Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

honden verscheuren kat voor ogen van vrouw met haar dochter.

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

christo schreef:Ik kan mijn twee dobers niet goed genoeg houden als ik ze samen uitlaat, ook met halti's om niet. In het begin wel, maar toen kregen ze door dat als ze tegelijkertijd naar voren spurtten en mij uit mijn evenwicht brachten, ze me idd een stuk konden sleuren.

Sindsdien laat ik ze apart uit. En nee, dat is niet leuk, twee keer lopen, zeker niet met grijs en grauw weer. Maar ik doe het dus wel.

Daarom ga ik met Marc mee - het feit dat die vrouw is gaan lopen met twee honden die ze niet kon houden is wat mij stoort.
Hier idem. Ik kan mijn honden wel heel goed houden, ook de 3 tegelijk. Maar toch lopen we alleen op rustige momenten met alledrie samen. Waarom? Omdat er toch honden op je af komen en als je dan met 3 honden loopt waarvan er 1 gaat vechten moet je wel je handen vrij hebben. Dus overdag lopen we 1 keer met alledrie rond etenstijd op het open strand waar we iedereen zien aankomen en verder altijd apart met de reu en apart met de teven. Puur om je handen vrij te hebben mocht er onverwachts een reu op de teven af komen. Kan dan wel zeggen dat die andere persoon zijn/haar hond onder controle moet hebben maar ik moet ook mijn honden kunnen beheersen. 3 honden die met 1 hond bezig zijn betekent 4 honden en ik kan niet veel beginnen als 4 honden mot krijgen onderling. Dus vandaar dat ik daarin ook echt mijn verantwoordelijkheid probeer te nemen. Ik wilde zonodig 3 honden en ik kan ze prima houden aan de riem. Maargoed, het gaat niet altijd alleen om jezelf. Een ander kan een jonge reu loslaten die ineens stout is en mijn reu gaat provoceren. Dan moet ik wel kunnen zorgen dat het niet verkeerd loopt en 3 riemen in de knoop met daartussen een reu die geen reuen pikt bij zijn teven en twee teven die de boel opjutten gaat echt niet werken :wink:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik laat mijn honden ook apart uit :N: om dit soort ongein te voorkomen, maar het is lullig voor de kat en de toeschouwers, het had niet hoeven gebeuren.

Dit is gewoon weer zo`n samenloop van omstandigheden en inschattingsfouten
Maar idd, ik zou het ook fijn vinden als mensen niet meer honden tegelijk zouden uitlaten als ze fysiek kunnen hebben
:19:
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Wil de hond schreef:Ja, jouw hond is wel zoet met andere honden,

Maar stel nou dat zij losloopt en ik kom aan met mijn niet zo zoete maar aangelijnde hond, jouw hond komt te dicht bij de mijne in de buurt en ik kan de mijne niet goed genoeg onder controle houden en dus wordt jouw hond gepakt en gesloopt.

Zou dat ook gewoon onder de noemer "jammer maar helaas, jij had je hond aan de lijn dus er is niks gebeurt dat niet door de beugel kan" vallen?
Als zij losloopt en er komt een andere aangelijnde hond aan roep ik haar direct en aangezien zij toch nooit naar andere honden toegaat en er met een boog omheen loopt heb ik m.i. mijn verantwoording goed genoeg genomen Wil. Honden onderling kan je niet vergelijken met honden vs katten, ik zeg niet jammer maar helaas, dus leg mij geen woorden in de mond :neenee: ik zeg dat het iets is wat zeker kan gebeuren net zo goed als die katten alle vogels uit mijn tuin roven en mijn vijver hebben leeggevist :19: het is een risico wat katteneigenaren heel bewust nemen als ze hun kat hele dagen lang maar over straat laten lopen omdat een kat zgn altijd maar buiten moet struinen, ik heb nu 3x een kat onder mijn auto gekregen omdat mensen niet op hun huisdier letten, voor mij net zo traumatisch maar was het nou mijn schuld? ik reed niet te hard, dier stak vlak voor mijn auto over en ik heb alles gedaan het te ontwijken.
Als hier een kat in de tuin komt terwijl ik er niet ben en Chira krijgt hem te pakken zal ik daar echt zwaar ziek van zijn maar ik kan het niet veranderen en niet de verantwoording voor die kat nemen omdat de eigenaren het zelf zeker niet doen.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Als je je honden niet kan houden is het niet goed te praten imo.
Maar het gebeurt nu eenmaal dat katten gegrepen worden.

