Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
"Hond past niet bij de bank"
Moderator: moderatorteam
- Teckel_love<3
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckel
- Contacteer:
hihi stom om zoiets te doen!
,aare volgens een van onze leraren zit als het probleem bij de mideleeuwse britten tussen de oren zat...zat de oplossing 20 cm lager:KOppie eraf dus...de honden hebben nog geluk!
en ze hebben een grote wafel die britten geen leuke mensen!
(schotland is wel leuk lijken veel op nl-ers)
,aare volgens een van onze leraren zit als het probleem bij de mideleeuwse britten tussen de oren zat...zat de oplossing 20 cm lager:KOppie eraf dus...de honden hebben nog geluk!
en ze hebben een grote wafel die britten geen leuke mensen!
Al is de inbraak nog zo snel, de Teckel achterhaald 'm wel

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
- Wendy1981
- Actief
- Mijn ras(sen): Shar-pei!
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
-
Ennath
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
- tekkel
- Erelid
Geen Duitsers ook, trouwensEnnath schreef:Maar ze zijn geen Engelsentekkel schreef:Schotten zijn ook BrittenTeckel_love<3 schreef:en ze hebben een grote wafel die britten geen leuke mensen!
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
Ennath
- Zeer actief
Nee, en geen Hollanders en geen Denen en geen....tekkel schreef:Geen Duitsers ook, trouwensEnnath schreef:Maar ze zijn geen Engelsentekkel schreef:Schotten zijn ook BrittenTeckel_love<3 schreef:en ze hebben een grote wafel die britten geen leuke mensen!
Maar het zijn wel Kelten
- tekkel
- Erelid
-
Ennath
- Zeer actief
- iones
- Zeer actief
Dat denk ik ook. Want britten staan erom bekend dat ze heel emotioneel zijn waar het dieren betreft. En ik denk dat Nederlanders zeker niet betere smoesjes hebben.marian* schreef:Ik denk dat als je de gemiddelde Nederlandse asielbeheerder vraagt een smoezen top tien op te maken je op ongeveer de zelfde antwoorden uitkomt,zij het dat "de kinderen zijn ineens allergisch voor de hond(of kat)" hier ook wel heel hoog zal scoren
Ik vind het wel in en in triest hoor.
Gelukkig heb ik een makkelijk interieur: hier past elke hond bij.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Als je beslommeringen zich afspelen op het niveau of het één wel bij het ander past moet je gewoon niet zeiken. Dan moet je je handen dichtknijpen over het feit dat je schijnbaar niks anders hebt om je druk over te maken.

Laatst gewijzigd door Jaap* op 18 dec 2008 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
Ennath
- Zeer actief
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Nou, d'r zit (zoals bij de meeste dingen hier) niet echt een gedachte achter hoorEnnath schreef:Nou Jaap, volgens mij heb jij Felix gekozen omdat hij zo goed kleurt bij de bank
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
-
Ennath
- Zeer actief
- tekkel
- Erelid
Hij kleurt dan wel goed, maar hij ligt voor geen meter: moet je zien in wat voor onmogelijke bochten die arme Felix zich moet wenden om een beetje fatsoenlijk te liggen, arme stakkerEnnath schreef:Nou Jaap, volgens mij heb jij Felix gekozen omdat hij zo goed kleurt bij de bank
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
Broekie
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Mijn man vertelde me dit van de week en dan gaan mijn nekharen al overeind!
Het eerste wat ik dacht was; Ik heb nog nooit een gebloemde hond gezien, dus dan past er geen enkele hond in een engels interieur.
Ik vind andere smoezen als;
- allergie
- we hadden een hond en nu komt er een kind, dus moet de hond eruit
- we hebben geen tijd
en andere smoesjes altijd zo verwerpelijk;
- voor allergie heb je tegenwoordig redelijk goede medicatie en als je van je hond houd, dan heb je dat ervoor over lijkt me.
- Een hond is een onderdeel van een gezin en een hond leert vanzelf met een opgroeiend kind om te gaan, maar je moet je aandacht wel goed verdelen, bij mijn zusje verliep dat ook perfect.
