Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ervaringen met goudaccupunctuur?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Ervaringen met goudaccupunctuur?

Ongelezen bericht door rose »

Ik ben heel benieuwd of er hier honden met artrose zijn, die zijn behandeld dmv goudaccupunctuur.
En wat daar dan de resultaten van zijn.

Mijn Dewi is afgelopen Augustus geröntgend omdat zij 's avonds nogal moeilijk opstaat en kreunt bij het verliggen, ook het eerste stukje lopen (de straat uit) gaat moeizaam.
Heupen zijn in orde, in de ellebogen zit bij allebei artrosevorming.
Voor en na haar lpc operatie in december vorig jaar heeft zij Fortiflex, Gluco Best en Doils olie gebruikt.
Dit zonder veel resultaat, nu gebruikt zij Sasha's Blend maar nog te kort om daar iets echt zinnigs over te kunnen zeggen.
Nu heb ik via via gehoord van goudaccupunctuur bij de gewrichten van de hond en ben hier wel benieuwd naar geworden.
Ik hoop dat er mensen zijn die mij hiermee kunnen helpen.
donna
Zeer actief

Ongelezen bericht door donna »

Hier een hond met goud in haar ellebogen en in 1 knie.
Ik ben tevreden met het resultaat.Ik weet natuurlijk niet hoe het verloop zonder goud zou zijn gegaan maar ik had niet verwacht dat mijn hond nu nog steeds (vrolijk) rond zou lopen.
Na haar lpc operatie ging het eigenlijk heel slecht.De arts die haar geopereerd heeft zei me ook dat het zeer ernstig was en dat ik haar moest zien als zwaar gehandicapt.Dit is inmiddels 4 jaar geleden.
Na haar behandeling met goud vond ik haar vrij snel beter gaan lopen.Het afbouwen van pijnstillers is niet gelukt want daar heeft ze dan wel weer last van(niet zozeer van de pijnstilling die ze dan niet meer krijgt,ze kan best een dag of 3 zonder,maar meer van de ontstekingsremmer die ze dan ook mist).
Verder heeft ze ook wel haar glucosamine dingen en groenlipmossel gehouden.
In de knie heeft ze het gehad vanwege atrose na het scheuren van een kruisband.
Inmiddels ben ik er sinds 9 week achter dat ze ook nogal wat spondylose heeft (na het maken van een rugfoto)en hier geeft ze niet heel veel pijn op aan.Dus of het goud bij haar nu echt werkt of dat ze gewoon keihard is durf ik ook weer niet echt te zeggen. :19:
rose
Zeer actief

donna schreef:Hier een hond met goud in haar ellebogen en in 1 knie.
Ik ben tevreden met het resultaat.Ik weet natuurlijk niet hoe het verloop zonder goud zou zijn gegaan maar ik had niet verwacht dat mijn hond nu nog steeds (vrolijk) rond zou lopen.
Na haar lpc operatie ging het eigenlijk heel slecht.De arts die haar geopereerd heeft zei me ook dat het zeer ernstig was en dat ik haar moest zien als zwaar gehandicapt.Dit is inmiddels 4 jaar geleden.
Na haar behandeling met goud vond ik haar vrij snel beter gaan lopen.Het afbouwen van pijnstillers is niet gelukt want daar heeft ze dan wel weer last van(niet zozeer van de pijnstilling die ze dan niet meer krijgt,ze kan best een dag of 3 zonder,maar meer van de ontstekingsremmer die ze dan ook mist).
Inmiddels ben ik er sinds 9 week achter dat ze ook nogal wat spondylose heeft (na het maken van een rugfoto)en hier geeft ze niet heel veel pijn op aan.Dus of het goud bij haar nu echt werkt of dat ze gewoon keihard is durf ik ook weer niet echt te zeggen. :19:

Jee die heeft ook een hoop ellende op haar bordje, sneu hoor!
En jij natuurlijk met haar.

