Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verharen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Murphy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Murphy »

Het valt me hier eigenlijk heel erg mee. Saartje verhaart weinig, die kan toe met 1 a 2x per jaar een beetje oppoetsen op de bovenkant van haar ruggetje, dan komt er een handje vol haar uit.
De herder die heeft zo heb ik gemerkt echt 2 verhaar momenten per jaar, dan moet ik echt een paar maal per week kammen/borstelen en dan komt er elke keer bijna een plastic zak vol vanaf, maar zoals nu, tussen die verhaar momenten door borstel ik ongeveer 1x per maand of zelfs nog minder, en dan komen er ongeveer 4 handjes vol vanaf telkens.
Uiteraard moet ik hier vaak stofzuigen, een stofzak gaat hier niet langer mee dan een paar weken :-)
Groetjes,
Marjan
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Beike heeft een castratenvacht.
Ik heb het idee, dat het haar er niet helemaal zef uitvalt, dus ik kam hem daarom ook.
Daarom zal hij ook wel niet zo veel verharen. :mrgreen:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Whitefang87 schreef:NEE :mrgreen: en mensen mij maar vertellen dat ik een goede stofzuiger moest nemen voor mijn langharige hond, die verliest nog geen haar :pffff:
Ohhh maar vreest niet dat komt vanzelf hoor :smile2:
Ik had tot afgelopen maand ook de eerste niet verharende Golden :smile:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

miko schreef:
Caro. schreef:Oké oké, ik ben gerustgesteld :F: Nog meer (ver)harige monsters dus in het land :mrgreen:

Inderdaad lijkt het of haar ondervacht ook met volle bakken (volle borstels) meedoet. D'r staart is inmiddels gehalveerd geloof ik, zoveel haren komen eraf :N:
Zo erg heb ik het nog niet eerder meegemaakt en zo langdurig ook niet.

pas op dat je je hond niet "overborstelt", dan blijft ie dus echt 365 dagen per jaar flink verharen.
Je kan beter een paar keer per week met een fijn getande kam door zijn vacht gaan, en rustig, niet trekken en niet tig keer hetzelfde stuk kammen.
En als het kan laten zwemmen.
Nee, dat doe ik ook niet.
Normaal gesproken borstel ik de honden zo'n 1 keer in de maand, maar met deze verhaarperiode moet het veel vaker.
Ik borstel haar nu 2 keer per week (en Puch 1 maal per week), maar zoals ze verhaard zou je denken dat het 10 keer per dag moet :N:
Alleen ik weet dat dat niet goed is, dus ik doe het twee keer per week.

Gister wel hetzelfde stuk geborsteld, omdat daar echt vanaf bleef komen. Op een gegeven moment maar gestopt, want er bleef net zoveel vanaf komen als in het begin van het borstelen :oeps:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Noële
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Noële »

Fellow is sinds kort ook aan het verharen.
Dazwa84

Ongelezen bericht door Dazwa84 »

Nou, ik wilde net eenzelfde topic openen.

Dus ja, Belle verhaart gi-gan-tisch. Ik heb haar buiten wat 'geplukt' want vooral in haar nek laten de haren los, maar ik ben gestopt. Ik begon haar huid er door heen te zien :eek:
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joera »

Moos schreef:
Whitefang87 schreef:NEE :mrgreen: en mensen mij maar vertellen dat ik een goede stofzuiger moest nemen voor mijn langharige hond, die verliest nog geen haar :pffff:
:jank: ik wil niet!!
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Whitefang87 schreef:
Moos schreef:
Fout ras gekozen? :idea: :mrgreen:
Afbeelding
Joera
Zeer actief

Moos schreef:
Whitefang87 schreef:
Moos schreef:
Fout ras gekozen? :idea: :mrgreen:
nee juist niet lijkt me, volgens mij verhaard de gemiddelde langharige (of eigenlijk is mijne eerder halflangharig) minder dan een kortharige hond, of de haartjes zijn gewoon irritanter.
Maar ik heb in ieder geval nog niks te klagen :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Whitefang87 schreef: nee juist niet lijkt me, volgens mij verhaard de gemiddelde langharige (of eigenlijk is mijne eerder halflangharig) minder dan een kortharige hond, of de haartjes zijn gewoon irritanter.
Die haartjes van kortharige honden blijven inderdaad veel meer overal inzitten. Maar je gaat mij niet vertellen dat een (O)DH niet verhaard :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Joera
Zeer actief