- We hebben geen tijd vind ik helemaal een nare smoes... BEGIN ER DAN NIET AAN!
Maarja...
Ik zeg al een aantal jaar dat met name kleine hondjes worden gezien als modeaccesoire en grote vaak " stoere" honden als machtsmiddel door jonge mannen wordt gebruikt, zo van kijk mij eens stoer zijn met mijn stafford of argentino..
(daarmee bedoel ik niet iedereen met een kleine hond of met een " stoere" hond, maar met bepaalde type mensen).
Ik vind andere smoezen als;
- allergie
- we hebben geen tijd
en andere smoesjes altijd zo verwerpelijk;
- voor allergie heb je tegenwoordig redelijk goede medicatie en als je van je hond houd, dan heb je dat ervoor over lijkt me.
- Een hond is een onderdeel van een gezin en een hond leert vanzelf met een opgroeiend kind om te gaan, maar je moet je aandacht wel goed verdelen, bij mijn zusje verliep dat ook perfect.
- We hebben geen tijd vind ik helemaal een nare smoes... BEGIN ER DAN NIET AAN!
Maarja...
Ik zeg al een aantal jaar dat met name kleine hondjes worden gezien als modeaccesoire en grote vaak " stoere" honden als machtsmiddel door jonge mannen wordt gebruikt, zo van kijk mij eens stoer zijn met mijn stafford of argentino..
-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Ennath
- Zeer actief
-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
Juist. De Dierenbescherming had afgelopen zomer ook zo'n Hufter-toptien, van meest achterlijke smoezen. Daar stond deze meen ik ook bij. Maar dat waren incidenten, en geen hoofd-redenen om een hond in het asiel te stoppen.Ennath schreef:Ik geloof het ook niet, ik denk dat het om een top tien van meest bizarre smoezen gaat.Geer schreef:Eigenlijk...geloof ik dit niet. Natuurlijk, het klinkt aansprekend, zo'n ultra-domme reden, maar ik zou dat 'onderzoek' weleens willen zien.
-
Ennath
- Zeer actief
Waarbij ik wil aantekenen dat het veel voorkomende "allergie" zowel een ernstig probleem met veel verdriet als "de makkelijkste kutsmoes" kan betreffen.Geer schreef:Juist. De Dierenbescherming had afgelopen zomer ook zo'n Hufter-toptien, van meest achterlijke smoezen. Daar stond deze meen ik ook bij. Maar dat waren incidenten, en geen hoofd-redenen om een hond in het asiel te stoppen.Ennath schreef:Ik geloof het ook niet, ik denk dat het om een top tien van meest bizarre smoezen gaat.Geer schreef:Eigenlijk...geloof ik dit niet. Natuurlijk, het klinkt aansprekend, zo'n ultra-domme reden, maar ik zou dat 'onderzoek' weleens willen zien.
-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
Geldt dat niet voor alle 'smoezen'?? Broekie boven mij oordeelt heel gemakkelijk over al die mensen die hun hond in het asiel droppen onder het mom van:Ennath schreef:Waarbij ik wil aantekenen dat het veel voorkomende "allergie" zowel een ernstig probleem met veel verdriet als "de makkelijkste kutsmoes" kan betreffen.Geer schreef:Juist. De Dierenbescherming had afgelopen zomer ook zo'n Hufter-toptien, van meest achterlijke smoezen. Daar stond deze meen ik ook bij. Maar dat waren incidenten, en geen hoofd-redenen om een hond in het asiel te stoppen.Ennath schreef:Ik geloof het ook niet, ik denk dat het om een top tien van meest bizarre smoezen gaat.Geer schreef:Eigenlijk...geloof ik dit niet. Natuurlijk, het klinkt aansprekend, zo'n ultra-domme reden, maar ik zou dat 'onderzoek' weleens willen zien.
