iones schreef:Die vrouw die haar hond niet kon houden was een stomme sukkel. MAar de eigenaar van die kat net zo goed. En de kat moest er voor op draaien.

Moderator: moderatorteam
En dan blijkt ineens dat ik mijn Tank niet de baas kan want als Tank begint te sleuren kom ik zomaar achter hem aangesleurd tot bij jouw hond alwaar Tank jouw zoete teefje als een gebakje te grazen neemt en haar binnen no-time verscheurd en dood rond staat te slingeren.Cloris schreef:Als zij losloopt en er komt een andere aangelijnde hond aan roep ik haar direct en aangezien zij toch nooit naar andere honden toegaat en er met een boog omheen loopt heb ik m.i. mijn verantwoording goed genoeg genomen Wil.
Dan kies je er dus voor je honden andermans dieren te laten doden. Bewust, want je weigert maatregelen te nemen die kattenlevens redden op zo'n moment omdat je het niet jouw probleem vindt. Vindt jij het dan wel raar dat er mensen zijn die schijt aan jouw honden hebben en dat jouw probleem vinden? Dus lazer op met staffies uit NL en hou ze aan de lijn en gemuilkorft. Zoiets? Wat vindt je daar van? Die mensen hebben er ook niet voor gekozen om met jouw honden op straat te lopen hoor. Jij wil zo nodig honden toch? Misschien wat Amerikaans maar daar houden ze de honden ook bij zich, in de tuin om precies te zijn.pammetje schreef:nou hier heb ik geen kattenjagers
maar al zou dat wel zijn
ik ga mn tuin toch niet helemaal afschermen omdat andere mensen hun huisdieren niet bij houden
zou helemaal mooi worden
ik ben benieuwd hoe er op een duiven forum over de katten wordt gesproken
die hun geliefde dieren doden
Het zijn inderdaad haar honden en haar tuin, ik ga niet in een ford wonen omdat sommige mensen het verdommen hun dieren bij zich te houdenMARC_S schreef:Dan kies je er dus voor je honden andermans dieren te laten doden. Bewust, want je weigert maatregelen te nemen die kattenlevens redden op zo'n moment omdat je het niet jouw probleem vindt. Vindt jij het dan wel raar dat er mensen zijn die schijt aan jouw honden hebben en dat jouw probleem vinden? Dus lazer op met staffies uit NL en hou ze aan de lijn en gemuilkorft. Zoiets? Wat vindt je daar van? Die mensen hebben er ook niet voor gekozen om met jouw honden op straat te lopen hoor. Jij wil zo nodig honden toch? Misschien wat Amerikaans maar daar houden ze de honden ook bij zich, in de tuin om precies te zijn.pammetje schreef:nou hier heb ik geen kattenjagers
maar al zou dat wel zijn
ik ga mn tuin toch niet helemaal afschermen omdat andere mensen hun huisdieren niet bij houden
zou helemaal mooi worden
Ik word best pissig van zulke egocentrisch gelul als het maar niet over jouw dieren gaat toch?Nu sprak jij fictief maar je wil niet weten hoeveel mensen willen dat "vechthonden" van de straat gehaald worden en ook lekker binnen of in eigen tuin blijven. Dus als jij vindt dat je met je honden op de openbare weg moet kunnen lopen lijkt me enige meedenken met mensen de katten hebben wel op zijn plaats zelf. Jij hebt schijt aan die katten maar accepteer dan ook maar dat mensen schijt aan je honden hebben. Losloopgebieden? Weg ermee. Mensen die bang zijn voor honden mogen daar lopen. Het zijn immers jouw honden dus jouw probleem.
