Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Probiotica geven?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Probiotica geven?

Ongelezen bericht door nathalie »

Bowie heeft nu sinds twee dagen antibiotica tegen een maaginfectie. Is het verstandig om hem nu iets van probiotica bij te gaan geven of pas na de kuur? En welke dan?
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ja, meteen mee beginnen.
Ik heb goede ervaringen met orthoflor maar er zijn er meerdere. Mijn honden gebruiken het niet frequent ofzo, maar de oudste incidenteel.

Groetjes,
Suzanne
GoldenRetrieverLover

Ongelezen bericht door GoldenRetrieverLover »

Ik heb nog nooit een probiotica gegeven aan mijn honden,ook niet na een AB kuurtje.Het lichaam herstel zich wel weer.Goede voeding is genoeg(is mijn persoonlijke mening). :wink:
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

GoldenRetrieverLover schreef:Ik heb nog nooit een probiotica gegeven aan mijn honden,ook niet na een AB kuurtje.Het lichaam herstel zich wel weer.Goede voeding is genoeg(is mijn persoonlijke mening). :wink:
Tuurlijk, herstelt het lichaam zich, maar dat gaat met een goede pro biotica toch iets sneller. :wink:
Vooral na een(intensieve) AB kuur.
Ik heb goede ervaringen met aciforce van dr. vogel. :ok:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Chezzies »

Jazeker is dat verstandig om te geven, die probioforte van de groene os is ook heel goed.

Toevallig had ik het laatst met een DA over PRObiotica bij een ANTIbiotica kuur en hij was er een zeer grote voorstander van, en verkocht ook die van de groene os...vond ik weer bijzonder :wink:
Afbeelding
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Ik denk ook dat probiotica zeker geen kwaad kan, ik heb alleen ervaring met Bene Bac, dat gaf ik aan mn eerste nestje pups vlak na de geboorte.

Ik heb me ook al eens afgevraagd of je die probiotica dan NA of TIJDENS een antibioticakuur geeft. Het voor de hand liggende antwoord lijkt erna te zijn, maar ik kan me indenken dat er toch ook argumenten zijn voor tijdens.
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
GoldenRetrieverLover

wendy71 schreef:
GoldenRetrieverLover schreef:Ik heb nog nooit een probiotica gegeven aan mijn honden,ook niet na een AB kuurtje.Het lichaam herstel zich wel weer.Goede voeding is genoeg(is mijn persoonlijke mening). :wink:
Tuurlijk, herstelt het lichaam zich, maar dat gaat met een goede pro biotica toch iets sneller. :wink:
Nou ja ik ben misschien "van de oude stempel",maar vroeger hadden we dat ook allemaal niet en kwam het toch ook allemaal weer goed. :wink: Ik denk niet dat het kwaad kan,maar vind het onnodig.Een goed gevoede hond kan best tegen een AB kuurtje. :wink:
nathalie
Zeer actief
Contacteer:

Dan denk ik dat ik maandag maar eens voor die van de groene os ga kijken. En anders die van Vogel. Ik denk dat die makkelijker te verkrijgen is.
Afbeelding
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

GoldenRetrieverLover schreef:
wendy71 schreef:
Nou ja ik ben misschien "van de oude stempel",maar vroeger hadden we dat ook allemaal niet en kwam het toch ook allemaal weer goed. :wink: Ik denk niet dat het kwaad kan,maar vind het onnodig.Een goed gevoede hond kan best tegen een AB kuurtje. :wink:
Vroeger bestond dat ook al, toen ik nog een klein meisje was kreeg ik het van mijn moeder in de vorm een soort karnemelk (kefir) Ik weet wel zeker dat het geen kwaad kan, en dat het juist heel goed is om het te geven als je hond AB krijgt.
Afbeelding
Enya
Zeer actief

Ongelezen bericht door Enya »

Ik heb geleerd dat probiotica geven tijdens een AB-kuur geen zin heeft, omdat de AB de PB kapot maken. Erna zou beter zijn.
GoldenRetrieverLover

