Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat vragen over mijn hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Dutch Alex
geregistreerd lid

Wat vragen over mijn hond

Ongelezen bericht door Dutch Alex »

Hallo iedereen,

Ik ben sinds 4 dagen het baasje geworden van een prachtige hond van 1 jaar oud. Maar nouw heb ik toch wat vragen dus als jullie die zouden willen beantwoorden :ok: :ok: :ok: .

- Mijn hond trekt steeds aan de riem wat vrij irritant is. Meestal stop ik dan met lopen en roep hem om naast me te komen en beloon hem dan, maar hij gaat er daar na weer verder met trekken. Hebben jullie tips?

- Mijn hond blaft als er iemand thuiskomt. Hoe zou ik dit het beste kunnen afleren?

- Welke honden cursus zou slim zijn om te gaan volgen?

Misschien vinden jullie het wat domme vragen maar ik heb echt 0% ervaring met honden en ik wil gewoon het beste voor hem.

Alvast bedankt!

Greetz,
Dutch Alex
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Ik zou gewoon een opvoedingscursus volgen. Naast puppencursus heb je ook gehoorzame hond, voor honden van 6 maanden en ouder.
Daar zul je ws meteen het trekken afleren.

Wat betreft het blaffen bij thuiskomst; Het beste is de hond gewoon negeren als je binnenkomt en hij blaft. Zodra hond stil is positieve aandacht geven.

Wat voor hond is het?
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Leuk dat je voor een herplaatser hebt gekozen, en d dingetjes waar je tegenaan loopt komen ook voor bij mensen die al een hele tijd honden hebben hoor :wink: :wink:

Het trekken aan de riem is niet zo heel snel afteleren, je moet veel geduld hebben en erg lang voor uit trekken, dit gaat weken zelfs maanden duren vaak, en je moet vreselijk consequent zijn 1x toelaten en alles wta je ervoor hebt geleerd is weg.
Als de hond trekt sta je stil, je zegt niets maar staat stil, pas als dehond zelf helemaal stil staatga je weer lopen. zonder wat tezeggen..wanneer de hond weer gaat trekken sta je weer stil...en zo herhaal je dat.

je zou naar een hondenschool kunnen gaan waar ze de clicker gebruiken maar ook eenhondenschool waar ze die niet gebruiken, let wel dat er positief getraint wordt ds niet met een slipketting oid.... daar zou je dan een basis cursus kunnen doen...daar leer je als baasje een hele hoop en je hond leert met je mee...plus daar kunnen ze je ook helpen met allerlei andere probleempjesals het blaffen.

Succes ermee.....
Afbeelding
Marian4
Actief
Mijn ras(sen): chow chowXcollie?

Ongelezen bericht door Marian4 »

Van harte welkom op dit forum. Heel verstandig om informatie te vragen als je voor het eerst een hond heb. Wilde je een hond of is deze door omstandigheden bij jou terecht gekomen?
Ik zou zeker op een cursus gaan. Ik weet niet hoe de hond verder opgevoed is maar dit lijkt mij voor jullie allebei goed, gezien je geen ervaring hebt met honden. Ik zou bij je in de omgeving informeren wat er zoal aan cursus gegeven wordt en dan vragen aan andere forumleden of iemand ergens ervaring heeft. 4 dagen is wel erg kort . Je hond moet wennen. Misschien dat het blaffen vanzelf overgaat. Je moet heel consequent zijn en ongewenst gedrag blijven corrigeren en vooral belonen als iets lukt.
Wat voor een hond heb je? En foto's zijn ook altijd leuk.
Heel veel succes.
Dutch Alex
geregistreerd lid

Bedankt voor jullie antwoorden! Hier kan ik zeker wat mee!

Dus gewoon negeren als de bel gaat? Zou het ook misschien handig zijn om hem dan gewoon in de woonkamer te laten en dat ik er alleen naar toe loop?

Nog een klein vraagje: Als ik weer terug kom van school dan begroet mijn hond me door op me te springen en zachtjes in m'n hand te bijten (heel schattig) maar ik denk niet dat dat echt de goed is vooral dat in de hand bijten. Iemand hier ervaring mee?
Laatst gewijzigd door Dutch Alex op 19 dec 2008 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!! Wat voor hond heb je?

Ik denk dat het verstandig is om een gehoorzaamheidscursus te gaan volgen! Niet alleen de hond, maar vooral jij kan er erg veel van opsteken! Je leert je hond te begrijpen en op een goede manier met hem om te gaan! :ok:

Het trekken aan de riem komt daar als het goed is uitgebreid aan de orde. Ook kun je advies vragen over het blaffen. En natuurlijk andere dingen waar je nog tegen aan gaat lopen.

Hoe doet ie het verder? Issie 's nachts al rustig? Speelt ie fijn? Vertel!
RIP Cena :roos:
    Emma
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
    Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

wat ook helpt bij trekken aan de riem, is een wending maken met de hond aan de binnenzijde.
    dus als de hond links van jou loopt, een linksomkeerd maken. als de hond al voor je uit loopt hou je hem in met de riem, en maakt dan de wending. zorg dat je met jouwlinkerbeen voor de hond de bocht neemt.

belangrijk is dat de hond tijdens het uitlaten meer op jou gaat letten. dus onverwacht een wending maken.

ook is het sterk afhankelijk van de hond welke methode werkt.

een goede cursus die met positief belonen werkt is niet alleen heel leerzaam, maar ook leuk en het schept een band tussen jou en je hond.

waarschijnlijk zal je het best met een basiscursus kunnen beginnen.

veel plezier !!!
    Mit
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Onze oudste hond blaft ook als de bel gaat. We gaan altijd alleen naar de deur, hij blijft in de kamer en we negeren hem volledig. :wink:
    Afbeelding
    Dutch Alex
    geregistreerd lid

SannePP schreef:Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!! Wat voor hond heb je?