En jij vind dat zelf niet de omgekeerde wereld??????????MARC_S schreef:Dan kies je er dus voor je honden andermans dieren te laten doden. Bewust, want je weigert maatregelen te nemen die kattenlevens redden op zo'n moment omdat je het niet jouw probleem vindt. Vindt jij het dan wel raar dat er mensen zijn die schijt aan jouw honden hebben en dat jouw probleem vinden? Dus lazer op met staffies uit NL en hou ze aan de lijn en gemuilkorft. Zoiets? Wat vindt je daar van? Die mensen hebben er ook niet voor gekozen om met jouw honden op straat te lopen hoor. Jij wil zo nodig honden toch? Misschien wat Amerikaans maar daar houden ze de honden ook bij zich, in de tuin om precies te zijn.pammetje schreef:nou hier heb ik geen kattenjagers
maar al zou dat wel zijn
zou helemaal mooi worden
Ik word best pissig van zulke egocentrisch gelul als het maar niet over jouw dieren gaat toch?Nu sprak jij fictief maar je wil niet weten hoeveel mensen willen dat "vechthonden" van de straat gehaald worden en ook lekker binnen of in eigen tuin blijven. Dus als jij vindt dat je met je honden op de openbare weg moet kunnen lopen lijkt me enige meedenken met mensen de katten hebben wel op zijn plaats zelf. Jij hebt schijt aan die katten maar accepteer dan ook maar dat mensen schijt aan je honden hebben. Losloopgebieden? Weg ermee. Mensen die bang zijn voor honden mogen daar lopen. Het zijn immers jouw honden dus jouw probleem.
Misschien dan een idee voor hondenhaters om gewoon gif in hun tuin te leggen? Of gewoon doorrijden als er een hond oversteekt? Honden mogen nl niet op de openbare weg loslopen toch? Of lekker klemmen zetten op mijn land voor als er iemand zijn hond uitlaat op mijn land? Dat maakt dan nl ook niks uit toch? Moeten ze de hond maar niet op mijn land laten komen. Dan gaat hij eraan en dat maakt mij niks uit.Valerie schreef: Het zijn inderdaad haar honden en haar tuin, ik ga niet in een ford wonen omdat sommige mensen het verdommen hun dieren bij zich te houden![]()
Oh en btw voor ik het weer krijg, mijn stafford kan met katten èn ook nog eens met honden, ze bijt zelfs de kinderen van de buren niet
als ze de katten nu leren lezenZoek stok! schreef:Ik ben niet zo van 'mijn tuin' dus alles wat er in komt, mag potentieel dood. Maar goed, ik zal dan wel tuttig zijn. Als ik Bram naar buiten laat, kijk ik eerst of er katten zitten en dan klop ik even op het raam om de vogels weg te jagen. En ik heb ook nog een bordje op het hek met een waarschuwing voor onschuldige mensen die nietsvermoedend willen aanbellenOverigens is het bijna onmogelijk om katten helemaal uit je tuin te houden, praktisch gezien. In mijn vorige tuin heb ik een dappere poging gedaan (werkelijk iedereen in de buurt had een kat en ik was nogal zuinig op mijn plantjes en vijver), maar het is niet gelukt. In deze tuin doe ik niet eens een poging.
Ik geloof niet dat je mijn punt begrijpt. Duiven die in een hok zitten worden overigens ook niet gepaktpammetje schreef:En jij vind dat zelf niet de omgekeerde wereld??????????MARC_S schreef:Dan kies je er dus voor je honden andermans dieren te laten doden. Bewust, want je weigert maatregelen te nemen die kattenlevens redden op zo'n moment omdat je het niet jouw probleem vindt. Vindt jij het dan wel raar dat er mensen zijn die schijt aan jouw honden hebben en dat jouw probleem vinden? Dus lazer op met staffies uit NL en hou ze aan de lijn en gemuilkorft. Zoiets? Wat vindt je daar van? Die mensen hebben er ook niet voor gekozen om met jouw honden op straat te lopen hoor. Jij wil zo nodig honden toch? Misschien wat Amerikaans maar daar houden ze de honden ook bij zich, in de tuin om precies te zijn.pammetje schreef:nou hier heb ik geen kattenjagers
maar al zou dat wel zijn
zou helemaal mooi worden
![]()
ik neem mijn maatregelen buiten mijn huis/tuin
maar als ik in mijn eigen huis en tuin nog moet doen ga je toch wel heel ver
ik zorg dat mijn honden geen overlast bezorgen
als dan de katteneigenaren dat ook doen is er niks aan de hand he
en ik vind dat jij wel een hele rare redenatie erop houd
om meteen mijn soort honden er bij te pakken (MIJN HONDEN PAKKEN GEEN KATTEN!!!!!!!!!!!!)
