Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

elke dag fietsen, kan het kwaad?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

elke dag fietsen, kan het kwaad?

Ongelezen bericht door schelsey »

Hoi

Omdat ik nu 3 honden heb met 3 verschillende wandelbehoeftes ga ik met kenji die het meeste nodig heeft elke dag 30 a 40 min fietsen, op een rustig draftempo zonder eigenlijk te laten rusten tussendoor, heeft hij ook niet nodig want hij blijft gewoon verder lopen als ik even stop.

Mijn vraag is eigenlijk, kan het voor een hond van 3.5 jaar, 36 kilo, geen kwaad als hij elke dag fietst? hmm, naast de fiets loopt :mrgreen: , tussen het ga ik nog 2 keer rond de 45 min wandelen waar hij losloopt en daar ook veel draaft, is een kruising alaskan malamute en hij heeft zoals sommige weten van dit ras of kruising erg veel beweging nodig

sonja
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

ik heb geen flauw idee :wink:
Lijkt mij van niet er zijn ook mensen die elke dag joggen met de hond...
Afbeelding
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Nou volgens mij kan het geen kwaad hoor. Wij doen het met onze Quincy ook een paar keer per week. Niet elke dag en niet zo lang maar Quincy is ook heel veel kleiner :mrgreen: Hij vind het heerlijk in ieder geval en wordt helemaal gek als mijn vriend of ik de fiets pak :mrgreen:
Afbeelding
Mijn ras(sen): Hollandse herder, xPodenco, xHusky, xShi Tzu
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wiek »

Ik wou dat Zowie dit ook leuk vond. ik neem ze mee met hardlopen en soms met het fietsen en ze doet wel mee hoor, maar meer om mij te plezieren. Ze straalt helemaal niets uit op die momenten. Misschien te monotoom voor haar? In de duinen daarentegen dan straalt ze is ze zo blij.
Ik zit ook te twijfelen of ik stug met haar door blijf gaan om moet stoppen met fietsen en rennen.... Ik bedoel het is eigenlijk toch helemaal geweldig om met de baas door het bos heen te draven!! :wink:
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Even OT: Wat een leuke hond is Zowie trouwens ;)
Waar is ze een kruising van? Ik zie Saluki-trekjes, klopt dat?

Als ik fiets zijn mijn honden helemaal geconcentreerd. Dan zien ze helemaal niet of iets leuk is, ze zitten in hun eigen wereldje.
Nou ja, behalve de wetter dan, maar die zijn soms wat overdreven sociaal ;)
Maar de stabijs zijn aan de fiets redelijk autistisch bezig.

Of dat nou betekent dat ze het niet prettig vinden? Dat betwijfel ik eigenlijk.
Ze nemen het serieus volgens mij, net als zoveel andere dingen.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Mijn ras(sen): Hollandse herder, xPodenco, xHusky, xShi Tzu
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wiek »

Dank je wel!

Het is een podenco/pointer...

Zo had ik het ik het inderdaad nog niet bekeken, dank je!
Afbeelding
schelsey
Zeer actief

kenji vind het sinds een paar maanden erg leuk, daarvoor niet, maar hij loopt ook meestal los en draaft dan in de grasvelden, terwijl ik op het pad fiets, tussendoor even plassen of snuffelen en dan wacht ik tot hij weer begint te draven en fiets dan door, klein stukje moet hij vast en naast me blijven, dan kan hij los en doet zijn ding, als ik los wandel draaft hij ook altijd, zelden wandelt hij op een rustig tempo, of het moest aan de lijn zijn, dan kan het niet anders
enjo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse setter

Ongelezen bericht door enjo »

Het enigste waar je op moet letten, is dat je let op het looptempo van de hond en niet met warm weer fietsen, maarja dat zijn logische dingen.
Ik ken genoeg mensen die zelf slecht te been zijn en zelf fietsen en de hond los hebben, is absoluut geen probleem hoor.
Afbeelding
rust zacht meissie Joey 19-3-1997 19-11-2010
slaap wel Bereboot 8-9-1997 11-1-2012
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik weet niet wat je ernaast nog allemaal doet, maar ik zou 1 rustdag per week aanhouden.
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

ik fiets naast de ochtendronden van ruim 1-1,5uur s'middags ook nog met shadow en dan meestal 3 kwartier.dit doe ik 3-4x in de week en eigenlijk omdat hij het bij meer niet meer leuk vindt.voorheen met ruby en canyon fietste ik elke dag hele enden maar die vonden het geweldig en dan los zo hard mogenlijk,we wandelden dan wel iets minder.ik denk dat het bij een goede conditie en niet te hoge tempraturen geen kwaad kan maar een rust dag zal hem misschien ook goed doen.
Afbeelding

jemble 5 maanden
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Zolang je de hond in draf houdt en uitkijkt met warm weer lijkt dit mij alleen maar heerlijk voor de hond! Je bouwt er wel een ijzeren conditie mee op, hou daar rekening mee :wink:
Afbeelding
Cathy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese Stabij, Toller x Stabij
Contacteer:

