Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kleine hoeveelheid hills JD, nog wel effect?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

kleine hoeveelheid hills JD, nog wel effect?

Ongelezen bericht door schelsey »

Maja krijgt sinds 1 maand Hills jd en reageert daar goed op, alleen eet ze veel te weinig ervan, ze is mager geworden, je kan haar borstkast gewoon voelen en de onderkant vastpakken, weegt 25 kg en is 55 cm schofthoogte, bernerteefje van 9 maanden

ze eet maar een goede 200 gram per dag, meer wil ze niet omdat ze dit niet graag eet, om haar te laten eten moet ik het met de hand voeden

heel soms krijgt ze kvv en dit gaat goed binnen, nu ben ik aan overwegen om haar elke morgen kvv te geven en s'avonds die brok, maar gaat het die brok dan nog wel effect hebben?

alleen kvv met supliment werkte niet, geprobeert, alleen deze brok gaf wat effect en kan ze terug beetje normaal funcioneren

sonja
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

De brok is met gewrichtssupplementen ofzo?
Ik ben van het versvoeren dus ik zou adviseren om haar gewoon op een goede kvv zetten en toch zelf supplementen toe te voegen. Welke heb je geprobeerd? Ik hoor veel goede verhalen over Sacha's blend, dat is homeopathisch.
schelsey
Zeer actief

Gollum schreef:De brok is met gewrichtssupplementen ofzo?
Ik ben van het versvoeren dus ik zou adviseren om haar gewoon op een goede kvv zetten en toch zelf supplementen toe te voegen. Welke heb je geprobeerd? Ik hoor veel goede verhalen over Sacha's blend, dat is homeopathisch.
Daarvoor kreeg ze groot deel van de week kvv en is daar goed op aangekomen, maar op aanraden dus van de DA overgeschakelt op die hills omdat ze bleef sukkelen met haar poten, speciaal voor honden met poot en heupproblemen en nu 1 maand later is ze veel beter maar erg mager, ahoewel ze niet is afgevalen, maar 1 kilo bijgekomen op 1 maand, maar ook erg gegroeid, niet dat dit slecht is in haar geval dat ze zo mager is, maar als ze nat is ziet men pas dat alle ribben erdoor steken en vind dat niet zo'n leuke gedachte, daarvoor kreeg ze ook saschablend en dat hielp niet bij haar, alsook fortiflex, ook niet

Weet niet of je het verhaal van Maja de berner hebt gevolgt op dit forum, meeste rade me aan haar in te slapen, maar ze is dus enorm vooruit gegaan door deze brok
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

In deze brok zal waarschijnlijk gewoon glucosamine/chondrontine zitten wat je ook zelf kun suplementeren.
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

En die Hills brokken krijgt ze omdat er glucosamine inzit? Als dat het geval is zou ik lekker kvv gaan geven als ze dat goed eet en deze supplementen zelf elke dag geven :wink:

http://www.nmlhealth.com/p,36,510/Gluco ... mplex.aspx
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Gollum schreef: Ik hoor veel goede verhalen over Sacha's blend, dat is homeopathisch.
Homeopatisch is iets wat dusdanig verdund is dat er geen werkzame stoffen meer aanwezig zijn. Volgens mij is Sasha's Blend gewoon een kruidenmengsel.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Renske heeft tegenwoordig ook "gold dust". Dacht ook een variant voor de gewrichten.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
schelsey
Zeer actief

Moest ik nu zeker zijn dat ze met kvv en een ander supliment ook goed zou doen dan zou ik overschakelen maar tja, durf het niet goed aan, bang dat ze weer niets meer kan, alhoewel, als ze 5 kilo eet per maand, kan dit dan wel het effect geven dat ik denk dat het deed, normaal zou ze rond de 9 kilo moeten eten en omdat er dagen bij zijn dat ze haar brok laat staan en de andere honden het hebben opgegeten, denk ik dat ze maar max aan 4.5 kilo zit, als ze 1 dag niet wil eten geef ik groot portie kvv met elke keer een gewone pil van mij waar glucosamine en condroitine in zit maar voor mensen en ook 1 pil duivelsklauw
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

schelsey schreef:als ze 1 dag niet wil eten geef ik groot portie kvv met elke keer een gewone pil van mij waar glucosamine en condroitine in zit maar voor mensen en ook 1 pil duivelsklauw
Ik zou het echt eens proberen voor een langere periode op deze manier :wink:
Als het écht helemaal misgaat kun je zo weer overstappen. Nu is het ook helemaal niks, je hebt onderhand niets meer te verliezen :(:
Een hond en dan nog wel een Berner Sennen, die zó weinig eet? Dat lijkt me ook niet goed, dus ook in de hoeveelheid zal ze voedingsstoffen tekort komen als ze zo weinig eet. Mijn Berner teef at met 9 maanden ruim een kilo kvv per dag.
schelsey
Zeer actief

Tamara. schreef:
schelsey schreef:als ze 1 dag niet wil eten geef ik groot portie kvv met elke keer een gewone pil van mij waar glucosamine en condroitine in zit maar voor mensen en ook 1 pil duivelsklauw
Ik zou het echt eens proberen voor een langere periode op deze manier :wink:
Als het écht helemaal misgaat kun je zo weer overstappen. Nu is het ook helemaal niks, je hebt onderhand niets meer te verliezen :(:
Een hond en dan nog wel een Berner Sennen, die zó weinig eet? Dat lijkt me ook niet goed, dus ook in de hoeveelheid zal ze voedingsstoffen tekort komen als ze zo weinig eet. Mijn Berner teef at met 9 maanden ruim een kilo kvv per dag.
Ik vind het ook erg weinig, de DA zegt wel, gewoon opnieuw aanbieden, maar als ze al vel over been is zie ik dit niet echt zitten dat ze soms dagen amper iets eet, met kvv eet ze altijd, ga het toch eens proberen met een of ander goed supliment, of misschien moet ik toch eens langst een homeopatiche dierenarts, die maken toch iets op maat geloof ik dat aan de hond aangepast is

sonja
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”