Even een vraagje aan de fokkers op het forum.
En ervaringen van andere mensen hoe zij het gedaan hebben het zoeken naar hun nieuwe huisgenoot.
Ik zou graag volgend jaar een pup willen verwelkomen in ons huis.
En ben in alle rust aan het rond kijken mijn voorkeur gaat uit naar een
yorkshire terrier. Nu is mijn vraag hoe staan fokkers er tegen over dat je ze ruim van te voren opbelt voor informatie?
Ik lees nog al veschillende reacties, van ga eerst na een ander en val ons niet lastig zolang je aan het zoeken bent,tot kom langs de koffie staat klaar. En dit zijn beide fokkers die fokken met stamboom en houden zich aan de pupbemiddeling van de ras vereniging.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
zoektocht
Moderator: moderatorteam
-
Maya
- geregistreerd lid
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
- Aantal honden: 2
Ik denk dat het juist heel verstandig is om veel informatie te vergaren en verschillende fokkers op te bellen en eventueel vrijblijvend te gaan kijken. De fokkers die je maar lastig vinden kan je rustig van je lijstje schrappen, vind ik. De meeste goede fokkers vinden het juist positief als een toekomstige pupkoper informatie inwint en komt kijken.
Succes met de zoektocht! Ik hoop dat je een lief huisgenootje zult vinden!
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK-
Muk
Mee eens, als een fokker niet lastiggevallen wil worden met bezoekjes en vragen, dan is dat voor mij iemand die puur voor het geld fokt.freskin schreef:Ik denk dat het juist heel verstandig is om veel informatie te vergaren en verschillende fokkers op te bellen en eventueel vrijblijvend te gaan kijken. De fokkers die je maar lastig vinden kan je rustig van je lijstje schrappen, vind ik. De meeste goede fokkers vinden het juist positief als een toekomstige pupkoper informatie inwint en komt kijken.
Als fokker zou ik juist ook van alles willen weten over de potentiële hondeneigenaren. Ik kan wel begrijpen dat ze niet altijd staan te trappelen voor een bezoek, maar voorlichting geven is toch een kleine moeite lijkt mij.
- Marieta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
- Aantal honden: 1
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
ik fok zoizo alleen maar als ik voldoende mensen op de wachtlijst heb staan, je komt er niet zomaar op, regelmatig contact en vaak ook een bezoek waarbij het gevoel van zowel ons als de koper goed is maakt dat je op de wachtlijst komt , de meesten staan er ook al heel lang op voordat ik een nestje fok.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.