Ik vind het een lastige keus, vandaar dat ik informatie zoek over honden die de behandeling al gehad hebben.
Ik wil liever niet meer aan Dewi laten prutsen, maar als haar kwaliteit van leven er goed op vooruit gaat word het een ander verhaal.
Nu kan ik wel contact opnemen met de degene die deze behandeling uitvoert, maar ik heb tegenwoordig wat moeite om mensen te geloven als er geld in het spel is.
En dan met name een da.
Ik weet niet of je hier antwoord op wilt geven, maar wat waren voor jou de doorslaggevende redenen om deze behandeling te laten doen?
donna
Zeer actief

De behandeling op zich is niet iets om tegenop te zien.
Donna heeft een kwartiertje onder zeil gelegen en stond daarna alweer te blaffen in de wachtkamer waar ze haar roesje uitsliep.
Na de behandeling was ze een beetje stijf en had ze last van de prik wondjes nadat ze in het water was geweest (het water beet in de wondjes).
Ik heb het laten doen omdat ze op een gegeven moment zo slecht liep dat we eigenlijk niks te verliezen hadden.
Ik ben een vrij nuchtere noorderling en ik geloof niet snel in dit soort dingen maar ik had wel zoiets van...ja en wat als het wel werkt.Ik denk niet dat ik met mezelf zou kunnen leven als ik mn hond had laten inslapen terwijl ik nog niet alles geprobeerd zou hebben om haar te helpen.Ik heb nog zitten dubben tussen de goudaccupunctuur en Hyaluronzuur injecties in het gewricht maar hier las en hoorde ik de meeste positieve berichten over.
Het is geen wondermiddel wat je hond beter maakt.Je moet rustig aan blijven doen en er (bijna) altijd rekening mee houden dat het een hond is met artrose en veel dingen kunnen we niet meer doen maar ze is er nog(en vrolijk :wink: ).
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Wat de accupuncturist (en tevens dierenarts) waar ik met Lana en Levi geweest ben mij vertelde, is dat je er met die goudkorrels rekening mee moet houden dat vanaf het moment dat ze ingebracht zijn dus altijd die acupunctuurpunten geprikkeld worden, ook als dat niet (meer) nodig is. Zij was er geen voorstander van om die reden.
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Chezzies »

Hier ook een hond met goudkorrels, niet bij een oude hond maar wel een LPC hond. Ik weet niet hoe het zonder zou zijn geweest bij hem, hij had ze namelijk eerder dan de LPC operatie maar hij doet het nu super goed.

Een andere hond die ik ken met eerst een LPC operatie en daarna nog goudkorrels gaat het ook super, het heeft een constante werking en kan ook artrose vorming wat voorkomen.
Afbeelding
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

Scooby schreef:Wat de accupuncturist (en tevens dierenarts) waar ik met Lana en Levi geweest ben mij vertelde, is dat je er met die goudkorrels rekening mee moet houden dat vanaf het moment dat ze ingebracht zijn dus altijd die acupunctuurpunten geprikkeld worden, ook als dat niet (meer) nodig is. Zij was er geen voorstander van om die reden.
Tja het is nu eenmaal ook bedoeld bij chronische pijn omdat te verhelpen. Dus belangrijk dat het constant zijn werk doet, omdat het altijd nodig is.
Afbeelding
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

Misschien zouden er bij 'nieuwe klachten' dan ook weer op andere gemeten pijnpunten korrels geplaatst moeten worden?
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Chezzies schreef:
Scooby schreef:Wat de accupuncturist (en tevens dierenarts) waar ik met Lana en Levi geweest ben mij vertelde, is dat je er met die goudkorrels rekening mee moet houden dat vanaf het moment dat ze ingebracht zijn dus altijd die acupunctuurpunten geprikkeld worden, ook als dat niet (meer) nodig is. Zij was er geen voorstander van om die reden.
Tja het is nu eenmaal ook bedoeld bij chronische pijn omdat te verhelpen. Dus belangrijk dat het constant zijn werk doet, omdat het altijd nodig is.
O.k., in dat geval kan ik er in komen inderdaad.
rose
Zeer actief

Allemaal reuze bedankt voor jullie antwoorden, ik ben hier erg blij mee.
Mijn internetnetverbinding heeft er 5 :N: dagen uitgelegen vandaar dat ik wat traag reageer :wink:
Ik zal zeker laten weten wat ik ga doen met Dewi en hoe zij het daar eventueel gaat doen.
donna
Zeer actief

Chezzies schreef:
Misschien zouden er bij 'nieuwe klachten' dan ook weer op andere gemeten pijnpunten korrels geplaatst moeten worden?
26 Februari staat er een nieuwe afspraak om de rug te laten behandelen.Ik ben dusdanig positief over de resultaten van haar ellebogen dat ik zeker de moeite waard vind haar die kans te geven.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”