gekookt voor degen die aan de race is, eet die ineens de brokken van Endy op
en Endy eet niet
, nu weet ik het ook ff niet meer.
Gisteren had Endy wel wat verhoging, had haar temp opgenomen, was 38,8 c.
Maar ze gedroeg zich vanmorgen wel weer als van ouds, maarja ze eet niet en dat is heel erg voor een alles eter. Vanavond nog ff proberen en als ze weer niet eet, gaan we naar de DA.
Gisteren had Endy wel wat verhoging, had haar temp opgenomen, was 38,8 c.
Maar ze gedroeg zich vanmorgen wel weer als van ouds, maarja ze eet niet en dat is heel erg voor een alles eter. Vanavond nog ff proberen en als ze weer niet eet, gaan we naar de DA.

rust zacht meissie Joey 19-3-1997 19-11-2010
slaap wel Bereboot 8-9-1997 11-1-2012
- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Innuendo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sammie is een "Maltezer"
Maxi is een kruising Basset Hound / Cocker Spaniël - Locatie: Sweetlake city
- enjo
- Zeer actief
Ik ga vanavond met Endy naar de DA, met Joey gaat het weer goed, maar Endy ligt de hele dag maar zielig op de bank, komt niet eens schooien
en haalde haar neus op voor de gekookte kip, dus dan heeft ze nu anderhalve niet gegeten, drinken weet ik niet want dat valt moeilijk te controleren met 4 honden en 2 drinkbakken. Maar naar de DA gaat ze zeker, ik vertrouw het niet

rust zacht meissie Joey 19-3-1997 19-11-2010
slaap wel Bereboot 8-9-1997 11-1-2012
- enjo
- Zeer actief
- jeanette
- geregistreerd lid
Buikgriep ?
Ik kijk het nog even aan, vandaag had hij wel trek, vanmorgen zijn bakje leeg gegeten, begon er direkt aan en vanavond wat puppy brokjes.
Nog wel aan de diaree, kan van dat vette bot zijn , welke hij gepikt had, hij pikte vanavond ook een chcolade wafel van tafel
dus trek heeft hij nu wel. Maar hij is zo snel en zie het dan maar uit zijn bek te krijgen.
Afgelopen week had hij wel dikkere ontlasting dus ik denk nu dat de dunne door het " foute "eten komt. Hij is levendig genoeg nu
Nog wel aan de diaree, kan van dat vette bot zijn , welke hij gepikt had, hij pikte vanavond ook een chcolade wafel van tafel
Afgelopen week had hij wel dikkere ontlasting dus ik denk nu dat de dunne door het " foute "eten komt. Hij is levendig genoeg nu
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hoe is t gegaan bij de DA,...??enjo schreef:Ik ga vanavond met Endy naar de DA, met Joey gaat het weer goed, maar Endy ligt de hele dag maar zielig op de bank, komt niet eens schooienen haalde haar neus op voor de gekookte kip, dus dan heeft ze nu anderhalve niet gegeten, drinken weet ik niet want dat valt moeilijk te controleren met 4 honden en 2 drinkbakken. Maar naar de DA gaat ze zeker, ik vertrouw het niet

- enjo
- Zeer actief
- jeanette
- geregistreerd lid
buikgriep
Jacky eet weer een stuk beter, zijn hele bakje leeg . Alleen droge brokjes daar heeft hij nog niet zo,n trek in, maar dat heeft hij altijd wat minder gewovonden. Maar ik durf hem nog niet 2 keer een bak vlees te geven, omdat hij nog wel aan de dunne is