- allergie
- we hebben geen tijd
Dat zijn slechte mensen. Foei! Maar voor iedere reden is gerust wat te zeggen, vind ik. Stel nu dat je een baby krijgt. En die blijkt niet helemaal goed, of het blijken er ineens twee te zijn. Of de hond blijkt een gruwelijk godshekeltje aan baby's te hebben. Of de baby is allergisch. Dan kun je blijven steggelen, blijven schipperen en aanmodderen met tijd en aandacht... maar ik kan me dan ook voorstellen dat je in het belang van je honden kiest voor een goed tehuis waar ze dezelfde aandacht kunnen krijgen als ze bij jou kregen voor je die baby kreeg. Dat hoeftniet altijd zielig te zijn. Ik ken meer honden die ik sneu vind omdat ze na de geboorde van de babies amper meer lang gaan wandelen dan dat ik ongelukkige herplaatsers ken.
"We hebben geen tijd" met 'nou dan had je er maar niet aan moeten beginnen?' als standaard reactie? Komaan. Ook daar zit een nuance hoor, het leven is niet altijd voorspelbaar. Ik neem mijn honden mee naar het werk, op die grond heb ik ze ook genomen. Stel mijn bedrijf gaat failliet. Dan zou ik dus enkel kunnen kiezen tussen thuisblijven en...thuisblijven? Of zou ik wel fulltime mogen gaan werken, mits ik ze maar iedere dag naar een dagopvang doe (wat letterlijk voor 2 honden in de Randstad 500 euro per maand kost) waarbij ik ze alsnog geen aandacht geef, dat besteed ik immers uit? Je hebt het niet altijd voor het zeggen, ook hier geldt dat het soms voor de hond niet eens de slechtste keuze is als hij vanwege tijdgebrek wordt herplaatst.
Allergie is lastig. En soms heel goed op te lossen. En ikzelf zou gerust medicatie willen slikken om mijn honden te kunnen houden. Ik denk dat Meneer Geer, afhankelijk van hoe heftig de medicatie zou zijn, daar minder zin in zou hebben. En dan? Scheiden maar?
Natuurlijk. Er zijn veel mensen die hun hond inruilen als een gebruiksobject omdat het 'even niet meer past'. Absoluut slecht. En zijn ook genoeg mensen die een hond aanschaffen zonder daar over na te denken en hem niet kunnen bieden wat hij nodig heeft. Die het uberhaupt weinig interesseert wat een hond nodig heeft, als zij maar een hond hebben... Ook slecht. Maar er zullen ook evenveel mensen zijn die met pijn in het hart hun dier weg moeten doen omdat ze er om verschillende redenen niet meer voor kunnen zorgen. Dat die door sommigen nu op een hoop worden geveegd met mensen die hun hond wegdoen vanwege interieurmatige kwesties, dat vin ik niet terecht.
-
Ennath
- Zeer actief
- starfleet
- Erelid
Gelukkig past Buffy goed bij de bank. Ik kan me overigens wel voorstellen dat mensen Buffy weg zouden doen vanwege het interieur. De bank, de stoelen, de kleren, overal kom je wel haren tegen. Ook bij elke dag stofzuigen. Ik wist waar ik aan begon, maar ik kan me voorstellen dat iemand erop afknapt dat je elke dag moet zuigen en die haren soms nog in je koffie drijven.
Zal best wel eens opgegeven worden als reden en hoewel ik vrolijk weer een haar uit mijn boterham haal, snap ik ergens wel dat mensen daarop afknappen. Dat je daar je hond voor wegdoet ik moet er niet aan denken, maar als je toch al niet om het beestje geeft.
Anne
Zal best wel eens opgegeven worden als reden en hoewel ik vrolijk weer een haar uit mijn boterham haal, snap ik ergens wel dat mensen daarop afknappen. Dat je daar je hond voor wegdoet ik moet er niet aan denken, maar als je toch al niet om het beestje geeft.