Onze hond heeft ook een kat gegrepen. Situatie: Hond lag in onze eigen tuin, lag aangelijnd aan een paal vast en de kat sprong in onze tuin vlak voor zijn neus.

Hoe ontzettend lullig ik me ook voelde (ben kattenliefhebber): IK ben daarin NIET aansprakelijk/verantwoordelijk.
In dat soort situaties is het de eigenaar die zelf verantwoordelijk is.

Grijpt onze hond een kat omdat wij hem niet kunnen houden dan vind ik het wel onze verantwoordelijkheid (afhankelijk van de gebeurtenis, schiet de kat vlak langs onze aangelijnde hond dan vind ik het weer NIET onze verantwoordelijkheid)
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Zoek stok! schreef:
chrico schreef:Gister loopt zij naar de buurhond die op katten jaagd, gaat hem koppies geven, loopt onder hem door enz enz. Die hond is gelukkig zo overrompeld door dit gedrag dat ik de kans had haar weg te halen. Had hij haar gebeten had ik dan de buuv en hond moeten veroordelen?
Nee, maar dit is een totaal andere situatie in vergelijking met het beginverhaal in dit topic.
Op zich niet. TS liet ook de kat lopen in haar verhaal al was het niet richting die honden. Had de buurhond mijn kat gegrepen dan was dat mijn verantwoording en niet die van de buren
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
chrico
Zeer actief

lieke schreef:
Chicro, wat jij beschrijft is een situatie die ook bij een hond/hond-situatie kan gebeuren. Bijv. over-sociale hond die naar een aangelijnde hond-agressieve hond gaat. Dan is het ook een risico en als er wat gebeurt, is het tragisch, had voorkomen kunnen worden (door eigenaar eerste hond) maar het blijft een ongeluk.
Waar ik boos over word is het gemak/overschilligheid (in mijn ogen!) waarmee door sommigen wordt gereageerd. In mijn ogen is dat ingegeven door door het feit dat het 'maar' een kat is. In een zelfde situatie waarin een hond(je) wordt verscheurd, wordt er door iedereen ach en wee geroepen. Terwijl katteneigenaars toch heus net zoveel van hun kat houden als hondeneigenaren van hun hond.
Aan de ene kant logisch, want het is nu eenmaal een hondenforum :wink: , aan de andere kant irriteert me dat geweldig omdat een kat óók een dier is. En natuurlijk omdat ik ook dol op katten ben :mrgreen: .
Overigens, zoals ik eerder in een ander topic aangaf: mijn katten komen gelukkig helemaal de tuin niet uit dus die lopen gelukkig geen risico (nou ja, alleen met de buurkat :mrgreen: ).
Er staat nergens dat deze honden hond/hond agressief zijn, die voorbeelden worden erbij gehaald in de loop van het topic.
Tuurlijk is het een hondenforum maar ik denk niet dat er iemand is die roept eigen schuld dikke bult als het henzelf overkomt. Je voelt je gewoon klote als jouw hond een ander dier dood.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Tja dat kan ook met een kind gebeuren, of een kanarie, of een konijn of een.. ja zeg het maar.
chrico
Zeer actief

minhie schreef:Ik vind het belachelijk dat die kat overleden is omdat er een asostel is wat die honden gewoon niet kan houden. Het had zoals eerder gezegd net een hond kunnen zijn en dan waren de verhalen hier heel anders geweest. Het is voor mij een heel ander verhaal als een kat wordt gegrepen in andermans tuin of omdat die er voorlangsschoot whatever.
Ik snap wel wat de mensen bedoelen met de risico's van een kat en daar ben ik het geheel mee eens.
Waarom zijn het in godsnaam aso´s- Dit bericht is met emotie geschreven vanuit het oogpunt van de kattenbaasjes. Als er een kind aangereden word ligt het ook altijd aan de bestuurder, als er een grote hond in gevecht is met een kleine ligt het er ook maar net aan wie het topic schrijft. Die kat liep op straat, stond dus niet braaf bij de oudjes di ehem aan het aaien waren. Er staat hij liep. Niet dat dat een vrijbrief is maar het is nu net alsof die vrouw buikschuifend van de ene kant van de straat naar de andere kant ging om eens even lekker de kat te grazen te nemen.

Nogmaals ik praat het niet goed, maar er word aardig overdreven door er van alles bij te halen.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Ilse zoekt een hond
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Ilse zoekt een hond »

Ik vind het een non-discussie.

