Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Halsband om in huis?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

*Charlotte
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Charlotte »

Ik doe ook altijd de halsband af als we thuiskomen van het wandelen. Het lijkt mij niet prettig voor Sam om de hele dag zo'n ding om je nek te hebben.
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Hier ook meteen af.
Lijkt me prettiger voor ze en bovendien wordt de vacht er niet mooier op.
Abischa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Abischa »

Hier alleen halsband om als we ze uitlaten of als ze mee gaan b.v naar het bos.
Maar in huis en in het bos als ze los mogen lopen gaan de hals banden gelijk af!
"Nam et si ambulavero in medio umbrae mortis: non timebo mala, quoniam tu mecum es"
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

wisselend. op het moment lopen ze veel aan de flexlijn vanwege het geknal buiten i.p.v. los. Dan dragen ze dus niet de halfcheck maar een gewone halsband. Een halfcheck doe ik af bij het aflijnen, een halsband laat ik vaak zitten omdat het net even wat langer duurt en ik meestal ook nog twee kinderen moet uitpakken. s'nachts gaan de halsbanden wel af.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Alleen als ik weet dat we heel erg snel weer naar buiten gaan blijven ze eventjes om, anders gaan ze af. Vanwege klitten bij Saar, maar voornamelijk nu ook omdat Vera in spel een halsbanden-happer is. Ik ben nu extra alert dat zeker als ik weg ga de honden absoluut geen band om hebben in huis, en de allerveiligste manier om dat te voorkomen is gewoon ze nooit binnen laten met halsband. Over het algemeen laat Vera buiten Saars halsband wel met rust, maar als ze buiten erg wild gaan spelen doe ik ook even Saars band af. Altijd af buiten durf ik niet vanwege de penningen.
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Muk schreef:In huis is de halsband altijd af. Ik zie niet in waarom die ook om moet blijven zitten, dus vandaar. Lijkt mij voor de hond ook prettiger.
Wat voor last hebben ze volgens jou dan van een halsband? Ik zie dat echt niet hoor. Tenzij je de halsband ontzettend strak om de hond zn nek hebt zitten ofzo.
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

ze hebben binnen nooit een halsband om , ik vind het veel te gevaarlijk. Er zal toch een pootje van een naker achter de halsband van een dog blijven hangen :N:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ze hebben allebei een dun bandje om in huis, omdat ze een cat and dog tag om hebben tegen vlooien, en die moeten in contact gedragen worden met de hond, de banden of tuigen die we buiten gebruiken gaan natuurlijk af
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Af. Ik ben altijd bang dat ze blijven haken met spelen.
IngeK schreef: Heb hier (op een Australisch hondenforum) al verschillende keren ook gelezen dat een hond zichzelf had opgehangen thuis aan zijn riem, maar die zijn dan meestal de hele dag buiten en bleven dan hangen aan een hekje ofzo.
Ja, exact.

Zo is een pup (nou ja, 7 jaar) van ons overleden. Dat teefje liep altijd buiten en ze hadden hem om omdat ze buiten wonen, dan was het niet erg als ze eens wat verder ging (in Denemarken, dus veel ruimte). Aan een hekje blijven hangen :jank: :jank: :jank:

Dat is echt my worst nightmare!
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Hier in huis loopt geen hond met een halsband, ik vind dat onnatuurlijk. Ik hoef ze nooit te grijpen of iets en als het een keer wel zou moeten, dan zit er genoeg haar op om ergens vast te pakken en in geval van nood de staart.

Er is er maar 1 die aangelijnd mee naar buiten gaat en dat is gewoon bij de deur halsbandje om en als we terugkomen beneden bij de lift halsbandje weer af. Ook in losloopgebieden geen halsbanden om. Ze spelen vaak met elkaar en ik moet er ook niet aan denken dat er tanden of poten vast komen te zitten, of dat ze in volle vaart langs een boom racen en dan ineens vast zitten. Gewoon lekker los en vrij zijn, daar wandel ik ook voor!
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
anica
Actief

Ongelezen bericht door anica »

nee!!!!! ik had ze ooit omgelaten en als ik niet thuis was zouden ze beiden dood zijn!!! max zal vast met zijn onderkaak bij tosca in de riem, die was een keer gedraaid. ze konden bijna geen adem halen, ik dacht echt daar gaan mijn hondjes!
kreeg ze niet los heb echt als een gek geschreeuwt, tosca werd al slap en deed niets meer.
heb ze wel los gekregen, maar hier dus nooit meer een hals band in huis!!!!!!!

ik ken ook een verhaal van een hond die zich zelf heeft opgehangen in de benche.
stel je voor dat er iets om valt of er een botje in zijn halsband blijft hangen?!?!
Moos
Zeer actief

MirandaH schreef:Hier in huis loopt geen hond met een halsband, ik vind dat onnatuurlijk. Ik hoef ze nooit te grijpen of iets en als het een keer wel zou moeten, dan zit er genoeg haar op om ergens vast te pakken en in geval van nood de staart.

