Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honderden dieren dakloos!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Birsu
Actief

Honderden dieren dakloos!

Ongelezen bericht door Birsu »

http://www.hartvannederland.nl/item/163 ... en_dakloos

Het mag dan pakjesavond zijn, bij stichting Dierenthuis in het Brabantse Aarle-Rixtel is het zeker geen feest.

De rechter heeft beslist dat het opvanghuis voor afgedankte huisdieren zijn deuren binnen twee weken moet sluiten.
Waar de 900 oude honden en katten dan heen moeten, dáár lijkt niemand over na te hebben gedacht...

Arme beesjes!!
Dit is toch schandalig!!
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Ik had het gezien, gisteren.

Het schijnt dat het al langer speelde en dat ze wisten dat het een keer zou gebeuren.

Maar dan nog, het is en blijft schandalig dat er zo mee omgegaan word.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

wat erg :jank: :jank:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Ik heb het ook gezien en dit speelt al veel langer, eerst zijn ze ergens anders weg gemoeten, en kwamen in Aarle Rixtel terecht en nu moeten ze daar ook weer weg,. Er werd ook gezegd bij Hart van Nederland dat als ze geen oplossing vinden alle hondjes en katten nog voor de kerst een spuitje krijgen. Ze zijn nu in hoger beroep gegaan, en ze zeiden dat ze door gaan tot aan de hoge raad toe. IK hoop zo dat de hoge raad hen in het gelijk stelt en dat ze daar gewoon mogen blijven. Maar van de rechter moeten ze er over twee weken uit, en zo snel zal het niet voor de hoge raad komen. Dit kan toch niet dat al die arme diertjes die door anderen afgedankt zijn een spuitje krijgen. Dit mag toch niet gebeuren. Wat doet de Partij voor de dieren, zitten die alleen hun zakken te vullen waardeloze partij doet helemaal niks.
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Burnie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Burnie »

vinkje schreef:Ik heb het ook gezien en dit speelt al veel langer, eerst zijn ze ergens anders weg gemoeten, en kwamen in Aarle Rixtel terecht en nu moeten ze daar ook weer weg,. Er werd ook gezegd bij Hart van Nederland dat als ze geen oplossing vinden alle hondjes en katten nog voor de kerst een spuitje krijgen. Ze zijn nu in hoger beroep gegaan, en ze zeiden dat ze door gaan tot aan de hoge raad toe. IK hoop zo dat de hoge raad hen in het gelijk stelt en dat ze daar gewoon mogen blijven. Maar van de rechter moeten ze er over twee weken uit, en zo snel zal het niet voor de hoge raad komen. Dit kan toch niet dat al die arme diertjes die door anderen afgedankt zijn een spuitje krijgen. Dit mag toch niet gebeuren. Wat doet de Partij voor de dieren, zitten die alleen hun zakken te vullen waardeloze partij doet helemaal niks.
De "Partij voor de Dieren" is het grootste kiezersbedrog en naamvervalsing ooit. Die naam is alleen gebruikt om stemmen te ronselen. Hun échte agenda zag er heel anders uit: De "linkse" partijen aan een meerderheid helpen voor het o zo geweldige generaal pardon.
Ik hoop echt dat dat mens Thieme bij de volgende verkiezingen de kamer uitgeknikkerd wordt. Zelfs de PVV heeft meer hart voor dieren :jank:
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Schandalig, het past niet in het bestemmingsplan!!!.
Het speelt dus al wel veel langer.
Ik hoop eigenlijk dat ze elders opnieuw kunnen beginnen met veel donaties uit het land. Het zijn dus allemaal zieke/oude dieren die waarschijnlijk ook niet meer in een thuissituatie geplaatst kunnen worden.

Triest.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Natuurlijk heb ook ik zeer te doen met deze dieren, gewoon een afschuwelijk verhaal.. :boos: :boos:
Maar als je het nu ineens over politiek hebt, en de Partij voor de dieren, en de groep van Wilders erbij gaat halen......Dan ben ik echt liever links, én ik ben flink links...!!
Afbeelding
Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hayley84 »

"Past niet in het bestemmingsplan"

Ambtenaren ... :roll:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Burnie schreef:[
De "Partij voor de Dieren" is het grootste kiezersbedrog en naamvervalsing ooit. Die naam is alleen gebruikt om stemmen te ronselen. Hun échte agenda zag er heel anders uit: De "linkse" partijen aan een meerderheid helpen voor het o zo geweldige generaal pardon.
Ik hoop echt dat dat mens Thieme bij de volgende verkiezingen de kamer uitgeknikkerd wordt. Zelfs de PVV heeft meer hart voor dieren :jank:
Dit is niet waar! Ze zijn er wel degelijk mee bezig! Ik hda het ook al in het andere topic geplaatst dat over dit onderwerp gaat onder "hond en leed".
http://www.partijvoordedieren.nl/conten ... /view/2114
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
leonie26
Actief

Ongelezen bericht door leonie26 »

Wat erg! Ik vind het echt super wat die mensen doen. Het minste dat de gemeente kan doen is zorgen voor een goede andere locatie als ze daar wegmoeten.

Groetjes Léonie
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Maar ik meen me ook te herinneren dat die mensen daar zijn gaan wonen terwijl ze wisten dat het bestemmingsplan geen ruimte bood voor hun activiteiten.