Anne
- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
Inderdaad, niet het meest gebruikte maar het meest ongepaste excuus...Geer schreef:Juist. De Dierenbescherming had afgelopen zomer ook zo'n Hufter-toptien, van meest achterlijke smoezen. Daar stond deze meen ik ook bij. Maar dat waren incidenten, en geen hoofd-redenen om een hond in het asiel te stoppen.Ennath schreef:Ik geloof het ook niet, ik denk dat het om een top tien van meest bizarre smoezen gaat.Geer schreef:Eigenlijk...geloof ik dit niet. Natuurlijk, het klinkt aansprekend, zo'n ultra-domme reden, maar ik zou dat 'onderzoek' weleens willen zien.
http://www.nos.nl/nos/artikelen/2008/12 ... 7F4D5.html"Mijn hond past niet bij de bank"
"Mijn hond past niet bij de bank". Dat is het meest ongepaste excuus van Britten die dit jaar hun hond bij het asiel afleverden. Dat heeft de grootste Britse hondenwelzijnsorganisatie laten weten. Op de tweede plaats in de top tien staat:"De hond is vals en zijn ogen hebben een verschillende kleur".
"Hij past niet bij het witte tapijt". staat op nummer drie. Daarbij volgde de vraag of ze hun hond konden ruilen voor een wit exemplaar.
Volgens de organisatie zien veel mensen hun hond als modeaccessoire in plaats van als een huisdier dat ze jarenlang willen verzorgen.

- Chione
- Zeer actief
Een constatering is duidelijk geen feit, zeker niet wanneer men nogal eens op een bevooroordeelde manier dingen bekijkt, in zijn/haar eigen kringetje. Ieder mens heeft zo zijn/haar vooroordelen, het wordt pas 'vervelend' als men die als feit beschouwd en niet voorbij de opgezette oogkleppen kan kijken.miko schreef:ik wandel hier al meer dan 20 jaar door de stad en ken vrijwel iedere straat tot de stoeptegels toe en kan je hier wel wat woningen, woonwijken en woonwagenkampen laten zien en bijbehorende figuren met hun am.staffjes, bullmastiffs en am.bulldogs, kijken of je het dan nog raar vindt waar al die vooroordelen vandaan komen.Chione schreef:En vooroordelen passen goed bij jou, zo te lezen.miko schreef:nederlanders ook niet, wat mij betreft is bv. de gemiddelde am.staff /am.bulldog bezitter van hetzelfde laken en pak. Die honden passen goed bij hun trainingspak, werkeloosheid (de particuliere wiethandel niet meegeteld) en dikke bmw. Gelukkig zijn er ook uitzonderingen natuurlijk.S@ndr@ schreef:de Britten sporen dus ook niet helemaal
Of je nou een hond aanschaft om je ego mee op te krikken of om je bankstel beter uit te laten komen is voor mij hetzelfde.
Ipv te denken dat de door jouw genoemde mensen regel zijn, zullen zij, gelukkig, eerder de uitzondering zijn. Zoals je bij alle mensen excessen zult vinden.
En zoals ik al zei, ik ken prettige uitzonderingen. Maar in de stad waar ik woon zijn het dat dan ook, uitzonderingen.
Het grootste gajes hier heeft standaard een am.staff en echt geen golden retriever. Het zijn momenteel gewoon zeer populaire hondjes die zeer vaak worden aangeschaft door mensen die een bepaald iets uit willen dragen.
Dat jij dat een vooroordeel noemt moet je zelf weten, ik noem dat gewoon een constatering.
Gelukkig kan ik en velen met mij constateren dat jouw vooroordelen geen geconstateerde feiten zijn.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
- Chione
- Zeer actief
-
Broekie
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Maar het valt mij op dat op bijvoorbeeld marktplaats ontzettend veel honden en katten onder dezelfde redenen verkocht worden.Geer schreef: Geldt dat niet voor alle 'smoezen'?? Broekie boven mij oordeelt heel gemakkelijk over al die mensen die hun hond in het asiel droppen onder het mom van:
- allergie
- we hebben geen tijd
Natuurlijk zitten daar mensen bij die echt met pijn in hun hart afscheid nemen van hun hond/kat.
Maar ik denk dat bij gros van het aantal dieren dat op dergelijke veilingsites staat, gewoon uit desinteresse aangeboden worden en om sympathie op te wekken.