Er is er maar 1 die aangelijnd mee naar buiten gaat en dat is gewoon bij de deur halsbandje om en als we terugkomen beneden bij de lift halsbandje weer af. Ook in losloopgebieden geen halsbanden om. Ze spelen vaak met elkaar en ik moet er ook niet aan denken dat er tanden of poten vast komen te zitten, of dat ze in volle vaart langs een boom racen en dan ineens vast zitten. Gewoon lekker los en vrij zijn, daar wandel ik ook voor!
Als ik zie hoe de dames hier kunnen rauzen buiten samen zou ik eigenlijk ook liever de banden af doen, maar het idee dat ze dan geen penning om hebben vind ik toch net even vervelender...En nee ze lopen niet weg, luisteren goed, zijn nog nooit verdwenen, maar toch...stel dat dat wel gebeurt dan zijn ze met penning zo bij mij terug te brengen, zonder zal de 'redder' eerst langs een da ofzo moeten voor een chipreader.
Afbeelding
Noële
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Noële »

Fellow had de eerste weken nogal moeite met de halsband, stom, want bij de fokker had hij hem ook wel om gehad. We moesten zijn tweeën bezig om die halsband om te krijgen (dat verwacht je niet van zo'n schattig pupje :denken: ) dus toen heeft hij een paar weken overdag de halsband om gehad zodat hij kon wennen, daarna alleen als hij weg gaat.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

hier nooit een band om binnen, behalve als ik weet dat er spanning kan komen.

zoals straks met oud en nieuw krijgen ze die wel om omdat sam dan heel gespannen is en dat weleens op lola af kan reageren die dan heel hard gaat gillen waardoor sam nog hyperder wordt. aan de halsband kan ik ze dan makkelijk wegtrekken van elkaar
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

de volwassen honden hebben eigenlijk altijd hun halsband om, als we van huis zijn liggen ze toch alleen te maffen op de bank en verder zijn we er altijd bij, de 3 jeugddelinquenten hebben alleen een halsband om als we met ze gaan wandelen of als ze ergens mee naar toe gaan, die zitten veel meer in de tuin en zijn echte rauwdouwers, dus de bandjes gaan dan af, daarbij trekken ze de halsbanden van mekaars nek af ( zorgvuldig door de gesp los te krijgen , vraag me niet hoe maar ze kunnen het :evil: ) en die kauwen ze dan heerlijk kapot, ik heb dus ook geen zin om elke keer nieuwe halsbanden voor het tuig te kopen :wink:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
saffie
Zeer actief

Ongelezen bericht door saffie »

Ik doe ze altijd af in huis, want ik heb ook enge verhalen gelezen over honden die ergens aan zijn blijven hangen. Als er visite komt doe ik Saffie wel een halsband om omdat ik dan een handvat nodig kan hebben.

Bij Boy weet ik niet zeker of hij last heeft van een halsband omdat hij met zijn keel zit, dus hij heeft binnen al helemaal nooit een halsband om, en buiten één die vrij los zit. Alleen nu met oud en nieuw doe ik zijn halsband wat strakker.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
_diva_
Zeer actief

Ongelezen bericht door _diva_ »

nee en als ze loslopen,op het eigen terrein ook niet.
ben te bang dat als ik bezig ben ik ze niet zie en ze dan vastraken ofoz als ik met ze ga wandelen wel.....
Kayka
Zeer actief

Ongelezen bericht door Kayka »

Binnen nooit de band om:

- veiliger
- prettiger voor de hond
- aait en knuffelt fijner
- er ontstaat geen 'kale' plek in zijn vacht
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

nee in hius nooit een band om,ben veelste bang dat ze blijven hangen of haken.buiten met wandelen wel beide een band om.
Afbeelding

jemble 5 maanden
Sylvia 1980
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia 1980 »

Hier geen halsbanden in huis, alleen als ik weet dat ze binnen het uur weer meegaan. Anders af die enge dingen. Ook als ze buiten loslopen gaat alles af, alleen toen Fahim op een leeftijd was dat hij wat minder luisterde had hij hem wel aan.
Heb weleens een verhaal gehoord van een hond die zijn kaak brak omdat hij vastzat in de halsband van de hond waarmee hij aan het spelen was.
Afbeelding
Groetjes Sylvia
Poot Yaro, Luca en Fahim
A ridgeback isn't just another dog it's a lifestile
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Jamey heeft m buiten dus wel altijd om, maar ik begin daar ook aan te twijfelen, aangezien ze heeft uitgevonden dat balletje in bosjes zoeken erg leuk is. Aangezien ze een halfcheck (May halsband) heeft heb ik al een paar keer gevreesd voor eventueel mogelijke gevolgen. En Jamey is niet terug te roepen als ze achter haar balletje aanzit :N: (Balletje is ook ultieme beloning, dus er is niets belangrijker dan balletje)
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

De halsbanden gaan hier alleen maar om als we een aangelijnde wandeling hebben, als ze los lopen hebben ze ook geen halsband om, ik weet hoe mijn dames kunnen spelen samen en ben veel te bang dat de een met haar tand in de gesp van de ander blijft haken dan.
In huis hebben ze dus echt nooit een halsband om.