Alle argumenten over loslopende katten, eigen risico, klappen op de riem, etc vind ik kolder. :neenee:

Als het feit er ligt dat ik een hond heb die andere dieren pakt kan krijgt die iets om zijn bek. ( PUNT)

Dat is verantwoordelijkheid dragen, ipv je te verschuilen achter smoesjes.
Ilse ZOCHT een hond....en heeft 'm gevonden..:)
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ilse zoekt een hond schreef:Ik vind het een non-discussie.

Alle argumenten over loslopende katten, eigen risico, klappen op de riem, etc vind ik kolder. :neenee:

Als het feit er ligt dat ik een hond heb die andere dieren pakt kan krijgt die iets om zijn bek. ( PUNT)

Sorry, maar ik ga Buffy niet muilkorven omdat ze en rat grijpt :wink: Katten gaat ze ook wel eens achteraan. Verscheuren zal ze ze niet, maar ik ga haar natuurlijk niet muilkorven omdat ze misschien een hap zou kunnen geven.
Anne
Mit
Zeer actief

Ik zie niet in waarom ik mijn hond, die altijd al aan de lijn zit, nog een extra restrictie moet opleggen in de vorm van een muilkorf, terwijl katteneigenaren hun dieren zonder toezicht of enige restrictie buiten laten lopen.

Mijn hond zit vast en is samen met baas, kat loopt zonder baas los te struinen, komt in mijn tuin/terrein/voor de voeten van mijn hond en dan ben IK verantwoordelijk? Dacht het niet.
Afbeelding
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

vind ik een beetje overdreven hoor
mijn baukje heeft een duif te pakken gekregen
vond het heel zielig
ik heb baukje dr van af gehaald en de duif naar de dierenarts gebracht en daar af laten maken (had een gebroken vleugel)
dus moet ik haar muilkorven?????????
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Teckel_love<3
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teckel_love<3 »

ja jullie hebben wel gelijk maar aan de andere kant...de kat deed nooit wat.
Al is de inbraak nog zo snel, de Teckel achterhaald 'm wel
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

ik denk dat ik mijn katten dan ook maar ga muilkorven. kunnen ze geen muisjes en vogeltjes meer pakken. :ok:
Afbeelding
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

chrico schreef:
minhie schreef:Ik vind het belachelijk dat die kat overleden is omdat er een asostel is wat die honden gewoon niet kan houden. Het had zoals eerder gezegd net een hond kunnen zijn en dan waren de verhalen hier heel anders geweest. Het is voor mij een heel ander verhaal als een kat wordt gegrepen in andermans tuin of omdat die er voorlangsschoot whatever.
Ik snap wel wat de mensen bedoelen met de risico's van een kat en daar ben ik het geheel mee eens.
Waarom zijn het in godsnaam aso´s- Dit bericht is met emotie geschreven vanuit het oogpunt van de kattenbaasjes. Als er een kind aangereden word ligt het ook altijd aan de bestuurder, als er een grote hond in gevecht is met een kleine ligt het er ook maar net aan wie het topic schrijft. Die kat liep op straat, stond dus niet braaf bij de oudjes di ehem aan het aaien waren. Er staat hij liep. Niet dat dat een vrijbrief is maar het is nu net alsof die vrouw buikschuifend van de ene kant van de straat naar de andere kant ging om eens even lekker de kat te grazen te nemen.

Nogmaals ik praat het niet goed, maar er word aardig overdreven door er van alles bij te halen.
Ik vind het gewoonweg asociaal dat als je weet dat je je honden niet kan houden dat je vrolijk beide maar uitlaat terwijl je als je even logisch nadenkt WEET dat er een kans bestaat dat er iets gebeurd. Het zijn ook nog eens twee staffords die over het algemeen niet goed met andere honden op kunnen schieten. Er zou een hond aankomen waar ze niet mee op kan schieten en die honden sleuren dat mens mee. En dan?
Dat vind ik asociaal en onverantwoordelijk. Naast het feit dat ze niet echt netjes heeft gehandeld achteraf.

edit: ik ga er natuurlijk vanuit dat de situatie is zoals is beschreven en dan doel ik op dat ze de honden niet kon houden en mee werd gesleurd.
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Teckel_love<3 schreef:ja jullie hebben wel gelijk maar aan de andere kant...de kat deed nooit wat.
Nee maar misschien de hond ook nooit :wink:
Dat is helaas het risico van het houden van dieren, zeker als ze over straat lopen los.