Ik denk dat het verstandig is om een gehoorzaamheidscursus te gaan volgen! Niet alleen de hond, maar vooral jij kan er erg veel van opsteken! Je leert je hond te begrijpen en op een goede manier met hem om te gaan! :ok:

Het trekken aan de riem komt daar als het goed is uitgebreid aan de orde. Ook kun je advies vragen over het blaffen. En natuurlijk andere dingen waar je nog tegen aan gaat lopen.

Hoe doet ie het verder? Issie 's nachts al rustig? Speelt ie fijn? Vertel!
    In de nacht is die heel rustig! En hij is altijd klaar voor een spelletje. Ik heb net een boek gekocht over leuke spelletjes die je met je hond kan doen en een boek over hun lichaamstaal dus ik hoop als ik dat allemaal uit heb dat ik hem dan ook beter kan begrijpen.

Ik ga dan inderdaad maar zo'n gehoorzaamheid cursus doen want ik heb nog veel te leren.
    Emma schreef:wat ook helpt bij trekken aan de riem, is een wending maken met de hond aan de binnenzijde.
    dus als de hond links van jou loopt, een linksomkeerd maken. als de hond al voor je uit loopt hou je hem in met de riem, en maakt dan de wending. zorg dat je met jouwlinkerbeen voor de hond de bocht neemt.

belangrijk is dat de hond tijdens het uitlaten meer op jou gaat letten. dus onverwacht een wending maken.

ook is het sterk afhankelijk van de hond welke methode werkt.

een goede cursus die met positief belonen werkt is niet alleen heel leerzaam, maar ook leuk en het schept een band tussen jou en je hond.

waarschijnlijk zal je het best met een basiscursus kunnen beginnen.

veel plezier !!!
    Oke ik zal het vanavond direct gaan proberen! En voor die band tussen mij en de hond doe ik het :D

Heel erg bedankt voor alle snelle reacties
    :ok:
    Laatst gewijzigd door Dutch Alex op 19 dec 2008 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.
    Marian4
    Actief
    Mijn ras(sen): chow chowXcollie?

Ongelezen bericht door Marian4 »

Wat een lief koppie!
    Hoe heet hij/zij?
    SannePP
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
    Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Dat in de hand bijten bij het begroeten is zeker niet handig. Ik denk dat je kunt beginnen met hem te negeren als hij opspringt. Je begroet hem pas als hij laag is/ zit. Als hij al commandos kent, kun je 'zit' tegen hem zeggen. Zo leert hij vanzelf dat opspringen geen zin heeft.
    Consequentie is hierin trouwens wel belangrijk!!!

Mocht het niet helpen, kun je ook je knie optillen precies op het moment dat de hond springt. Hij springt dan tegen je knie aan en kan niet bij jouw middel komen. De lol is er dan vaak snel vanaf.
    Let op: je knie optillen, geen 'knietje geven' :mrgreen:
    RIP Cena :roos:
      Dutch Alex
      geregistreerd lid

SannePP schreef:Dat in de hand bijten bij het begroeten is zeker niet handig. Ik denk dat je kunt beginnen met hem te negeren als hij opspringt. Je begroet hem pas als hij laag is/ zit. Als hij al commandos kent, kun je 'zit' tegen hem zeggen. Zo leert hij vanzelf dat opspringen geen zin heeft.
      Consequentie is hierin trouwens wel belangrijk!!!

Mocht het niet helpen, kun je ook je knie optillen precies op het moment dat de hond springt. Hij springt dan tegen je knie aan en kan niet bij jouw middel komen. De lol is er dan vaak snel vanaf.
      Let op: je knie optillen, geen 'knietje geven' :mrgreen:
      Whaha nee xD. De hond heet Mazzel :mrgreen:
      Rosita Compagner
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): waterhonden
      Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Waarom ga je je hondje niet leren om een speeltje/knuffel te pakken en die in de bek te nemen tijdens een begroeting? Dan buig je iets wat je minder leuk vind om in iets schattigs. Iedereen vindt een hondje met een knuffel in zijn bekkie leuk. Je slaat dan 2 vliegen in 1 klap, het 'bijten' in je handen bij jou en het blaffen als de deurbel gaat.

Hondjes heb je voor je plezier, niet om te negeren :cheer:
      Dutch Alex
      geregistreerd lid

Rosita Compagner schreef:Waarom ga je je hondje niet leren om een speeltje/knuffel te pakken en die in de bek te nemen tijdens een begroeting? Dan buig je iets wat je minder leuk vind om in iets schattigs. Iedereen vindt een hondje met een knuffel in zijn bekkie leuk. Je slaat dan 2 vliegen in 1 klap, het 'bijten' in je handen bij jou en het blaffen als de deurbel gaat.

Hondjes heb je voor je plezier, niet om te negeren :cheer:
      Hé ja! Goed idee zeg bedankt!

Hoe doen jullie het met vuurwerk? Ik zit er toch wel een beetje mee want weet totaal niet hoe hij hierop gaat reageren, is hier een manier voor om op voor te bereiden?
      Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”