Is dit de beste aanpak of kan ik dat verband er binnen ook beter omlaten?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Diepe snee in kussentje
Moderator: moderatorteam
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Diepe snee in kussentje
Waarschijnlijk heeft Tomas afgelopen donderdag in het bos in glas getrapt want hij bloedde bij thuiskomst flink uit een diepe snee in een kussentje.Ik heb die schoongespoeld en, ook vanwege het bloed wat echt overal zat
er een verbandje om gedaan.Omdat het niet dichtgaat als hij er buiten op loopt en er ook veel vuil in komt doe ik er dan vetrap om, dat is een elastisch zelfklevend verband en dat blijft goed zitten.Binnen doe ik het dan weer af zodat de wond kan drogen ( als hij tenminste niet blijft likken)
-
Gipsy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Lijkt goed...zo doe ik het meestal ook...
Wel kan het zijn dat als de wonde te diep is...het morgen gelijk weer wordt opengestapt...
In dat geval zorg ik voor een dag of 2 rust in huis en enkel buiten voor de behoefte. Dan durf ik het verband ook 24 uur laten zitten.
Je moet natuurlijk wel eerst zeker zijn dat de wonde echt proper is dus pootje gaat hier dan eerst in een badje met zeezout of ander middel.
Succes met het herstel !
Wel kan het zijn dat als de wonde te diep is...het morgen gelijk weer wordt opengestapt...
In dat geval zorg ik voor een dag of 2 rust in huis en enkel buiten voor de behoefte. Dan durf ik het verband ook 24 uur laten zitten.
Je moet natuurlijk wel eerst zeker zijn dat de wonde echt proper is dus pootje gaat hier dan eerst in een badje met zeezout of ander middel.
Succes met het herstel !
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
het enige wat ik altijd doe hier is een schoentje aan buiten en daarna schoonmaken met biotex o.i.d.
Verbandjes overleven het hier niet en dat blijft weer broeien heb ik het idee.
Verbandjes overleven het hier niet en dat blijft weer broeien heb ik het idee.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Marie-Josée
- Erelid
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- Flo'ke
- Zeer actief
Spike heeft dat ook al eens gehad, wij zijn er toen toch ffe mee naar de Da geweest hoor, want het moet echt flink ontsmet worden, verband er rond en ik zou het er de eerste dagen toch wel rond laten hoor, wel regelmatig verschonen natuurlijk..maar het is een plekje wat zeer moeilijk geneest en wat toch even beschermd moet worden..voor binnen kan je evt een lichter verband rond doen en een sokje erover of zo.
-
Es&Senna
Senna heeft dit ook gehad, en bij haar zat er glas in de snee, want ik dus niet kon zien met het blote oog.
Bij de DA hebben ze alles schoongespoeld, hechtingen erin gegaan (zelfs een krammetje) verband eromheen, en een schoentje aan!
Het verband moest 4 dagen blijven zitten, en dan hoefde ze binnen geen schoentje aan, maar buiten wel voor het vuil.
Het heeft zeker 2 weken geduurd voordat alles netjes genezen was.
Maar de DA had dat wel gezegd dat een voetzooltje lang duurt voordat het genezen is.
Bij de DA hebben ze alles schoongespoeld, hechtingen erin gegaan (zelfs een krammetje) verband eromheen, en een schoentje aan!
Het verband moest 4 dagen blijven zitten, en dan hoefde ze binnen geen schoentje aan, maar buiten wel voor het vuil.
Het heeft zeker 2 weken geduurd voordat alles netjes genezen was.
Maar de DA had dat wel gezegd dat een voetzooltje lang duurt voordat het genezen is.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
- Marie-Josée
- Erelid
- Flo'ke
- Zeer actief
Mn Da wou het destijds ook niet hechten..sterkte met hem rustig te houdenMarie-Josée schreef:We zijn inmiddels naar de da geweest.De snee is echt heel diep, kussentje is bijna in tweeën, maar hechten was hierbij niet goed volgens de da.Hij heeft een antibioticaprik gehad en pilletjes en zalf mee.En hij moet 10 dagen rusten
-
Fin
- Zeer actief
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Zooooooooo :N:Marie-Josée schreef:We zijn inmiddels naar de da geweest.De snee is echt heel diep, kussentje is bijna in tweeën, maar hechten was hierbij niet goed volgens de da.Hij heeft een antibioticaprik gehad en pilletjes en zalf mee.En hij moet 10 dagen rusten
Misschien was hij daarom ook wat stilletjes?
-
Gipsy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
- Marie-Josée
- Erelid
Tomas is als een echte langhaar lichamelijk erg hard voor zichzelf.Hij liet alles ook heel goed toe, maar het kan toch zijn dat hij daarom zo stilletjes was.Is. Want rustig houden is geen punt, hij slaapt de hele dag.Ik ga een flinke grote knaag voor hem kopen dan heeft hij wat te doen.Ik kan zijn kong namelijk nergens vinden