Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Eerlijk advies.

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

doggy

Eerlijk advies.

Ongelezen bericht door doggy »

Ik stond vanmorgen in een dierenwinkel, om pens te kopen voor Beike.

Ik ving een verhaal op van een klant.

Die wou het eigen merk brok geven ( geperst) , van de dierenwinkel.
De medewerker zei dat het eigenlijk helemaal niet zo goed was om brokken te geven en dat het beter was om vers te geven.
Maar dat wou die klant niet.

De klant was als nog met de zak geperste brokken van het eigen merk weggegaan.
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Leanne »

Moet toch ook iedereen zelf weten :19:
Als ik voor brokken kom (voer alleen brokken) dan wil ik ook gewoon die brokken
Afbeelding
doggy

Ik vond het wel attent van de medewerker.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Ja en :19:
doggy

Addy schreef:Ja en :19:
Nou, dat hij zei dat vers ook een optie kon zijn.
Dat vind ik toch wel attent van die medewerker.

Tuurlijk, iedereen moet kopen wat hij zelf wil, maar ik vond het gewoon attent.

Maken jullie dan nooit mee, dat iemand van een dierenwinkel jullie adviseert??
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

doggy schreef:Ik vond het wel attent van de medewerker.
alleen is het niet altijd beter om vers te geven :mrgreen:
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Als ik advies wil dan vraag ik zelf om advies.
En wil ik advies over welk merk brokken het beste is dan wil ik niet als antwoord krijgen dat vers het beste is want daar vraag ik niet om :wink:
Afbeelding
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Je bedoelt te zeggen dat je het fijn vond dat ze het advies gaf wat JIJ graag hoort :ok:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Tulp schreef:Je bedoelt te zeggen dat je het fijn vond dat ze het advies gaf wat JIJ graag hoort :ok:
dat denk ik ja :wink: :mrgreen:
Afbeelding
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet

Ongelezen bericht door Kaiou »

Als ik toch brokken kom kopen, weet wat ik hebben wil en verder geen advies vraag hoef ik niet een ´verkoopverhaal´ over iets anders wat zoveel beter is :blah: .
Als ik advies wil dan vraag ik er wel om :19:
Afbeelding
doggy

massam schreef:
Tulp schreef:Je bedoelt te zeggen dat je het fijn vond dat ze het advies gaf wat JIJ graag hoort :ok:
Ja, dat denk ik wel :mrgreen:

Maar goed, het duurde ook wel even voor ik om was naar vers :mrgreen:

Wie weet gaat die klant nu wel informatie opzoeken over KVV e.d.

Wat me opvalt is.....

Ik krijg vaak de vraag : Wat voer jij je hond, want hij glanst zo mooi en ziet er goed uit.

Waarop ik zeg : Vers vlees.

Waarop de andere persoon zegt:?????

Dan leg ik uit wat KVV is en dan snappen ze het wel, en dan vragen ze waar je dat kunt kopen.
Want ze willen graag dat hun hond ook zo glanst enz.

Vandaar dat ik even opkeek van dat advies van die medewerker.
ien
Erelid
Contacteer:

Re: Eerlijk advies.

Ongelezen bericht door ien »

doggy schreef:I
Die wou het eigen merk brok geven ( geperst) , van de dierenwinkel.
De medewerker zei dat het eigenlijk helemaal niet zo goed was om brokken te geven en dat het beter was om vers te geven.
tja, als de klant dierenwinkelmerk wilde kopen, kan ik mij dat advies van vers wel voorstellen hoor.

van die eigen merken weet je helemaal niet wat of hoe! zijn nml vaak spotgoedkoop maar ik denk dat dit ook vaak de merken zijn waarvan je kan verwachten dat die in aanmerking kunnen komen voor evt voedselschandalen..zoals kort geleden over dat Ierse vlees..kwam ook door gescharrel met dat voer voor die dieren!!
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik werk in dierenwinkel waar we nu ook vers verkopen. Maar ik ga echt niet elke klant de voordelen van vers uitleggen als ze een zakje brok komen kopen.
Dat zouden ze bij mij, bij wijze van, 2x kunnen proberen en dan kom ik niet meer in die winkel. Ik hoef geen (hoe goed bedoelt ook) advies over iets waar ik niet om heb gevraagd.

