Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een leider of een volger?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Inge O schreef:
MARC_S schreef: Dan volgen ze dus jou in mijn ogen. Jij rechtsaf honden rechtsaf toch? :wink:
doen ál onze honden dat niet :denken: ? zou een beetje moeilijk worden om er los mee te lopen als ze dat niet deden. of als ze zelf de route zouden gaan bepalen bij aangelijnd wandelen.
Lijkt me ook de basis van loslopen inderdaad :mrgreen: Bram gaat overigens wel rustig een ander pad in als ik van plan ben. Hij loopt vaak een stuk voor me. Soms zeg ik wat, soms niet. Hij komt vanzelf weer achter me aan hollen. Of dat hem een volger maakt, neuh. Hij loopt overigens ook regelmatig een stuk achter me iets bijzonder lekkers te snuffen. Dan trekt hij een sprintje om weer aan te sluiten. Ik vind het prettiger als hij voor me uit loopt.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

MARC_S schreef:
yamie schreef:
MARC_S schreef:
yamie schreef: ja dat klinkt idd een beetje raar :mrgreen: :mrgreen:
Misschien klinkt dit helemaal raar maar ik men ze soort van. :mrgreen: Andere kant als ze om een boom gaan. Wachten. Rechts! Links! Dus al lopen ze voorop, ze lopen wel de kant op die ik zeg dat we op gaan dus volgen ze wel :pffff:
neh das niet volgen, das opvolgen van een commando, of opletten op, en dat is prima hoor, ik zou echt niet willen dat mijn honden achter me aan plakken met wandelen, maar ik heb echt niet de illusie dat ik hun opperleider ben, dat is zo afhankelijk van de situatie ( nou hebben wij ook wel andere type honden)

ik schreef al eerder, mijn honden gaan ook nooit ver van me weg en ik duik ook wel eens opeens een paadje in, of achter een boom, nouhou , ze weten niet hoe snel ze terug moeten lopen of mij gaan zoeken, dus ze houden me in de gaten, dat vind ik voldoende.
Dan volgen ze dus jou in mijn ogen. Jij rechtsaf honden rechtsaf toch? :wink: Ik kan ook niet tegen honden die achter mij lopen, al was het maar omdat ik geen ogen in mijn achterhoofd heb. Ik stuur ze dus voor me uit want ik zeg hup! doorlopen! als ze achterop raken.
uh ja... als dit principe er niet was, was loslopen ook wat lastig he.

maar dat is wat anders, als een hond die dus aan het been van de baas plakt, of jou "volgen"

ik denk dat we een beetje scheef gaan in de definitie van volgen ;)
dat een hond oplet en luisterd, ja dat is ook soort van volgen, maar hier word het letterlijk bedoeld , denk ik... toch?
:denken: :mrgreen:
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Daisy is wel een leider tegenover Spike. Houdt ook altijd Spike in de gaten waar hij is. Andersom interesseert Spike het niet zo veel, die gelooft het allemaal wel.

Allebei houden ze mij wel scherp in de gaten waar ik ga en sta. Roep ook bijna nooit als ik omdraai, ze moeten maar op mij letten :wink:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Uhm, jullie zeiden dat het raar was dat de honden vooruit lopen hier en dat ik toch de leider ben. :denken: Ik zei in eerste instantie dat ze leiders zijn tov elkaar en dan allemaal. Niemand loopt hier dus achter een ander aan. Tot zover was het duidelijk en correct toch? :mrgreen:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

MARC_S schreef:Uhm, jullie zeiden dat het raar was dat de honden vooruit lopen hier nee, dat word niet gezegd en dat ik toch de leider ben. :denken: Ik zei in eerste instantie dat ze leiders zijn tov elkaar en dan allemaal. Niemand loopt hier dus achter een ander aan. Tot zover was het duidelijk en correct toch? :mrgreen:
lees zelf de boel maar gewoon na Marc, je zegt niks verkeerds, maar het is soms wel wat verwarrend :mrgreen:
irmaLeo
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhond

Ongelezen bericht door irmaLeo »

Jaap* schreef:Niet uitgesproken het één of het ander, hij is wel een kartrekker meestal. Bepalend aanwezig zegmaar.
Maar als er een echte leider opstaat vind hij dat ook prima :wink:
Mijn eega treft wel eens iemand met drie leonbergers, de oudste daarvan straalt een ontzettend overwicht uit. Zozeer dat Felix, geheel tegen zijn principes, steeds heel nadrukkelijk achteraan gaat lopen. En als hij de kans krijgt slaat hij liever een zijpaadje in. Maar dan doet de leonberger ook twee stappen in die richting en sluit felix haastig weer netjes aan :mrgreen: :ok:
Prachtig om te zien, er valt geen enkel onvertogen woord :wink:
Ha Felix en baasje!
Zocht ik hier even op leonbergers op dit forum.. en zie daar vriend Felix... ja en die drie Leo´s zijn mijn schatjes! :wink:
Felix is nu helemaal gewend hoor aan Sophie... hij gaat nu weer zijn gangetje en speelt graag met dochter Minthe ook!
Laatst gewijzigd door irmaLeo op 17 dec 2008 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

irmaLeo schreef:
Jaap* schreef:Niet uitgesproken het één of het ander, hij is wel een kartrekker meestal. Bepalend aanwezig zegmaar.
Maar als er een echte leider opstaat vind hij dat ook prima :wink:
Mijn eega treft wel eens iemand met drie leonbergers, de oudste daarvan straalt een ontzettend overwicht uit. Zozeer dat Felix, geheel tegen zijn principes, steeds heel nadrukkelijk achteraan gaat lopen. En als hij de kans krijgt slaat hij liever een zijpaadje in. Maar dan doet de leonberger ook twee stappen in die richting en sluit felix haastig weer netjes aan :mrgreen: :ok:
Prachtig om te zien, er valt geen enkel onvertogen woord :wink:
Ha Felix en baasje!
Zocht ik hier even op leonbergers op dit forum.. en zie daar friend Felix... ja en die drie Leo´s zijn mijn schatjes! :wink:
Felix is nu helemaal gewend hoor aan Sophie... hij gaat nu weer zijn gangetje en speelt graag met dochter Minthe ook!
:smile:
Ja, hij durft nu wel weer hé :wink:
Ypie vond het erg leuk, dat Felix eens een hond tegenkwam waar hij respect voor had :ok:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Juul is een volger. Van mij of van haar eigen neus :mrgreen: Sun loopt altijd voorop en als we op een kruising komen staat ie echt zo te kijken, van ja, en nu? Soms staat hij bijv. al en beetje naar links en dan zeg ik "andere kant gaan we op" en dat doet hij dan keurig. Hij loopt voorop, met zo nu en dan een bezorgde blik achterom of het vrouwtje wel goed volgt. (Hij is altijd bezorgd, over alles en iedereen en of alles wel goed gaat. De schat) Bono volgt óf loopt voorop, maar dan op hele grote afstand :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”