Ik was er kapot van toen die kat gepakt werd door mijn hond maar ik weet niet wat ik nog meer had kunnen doen om dat te voorkomen.
Dan kan ik hem nooit meer in de tuin laten, muilkorfen en vanalles maar dan wordt de hond gestraft voor een voor hem normale reactie.
Afbeelding
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Limanade »

mijn kat werd dood gebeten door een rottweiler.. zomaar in het veld.. de hond zat aan de lijn en mijn kat zat in het gras.. de eigenaresse had de kat niet gezien.. en ineens had die hond mijn kat in zijn bek..

gebroken nek.. heb me de ogen uit de kop gejankt.. maar kon toen al (was een jaar of 12) zo logisch nadenken dat de vrouw er niks aan kon doen.. en de hond ook niet...
het was gewoon een soort Tom en Jerry effect.. Circle of Life..
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
laeken
Zeer actief

Jinx schreef:
Teckel_love<3 schreef:ja jullie hebben wel gelijk maar aan de andere kant...de kat deed nooit wat.
Nee maar misschien de hond ook nooit :wink:
Dat is helaas het risico van het houden van dieren, zeker als ze over straat lopen los.

Ik was er kapot van toen die kat gepakt werd door mijn hond maar ik weet niet wat ik nog meer had kunnen doen om dat te voorkomen.
Dan kan ik hem nooit meer in de tuin laten, muilkorfen en vanalles maar dan wordt de hond gestraft voor een voor hem normale reactie.
Ik begrijp je prima, maar als mijn honden katten gingen doden in de tuin dan vraag ik me af of ik ze niet zou muilkorven. Moet ook zeggen dat ik een muilkorf niet echt als straf zie. Ik vind aanlijnen heftiger dan muilkorven bv en daar wennen ze ook prima aan. Een incident kan gebeuren maar ik zou toch behoorlijk overstuur raken als mijn hond in de tuin het hele kattenbestand uit de buurt ging uitmoorden. Om te beginnen ging er schrikdraad op de schutting. Desnoods in samenspel met de katteneigenaren. Ik ben zeker bereid een bijdrage te doen als een van de katten dood gemaakt was door een buurthond in zijn/haar tuin. Wil dan prima meebetalen aan een schrikdraadinstallatie om maar wat te noemen om verder leed te voorkomen.

Katten blijven nl toch komen. Zijn het niet de katten van de buurt dan zijn het wel zwerfkatten. En op het moment dat je ervoor kiest niks te doen kies je er toch ook een beetje voor dat je hond eens in de zoveel tijd iemands kat gaat doodmaken. Wiens schuld dat is maakt mij verder weinig uit aangezien de schuldvraag niets oplost. Het zal blijven gebeuren als er veel katten lopen. Ik kan zelf zoiets niet verkroppen omdat ik zelf ook heel erg van katten houd. Vindt ze net zo belangrijk als een hond. Ik zou dus ook geen hond op mijn erf laten lopen die honden afslacht die ook op het erf komen als dat zo werkte in mijn buurt. Wij hebben vroeger op een boerderij gewoond. Onze berner vocht heel erg met de mechelaar van de buren die op ons erf kwam. Wij hebben toen toch een hek gemaakt ondanks dat onze hond niet weg liep. Hij ging die mechelaar wel een kopje kleiner maken nl op den duur. Het verschil was te groot en die mechelaar kon niet stoppen. Ik zou dan nooit zeggen, tja, hadden ze die hond maar bij zich moeten houden als ik hem op een ochtend doodgevochten op ons terrein had gevonden. De buren werkten niet mee, hond is een hond en dat is zijn probleem. Tja....
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Marc, dat snap ik ook goed hoor :wink:
Sowieso is Quasar niet vaak in de tuin hoor, het is nogal een lawaaiig etterbakkie. Alleen in de zomer en altijd aan de lijn aan de droogmolen vast.

Verder zijn wij er altijd bij, alleen toen dit gebeurde waren we dus heel even in de keuken om borden weg te zetten.
Muilkorven doe ik nog steeds niet, we blijven er gewoon altijd bij vanaf nu.

Wij wonen in een ontzettende aso wijk waar wij een van de weinigen zijn die verantwoordelijkheid nemen voor het gedrag van onze hond. Er wonen idioot veel katten maar ook lopen er behoorlijk wat honden de hele dag zonder toezicht op straat.

