omdat je lichaam het niet kan omzetten, net als dat je teveel vitamine C tot je neemt, dat pies je weer uit.Inge O schreef:en kan je dan ook zeggen waarom vet onverteerd zou blijven?Podenji schreef:volgens mij zet een hond eerder aan van koolhydraten dan van vet, vet dat je niet kan verteren poep je gewoon weer uit naar mijn beste weten.
veel mensen mochten hopen dat het zo makkelijk was, dan aten ze vast als ontbijt, lunch en avondmaal friet met grote klodders mayonaise.
ik zei het te simpel, het is de combinatie vet/koolhydraten die het doet.
friet met mayo is dus een verkeerde combi, friet is van aardappelen gemaakt en dus een bron van koolhydraten dat icm het vet waarin het gefrituurd is en de eieren in de mayonaise maakt het tot een "aankom"bom. voor de meeste mensen dan, ik ben gezegend met het feit dat ik kan eten wat ik wil zonder aan te komen, daarentegen moet ik weer oppassen dat ik niet ga afvallen.
verdiep je maar eens in het Atkins dieet, waarbij je dus wel vetten en eiwitten e.d. mag eten en geen koolhydraten.
Uit onderzoek is gebleken dat vetten niet automatisch worden omgezet in lichaamsvet. Dit gebeurt alleen wanneer er een maaltijd wordt gegeten die veel koolhydraten bevat. Koolhydraten zijn zogenaamde snelle suikers en hebben de eigenschap heel snel te kunnen worden omgezet in vet door de tussenkomst van insuline.
Het lichaam verbrand dus de koolhydraten als eerste en vervolgens worden de vetten verbrand. Bevat de maaltijd meer koolhydraten dan het lichaam nodig heeft dan worden de vetten opgeslagen. Daarnaast stimuleert insuline de hersenen om een honger signalen af te geven.
het is net zo dat als je brood zonder boter eet, je er eigenlijk weinig aan hebt, eet je brood met boter dan gebruik je de voeding efficient.