Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gal overgeven en niet weinig

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Rachel8
geregistreerd lid

Gal overgeven en niet weinig

Ongelezen bericht door Rachel8 »

Gizmo geeft de laatste weken heel veel gal over. En nog niet een klein beetje, het zijn serieuse plekken en stinken dat dat doet.

Nu is het wel zo dat ze een maand of 6 geleden op dieet is gezet. Ze kreeg brokken met sperzieboontjes onder gemengd. Ze kreeg voldoende eten gespreid over de dag zodat ze geen honger zou hebben.

De laatste weken begon ze dagelijks gal over te geven en hebben we haar dieet stop gezet en terug meer brokken gegeven. Ze krijgt nog steeds voldoende om niet met een lege maag rond te moeten lopen.

Het overgeven is wel wat gebeterd maar het gebeurd nog steeds een keer of 3-4 per week wat ik wel erg veel vind. De da kan ook niets medisch vinden wat er aan de hand zou kunnen zijn.

Nu heb ik wel al wat gelezen over gal braken en dat dat meestal voortkomt door een lege maag maar ik denk dat dat hier niet het geval is.

Ze heeft de laatste tijd wel heel veel last van haar heup en loopt geregeld te manken en dan krijgt ze pijnstilling. Zou het kunnen dat ze gal overgeeft door de pijn die ze al dan niet laat merken of kan dat niet?
Afbeelding
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door freskin »

Het zou inderdaad heel goed kunnen dat ze misselijk is van de pijn. Misschien vallen de pijnstillers ook wat zwaar op de maag......
Ik weet niet of er ook medicijnen zijn voor honden die de maag beschermen bij het gebruik van pijnstillers net als bij de mens. Je zou het eens kunnen vragen aan de da.

Beterschap met Gizmo!
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Hoe oud is Gizmo?
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Rachel8
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Rachel8 »

Gizmo is nu net 4 jaar.

Ik ben wel aan het kijken om samen met een gezondheidsdeskundige haar te gaan behandelen met homeopathie. Ik weet niet of dit iets zal veranderen.

Ze gaf ook al gal over voor ze de pijnstillers kreeg, daarom dat ik denk dat zij redelijk veel pijn heeft en het niet laat zien en daardoor gal overgeeft. Ik weet het eigenlijk ook niet.

Toch zal ze weer op een of ander dieet moeten om haar gewicht op peil te krijgen om zo haar heup niet extra te belasten.
Het is zo'n moeilijk gevalleke, ik krijg er kop noch staart aan...
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”