Als een klant met een probleem komt of advies krijgt, vertel ik dolgraag over vers.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Ik begrijp wel wat Doggy bedoeld, in dit geval wilde de vrouw een goedkoper merk maar soms zie je mensen met zulk meuk weglopen en dan wil je wel eens wat zeggen. Vooral als je zelf erg tevreden bent met wat je voert. Mijn DA is niet tegen vers, maar als het kan smeert hij mij toch de brokken aan, en in een winkel is dat ook, je verdiensten liggen wel bij de verschillende zakken voer die je verkoopt dus kan je niet iedereen het advies van vers geven.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Flo'ke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Flo'ke »

Mij hebben ze nog nooit wat willen aansmeren of ádviseren..ik bepaal zelf wel wat ik aan mn honden geef :pffff:
*Evie*
Zeer actief
Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Evie* »

Als ik brokken wil kopen, koop ik brokken.

Hier zitten ze gedeeltelijk vers/brokken.
Krijg ook vaak zat te horen waarom niet helemaal vers...
Nou ik vind het niet altijd handig met vakantie of oppas.
Ze moeten ook af en toe wel brokkies lusten.

Sommige mensen hebben het geld niet voor vers
of vinden het smerig... Maar ik heb nog nooit in de dierenwinkel
gehoord dat je vers moest gaan voeren...

Hoor vaak uit mn ooghoeken dat ze ze vaak krokant aansmeren
want dat verteerd makkelijker en is lichter op de maag.... :N:
Afbeelding

http://www.Adebowale.nl
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Ik zou het anders aangepakt hebben als ik de verkoopster was.
Ik zou gewoon zeggen dat als je een goedkoper merk brokken voert, het verstandig kan zijn om een dag of twee in de week vers bij te voeren voor de extra vitamines en mineralen die een hond tekort kan komen met zo'n brok.
Dan kunnen die mensen toch lekker hun brokken blijven voeren, en eventueel er over nadenken om het diepvriesvoer als extra te gaan geven.
Zo geef je mensen niet het gevoel dat ze iets fout doen, maar geef je ze een tip voor wat extra gezonds erbij.
:zweep:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Paulala schreef:Ik zou het anders aangepakt hebben als ik de verkoopster was.
Ik zou gewoon zeggen dat als je een goedkoper merk brokken voert, het verstandig kan zijn om een dag of twee in de week vers bij te voeren voor de extra vitamines en mineralen die een hond tekort kan komen met zo'n brok.
Dan kunnen die mensen toch lekker hun brokken blijven voeren, en eventueel er over nadenken om het diepvriesvoer als extra te gaan geven.
Zo geef je mensen niet het gevoel dat ze iets fout doen, maar geef je ze een tip voor wat extra gezonds erbij.
Ik mag toch hopen dat een hond op een goedkopere brok geen essentiele voedingsstoffen tekort komt. Minder gezond omdat er veel extra troep in zit wel, maar het lijkt mij dat je gewoon staat te liegen als verkoopster als je gaat roepen dat er vers bij gevoerd moet worden vanwege tekorten :denken:
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ik geloof absoluut dat een hond die goedkope brokken eet tekorten op gaat lopen.
Ik geloof zelfs dat dat zo is bij duurdere brokken, maar bij de goedkope ben ik daar zeker van.
Dus ik vind niet dat ik dan lieg, ik geloof dat echt, ik ben het afgelopen jaar heel intensief bezig geweest met van alles leren over voeding.
Heb heel wat artikelen gelezen en naar aanleiding van die artikelen ben ik weer verder gaan zoeken naar de organen van een hond, enz enz.
En zo ben ik ervan overtuigd geraakt dat vooral de goedkopere brokken op lange termijn kunnen zorgen voor tekorten die zich uiten in allerlei kwaaltjes en een zwakke weerstand.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Paulala schreef:Ik geloof absoluut dat een hond die goedkope brokken eet tekorten op gaat lopen.
Ik geloof zelfs dat dat zo is bij duurdere brokken, maar bij de goedkope ben ik daar zeker van.
Dus ik vind niet dat ik dan lieg, ik geloof dat echt, ik ben het afgelopen jaar heel intensief bezig geweest met van alles leren over voeding.
Heb heel wat artikelen gelezen en naar aanleiding van die artikelen ben ik weer verder gaan zoeken naar de organen van een hond, enz enz.
En zo ben ik ervan overtuigd geraakt dat vooral de goedkopere brokken op lange termijn kunnen zorgen voor tekorten die zich uiten in allerlei kwaaltjes en een zwakke weerstand.
Zeker als je de betere brokmerken erbij gaat betrekken word ik altijd een beetje kriegel van dat soort dingen. Ik voer ook naar volle tevredenheid vers, maar dat een hond die geen vers krijgt allerhande tekorten oploopt geloof ik niks van.
Het is ook maar net uit welke hoek je artikelen leest natuurlijk :wink:
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Daarom zeg ik ook dat ik na het lezen van artikelen verder ben gaan zoeken naar info over de organen enz enz.
Ik geloof niet zomaar alles wat ik lees natuurlijk.

