Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oren stuk?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Oren stuk?

Ongelezen bericht door Gollum »

En niet eens die van Gollum :19:

Gollum is op dieet, er mag 2 á 3 kilo vanaf dus de koekjes en snacks zijn drastisch geminderd. Dus ze mag ook geen koekjes van vreemden.
De meeste mensen vragen of Gol een koekje mag hebben, maar je hebt er mensen bij.. Vanmiddag kwam ik er zo één tegen. Een oudere mevrouw met een veel te dikke labrador die haar hond een koekje gaf. Gollum was er als de kippen bij dus ik pak haar bij de halsband en wil haar de andere kant op bonjouren en vertel de mevrouw dat ze op dieet is en geen koekje mag. 'Ja maar ik heb jou net ook wat zien geven en ze is helemaal niet te dik' zegt ze en propt er zo een koekje in! :devil:
Ik heb mevrouw toegesnauwd dat ik het tóch niet wil hebben en vertelde Gollum daarna dat haar oren toch echt niet zo stuk waren als de oren van die mevrouw :pffff:
Stom mens met die arme rolmops :devil:
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

hahaha en heeft die mevrouw dat gehoord :mrgreen:
Ik vind Gollum er inderdaad ook niet zo heel erg dik uitzien majaa 2 of 3 kilo is ook niet veel maar je kunt er beter maar op tijd bij zijn dan dat je straks te laat bent.

Dat er dan van die mevrouwen zijn die niet luisteren... :roll:
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Katja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shelties !!!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Katja »

Vreselijk die mensen die er dan toch een koekje inproppen :pffff:
En dan ook nog tegen de hond zeggen ; "agossie je mag niks " en mij boos aankijken :roll: Mijn honden vlogen een keer zo de weg over, omdat aan de andere kant "het koekiemonster " liep :devil:

Of uh, 1 hond iets geven ( "wat ben jij lieeeef ") en de rest niet :19:
Afbeelding
Get a life..... get Shelties !
Like Zoë & Katja !
*Charlotte
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Charlotte »

Dat lijkt me heel vervelend als mensen het tóch doen, ook al zeg je dat je het niet wilt hebben! Vooral als het vreemden zijn. Sam mag, als we naar mijn opa en oma toe gaan, altijd maar 1 koekje van mij. Als mijn opa en oma namelijk de kans krijgen, gaan er daar wel 10 koekjes in een minuut doorheen. M'n opa zegt ook altijd tegen Sam 'ah, krijg jij nou maar 1 koekje? Daar proef je toch helemaal niets van. Als je bij opa op bezoek bent, mag je heus wel verwend worden' :wink: Nou nee, dat mag van mij dus niet :pffff:
Sylvia 1980
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia 1980 »

Heel herkenbaar.
Luca heeft een tijd buikpijn gehad bleek aan het eten te liggen. Dus wij waren aan het oefen met bepaald voedsel, ze mocht dus niet anders hebben anders wisten we niet of dit het juiste voer voor haar was. Ze was op dat moment ook wat mager. Kwam allemaal door die buikpijn. Loop ik buiten Luca loopt langs een man en die zegt wil jij van mij iets lekkers. Dus ik roep niet geven daar wordt ze ziek van. Zegt die vent, hier snel want je bent al zo mager. Ze moeten je meer geven ipv minder.
Nou heb hem dus ook even heel duidelijk uitgelegd waarom ze het niet mocht en dat ze dus nu weer buikpijn zou krijgen.

Je moet eens op straat een vreemd kind een snoepje aanbieden, dan kijken de mensen raar maar een hond van een ander mag je zomaar voeren.
Afbeelding
Groetjes Sylvia
Poot Yaro, Luca en Fahim
A ridgeback isn't just another dog it's a lifestile
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Weet je dat ik dat nog nooit heb meegemaakt dat iemand zomaar mijn honden wat lekkers gaf?
Ze zullen er wel niet vriendelijk genoeg uitzien, :denken: of zal 't toch aan mij liggen :N:
Gr. Aniek

Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Sylvia 1980 schreef:
Je moet eens op straat een vreemd kind een snoepje aanbieden, dan kijken de mensen raar maar een hond van een ander mag je zomaar voeren.
Ja, dat verbaasd me ook altijd. En niet alleen voeren, aaien mag ook gewoon. Allemaal aan hun kindjes leren dat je het eerst moet vragen (kindjes vragen het ook bijna altijd inderdaad), maar de volwassenen zelf zijn dat dan weer vergeten schijnbaar :roll:
Afgelopen weekend met de honden met de trein een eind weg geweest; hoe vaak Vera gewoon zomaar over haar kop geaaid is! Zit ze netjes naast me op het perron te wachten, lopen mensen langs en opeens uit het niets gaat die hand over haar kop. Zo snel dat ik de eerste woorden van "wilt u haar niet aaien" er niet eens uit kan krijgen :19:
En dan later in de trein ook, moesten we een stukje door de trein heen lopen om een plekje te vinden, het leek verdorie wel alsof ik met Sinterklaas aan de lijn binnenkwam. Heel aantal mensen die even hun handen uit moesten steken en in het voorbijgaan aan Vera moesten zitten. Twee mensen deden het voor mij zo onverwacht dat Vera half op schoot sprong; dat krijg je ervan :pffff:
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik ben echt heel erg blij dat ik dit soort taferelen nooit meemaak, anders zou ik een hond hebben met chronische diarree ben ik bang.

Lijkt me erg vervelend
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door samantha! »

Wat irritant zeg :roll:
Als ze al vreemde hondjes voert, wil ik denk ik niet weten hoe haar volgevreten lab eruit ziet :N:

Met Max en Macho heb ik er gelukkig geen last van.
Max lust geen koekjes enzo.
En Macho wil niks van vreemden :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli

Ongelezen bericht door Gaia »

Ik weet het niet hoor, maar voor Gaia rende ze altijd weg. :mrgreen: Juno daar in tegen laten we juist voeren door compleet vreemdem om zo z'n angst wat te overwinnen. Gaat goed moet ik zeggen.

Wel heel vervelend uiteraard.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Budkes schreef:Weet je dat ik dat nog nooit heb meegemaakt dat iemand zomaar mijn honden wat lekkers gaf?
Ze zullen er wel niet vriendelijk genoeg uitzien, :denken: of zal 't toch aan mij liggen :N:
idd, heb er hier ook nooit last van....maar aan wie ligt het....de honden...ikke.... :mrgreen:
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Hihi, ik moest wel een beetje gniffelen om die verhalen... :mrgreen:

Mijn vader verwend de hondjes ook ZO graag... in de tijd dat ik thuiswoonde moest ik Rhodi's voer aanpassen om hem niet te dik te laten worden. ;)
Gelukkig maakten we toen goede afspraken, en kreeg Rhodi minder koekjes....

Maar jaaaa... :mrgreen: Nu ben ik het huis uit, en als mijn ouders komen, weten de honden het al... vanaf het moment dat mijn vader binnenkomt, krijgen ze lekkers!!
Mijn honden zijn beiden nu mooi slank, dus de lijn kan wel wat hebben.
En eerlijkgezegd vind ik het best. ;) De koekjes, vleesstickjes en andere snackjes VLIEGEN die bekkies in, maar iedereen geniet er enorm van... dus vooruit dan maar. Dan die dag maar het voer wat aanpassen. ;)
(En wat zingt mijn vader dan? 'The candyman can...!')
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

Sanne!! schreef:hahaha en heeft die mevrouw dat gehoord :mrgreen:
Ik vind Gollum er inderdaad ook niet zo heel erg dik uitzien majaa 2 of 3 kilo is ook niet veel maar je kunt er beter maar op tijd bij zijn dan dat je straks te laat bent.

Dat er dan van die mevrouwen zijn die niet luisteren... :roll:
Ja ik was pissig dus zei het net hard genoeg dat ze het hoorde (niet dat stom mens met rolmops, dat dacht ik alleen, het blijft toch een oud vrouwtje :mrgreen: )
Het is zo'n 2 kilo op het figuur van m'n onderschrift.. Ze is niet moddervet maar ze kreeg wel blubbertietjes terwijl ze eerst een opgetrokken buikje had. En beter nu aanpassen dan nog een paar kilo wachten idd :wink:

En ik hou er gewoon niet van dat mensen hun eigen plan trekken. Al zal het bij die mevrouw niet veranderen denk ik, ze voerde zo ongeveer alle beesten in het park. Een voedervrouwtje :mrgreen:
Zo ook de oude mensjes op scootmobielen met meerijdend (te dik) hondje. Hetzelfde verhaal eigenlijk, met als bijkomstigheid dat Gollum fan word van scootmobielen en ik straks moet uitkijken dat ze niet ieder oud mensje op scootmobiel bestormt.

Ik had gewoon een enge heddur moeten nemen :idea:
Alhoewel ik die ook wel eens een koekje heb gegeven, maar ik had wel netjes gevraagd of het mocht :pffff:
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Elke maandagochtend geef ik een hond een koekje bij mijn werk :pffff: met toestemming van de baas :mrgreen: dat wel.
maar serieus, ik heb daar ook een hekel aan, voor hetzelfde heeft je hond een allergie tegen bepaalde voeding. :roll:
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli

Ongelezen bericht door Gaia »

Ik zat trouwens later te bedenken dat wij wel erg voer grage ouders hebben.

