Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Onze toekomst met een hondje uit het buitenland

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

-Mieke-
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 spaans, 2 roemeense ex-straathondjes
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door -Mieke- »

MARC_S schreef:Cleo komt bij PAWS vandaan en Martijn moest haar zelf streliseren. Ze hebben daarna contact opgenomen over hoe het ging. Martijn moest haar ook zelf chippen. Ook gedaan dus.
2 of 3 jaar geleden ben ik nog gebeld en wederom om te vragen of alles goed ging met Cleo en zoals ik eerder zei of ze wel ingeënt was ed. Ze kwam uit een gastgezin in Nederland zodat ze eerst konden kijken of het wel klikte met Dapper. Natuurlijk klikte dat want Cleo bleek meteen bij thuiskomst loops te zijn :N: :smile:

Over PAWS tevreden hier. :ok:
En alles evolueert: al enkele jaren komen alle honden gechipt naar Nederland. De volwassen honden zijn nu allemaal geholpen en de pups moeten de eigenaars zelf laten steriliseren/ castreren... ja en we vragen een copie van de DA factuur of een bewijsje van de DA.

Nazorg is bellen binnen de maand (ev. twee maand), dan de eerste twee jaar nog één of twee keer. Het is niet zo dat we op een bepaald moment afsluiten, maar als alles goed gaat, dan bellen we natuurlijk na jaren niet meer, of toch nog een keertje... :wink:

Marc , als jullie blijven tobben met Cleo, en denken aan een zuiderse ziekte, het aanbod blijft: stuur gerust eens de gegevens door en we vragen aan de spaanse DA en mensen daar of zij iets herkennnen.
groetje, Mieke
I.M. Vlaamse Bob, I.M. Roemeense Laika. Spaanse Rambi,
Momo en Kiki
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
-Mieke-
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 spaans, 2 roemeense ex-straathondjes
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door -Mieke- »

En hier twee gezonde buitenlandertjes. Gelukkig voor mijn dierenarts heb ik nog een rashond :sst: Ik heb een bouvier (met erg mooie stamboom) aan 7 maand moeten zien sterven en Bob heeft ook heel wat medische problemen.

Kwa gedrag is de bouvier eveneens de moeilijkste en meest "bange" hond. Laika uit Roemenië is een apart jufje, erg eigenzinnig, maar met een prachtig hondentaaltje.

Roemeense (en ook Turkse) honden zijn vaker niet de makkelijkste, nogal zelfstandige typekes. Sommige mensen vinden ze juist erg leuk, maar ze staan toch iets verder af van wat wij van een hond verwachten. Zal wel te maken hebben met het soort kruisingen en de manier waarop ze behandeld werden of in het asiel verblijven.
De spaanse honden (algemeen) zijn vaak vrolijke beestjes. Wel meer wat jachtinstinct omdat er dikwijls een podenco of galgo bij de (voor)ouders gepasseerd is.
Maar TS heeft wel een oogje op een podenco? ;-)
groetje, Mieke
I.M. Vlaamse Bob, I.M. Roemeense Laika. Spaanse Rambi,
Momo en Kiki
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

MARC_S schreef:Cleo komt bij PAWS vandaan en Martijn moest haar zelf streliseren. Ze hebben daarna contact opgenomen over hoe het ging. Martijn moest haar ook zelf chippen. Ook gedaan dus.
2 of 3 jaar geleden ben ik nog gebeld en wederom om te vragen of alles goed ging met Cleo en zoals ik eerder zei of ze wel ingeënt was ed. Ze kwam uit een gastgezin in Nederland zodat ze eerst konden kijken of het wel klikte met Dapper. Natuurlijk klikte dat want Cleo bleek meteen bij thuiskomst loops te zijn :N: :smile:

Over PAWS tevreden hier. :ok:
die martijn is van alle markten thuis! :smile:

sorry.. hij was te makkelijk :19: :mann:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”