Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dermoid Sinus, goed te behandelen?!
Moderator: moderatorteam
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
- Aantal honden: 1
Dermoid Sinus, goed te behandelen?!
Van de dermoid sinus wist ik al, maar vaak is op elke site hetzelfde te lezen en dit eindigd dan met dat het goed te behandelen is. Maar dat er niet mee gefokt mag worden.
Afijn dat snap ik, maar toen zag k dit filmpje op youtube en het lijkt alsof de puppy niet eens is verdoofd, of in ieder geval niet goed want het lijkt toch echt alsof dat pupseltje het uitschreeuwt.
Maar ik dacht dat ik overal las dat DS goed te behandelen is. Worden ze hier wel verdoofd?
edit: berichtje eronder i quote:
"the pain is barely getting through to the little guy, he won't remember a thing. Its REALLY dangerous to use anesthesia on a pup so young, much more risk there than it suffering a little pain it won't remember 1 minute later. people just started getting lidocaine regularly in 1st wld countries, vets may not have it available and have to resort to more dangerous general anesthesia. The doc gave him more when he realized the whimpering was getting persistent Its hardly traumatic. lighten up."
Afijn dat snap ik, maar toen zag k dit filmpje op youtube en het lijkt alsof de puppy niet eens is verdoofd, of in ieder geval niet goed want het lijkt toch echt alsof dat pupseltje het uitschreeuwt.
Maar ik dacht dat ik overal las dat DS goed te behandelen is. Worden ze hier wel verdoofd?
edit: berichtje eronder i quote:
"the pain is barely getting through to the little guy, he won't remember a thing. Its REALLY dangerous to use anesthesia on a pup so young, much more risk there than it suffering a little pain it won't remember 1 minute later. people just started getting lidocaine regularly in 1st wld countries, vets may not have it available and have to resort to more dangerous general anesthesia. The doc gave him more when he realized the whimpering was getting persistent Its hardly traumatic. lighten up."

- CKS
- Zeer actief
Volgens mij wordt hij wel een beetje verdoofd, met de injectienaald in het voorpootje. Dat gezegd hebbende is het natuurlijk gewoon een schande wat hier gebeurt. Geen enkele vorm van hygiëne, te weinig pijnstilling, en compleet foute procedure. Een dermoid sinus kan doorlopen tot aan de meninges van het ruggemerg. In dat geval krijg je als DA een knap lastige operatie voor de kiezen. In dat geval zullen ze wel gegokt hebben dat dat niet zo was, en als de pup geluk heeft was dat ook niet zo. Indien het wel doorloopt tot de meninges krijgt de pup zeker met dit gebrek aan hygiëne 100% een meningitis waaraan hij zal overlijden. Of ze hebben een stukje laten zitten en dan is de operatie dus gewoon voor niets geweest.
Het verhaal over de verdoving bij de reacties slaat natuurlijk ook nergens op. Een dermoid sinus moet wel geopereerd worden maar natuurlijk niet op drie weken, tenzij dat beter is voor de verkoop. Je kunt normaalgesproken dus rustig wachten tot de pup 6 maanden oud is en dan opereren, onder hygiënische omstandigheden en complete narcose.
Groetjes,
Kees
Het verhaal over de verdoving bij de reacties slaat natuurlijk ook nergens op. Een dermoid sinus moet wel geopereerd worden maar natuurlijk niet op drie weken, tenzij dat beter is voor de verkoop. Je kunt normaalgesproken dus rustig wachten tot de pup 6 maanden oud is en dan opereren, onder hygiënische omstandigheden en complete narcose.
Groetjes,
Kees
- Youp
- Zeer actief
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik heb het filmpje niet afgekeken.. Toen het pupseltje begon te janken ben ik ermee gestopt :N:

DS moet trouwens ook eigenlijk als weggehaald worden als ze nog pup zijn. Daarna kan het voor infecties zorgen geloof ik..
DS moet trouwens ook eigenlijk als weggehaald worden als ze nog pup zijn. Daarna kan het voor infecties zorgen geloof ik..

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Minhie
- Zeer actief
- ridgebackfan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
niet elke DS is prima te behandelen dit ligt eraan hoe diep de DS zit en waar( bij de staart is het moeilijker te opereren)
Elke fokker die een pup laat operen zal dit bij een DA laten doen die er ook al echt ervaring mee hebben ( dit zijn er in Nederland echt maar een paar b.v. Sjollema).
De pup krijgt een volledige narcose.
Op drie weken leeftijd is wel heel vroeg, meestal zal dit gedaan worden als ze iets ouder zijn ken er eentje waarbij het op 7 weken is gedaan en verhaal van eentje op 3 mnd leeftijd
Elke fokker die een pup laat operen zal dit bij een DA laten doen die er ook al echt ervaring mee hebben ( dit zijn er in Nederland echt maar een paar b.v. Sjollema).
Op drie weken leeftijd is wel heel vroeg, meestal zal dit gedaan worden als ze iets ouder zijn ken er eentje waarbij het op 7 weken is gedaan en verhaal van eentje op 3 mnd leeftijd
groetjes van Anne plus pootjes van Yuma & Dhakiya
*Jenga*Saba*Buddy* voor altijd in mijn hart
kijk hier voor de site van de meiden en kijk hier voor site met Rhodesian Ridgeback info

*Jenga*Saba*Buddy* voor altijd in mijn hart
kijk hier voor de site van de meiden en kijk hier voor site met Rhodesian Ridgeback info

- Minhie
- Zeer actief
ok bedankt voor je antwoordridgebackfan schreef:niet elke DS is prima te behandelen dit ligt eraan hoe diep de DS zit en waar( bij de staart is het moeilijker te opereren)