Hoe stom het ook klinkt; Ik wil best mijn verantwoording nemen maar ik ga daar gewoon niet verder mee dan wat we nu al doen. Misschien is het kinderachtig maar er gebeurt op dit incident nooit iets wat Quasar op zijn geweten heeft. En als jan en alleman zijn ongecastreerde reuen op straat keilen zonder toezicht en ik verdorie met ogen overal buiten moet lopen met mijn nu loopse teefje dan vergaat de zin me steeds meer om hun honden/katten te behoeden voor ongeluk door mijn hond alle vrijheid te ontnemen :wink:
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Ik zie trouwens dat mijn bericht heel koel overkomt.
Ik bedoel dus te zeggen dat ik vind dat wat we nu doen voldoende is om Quasar ervan te weerhouden honden/katten te grijpen.

Honden en katten zijn mij namelijk ook even lief. Ben zelfs meer een kattenmens :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik ben het helemaal met Marc eens.
Ik vind heel veel dingen verder ook niet bijzonder relevant, feit blijft voor mij dat als je je honden zodanig niet kan houden dat ze een kat dood kunnen bijten dat je dan dus gewoon niet met die twee honden samen de straat op kan.

Maar dit is dan weer het andere uiterste. Er is ook nog zoiets als je hond dus wel gewoon kunnen houden en daardoor gewonde andere dieren kunnen voorkomen. Ik vind sowieso dat je niet aan een hond moet beginnen die je niet kan houden aan de riem; hetzij doordat je lichamelijk sterker bent, hetzij door een combinatie van geestelijk en lichamelijk overwicht.
Helaas overschatten nogal wat mensen zich op het geestelijke overwicht gedeelte, en dan heb je dus een probleem als je per se een grote hele sterke hond 'met een kop erop' moest hebben.
Afbeelding
Ilse zoekt een hond
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Ilse zoekt een hond »

Hutsje schreef:

ik denk dat ik mijn katten dan ook maar ga muilkorven. kunnen ze geen muisjes en vogeltjes meer pakken. :ok:

Dat is iets van een heel andere orde. Bovendien zijn dat zijn wilde dieren zonder baasje. Nadat de dood is ingetreden is er geen leed meer zogezegd... :wink:
Ilse ZOCHT een hond....en heeft 'm gevonden..:)
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ilse zoekt een hond schreef:
Hutsje schreef:

Dat is iets van een heel andere orde. Bovendien zijn dat zijn wilde dieren zonder baasje. Nadat de dood is ingetreden is er geen leed meer zogezegd... :wink:
Dus eigenlijk bedoel jij met 'dieren' ook alleen maar andere honden en katten? :wink:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Het is gruwelijk met wat die kat is gebeurd. MAar ja, katten die overal los rond kunnen lopen kan van alles mee gebeuren. Vergiftigd worden, overreden, doodgebeten, etc. Dat is gevaar met een loslopende kat. Hadden die eigenaren hun tuin afgezet waar de kat niet uit kon, dan leefde hij nog.

En dan is er ook nog een hele grote groep mensen die een hond kopen die niet bij ze past. Een hond die me van mijn sokken sleurt... dat moest hij bij mij eens proberen! Daar kwam hij niet mee weg! Maar ja, ik voed ze wat dat betreft ook op. En ik koop geen hond waar ik niet mee overweg kan. Maar ja, veel hondenmensen overschatten zichzelf met alle gevolgen van dien. Het zijn meestal de dieren die daar de dupe van zijn. In dit verhaal een kat, maar ook heel vaak de hond zelf.

Dus je moet je kat niet los laten lopen. Niet vanwege de honden, maar vanwege de mensen. Want als je kat iets overkomt, komt dat bijna altijd direct of indirect door andere mensen. Net zoals in dit verhaal.

Als je voor een dier kiest, moet je er verantwoording voor afleggen. En dat geldt niet alleen voor hondenbaasjes, maar ook voor die van katten! Maar katteneigenaren houden er d.m.v. allerlei smoesjes nogal eens een dubbele moraal er op na.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
chrico
Zeer actief

Heel goed idee, we gaan de straat vol leggen met schrikdraad :smile:
Iedereen zo een 5 meter minimaal om het hele huis. Scheelt een hoop ellende met loslopende dieren :mrgreen:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

iones schreef:Het is gruwelijk met wat die kat is gebeurd. MAar ja, katten die overal los rond kunnen lopen kan van alles mee gebeuren. Vergiftigd worden, overreden, doodgebeten, etc. Dat is gevaar met een loslopende kat. Hadden die eigenaren hun tuin afgezet waar de kat niet uit kon, dan leefde hij nog.