ik heb zelf altijd 2 katten gehad
die kwamen niet verder als mijn achtertuin
omdat ik mijn verantwoording nam voor MIJN huisdieren
en niemand hoeft overlast van MIJN huisdieren
mn buurman die duiven had was daar heel tevreden over
maar ja dat mag allemaal wel he
dat katten duiven pakken en vissen das normaal
maar als een hond een kat pakt en dan zelfs nog op zijn eigen terrein dan is het ineens een gevaarlijk beest en heb je niet genoeg gedaan om dat te voorkomen
Nu heeft Pammetje toevallig staffies. Ik niet. Ik snap ook niet helemaal wat het fenomeen ´vechthonden´ met dit onderwerp te maken heeft.MARC_S schreef:Dan kies je er dus voor je honden andermans dieren te laten doden. Bewust, want je weigert maatregelen te nemen die kattenlevens redden op zo'n moment omdat je het niet jouw probleem vindt. Vindt jij het dan wel raar dat er mensen zijn die schijt aan jouw honden hebben en dat jouw probleem vinden? Dus lazer op met staffies uit NL en hou ze aan de lijn en gemuilkorft. Zoiets? Wat vindt je daar van? Die mensen hebben er ook niet voor gekozen om met jouw honden op straat te lopen hoor. Jij wil zo nodig honden toch? Misschien wat Amerikaans maar daar houden ze de honden ook bij zich, in de tuin om precies te zijn.pammetje schreef:nou hier heb ik geen kattenjagers
maar al zou dat wel zijn
zou helemaal mooi worden
o niet??????MARC_S schreef:Ik geloof niet dat je mijn punt begrijpt. Duiven die in een hok zitten worden overigens ook niet gepaktpammetje schreef:En jij vind dat zelf niet de omgekeerde wereld??????????MARC_S schreef:Dan kies je er dus voor je honden andermans dieren te laten doden. Bewust, want je weigert maatregelen te nemen die kattenlevens redden op zo'n moment omdat je het niet jouw probleem vindt. Vindt jij het dan wel raar dat er mensen zijn die schijt aan jouw honden hebben en dat jouw probleem vinden? Dus lazer op met staffies uit NL en hou ze aan de lijn en gemuilkorft. Zoiets? Wat vindt je daar van? Die mensen hebben er ook niet voor gekozen om met jouw honden op straat te lopen hoor. Jij wil zo nodig honden toch? Misschien wat Amerikaans maar daar houden ze de honden ook bij zich, in de tuin om precies te zijn.pammetje schreef:nou hier heb ik geen kattenjagers
maar al zou dat wel zijn
zou helemaal mooi worden
![]()
ik neem mijn maatregelen buiten mijn huis/tuin
maar als ik in mijn eigen huis en tuin nog moet doen ga je toch wel heel ver
ik zorg dat mijn honden geen overlast bezorgen
als dan de katteneigenaren dat ook doen is er niks aan de hand he
en ik vind dat jij wel een hele rare redenatie erop houd
om meteen mijn soort honden er bij te pakken (MIJN HONDEN PAKKEN GEEN KATTEN!!!!!!!!!!!!)
ik heb zelf altijd 2 katten gehad
die kwamen niet verder als mijn achtertuin
omdat ik mijn verantwoording nam voor MIJN huisdieren
en niemand hoeft overlast van MIJN huisdieren
mn buurman die duiven had was daar heel tevreden over
maar ja dat mag allemaal wel he
dat katten duiven pakken en vissen das normaal
maar als een hond een kat pakt en dan zelfs nog op zijn eigen terrein dan is het ineens een gevaarlijk beest en heb je niet genoeg gedaan om dat te voorkomen
heel de buurt heeft hier kattenMoos schreef:Nee stel je voor zeg; je laat je honden gewoon de katten uit de buurt grijpen; jouw tuinpammetje schreef:nou hier heb ik geen kattenjagers
maar al zou dat wel zijn
zou helemaal mooi worden![]()
Duiven in een hok in eigen tuin worden inderdaad niet gepakt. Ik heb zelf al mijn hele leven duiven en katten overigenspammetje schreef: o niet??????