Zo van als ik zeg dat mijn kind ziek wordt, is het beestje eerder weg, want dan is er een zekere spoed bij.
Ik wilde laatst een katje van iemand over kopen, die mevrouw zei dat de kitten en haar hond niet samen gingen, prima, dat kan.
Op de dag dat ik hem wilde halen belde ze op, omdat ze het toch nog even wilde proberen met haar hond, ook prima dacht ik.
Maar bied hem dan niet meteen te koop aan en kijk eerst eens naar andere mogelijkheden.
Ik zeg niet dat niemand dat doet, maar ik vind wel dat sommige mensen heel snel hun dieren weer weg doen als het ze even niet bevalt.
Ik heb af en toe ook echt een dag dat ik denk... waarom was ik ook alweer aan een pup begonnen... simpelweg omdat ik liever een wat oudere hond had gehad, mijn man en kinderen wilde graag een pup, maar ik moet ervoor zorgen en dat doe ik met heel erg veel liefde.
Wat je zei betreft het geen rijd hebben en het scenario dat je erbij schetste kan ik helemaal inkomen, daar kun je inderdaad niet altijd iets aan doen en daar had ik persoonlijk ook nog niet aan gedacht, erg kortzichtig van mij dus.
Hoewel ik wel denk dat het een 'gemakkelijke' smoes kan zijn.
Ik zeg niet dat iedereen die zijn beestje weg doet slecht is. Ik heb zelf twee valkparkieten van de buurvrouw gehad... en ik wist me bij god niet wat ik ermee aan moest, had nog nooit vogels gehad.
We hebben ze een half jaar gehad, maar vond het heel sneu voor ze omdat ze een veel mooier en beter leven konden hebben ipv van in ons huisje in een klein kooitje. Nu wonen ze bij een meneer in een grote buiten voilere. Maar ik zal ook nooit meer aan vogels beginnen, omdat ik weet dat dat gewoon niet mijn dieren zijn.
maargoed... ik hoop dat het nu een beetje duidelijk is hoe en wat ik bedoelde hihi, vind het soms een beetje moeilijk om mijn mening te geven door middel van schrijven, kan me in persoon beter uitdrukken
- iones
- Zeer actief
Dat is wel zo ja. Dat zegt niets over die honden. Dat zegt meer over de mensen.Nanna schreef: Misschien een nieuw brilletje kopen, of JOUW bevooroordeelde brilletje afzetten.
Ik zie namelijk precies hetzelfde. In achterstandswijken viert de vechthond hoogtij, en niet de poedel.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- tekkel
- Erelid
- Chione
- Zeer actief
Vreemd, hier in de (kracht)wijk zijn de 'vecht' honden zwaar in de minderheid.Nanna schreef:Misschien een nieuw brilletje kopen, of JOUW bevooroordeelde brilletje afzetten.Chione schreef:
Gelukkig kan ik en velen met mij constateren dat jouw vooroordelen geen geconstateerde feiten zijn.
Ik zie namelijk precies hetzelfde. In achterstandswijken viert de vechthond hoogtij, en niet de poedel.
En sowieso, al zouden er relatief veel 'vecht' honden in zulke wijken wonen, zegt dat niet persee wat over de eigenaren. Dat jij iedereen met een petje, joggingbroek en 'vecht'hond altijd meteen als een aso bestempelt en schijnbaar vind dat de gemiddelde 'vecht'hond eigenaar niet spoort weten we nu wel. Misschien moet jij eens aan een nieuwe bril, 1 die de werkelijkheid doorlaat ipv alleen wat jij wil zien.
miko schreef:nederlanders ook niet, wat mij betreft is bv. de gemiddelde am.staff /am.bulldog bezitter van hetzelfde laken en pak. Die honden passen goed bij hun trainingspak, werkeloosheid (de particuliere wiethandel niet meegeteld) en dikke bmw.S@ndr@ schreef:de Britten sporen dus ook niet helemaal
Laatst gewijzigd door Chione op 19 dec 2008 09:08, 1 keer totaal gewijzigd.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~