Dus je moet je kat niet los laten lopen. Niet vanwege de honden, maar vanwege de mensen. Want als je kat iets overkomt, komt dat bijna altijd direct of indirect door andere mensen. Net zoals in dit verhaal.

Als je voor een dier kiest, moet je er verantwoording voor afleggen. En dat geldt niet alleen voor hondenbaasjes, maar ook voor die van katten! Maar katteneigenaren houden er d.m.v. allerlei smoesjes nogal eens een dubbele moraal er op na.
Ooit van een weloverwogen keuze gehoord? :wink:

Ik geniet van de katten die buiten lopen, te zien hoe ze spelen, de buurt verkennen, een eigen leven hebben. De katten uit mijn jeugd mochten buiten, en dat wil ik voor mijn eigen katten ook. Ondanks de zorgen die ik best wel eens om ze heb.

Niet alleen zou ik het erg vinden mijn eigen katten verplicht binnen te houden, ik zou het heel erg vinden om in een wereld te moeten leven waar ik nooit eens een kat lekker buiten zijn eigen gang zie gaan. Zo'n steriele wereld mag je houden. Maar gelukkig leven we in een democratische samenleving waar de één de ander niets voor kan schrijven. En ik denk (hoop en bid) dat jij tot een minderheid (blijft) behoren.

Een wereld zonder katten, nee dank je :ok:
iones schreef:En dan is er ook nog een hele grote groep mensen die een hond kopen die niet bij ze past. Een hond die me van mijn sokken sleurt... dat moest hij bij mij eens proberen! Daar kwam hij niet mee weg! Maar ja, ik voed ze wat dat betreft ook op. En ik koop geen hond waar ik niet mee overweg kan. Maar ja, veel hondenmensen overschatten zichzelf met alle gevolgen van dien. Het zijn meestal de dieren die daar de dupe van zijn. In dit verhaal een kat, maar ook heel vaak de hond zelf.
Even teruglezen en misschien krijg je dan door dat je erg uit de hoogte overkomt. Als in: ver boven het gepeupel verheven... :roll:
iones
Zeer actief

Als je de weloverwogen keuze maakt om je kat overal rond te laten sjouwen, dan neem je ook weloverwogen het risico op allerlei gevaren. Dan moet je ook niet klagen. Wie zijn kont brandt moet op de blaren zitten.

Daarmee pleit ik de eigenaren van de onopgevoede honden uiteraard niet vrij. MAar ik pleit gewoon de eigenaar van de kat óók niet vrij.

En als jij jezelf gepeupel voelt door mijn woorden, dat moet je zelf weten. Ik vind mezelf namelijk absoluut niet uit de hoogte. En ik vind ook niemand hier gepeupel. Laten we het gewoon on topic houden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Als je met je honden op straat loopt, wetende dat er kinderen, andere honden en katten rondlopen, moet je zorgen dat je je honden kunt houden. En voor de rest, ik klaag niet. En TS, voor zover ik in kan schatten, ook niet. Het is het feit dat die vrouw haar honden niet kon houden en dat dat het leven van iemand's kat gekost heeft dat haar heeft geschokt. En terecht!
iones
Zeer actief

Die vrouw die haar hond niet kon houden was een stomme sukkel. MAar de eigenaar van die kat net zo goed. En de kat moest er voor op draaien.
laeken
Zeer actief

chrico schreef:Heel goed idee, we gaan de straat vol leggen met schrikdraad :smile:
Iedereen zo een 5 meter minimaal om het hele huis. Scheelt een hoop ellende met loslopende dieren :mrgreen:
Zou wel zo netjes zijn om je tuin af te schermen voor dieren die geen idee hebben dat ze opgewacht worden en doodgebeten toch? :wink: Vind het toch naar dat er zomaar overheen wordt gelopen dat je ook in je tuin je verantwoordelijkheid kan nemen. Als het iemand niks interesseert dat er dode katten in de tuin liggen dan vind ik dat niet normaal. Dit gaat overigens niet over Jinx hoor, die vind het ook vervelend en neemt wel maatregelen.

Ondanks een ander idee over de manier waarop iemand een kat wil houden blijft het wel iemands kat die door een hond doodgemaakt wordt voor de lol? Lijkt mij iets om te voorkomen zelf :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”