Gaia is een moeilijke eter en zal die dingen mondjesmaat aanpakken (wat ik toejuich overigens, want ze is niet de dikste en d'r mag wel wat aan), maar Juno moet ik met wegsleuren bij ze. Het gezegde, "hij is op dieet" is maar een raar iets. Hij weegt toch nog geen 200 kilo? Maar goed wat wel helpt is van te voren zeggen niet voeren als je binnen komt. Dan vragen ze het tenminste nog eens.
Afbeelding
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Bij mijn zus in de straat loopt ook zo iemand...
Die labrador is ook echt te dik. Ik vroeg mijn zus van goh schuift die halsband niet zo van de nek over het hoofd eraf?
Toen moest mijn zus lachen want de nek vande hond was echt dubbel zo dik als het koppie echt zielig!
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Overigens ben ik ermee eens dat mensen moeten vragen of ze wat mogen geven. Ik vraag dat ook altijd al is het maar een aai ik vraag altijd of dat mag.
(of het moet de hond van mijn zus ofzo zijn bijv dan weet ikd at ik die mag aaien).

Zo hebben wij hier ook de regel dat niemand wat mag geven van tafel. Ook niet van met de verjaardagen (wat ik soms bij anderen op verjaardag die een hond hebben wel zie gebeuren). En als ze dat niet accepteren dan blijven ze maar lekker weg. Het is MIJN hond en ik zit er straks 365 dagen per jaar mee dat hij komt schooien en voor hun is dat leuk 2 daagjes in het jaar lekker vanalles die hond toe stoppen.
We hebben nu dat Diego lekker bij ons in de buurt ligt en niet op of om kijkt als wij met bord op schoot zitten te eten.

Nou hoorde ik zondag achter af dat ze Diego ook wat toastjes hebben toegestopt toen wij het niet konden zien dat vind ik echt jammer want ze hadden best een koekje of een snee brood ofzo mogen geven maar dan wel even vragen. Gelukkig kwamen we er achter en kunnen we het volgende keer nogmaals aangeven bij de mensen waar we op verjaardag zaten. (diego mocht lekker mee daar naar toe). En gelukkig was het geen chips etc.
Gollum
Zeer actief

Gaia schreef:Ik zat trouwens later te bedenken dat wij wel erg voer grage ouders hebben.

Gaia is een moeilijke eter en zal die dingen mondjesmaat aanpakken (wat ik toejuich overigens, want ze is niet de dikste en d'r mag wel wat aan), maar Juno moet ik met wegsleuren bij ze. Het gezegde, "hij is op dieet" is maar een raar iets. Hij weegt toch nog geen 200 kilo? Maar goed wat wel helpt is van te voren zeggen niet voeren als je binnen komt. Dan vragen ze het tenminste nog eens.
Sja eigen ouders en opa's en oma's zijn nog het ergst :N: :smile:
Mijn opa hield helemaaaal niet van honden maar zat de hond van m'n vader wel stiekum schoteltjes koffie met melk met een gedoopt koekje te voeren :N:

Als we op visite zijn en ze zijn hardleers zeg ik gewoon dat het voor eigen risico is dat Gol hun mooie witte kleed onderkotst. Dat werkt beter dan dat ik zeg dat ze te dik word :mrgreen:
schumie
Zeer actief
Mijn ras(sen): De bull terrier en Amstaff

Ongelezen bericht door schumie »

Nakisha schreef:Hihi, ik moest wel een beetje gniffelen om die verhalen... :mrgreen:

Mijn vader verwend de hondjes ook ZO graag... in de tijd dat ik thuiswoonde moest ik Rhodi's voer aanpassen om hem niet te dik te laten worden. ;)
Gelukkig maakten we toen goede afspraken, en kreeg Rhodi minder koekjes....