Het omdoen van de halsbanden van mijn honden is iets wat zo weinig tijd in beslag neemt per hond, dat ik ook als ik meer honden zou hebben ik dat niet vind opwegen tegen de periode dat ze in huis of los zijn en de halsband dus helemaal niet nodig vind. Als ze buiten al weg zouden lopen laten ze zich ongetwijfeld ook met een halsband om niet zomaar vangen.
Plus dat ze er een heel lelijke nek door krijgen, vooral als ze een flinke vacht hebben.
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Andor heeft een slip, dus die gaat af als we binnen komen.
Djenna heeft een gewone halsband om en die gaat 's ochtends om en bij de laatste ronde weer af.
Alleen als ze mee gaat naar mijn werk en in de kennel zit, gaat de halsband wel af.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Inmiddels gaat hij alleen om bij het naar het buiten gaan en weer af bij het thuiskomen. De eerste paar maanden zat hij wel altijd om, omdat Max het zo eng vond als hij om moest. Als hij eenmaal om zat was er niks meer aan de hand.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Hier ook nooit halsbanden in huis. Bij Tsuki eerst wel omdat het bandje enorm klein was en haar nek zo harig. Kortom, enorm gepriegel om het ding om en af te krijgen. Voor haar dus een tuigje gekocht zodat ze alsnog niks om heeft.
Afbeelding
Dutch Alex
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Dutch Alex »

Wow na al die verhalen hier te horen denk ik dat de halsband bij mijn hond ook maar afgaat. Moet er niet aan denken dat die blijft haken ofzo
Dartel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dartel »

Hier hebben ze alle vier een halfcheck om als ze aangelijnd zijn. Zodra ze los gaan of thuiskomen gaan die af. Met spelen happen ze naar elkaar, rollen over elkaar heen en ze wringen zich tussen de struiken door. Ze zijn het gewend, ze stoppen zelf hun kop erin als we gaan wandelen of tijdens de wandeling weer naar huis gaan.
Groetjes Carlian en Vanna, Yindi, Hebe en Katja.
Anne
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Anne »

Hier dragen ze in huis geen halsband. Wel als we gaan wandelen, ook als ze los lopen.

Als we op vakantie zijn dragen ze ook altijd (dus ook in het vakantiehuisje oid) een halsband.
Anne, Sasha & Tapas
Spriet (2002-2015), Tibbie (2000-2015) en Gunda (1996-2009)
Afbeelding
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Inge O schreef:hier ook nooit een halsband aan binnen of op het erf. zodra we weggaan wel, als ik de autodeur open doe weten ze dat ze netjes moeten blijven wachten tot hun kop in de band zit ('slipketting' + penning die als gewone halsband omgaat - gaat dus heel snel en de vacht lijdt er niet onder).
Ben je dan niet bang dat ze een keer met de slipketting achter blijven hangen en zich wurgen?
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:
marye schreef:
Inge O schreef:hier ook nooit een halsband aan binnen of op het erf. zodra we weggaan wel, als ik de autodeur open doe weten ze dat ze netjes moeten blijven wachten tot hun kop in de band zit ('slipketting' + penning die als gewone halsband omgaat - gaat dus heel snel en de vacht lijdt er niet onder).
Ben je dan niet bang dat ze een keer met de slipketting achter blijven hangen en zich wurgen?
op wandeling bedoel je? zeg nooit nooit, maar ik acht die kans ontzettend klein, want ze zijn eigenlijk nóóit uit zicht :wink: .
En jouw honden mogen ook niet van het pad af toch? Dat scheelt ook al een hoop voor wat betreft door de struiken en langs takken en bomen rauzen.:wink:

Ik stond van de week met een half check voor Vera in mijn handen (afgesteld op niet slippen), leek me zo handig om even over haar kop te hengelen. Maar ik durf dat niet om te laten met loslopen, Vera gaat als een halve zool tekeer drie kwart van de wandeling, en ook dwars door struiken en langs takken. Zo'n wat losser hangende band leek me dan meer risico geven op blijven haken dan een 'gewone' band die redelijk strak om de nek zit?
Ze is overigens ook nooit uit zicht hoor (dat kan niet, want dan vindt ze ongetwijfeld onschuldige mensen om te begroeten :N: :smile: ).
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”