Het gaat echt super, en Macho vindt het echt geweldig!

Moderator: moderatorteam

Dat net is er juist voor zodat de honden niet langs de hindernissen gaan, niks gevaarlijks aan hoor is gewoon een schapennet.doggy schreef:Mooie foto's![]()
Ik vind alleen dat net wel wat gevaarlijk, zo dichtbij de hindernissen.
Een persoon of een hond kan er makkelijk door vallen / erin verstrikt raken.
Ik ben het niet helemaal met je eens. Wij hebben op een gedeelte van het behendigheidsveld ook zo'n net hangen. Bij mij is de bal een keer per ongeluk in het net gekomen, waardoor Luka even lelijk verstrikt zat. Geheel mijn eigen fout natuurlijk, had ik maar niet zo lomp moeten gooien, maar zelf zou ik het dan ook niet prettig vinden als het werd gebruikt om de honden niet langs de hindernissen te laten gaan, voor mij zou dan de kans te groot zijn dat ik weer eens mis gooisamantha! schreef:Dat net is er juist voor zodat de honden niet langs de hindernissen gaan, niks gevaarlijks aan hoor is gewoon een schapennet.doggy schreef:Mooie foto's![]()
Honden (en ook mensen) zijn niet dom en zullen er niet zomaar in springen, en als ze dat al doen springen ze er wel overheen.

Wij hebben dat nooit zo ge-oefend met een net.Carma schreef:Ik ben het niet helemaal met je eens. Wij hebben op een gedeelte van het behendigheidsveld ook zo'n net hangen. Bij mij is de bal een keer per ongeluk in het net gekomen, waardoor Luka even lelijk verstrikt zat. Geheel mijn eigen fout natuurlijk, had ik maar niet zo lomp moeten gooien, maar zelf zou ik het dan ook niet prettig vinden als het werd gebruikt om de honden niet langs de hindernissen te laten gaan, voor mij zou dan de kans te groot zijn dat ik weer eens mis gooisamantha! schreef:Dat net is er juist voor zodat de honden niet langs de hindernissen gaan, niks gevaarlijks aan hoor is gewoon een schapennet.doggy schreef:Mooie foto's![]()
Honden (en ook mensen) zijn niet dom en zullen er niet zomaar in springen, en als ze dat al doen springen ze er wel overheen.
ook gevorderde honden hebben het ooit moeten leren.doggy schreef:Wij hebben dat nooit zo ge-oefend met een net.Carma schreef:Ik ben het niet helemaal met je eens. Wij hebben op een gedeelte van het behendigheidsveld ook zo'n net hangen. Bij mij is de bal een keer per ongeluk in het net gekomen, waardoor Luka even lelijk verstrikt zat. Geheel mijn eigen fout natuurlijk, had ik maar niet zo lomp moeten gooien, maar zelf zou ik het dan ook niet prettig vinden als het werd gebruikt om de honden niet langs de hindernissen te laten gaan, voor mij zou dan de kans te groot zijn dat ik weer eens mis gooisamantha! schreef:Dat net is er juist voor zodat de honden niet langs de hindernissen gaan, niks gevaarlijks aan hoor is gewoon een schapennet.doggy schreef:Mooie foto's![]()
In het begin aangelijnd en later gewoon los, als je ernaast blijft lopen en goed afsluit, dan kan hij er alleen maar overheen ( of hij blijft staan).
Ook als je het van te voren aangeeft met duidelijke signalen en door contact te houden met je hond, bestaat het haast niet dat ze er langs gaan. (Met een hele enthousiaste hond, is dat wat anders natuurlijk)
Dan heb ik het wel over gevorderde honden.
Verder was mijn opmerking niet verkeerd bedoeld hoor.
Ik vind alleen dat net gevaarlijk.

Ja, Beike is gevorderd en die heeft het ook ooit moeten leren, maar dan wel zonder netmassam schreef:ook gevorderde honden hebben het ooit moeten leren.doggy schreef:Wij hebben dat nooit zo ge-oefend met een net.Carma schreef:Ik ben het niet helemaal met je eens. Wij hebben op een gedeelte van het behendigheidsveld ook zo'n net hangen. Bij mij is de bal een keer per ongeluk in het net gekomen, waardoor Luka even lelijk verstrikt zat. Geheel mijn eigen fout natuurlijk, had ik maar niet zo lomp moeten gooien, maar zelf zou ik het dan ook niet prettig vinden als het werd gebruikt om de honden niet langs de hindernissen te laten gaan, voor mij zou dan de kans te groot zijn dat ik weer eens mis gooisamantha! schreef: Dat net is er juist voor zodat de honden niet langs de hindernissen gaan, niks gevaarlijks aan hoor is gewoon een schapennet.
In het begin aangelijnd en later gewoon los, als je ernaast blijft lopen en goed afsluit, dan kan hij er alleen maar overheen ( of hij blijft staan).
Ook als je het van te voren aangeeft met duidelijke signalen en door contact te houden met je hond, bestaat het haast niet dat ze er langs gaan. (Met een hele enthousiaste hond, is dat wat anders natuurlijk)
Dan heb ik het wel over gevorderde honden.
Verder was mijn opmerking niet verkeerd bedoeld hoor.
Ik vind alleen dat net gevaarlijk.