Moos schreef:
Whitefang87 schreef: nee juist niet lijkt me, volgens mij verhaard de gemiddelde langharige (of eigenlijk is mijne eerder halflangharig) minder dan een kortharige hond, of de haartjes zijn gewoon irritanter.
Die haartjes van kortharige honden blijven inderdaad veel meer overal inzitten. Maar je gaat mij niet vertellen dat een (O)DH niet verhaard :mrgreen: :wink:
Mijne niet :mrgreen:
Jawel hij verhaart wel, als ik hem borstel en onder de bank en achter de deur vind je vaak wel van die pluizen met haar, maar niet dat als ik hem aai dat ie uitvalt ofzo..
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:
Whitefang87 schreef:
Moos schreef:
Jawel hij verhaart wel, als ik hem borstel en onder de bank en achter de deur vind je vaak wel van die pluizen met haar, maar niet dat als ik hem aai dat ie uitvalt ofzo..
wacht maar tot zijn eerste echte jeugdrui Afbeelding :smile2: .....
Dat zeg ik. :mrgreen:
Een week of 3 geleden kon je als je Vera buiten aaide de haren weg zien wapperen :mrgreen: Om nog maar niet te spreken over hoe mijn trui eruit zag als ze even op schoot was geklommen :smile:
Daarvoor vond ik zelfs bijna nooit een haar van d'r.
Afbeelding
Joera
Zeer actief

Moos schreef:
Inge O schreef:
Whitefang87 schreef:
Moos schreef: Die haartjes van kortharige honden blijven inderdaad veel meer overal inzitten. Maar je gaat mij niet vertellen dat een (O)DH niet verhaard :mrgreen: :wink:
wacht maar tot zijn eerste echte jeugdrui Afbeelding :smile2: .....
Dat zeg ik. :mrgreen:
Een week of 3 geleden kon je als je Vera buiten aaide de haren weg zien wapperen :mrgreen: Om nog maar niet te spreken over hoe mijn trui eruit zag als ze even op schoot was geklommen :smile:
Daarvoor vond ik zelfs bijna nooit een haar van d'r.
Ik ben gedoemd :jank:
Afbeelding
Marian4
Actief
Mijn ras(sen): chow chowXcollie?

Ongelezen bericht door Marian4 »

Ik had het tot een maand geleden hier. Het was heel erg dit jaar. Hele plukken kon ik er uit trekken en in huis was het een grote haarbal. De zon stond laag en dan kun je het nog extra goed zien.
Heerlijk, ik hoef met Kerst niet steeds met de stofzuiger door het huis.
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

:19: Ach ja, de thermostaat gaat weer een graadje hoger, dus al die jasjes mogen uit :mrgreen: gewoon even de trimster bellen of ze je hondje even leeg wil plukken
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gaia »

Tjsa, hier eigenlijk heel weinig. Nog niet zo erg dat ik bedacht om Gaia te hoeven borstelen. :19: Juno is al een anti allergische hond volgens mij, de katten verharen nog meer dan hem. :denken:
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

ik ben erg blij met mijn niet verharende hondjes. :cheer:
MarijeEnBoomer
Actief

Ongelezen bericht door MarijeEnBoomer »

Inge O schreef: wacht maar tot zijn eerste echte jeugdrui Afbeelding :smile2: .....
Die heeft Boomer gehad :N:
Ze zat zo mooi in de vacht..... zat...
Komt wel weer terug langzaamaan.. Gelukkig :mrgreen:
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Osa ook, heel haar ondervacht lijkt foetsie te zijn. Het lijkt wel een gebed zonder eind.
Jacan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar

Ongelezen bericht door Jacan »

lieke schreef:
Nou mijn langharige honden verharen wél vreselijk :jank: .
Gina en Cody zijn er nu helemaal doorheen en er ligt dus 2x een halve hond in de vuilnisbak.
Maar Kyra en Lyndie zijn een ramp. Zo erg dat ik ze vorige week maandag naar een trimmer heb gebracht (néé, ze zijn niet getrimd!!! :mrgreen: ) die 3 uur per hond bezig is geweest om ze te ontwollen.
Ik heb een slijmbeursontsteking in mijn schouder dus borstelen is momenteel nogal pijnlijk voor me.

Bij Kyra is het trouwens goed gelukt, die is haar onderwol nu helemaal kwijt maar ik ruim nog steeds elke dag minstens 5x hele plukken wol van Lyndie op.
Soms denk ik wel eens dat ze nu toch echt kaal moeten worden, maar er zit nog steeds veel vacht op :mrgreen: .
Hier ook het zelfde verhaal Bowie valt wel wat mee maar Daisy :N:
Zij is ook al zo'n 2 maanden aan het verharen, heb trouwens het idee dat haar nieuwe vacht ook mee verhaart :eek:
Ze heeft bijna geen onderwol meer dus waar al het haar vandaan komt :denken: Joost mag het weten
Afbeelding
Luna 25-11-2011 27-12-2017
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”