Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
spagaatzitten normaal??
Moderator: moderatorteam
- mh_goes
- geregistreerd lid
spagaatzitten normaal??
hallo
Boeddha is een levendige en lieve Appenzeller Sennenpup van 4-5 maanden. Er is een ding waarover we ons afvragen of we ons zorgen moeten maken: we hebben een vrij gladde vloer, als hij gaat zitten schuiven zijn achterpoten naar buiten totdat hij in een vreemd soort zitspagaat terecht komt, zie:
http://img367.imageshack.us/my.php?imag ... aatxk1.jpg
Zou dit later problemen met z'n gewrichten kunnen geven? De dierenarts deed er vrij luchtig over, maar ik wil het graag zeker(der) weten. OK, de mooie houten vloer onder een kleed stoppen is niet zo leuk, maar een hond die pijn in z'n lijf krijgt al helemaal niet.
Heeft het soms iets te maken met soepele heupgewrichten? We hoorden al van andere Appenzeller-eigenaren dat op de rug wijdbeens liggen vaker voorkomt bij dit ras, ook op latere leeftijd; iets wat ik niet zo ken van andere honden die we gehad hebben.
Het 'spagaatzitten' werkt zo: hij gaat eerst normaal zitten, dan schuiven z'n voeten naar buiten (opzij) zodat ze links en rechts naast z'n lijf staan; het gewicht zit dan helemaal op z'n kont.
Boeddha is een levendige en lieve Appenzeller Sennenpup van 4-5 maanden. Er is een ding waarover we ons afvragen of we ons zorgen moeten maken: we hebben een vrij gladde vloer, als hij gaat zitten schuiven zijn achterpoten naar buiten totdat hij in een vreemd soort zitspagaat terecht komt, zie:
http://img367.imageshack.us/my.php?imag ... aatxk1.jpg
Zou dit later problemen met z'n gewrichten kunnen geven? De dierenarts deed er vrij luchtig over, maar ik wil het graag zeker(der) weten. OK, de mooie houten vloer onder een kleed stoppen is niet zo leuk, maar een hond die pijn in z'n lijf krijgt al helemaal niet.
Heeft het soms iets te maken met soepele heupgewrichten? We hoorden al van andere Appenzeller-eigenaren dat op de rug wijdbeens liggen vaker voorkomt bij dit ras, ook op latere leeftijd; iets wat ik niet zo ken van andere honden die we gehad hebben.
Het 'spagaatzitten' werkt zo: hij gaat eerst normaal zitten, dan schuiven z'n voeten naar buiten (opzij) zodat ze links en rechts naast z'n lijf staan; het gewicht zit dan helemaal op z'n kont.
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Aantal honden: 1
Ik weet het niet precies. Mijn labrador kruising lag altijd vrij apart met haar poten naar achter en heupen opzij en mijn hondje nu gaat vaak op haar kont zitten met haar achterpootjes wijd. Kan ook zijn dat het lekker zit.
Toch zou ik met een pup in de groei zorgen dat er her en der kleedjes liggen die wat meer grip bieden. Echt goed zal het niet zijn voor een pup.
Toch zou ik met een pup in de groei zorgen dat er her en der kleedjes liggen die wat meer grip bieden. Echt goed zal het niet zijn voor een pup.
- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
- maitestar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- Moos
- Zeer actief
- DogMa
- Actief
- Mijn ras(sen): Parson Russell Terrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- Mijn ras(sen): Hollandse herder, xPodenco, xHusky, xShi Tzu
- Aantal honden: 4
-
pieterm
- nieuw lid
spagaatzitten normaal??
Hoi, ik zie het op de foto: je hond glijdt letterlijk weg. Dit doet onze hond ook sinds we een houten vloer hebben (maar die is wat ouder). Ik zou je het advies geven eens naar Dr. Aharon (www.kreupeldier.nl) te gaan. Zij is als dierenarts gespecialideerd op het gebied van de gewrichten, pezen en spieren. Zij opereert niet, behandelt honden alleen orthomanueel. Wonderbaarlijk wat zij doet en bereikt. Zie het als een soort puppy keuring. Dan weet je zeker of dit effecten op langere termijn heeft of niet. Succes PieterM
- Youp
- Zeer actief
Re: spagaatzitten normaal??
Ik denk dat het belangrijker is dat de eigenaar zorgt voor een minder gladde ondergrond. Daar kan een da niets aan doen. Een gladde vloer is voor geen enkele hond en al helemaal niet voor een pup.pieterm schreef:Hoi, ik zie het op de foto: je hond glijdt letterlijk weg. Dit doet onze hond ook sinds we een houten vloer hebben (maar die is wat ouder). Ik zou je het advies geven eens naar Dr. Aharon (www.kreupeldier.nl) te gaan. Zij is als dierenarts gespecialideerd op het gebied van de gewrichten, pezen en spieren. Zij opereert niet, behandelt honden alleen orthomanueel. Wonderbaarlijk wat zij doet en bereikt. Zie het als een soort puppy keuring. Dan weet je zeker of dit effecten op langere termijn heeft of niet. Succes PieterM
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik zou wat kleden neerleggen en je zal zien dat de pup zich daarop gaat uitleven en gaat zitten en liggen. Wij hebben ook een gladde vloer en de honden spelen dus alleen op de kleden.
We hebben wel hele grote kleden van 3,5 x 2,5 meter.
Mijn vorige hond was heel oud en durfde niet te lopen op laminaat en gladde vloeren omdat ze bang was dat ze uit zou glijden of weg zou glijden. Voor haar heb ik dus paden door het hele huis aangelegd en natuurlijk de grote kleden. Best bizar maar dat geeft wel aan dat het niet goed is als de poten onder je hond uit glijden.
Mijn vorige hond was heel oud en durfde niet te lopen op laminaat en gladde vloeren omdat ze bang was dat ze uit zou glijden of weg zou glijden. Voor haar heb ik dus paden door het hele huis aangelegd en natuurlijk de grote kleden. Best bizar maar dat geeft wel aan dat het niet goed is als de poten onder je hond uit glijden.
- mh_goes
- geregistreerd lid
hallo
Inmiddels hebben we, zoals hier ook gesuggereerd, een paar kleedjes neergelegd en hij gaat er vanzelf meestal op zitten. Blijkbaar vond hij dat wegglijden ook niet prettig. Op die kleedjes glijden z'n poten nu niet meer uit elkaar. Dit geeft ons toch wel een beter gevoel zo. Die site van dr. Aharon is zeker interessant, gaan we misschien toch ook wel eens iets mee doen. Bedankt voor de reacties! (Jammer dat ik voor Inge niet snel genoeg reageerde...)
Mark
Inmiddels hebben we, zoals hier ook gesuggereerd, een paar kleedjes neergelegd en hij gaat er vanzelf meestal op zitten. Blijkbaar vond hij dat wegglijden ook niet prettig. Op die kleedjes glijden z'n poten nu niet meer uit elkaar. Dit geeft ons toch wel een beter gevoel zo. Die site van dr. Aharon is zeker interessant, gaan we misschien toch ook wel eens iets mee doen. Bedankt voor de reacties! (Jammer dat ik voor Inge niet snel genoeg reageerde...)
Mark
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
niet te snel naar dr Aharon gaan, ze behandeld ook graag om het behandelen....mh_goes schreef:hallo
Mark
bij een hond die een week later een goede pennhip uitslag kreeg wist ze te vertellen dat ze de heup zo helemaal uit de kom kon duwen en dat ik dus voor meerdere herhaal consulten terug moest komen....hoe bedoel je geld klopperij....