ga maar eens met een duivenmelker praten
en nee ik snap jouw punt totaal niet
misschien omdat jij de mijne ook niet snapt
jij betrekt zo mijn ras erbij wat hier helemaal niks mee te maken heeft
Stel je niet aan. Als jouw honden de katten uit de buurt gingen afslachten als ze over de schutting kwamen dan koos jij er dus voor om bewust geen schrikdraad te plaatsen maar liever de kattenlijken van de huisdieren van je buurtbewoners in je kliko te mikken. Lekker verhaal ben je dan. Ik neem aan dat je weet dat er altijd en overal katten loslopen?pammetje schreef:heel de buurt heeft hier kattenMoos schreef:Nee stel je voor zeg; je laat je honden gewoon de katten uit de buurt grijpen; jouw tuinpammetje schreef:nou hier heb ik geen kattenjagers
maar al zou dat wel zijn
en iedereen die ik spreek met die katten weet dat risico dat het mis kan gaan met honden en katten
ik heb een schutting van 2 meter hoog om heel mn tuin
moet ik nog prikdraad om heen spannen
stroomdraad misschien (o nee tuurlijk niet is zielig voor de katten he)
Jeetje Marc, is dit niet wat overdreven. Ik denk toch echt niet dat de meesten erop wachten of het leuk vinden dat hun hond een kat kilt. Ik heb bijvoorbeeld achter een schutting van 2 meter en de voortuin is rondom afgeschut met betongaas van 1.80 meter. Juist omdat hier zoveel katten komen. Kijk altijd even voordat ik de honden in de tuin laat maar ja: katten kunnen klimmen en je kunt moeilijk de hele dag op de uitkijk staan of er geen katten zijn. Het alternatief is je honden binnenhouden maar dat vind ik toch wel heel veel gevraagd.MARC_S schreef:Mijn honden pakken overigens wel katten. Dus ik neem maatregelen als mijn honden op mijn terrein zitten. Hier zitten nl kittens van wilde katten en ik kan het niet aan als ze die allemaal doodbijten omdat ik te beroerd ben daar iets aan te doen. Die katten zijn wild, kan niet eens een baasje aanspreken. O ja, verder wonen hier boeren. Dus omdat die niet op de katten letten is dat het probleem van de katten en zijn ze vrije buit als ze op mijn terras komen begrijp ik? Dan smijt ik de lijken in mijn vuilnisbak en haal mijn schouders op "domme boeren' Zoiets?
En omdat 'men' het risico weet zou jij het dus geen probleem, of in ieder geval geen probleem genoeg, vinden als jouw honden een kat vermooorden.pammetje schreef:heel de buurt heeft hier kattenMoos schreef:Nee stel je voor zeg; je laat je honden gewoon de katten uit de buurt grijpen; jouw tuinpammetje schreef:nou hier heb ik geen kattenjagers
maar al zou dat wel zijn
en iedereen die ik spreek met die katten weet dat risico dat het mis kan gaan met honden en katten
eerst de duiven nogmaalsMARC_S schreef:Duiven in een hok in eigen tuin worden inderdaad niet gepakt. Ik heb zelf al mijn hele leven duiven en katten overigenspammetje schreef: o niet??????
