Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
antibiotica
Moderator: moderatorteam
- Lynnepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 1
Hm, ik weet wel dat bij véél knaagdierfokkerijen (de groothandels dus) preventief antibiotica (Sivotine) wordt gegeven, door het drinkwater. Wat ook niet altijd zo'n goed idee is, aangezien Sivotine niet aan jonge dieren mag gegeven worden, in verband met afwijkingen in het skelet. Ik kan me voorstellen dat het in de vleesindustrie ook zo gaat. Lekker, biefstukje met antibiotica... 
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
- piennl
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Dieren kampen nu eenmaal meer met infectieziekten dan wij mensen. Omdat de veehouderij zo intensief is, is de infectiedruk bij die dieren veel groter en daarom zijn ze bevattelijker voor infecties. Bij met name vleeskuikens worden medicijnen door het drinkwater gedaan, omdat infecties in zo'n koppel zich snel uitbreiden en ze als ze ziek zijn niet genoeg groeien. Verder komen bij melkkoeien veel uierontstekingen voor die bij het dier geen klachten geven, maar wanneer er in de melk teveel ontstekingscellen zitten kan dat consequenties hebben voor de afname van melk door de melkbedrijven.
Uiteindelijk moeten we allemaal onszelf eerst aankijken, want deze praktijken bestaan alleen omdat wij goedkoop vlees, eieren en melk willen hebben. Als de prijs omhoog zou gaan zou minder vee en betere omstandigheden voor pluimvee mogelijk zijn.
Uiteindelijk moeten we allemaal onszelf eerst aankijken, want deze praktijken bestaan alleen omdat wij goedkoop vlees, eieren en melk willen hebben. Als de prijs omhoog zou gaan zou minder vee en betere omstandigheden voor pluimvee mogelijk zijn.
Als het klopt wat ze zeggen over hondjes en baasjes die op elkaar lijken.... dan lijk ik toch het liefst op een Border Collie: intelligent, energiek en prettig gestoord!

- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
....en aan onszelfNanna schreef:Aha, en dat fijne volbeantibioticate vlees geven wij weer aan onze caniden :N:
Het is al zo erg dat er antibiotica in ons drinkwater zit, als dat er niet goed uitgereinigd wordt :N:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
-
Ennath
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Ja, maar het wordt er niet "ingestopt".ranetje schreef:Hoe bedoel je dat?tekkel schreef: Het is al zo erg dat er antibiotica in ons drinkwater zit, als dat er niet goed uitgereinigd wordt :N:![]()
Waarom moet er überhaupt antibiotica in ons drinkwater?![]()
Zit dat echt in ons drinkwater????????
In drinkwater zijn grotere en kleinere sporen van o.a. antibiotica, hart en bloeddrukmiddelen en cholesterolverlagers aangetroffen.
Deze stoffen worden uitgescheiden met urine en ontlasting en komen zodoende in het milieu en uiteindelijk in ons drinkwater terecht. De aanwezigheid van ruime hoeveelheden hormonen (afkomstig van pilgebruiksters) werd al veel eerder aangetoond.
Hou wel in de gaten dat het recente aantonen van deze stoffen niet betekend dat ze niet al veel langer in het drinkwater aanwezig waren. De -nauwkeurige- testen zijn vrij nieuw en er komen nog steeds nieuwe testen op de markt. Dat betekend ook dat er ook nieuwe stoffen in het drinkwater aangetoond zullen worden.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ah ok danEnnath schreef:Ja, maar het wordt er niet "ingestopt".ranetje schreef:Hoe bedoel je dat?tekkel schreef: Het is al zo erg dat er antibiotica in ons drinkwater zit, als dat er niet goed uitgereinigd wordt :N:![]()
Waarom moet er überhaupt antibiotica in ons drinkwater?![]()
Zit dat echt in ons drinkwater????????
In drinkwater zijn grotere en kleinere sporen van o.a. antibiotica, hart en bloeddrukmiddelen en cholesterolverlagers aangetroffen.
Deze stoffen worden uitgescheiden met urine en ontlasting en komen zodoende in het milieu en uiteindelijk in ons drinkwater terecht. De aanwezigheid van ruime hoeveelheden hormonen (afkomstig van pilgebruiksters) werd al veel eerder aangetoond.
Hou wel in de gaten dat het recente aantonen van deze stoffen niet betekend dat ze niet al veel langer in het drinkwater aanwezig waren. De -nauwkeurige- testen zijn vrij nieuw en er komen nog steeds nieuwe testen op de markt. Dat betekend ook dat er ook nieuwe stoffen in het drinkwater aangetoond zullen worden.
Daar heb ik nooit aan gedacht dat dat zo kon
- langehond1
- Zeer actief