Bij een duurdere brok van bekender merk zal ik niet zo snel een klant adviseren (als ik verkoopster was) om vers bij te voeren.
Maar bij huismerk of andere goedkopere brokken dus wel.
En dan vind ik het veel netter en respectvoller om te adviseren het een dag of twee in de week te geven, ipv te zeggen dat ze beter helemaal vers kunnen gaan geven.
Als klant ga je anders ook denken dat de winkel niet goed is omdat ze zelf die producten verkopen.
Als je dan als verkoopster gaat vertellen dat het helemaal niet goed is en je beter alleen vers kunt voeren, zet je jezelf voor gek.
Maar als je adviseert om er vers bij te gaan geven ter aanvulling, vind ik dat je het netjes brengt.
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

*Kane* schreef: Maar ik heb nog nooit in de dierenwinkel
gehoord dat je vers moest gaan voeren...

:
horen hier niet zo vaak echter wij laten het soms live zien :mrgreen:
Met wij bedoel ik een medebarfster die in mijn dorp een dierenwinkel beheert.

al weer een tijd geleden kwam ik wat materiaal brengen voor de honden van de beheerster..4 grote Saarloosen.
doe ik mijn kofferbak open en plukt ineens 1 van haar honden een nogal bloederig hart uit die zak en rent daar het winkelcentrum mee over..
ach..moet kunnen toch??
In mijn dorp is w.s nu denk ik zeker wel 75 % van hondenbezitters over op vers! barf-kvv of combi..idem nu ook personeel van dierenpraktijk!! :ok: is om!
ze zien zulke goede resultaten!! :ok:

O..nog even aanvullen, ik sta er regelmatig bij dat mensen bij haar met problemen komen, veel hondeneigenaren vragen vaak eerst aan haar advies voordat ze naar de d.arts gaan! meestal gerelateerd aan voedingsproblemen en dan komt vers dus echt wel ter sprake!!
Afbeelding
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

ik heb toen ik een tijdje echt heel weinig geld had, ook wel eens huismerk brokken gevoerd. nu heb ik dus normaal een prachtig glanzend hondje, maar dat was toen zomaar spontaan niet meer het geval, hij kreeg een hele doffe vacht. dus ik ben er snel maar weer vanaf gestapt. zelfs op de goedkoopste Roemeense brokken zag hij er veel beter uit.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

In de goedkope brokken zitten dezelfde (en evenveel) nutriënten die er in de duurdere brokken zitten. Misschien zit er wel meer andere troep in, maar dat weet ik niet. Dat ze dus tekorten zouden krijgen van huismerkbrokken geloof ik ook niet.
Er bestaan regels voor de hoeveelheid nutriënten die er in een voer moet zitten. Er zijn minimum eisen gesteld, maar veel fabrikanten doen er voor de zekerheid iets extra in, omdat je nooit precies weet hoeveel er misschien verloren gaat. Ze doen er nooit te veel in, want ook dat kan negatieve gevolgen hebben.
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Als ik brokken ga halen wil ik helemaal niet horen dat vers beter is. Quincy krijg vaak zat brokken bv. als koekje en dan het liefst de vetste zooi omdat hij dat het lekkerst vind als koekje :19:
miko
Zeer actief

Ongelezen bericht door miko »

doggy schreef:
massam schreef:

Wat me opvalt is.....