ga maar eens met een duivenmelker praten
en nee ik snap jouw punt totaal niet
misschien omdat jij de mijne ook niet snapt
jij betrekt zo mijn ras erbij wat hier helemaal niks mee te maken heeftIk snap jouw punt prima. Het is niet jouw probleem wat je honden in eigen tuin met andermans dieren doen toch? Waarom dan wel moeilijk doen als mensen niet willen dat jouw honden in hun winkelcentrum komen? Op hun uitlaatveldjes van hun labradors? Begrijp je het nog niet? Jij kiest ervoor die honden te nemen en niet je omgeving. Dus waarom mag jij intolerant zijn en schijt hebben als het letterlijk in jouw tuintje komt en een ander niet als jij met je honden je in hun leven begeeft? Vandaar die vechthonden-onzin. Daarvan is al gebleken dat mensen er geen tolerantie meer voor hadden. Eigenlijk net zo weinig begrip als jij schijnt te hebben voor mensen die andere keuzes maken en toevallig van katten houden. Die zijn vogelvrij in jouw tuin. Jouw honden waren vogelvrij als ze geen stamboom hadden op de openbare weg. Zie je de overeenkomst een beetje? Zo druk als jij je maakte om een in beslag genomen RAD hond, zo druk maakt iemand zich misschien ook als hun kat van 16 afgeslacht bij jou in de kliko ligt. Maargoed, jij hebt daar duidelijk schijt aan blijkt
zo waren er katten in Hengelo die verdwenen, een paar jaar terug. De dader zijn ze op het spoor gekomen, via een getuige die iemand een kat in een kooi in het kanaal zagen gooien. De getuige wilde die persoon wel achterna, maar zijn eerste prioriteit was die kat eruit vissen, en dat heeft hij gedaan.pammetje schreef: ik ben benieuwd hoe er op een duiven forum over de katten wordt gesproken
stel je zelf niet zo aanMARC_S schreef:Stel je niet aan. Als jouw honden de katten uit de buurt gingen afslachten als ze over de schutting kwamen dan koos jij er dus voor om bewust geen schrikdraad te plaatsen maar liever de kattenlijken van de huisdieren van je buurtbewoners in je kliko te mikken. Lekker verhaal ben je dan. Ik neem aan dat je weet dat er altijd en overal katten loslopen?pammetje schreef:heel de buurt heeft hier kattenMoos schreef:Nee stel je voor zeg; je laat je honden gewoon de katten uit de buurt grijpen; jouw tuinpammetje schreef:nou hier heb ik geen kattenjagers
maar al zou dat wel zijn
Ik vind wel dat je eerste verantwoordelijkheid voor je eigen dieren bij jezelf ligt. Mijn katten komen niet in andermans tuin, mijn honden overigens ook niet en die laat ik ook niet in andermans wei achter de koeien/ schapen/ paarden aanrennen wat m.n. Basco graag zou doen. Ik neem mijn verantwoordelijkheid hierin. Neemt niet weg dat als de kat van de buren in mijn tuin komt ik deze eerst weg jaag alvorens de hond naarbuiten te laten. Ik ben een dierenliefhebber en wil niet dat een ander wat overkomt door toedoen van mijn beesten. Dat ik vind goed fatsoen maar ik voel me niet verantwoordelijk voor alle huisdieren van de hele goegemeenteMARC_S schreef:Misschien dan een idee voor hondenhaters om gewoon gif in hun tuin te leggen? Of gewoon doorrijden als er een hond oversteekt? Honden mogen nl niet op de openbare weg loslopen toch? Of lekker klemmen zetten op mijn land voor als er iemand zijn hond uitlaat op mijn land? Dat maakt dan nl ook niks uit toch? Moeten ze de hond maar niet op mijn land laten komen. Dan gaat hij eraan en dat maakt mij niks uit.Valerie schreef: Het zijn inderdaad haar honden en haar tuin, ik ga niet in een ford wonen omdat sommige mensen het verdommen hun dieren bij zich te houden![]()
Oh en btw voor ik het weer krijg, mijn stafford kan met katten èn ook nog eens met honden, ze bijt zelfs de kinderen van de buren niet
Vind jullie gelul totaal bezopen, maar dat is wel duidelijk denk ik![]()
O ja, wij hadden vroeger een paard dat honden doodschopte. Hij stond naast een druk wandelpad. Frappant dat wij wel een dubbel hek hebben geplaatst omdat het laatste waar je als normaal mens op zit te wachten een drama is waarin jouw dier andermans dier afslacht. In jullie redenatie mocht dat paard de honden die in de wei kwamen gewoon doodtrappen toch? Onze wei, ons paard. Moeten ze maar op de honden letten en wat kan mij het dan verder schelen.