Waarmee ik niet wil zeggen dat het niet heel triest is dat er geen ruimte is in Nederland (blijkbaar) voor een dergelijk intiatief.
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
Cato
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door Cato »

Verschrikkelijk en weer zijn de dieren het slachtoffer , hopelijk komt er tohc nog een oplossing voor al die beesjes.
Zijn er mensen die het lot van deze dieren aantrekken , worden ze zo tegen gewerkt.
Groetjes saskia en een poot van cato
Afbeelding
fietsje
Actief
Mijn ras(sen): langhaar kaninchen en dwerg teckels
Contacteer:

Ongelezen bericht door fietsje »

Voor die dieren is het heel triest,maar degene die dat pand hebben gekocht wisten van te voren dat het bestemmingspalen er niet voor was.Als je dan willens en wetens toch je op dat punt gaat vestigen zonder alles goed te regelen vind ik die mensen een stuk minder verstandig.

Misschien hadden ze iets meer tijd moeten nemen en een plekje moeten opzoeken waar dit wel is toegestaan, het is een heel goed idee om deze oude dieren huiselijk op te vangen.
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Op dierenasiels.com staat nu een oproep voor de opvang van ongeveer 50 honden van Dierenthuis.
iones
Zeer actief

stefanie schreef:Op dierenasiels.com staat nu een oproep voor de opvang van ongeveer 50 honden van Dierenthuis.
Ik ben wezen kijken maar kan niets vinden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

fietsje schreef:Voor die dieren is het heel triest,maar degene die dat pand hebben gekocht wisten van te voren dat het bestemmingspalen er niet voor was.Als je dan willens en wetens toch je op dat punt gaat vestigen zonder alles goed te regelen vind ik die mensen een stuk minder verstandig.

Misschien hadden ze iets meer tijd moeten nemen en een plekje moeten opzoeken waar dit wel is toegestaan, het is een heel goed idee om deze oude dieren huiselijk op te vangen.
Mee eens, voorop geesteld: het blijft voro de dieren te sneu voor woorden maar de manier waarop het nu in de media gebracht wordt... Het is natuurlijk niet zo handig gegaan.
Afbeelding
stefanie
Zeer actief

iones schreef:
stefanie schreef:Op dierenasiels.com staat nu een oproep voor de opvang van ongeveer 50 honden van Dierenthuis.
Ik ben wezen kijken maar kan niets vinden.
Als je bij "zoek hond" op zoeken drukt, krijg je een overzicht van honden. Helemaal bovenaan staat "50 honden groot en klein"
iones
Zeer actief

stefanie schreef:
Als je bij "zoek hond" op zoeken drukt, krijg je een overzicht van honden. Helemaal bovenaan staat "50 honden groot en klein"
Ik heb het gezien:
http://www.dierenthuis.nl/nl/bewoners/b ... _index.php

Sjit, kon ik er maar een paar adopteren...
stefanie
Zeer actief

iones schreef:
stefanie schreef:
Ik heb het gezien:
http://www.dierenthuis.nl/nl/bewoners/b ... _index.php

Sjit, kon ik er maar een paar adopteren...
Ik heb me opgegeven. Als het nodig is, mag er wel eentje hier komen.
iones
Zeer actief

Ik ben helaas niet de enige in huis die dat bepaalt, want anders.... Dat hondje Jozef had hier zo mogen komen.
stefanie
Zeer actief

iones schreef:Ik ben helaas niet de enige in huis die dat bepaalt, want anders.... Dat hondje Jozef had hier zo mogen komen.
Gelukkig ben ik wel de enige hier. :mrgreen: Kan lekker doen wat ik wil.
Grappig dat jij Jozef zou kiezen. Die had ik ook al als favoriet. :wink:
iones
Zeer actief

stefanie schreef:
iones schreef:Ik ben helaas niet de enige in huis die dat bepaalt, want anders.... Dat hondje Jozef had hier zo mogen komen.
Er staat ook een walgelijk verhaal bij en dat hondje straalt iets uit waardoor ik het wil goed maken.

Weet je wat het lullige is? Ik hoop zelf als ik oud ben en huisdieren heb, op zo'n instantie te kunnen rekenen. En dan doe ik ze ook vlot in mijn erfenis verwerken. MAar ja, als de gemeente de kolder krijgt.... wat dan?
stefanie
Zeer actief

iones schreef:
stefanie schreef:
Er staat ook een walgelijk verhaal bij en dat hondje straalt iets uit waardoor ik het wil goed maken.

Weet je wat het lullige is? Ik hoop zelf als ik oud ben en huisdieren heb, op zo'n instantie te kunnen rekenen. En dan doe ik ze ook vlot in mijn erfenis verwerken. MAar ja, als de gemeente de kolder krijgt.... wat dan?
Hij verdient het gewoon, net als de anderen natuurlijk.
Ik hoop echt dat er een oplossing gevonden wordt.
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Het volgende bericht van Marianne Thieme ontving ik uit betrouwbare bron:

Volgende week donderdag heb ik een gesprek met de burgemeester van Laarbeek over het in nood verkerende dierenthuis in Aarle-Rixtel. De Partij voor de Dieren roept de gemeente op haar diervriendelijke gezicht te laten zien, bijvoorbeeld door het wijzigen van het bestemmingsplan. In ieder geval mag niet worden overgegaan tot ontruiming tot er een goede oplossing is gevonden voor al deze dieren.

Met vriendelijke groet,
Marianne Thieme

www.hyves.nl

Er is trouwens al n ander topic hierover: http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... renpension
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
iones
Zeer actief

Zie je wel dat ze er mee bezig zijn? De Partij voor de Dieren doet veel goede dingen hoor.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Ik hoorde van iemand die daar woont dat deze mensen al eerder weg moesten maar toen niet weg zijn gegaan. En blijkbaar is er ook overlast van alle dieren daar (geluid en stank).

Neemt niet weg dat ik het erg vind voor al die dieren daar en ik hoop dat ze een goed plaatsje vinden!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”