Zaterdagochtend had ik mijn hond loslopen in het bos (klein bosje ca 1 bij 1 KM, misschien nog wat kleiner) Toen ik vond dat hij nogal vreemd deed. Aan de bosrand heb ik hem toen in 'af' achtergelaten, en toen ik hem 200m verderop in het weiland riep, zag ik op dat moment net 4 grote wilde zwijnen langs rennen. Darko er natuurlijk achteraan, en ik kon hem nog net kruisen door er heel snel tussen in te rennen en hem de pas af te snijden, daarbij nog flink geroepen, toen kreeg ik hem bij me. Ik denk dat ik geluk had dat ik toevallig met een oefening bezig was, als hij gewoon los liep, en ik dus achter hem liep, zou ik hem zeker niet terug bij me gekregen hebben, en wil niet weten wat er had kunnen gebeuren als hij ruzie had gekregen met die varkens.
Het bosje ligt vlakbij huis, dus ik had er geen varkens verwacht. Heb al horror verhalen gehoord over hoe het mis kan gaan als een hond in gevecht komt met varkens.. poeh. Darko heeft iig dubbel ontbijt gehad als beloning dat hij zich nog op tijd liet pakken
Zijn er nog meer mensen hier die wel eens een 'aanvaring' hebben gehad met wilde varkens?