Ik krijg vaak de vraag : Wat voer jij je hond, want hij glanst zo mooi en ziet er goed uit.

Die vraag krijg ik ook vaak, omdat mijn honden er gewoon heel goed uit zien, blinken als spiegels en hebben een prachtige taille.

antwoord: o ja, dat kan je wel zien, ze zien er zoooo goed uit.

mijn antwoord : nee hoor, ik voer helemaal geen vers, alleen brokken en heel af en toe een keer kvv. Verder heel veel beweging en heel veel aandacht.

en dan weten ze niet meer wat ze moeten zeggen.
Mechelfan
Actief

Ongelezen bericht door Mechelfan »

Als het een vaste klant was geweest, die vaak in de winkel kwam, vindt ik het niet gek om eens iets anders te opperen. Zeggen dat brokken (wat voor merk dan ook) slecht zijn, lijkt me geen eerlijke uitspraak.
We hebben een hond gehad, die werd 18 jaar op aldi-brokken. Zag er prima uit, en nooit ziek.
Ik denk dat er aan alle soorten voer voor- en nadelen zitten. Er zijn wel europese regels over wat er wel en niet in mag/moet zitten, dus denk ik dat het over het algemeen best goed zit met die brokken.
Vroeger kregen de honden alleen maar tafelrestjes....
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

nathalietjuh schreef:Ik werk in dierenwinkel waar we nu ook vers verkopen. Maar ik ga echt niet elke klant de voordelen van vers uitleggen als ze een zakje brok komen kopen.
Dat zouden ze bij mij, bij wijze van, 2x kunnen proberen en dan kom ik niet meer in die winkel. Ik hoef geen (hoe goed bedoelt ook) advies over iets waar ik niet om heb gevraagd.

Als een klant met een probleem komt of advies krijgt, vertel ik dolgraag over vers.
maar als er nou een klant komt met een zak bonzo of iets van die shit, kan je het dan over je hart verkrijgen om dat te verkopen? Ik zou daar echt moeite mee hebben. adviseer je ze dan niet iets beters?
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Het is wel de eerste keer dat ik hoor dat een dierenzaak vers adviseert. Vaak is het andersom. En veel mensen gaan wel op het advies van de dierenzaak af. Ik koop weleens een zak Frolic en dan zeg ik er wel altijd even bij dat het als beloningsbrokjes bedoeld is haha.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

miekmiek schreef:
nathalietjuh schreef:Ik werk in dierenwinkel waar we nu ook vers verkopen. Maar ik ga echt niet elke klant de voordelen van vers uitleggen als ze een zakje brok komen kopen.

maar als er nou een klant komt met een zak bonzo of iets van die shit, kan je het dan over je hart verkrijgen om dat te verkopen? Ik zou daar echt moeite mee hebben. adviseer je ze dan niet iets beters?
Nou, wij verkopen (helaas, ik vind het echt heel erg) pedigree. Als mensen dan bij de kassa staan en ik ken ze niet, laat ik wel altijd een opmerking vallen dat het nou niet de meest gezonde brokken zijn en of ze zich daar bewust van zijn. Meestal (niet alitjd, helaas) hebben ze gewoon geen idee en luisteren ze naar mijn advies om andere brokken (farmfood/smolke) te nemen. DAN vertel ik ze ook altijd even snel over vers, maar meestal gaat dat voor dit "soort" :mrgreen: mensen te ver. Sommige mensen zijn ervan overtuigd dat ze het beste aan hun hond geven en willen gewoon niet horen dat ze brokken van mindere kwaliteit voeren. Kijk, ik sta daar om te adviseren. Niet om mensen terrecht te wijzen. Uiteindelijk moeten ze het zelf weten, maar ik heb wel gezegt dat het anders kan :wink:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”