Maar jaaaa... :mrgreen: Nu ben ik het huis uit, en als mijn ouders komen, weten de honden het al... vanaf het moment dat mijn vader binnenkomt, krijgen ze lekkers!!
Mijn honden zijn beiden nu mooi slank, dus de lijn kan wel wat hebben.
En eerlijkgezegd vind ik het best. ;) De koekjes, vleesstickjes en andere snackjes VLIEGEN die bekkies in, maar iedereen geniet er enorm van... dus vooruit dan maar. Dan die dag maar het voer wat aanpassen. ;)
(En wat zingt mijn vader dan? 'The candyman can...!')
Heel herkenbaar :smile: :smile: Hier gaat het precies zo als ik bij mijn ouders of schoonoudres ben.Bij mijn ouders krijgen de honden s ochtends ook allemaal een eigen broodje aan tafel met vaak een eitje erbij.Toch is de bull van mijn ouders wel netjes op gewicht maar waar ze bij haar er op moeten letten halen ze dus bij mijn honden in :N: :mrgreen:
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Ik snap dat je het vervelend vind, juist als je er zo op aan het letten bent. Nou zal dat ene koekje niet het verschil maken, maar een principekwestie is het wel, want als iedereen dacht dat dat ene koekje het verschil niet maakte....

toch vind ik het zelf ook leuk om honden te verwennen. Niet de mijne (owh...erg eigenlijk) maar vooral honden waarvan je weet dat ze eigenlijk een beetje een kloteleven hebben. ik was laatst bij een vage kennis die zo'n husseltje hadden rondlopen. altijd alleen thuis en weinig naar omgekeken. wat een plezier ik er dan in heb om dat beestje stiekem stukjes appelgebak te voeren. dat maakt mij dag dan weer goed.
owh, maar koekjes in het bos uitdelen aan honden doe ik dan weer niet; voor je het weet heb je hordes honden achter je aan. :N:
Gollum
Zeer actief

miekmiek schreef:Ik snap dat je het vervelend vind, juist als je er zo op aan het letten bent. Nou zal dat ene koekje niet het verschil maken, maar een principekwestie is het wel, want als iedereen dacht dat dat ene koekje het verschil niet maakte....

toch vind ik het zelf ook leuk om honden te verwennen. Niet de mijne (owh...erg eigenlijk) maar vooral honden waarvan je weet dat ze eigenlijk een beetje een kloteleven hebben. ik was laatst bij een vage kennis die zo'n husseltje hadden rondlopen. altijd alleen thuis en weinig naar omgekeken. wat een plezier ik er dan in heb om dat beestje stiekem stukjes appelgebak te voeren. dat maakt mij dag dan weer goed.
owh, maar koekjes in het bos uitdelen aan honden doe ik dan weer niet; voor je het weet heb je hordes honden achter je aan. :N:
Sja, als het er maar 1 was.. Maar het hele park zit vol van die mensen :mrgreen:
En ik vind het gewoon stom dat ze niet luisteren of zelfs niet vragen, voor hetzelfde geld is ze hardstikke allergisch.. Ik vraag het altijd en merk altijd aan de bazen dat ze dat erg prettig vinden, sommige mogen ook niks. Ik snap het wel hoor, ik hou er ook van om honden te verwennen, maar vraag het even en luister :mrgreen:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

samantha! schreef:Wat irritant zeg :roll:
Als ze al vreemde hondjes voert, wil ik denk ik niet weten hoe haar volgevreten lab eruit ziet :N:

inderdaad...

ik heb het weleens geprobeerd maar die bruine pakt het pas als ik het op de grond gooi :19: :mrgreen:

lola neemt alles van iedereen aan als ze maar lief naar haar lachen. gelukkig krijgt ze die kans alleen op de hondenclub :mrgreen:
Afbeelding
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Nu ik alleen Quincy heb merk ik het ook vaak aan mensen ahhhh wat issie liefffff hij mag vast wel wat lekkers he. Nee dag mag hij dus niet en aaien is ook niet nodig en nee het is ook geen puppie meer. Pfff wat een vragen we soms krijgen. Nu wil het nog weleens gebeuren dat mensen hem toch wat willen geven en dan pakt hij het niet aan of hij pakt het aan en spuugt het weer uit :mrgreen:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

dat is het voordeel van wandelen als er weinig of geen mensen lopen :pffff: geen dametjes die vinden dat iedere hond er zo uit zouden moeten zien als die van hun :roll: :cheer:en hem dan maar volproppen ook al zeg je dat het niet mag :devil:
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door samantha! »

massam schreef:
samantha! schreef:Wat irritant zeg :roll:

inderdaad...

ik heb het weleens geprobeerd maar die bruine pakt het pas als ik het op de grond gooi :19: :mrgreen:

lola neemt alles van iedereen aan als ze maar lief naar haar lachen. gelukkig krijgt ze die kans alleen op de hondenclub :mrgreen:
Van jou pakt ie wel aan ja, maar hij vindt jou dan ook wel erg lief :mrgreen:
Ik heb het er met hem over gehad en hij zegt dat hij het gevoel heeft dat hij je kent :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”