Chezzies schreef:
GoldenRetrieverLover schreef:
wendy71 schreef:
Vroeger bestond dat ook al, toen ik nog een klein meisje was kreeg ik het van mijn moeder in de vorm een soort karnemelk (kefir) Ik weet wel zeker dat het geen kwaad kan, en dat het juist heel goed is om het te geven als je hond AB krijgt.
Ik had het over honden,niet over mensen. :wink: En als je het zeker weet dan moet je het vooral doen,maar ik weet zeker dat als je geen probiotica geeft het ook wel weer goed komt met de hond.Ik heb in al die jaren genoeg honden een AB kuurtje gegeven na een operatie of een ziekte,ik spreek dus uit ervaring.Maar ik denk dat het bij ProB's zo is van baat het niet dan schaad het iig ook niet. :19:
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

Vroegah...lol

Het is helemaal niet verkeerd om lichamen te ondersteunen om sneller weer op de been te zijn. Ook bij honden die vol worden gepropt met troep is dat soms heel verstandig. Er zijn er zat waarvan de weerstand zo laag is dat ze daardoor weer andere kwaaltjes krijgen.
Kefir werd dus vroegah ook al aan honden gegeven, is niet iets nieuws ofzo.
Afbeelding
*Charlotte
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Charlotte »

Als je nou de Aciforce van dr. Vogel bijvoorbeeld gebruikt, wat is dan de dosering voor een hond?
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

nathalietjuh schreef:Dan denk ik dat ik maandag maar eens voor die van de groene os ga kijken. En anders die van Vogel. Ik denk dat die makkelijker te verkrijgen is.
Ook verkrijgbaar via het I net :wink:

http://www.avogel.nl/webwinkel/pf_2008.php

Linksonder in een kader staat Aciforce.
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

*Charlotte schreef:Als je nou de Aciforce van dr. Vogel bijvoorbeeld gebruikt, wat is dan de dosering voor een hond?
Ik gebruikte voor Jakko( 43 KG) 1 zakje per dag.
Dat deed ik op gevoel trouwens, later gaf ik hem een half zakje per dag en zo ben ik het gaan afbouwen. :wink:
Ik gebruikte het nadat Jakko was geopereerd aan zijn darmen en daarna een AB kuur kreeg.
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

@ golden retriever lover: ook honden krijgen kefir, kijk maar eens op barfplaats of andere fora over rauwvoeren. :ok:
Mijn honden krijgen ook geregeld iets van biogarde/yoghurt om hun weerstand mede op peil te houden.Daarnaast krijgen ze van mij samengesteld rauw, dus geen gemalen spul ala kvv.
Dus wat Chezzies zegt is zo gek nog niet. :ok:
Ook honden eten kefir. :wink:
Afbeelding
GoldenRetrieverLover

wendy71 schreef:@ golden retriever lover: ook honden krijgen kefir, kijk maar eens op barfplaats of andere fora over rauwvoeren. :ok:
Ik zeg toch ook nergens dat honden het niet zouden mogen hebben?Ik zeg alleen dat IK persoonlijk het onzin/onnodig vind,dat is alles. :wink:
_Do_
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Australian Shepherds
Contacteer:

Ongelezen bericht door _Do_ »

Je kan ook pens of yoghurt geven als probiotica.

Ik zou voor de pens gaan, maar yoghurt kan ook goed.

Je hebt dan het verschil tussen komplete pens of "gewone". Voordeel kompleet is dat je hond voldoende voedingsstoffen binnen krijgt. nadeel is dat er dingen aan toegevoegd zijn. Vit, mineralen, groenten, hart, long.
The difference between ordinary and extraordinary is that little bit of extra...
http://www.droversroad.nl/
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Nanna schreef:Ik geloof er ook allemaal zo niet in hoor.
Het valt voor mij onder dezelfde waanzin als als die dure drankjes die wij tot ons moeten nemen om gezond te zijn (actimel en weet ik hoe al die meuk heet).
We nemen en geven het graag omdat we dénken dat het goed is :wink: en dat is meteen het hele eierenvreten.

Een hond die goed gevoed is (liefst rauw, dat dan weer wel) heeft dat helemaal niet nodig.
de vraag is ook of het wel nut heeft..maagzuur van een hond is zo sterk dat dat beetje goede bacteriën die in zo'n drankje zouden zitten helemaal geen effect heeft voor een hond!
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Contacteer:

Bowie eet carnibest en af en toe wat barf. Ik heb hem de probiotica van Vogel gegeven en er was niks anders te zien aan zijn ontlasting of wat dan ook. Vroeger toen hij nog brokken at heeft hij ook weleens een antibiotica kuurtje gehad en toen was er daarna ook niks aan de hand.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”