Zo egocentrisch, niet normaal eerlijk gezegd
Mijn wijlen overbuurman had een grote volliere met rosella's. En iedere keer vond hij er een op z'n rug liggen, pootjes omhoog. Hij begreep er niets van. Ze waren toch neit ziek?MARC_S schreef: Ik geloof niet dat je mijn punt begrijpt. Duiven die in een hok zitten worden overigens ook niet gepakt
Dat zijn diezelfde types die roofvogels vergiftigen - valken die hun postduiven pakken op kilometers afstand van hun huisiones schreef:zo waren er katten in Hengelo die verdwenen, een paar jaar terug. De dader zijn ze op het spoor gekomen, via een getuige die iemand een kat in een kooi in het kanaal zagen gooien. De getuige wilde die persoon wel achterna, maar zijn eerste prioriteit was die kat eruit vissen, en dat heeft hij gedaan.pammetje schreef: ik ben benieuwd hoe er op een duiven forum over de katten wordt gesproken
Die auto is achterhaald. Die man kreeg een proces verbaal, zoals dat gaat. Maar hij was inderdaad een duivenhouder. Ik begrijp hem wel.
Een schrikdraadsetje is 40 euro en als jouw honden katten hadden doodgemaakt ondanks je maatregelen, zou je dat dan teveel moeite vinden? Veel goedkoper dan al die hoge hekken bij elkaar en 100 keer efficienter. Ik zeg niet dat mensen alles moeten doen maar om nu te zeggen ja ach, mijn tuin vind ik ook veel te ver gaan. De dode kat is de schuld van de baas van de kat dus zit ik er niet mee. Dat gevoel kreeg ik toen ik dit postte. Ons paard trapte ook een hond dood en lustte er nog wel meer rauw. Dan moet IK toch maatregelen nemen lijkt mij? Of ben ik nu echt gek?alm@ schreef:Jeetje Marc, is dit niet wat overdreven. Ik denk toch echt niet dat de meesten erop wachten of het leuk vinden dat hun hond een kat kilt. Ik heb bijvoorbeeld achter een schutting van 2 meter en de voortuin is rondom afgeschut met betongaas van 1.80 meter. Juist omdat hier zoveel katten komen. Kijk altijd even voordat ik de honden in de tuin laat maar ja: katten kunnen klimmen en je kunt moeilijk de hele dag op de uitkijk staan of er geen katten zijn. Het alternatief is je honden binnenhouden maar dat vind ik toch wel heel veel gevraagd.MARC_S schreef:Mijn honden pakken overigens wel katten. Dus ik neem maatregelen als mijn honden op mijn terrein zitten. Hier zitten nl kittens van wilde katten en ik kan het niet aan als ze die allemaal doodbijten omdat ik te beroerd ben daar iets aan te doen. Die katten zijn wild, kan niet eens een baasje aanspreken. O ja, verder wonen hier boeren. Dus omdat die niet op de katten letten is dat het probleem van de katten en zijn ze vrije buit als ze op mijn terras komen begrijp ik? Dan smijt ik de lijken in mijn vuilnisbak en haal mijn schouders op "domme boeren' Zoiets?
Nah je mag het ook wel een beetje relativeren hoorMARC_S schreef:Misschien dan een idee voor hondenhaters om gewoon gif in hun tuin te leggen? Of gewoon doorrijden als er een hond oversteekt? Honden mogen nl niet op de openbare weg loslopen toch? Of lekker klemmen zetten op mijn land voor als er iemand zijn hond uitlaat op mijn land? Dat maakt dan nl ook niks uit toch? Moeten ze de hond maar niet op mijn land laten komen. Dan gaat hij eraan en dat maakt mij niks uit.Valerie schreef: Het zijn inderdaad haar honden en haar tuin, ik ga niet in een ford wonen omdat sommige mensen het verdommen hun dieren bij zich te houden![]()
Vind jullie gelul totaal bezopen, maar dat is wel duidelijk denk ik![]()
O ja, wij hadden vroeger een paard dat honden doodschopte. Hij stond naast een druk wandelpad. Frappant dat wij wel een dubbel hek hebben geplaatst omdat het laatste waar je als normaal mens op zit te wachten een drama is waarin jouw dier andermans dier afslacht. In jullie redenatie mocht dat paard de honden die in de wei kwamen gewoon doodtrappen toch? Onze wei, ons paard. Moeten ze maar op de honden letten en wat kan mij het dan verder schelen.
Zo egocentrisch, niet normaal eerlijk gezegd