Ongelezen bericht door Cathy »

Volgens mij heeft hij een super conditie en kan het geen kwaad
Die van mij vinden het ook super om naast de fiets te lopen
Vooral Tjipke (Stabij) die loopt aan de springer een keurig nette drafje
Als ik de fiets uit de schuur haal staat hij als een gek te springen
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik zou bij alles altijd zorgen dat er dagen zijn dat het niet gebeurd. Ik ga met Eva veel ballen en springen. Maar ik zorg wel dat ik 2-3 dagen in de week bv ergens heen ga om te wandelen waar ze meer vermoeid van raakt. Ik denk dat elke dag lange tijd dezelfde beweging niet goed is. Je hond kan bv een heel klein plekje hebben waar iets slijt. Dat gaat dan erg hard zonder periodes van herstel. Ik zou dus een andere activiteit erbij zoeken en dat afwisselen om blessures te voorkomen en om te zorgen dat de hond niet maar 1 ding wil en kan om echt energie kwijt te raken. Uiteindelijk bouw je de hond alleen maar op en is 45 minuten niks meer. :wink:
Ik zou dus 2 dagen achter elkaar in de week iets heel anders gaan doen.
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Ik zou ook proberen wat te varieren.
Hier fietsen we 2 avonden in de week, een kwartiertje aangelijnd, daarna zijn we op de dijk en gaat hij los.
Uiteindelijk zijn we dan wel minstens 1,5 uur onderweg.
Ik hou ook altijd 1 rustdag in de week aan.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
schelsey
Zeer actief

Dat van die conditie had ik al gemerkt, toen ik pas begon kon hij amper 10 min in draf en bleef dan al achter, nu al 45 min en wil nog meer en nog verder, maar vind het wel leuk om te doen en hem zo te zien genieten, bij thuiskomst is hij daarna altijd zo voldaan, gaat direct slapen, apporteren doet hij niet, is nooit gelukt om het te leren, zwemmen alleen als het erg warm is, anders krijg ik hem niet in water en 1 keer per week agillity en verder, tja, jagen en sporen zoeken, achter konijnen, en soms verdwijnt hij wel eens in bos, 5 min, en komt dan met zijn tong op zijn tenen terug aangelopen, is meestal 2 toch keer per week dat hij dit doet.

Dat hij vlugger versleten zal zijn ben ik wel beetje bang voor, daarom die vraag en daarom ook nu besloten om om de andere dag te gaan fietsen, dit omdat hij toch verder ook veel rare stunten uithaalt die zijn poten erg belasten

sonja
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Let wel goed op zn nagels/voetkussentjes, dat die niet te hard slijten/stuk gaan van het vele lopen.
Zarah haar nagels slijten vrij snel, en k fiets regelmatig. Als ik niet een paar dagen rust neem met haar (qua fietsen dan) dan houdt ze geen poten meer over denk ik.
Ze vindt t erg leuk, en k probeer zeker 3 keer in de week met haar te fietsen.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
flatcoat4ever
Actief
Mijn ras(sen): Flatcoated Retriever
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door flatcoat4ever »

Flash is nu 10,5 jaar en draaft nog elke dag met plezier en enthousiasme naast de fiets,
Sinds 1,5 jaar is de afstand wel steeds korter geworden, maar de tijd niet, kortom zijn tempo is aanzienlijk lager deden we 3 jaar terug nog 15 km in net iets meer dan een uur!, nu doen we in een uur 5 km, geeft niets hij geniet er van, vind het alleen zielig dat hij op een splitsing graag rechtdoor wil , maar van mij niet meer mag want het rondje die we dan fietsen is echt te veel.
Altijd los (tja de luxe van landerijen + bos omgeving huis) naast de fiets zelf zijn tempobepalend kon ik vroeger mijn tempo continu houden als hij eens snuffelde en me dan in een sprint weer bijhaalde nu moet ik stoppen want de sprint is maar van héééél korte duur.
eens zal de dag komen dat ik moet beslissen dat fietsen te veel voor 'm word, dat word een donkere dag voor 'm want hij vind het heerlijk.
Kortom blijf kijken naar je hond en als je hond er van geniet, waarom dan niet ?
gr. Martha eerst met Flash nu met Jalke & Bob en pleeghond Nobel
Afbeelding
Rust in vrede mijn Flash, mijn allerliefste Jochie
(Jet Black Flash of the Ginyard, 19 mei 1998 - 24 april 2011)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”