Moos schreef:hercujess schreef:
Over smaak valt te twisten, maar waarom zo'n beest nu direct kaal moet

onzin, een Golden Retriever hoeft toch ook niet kaal en daar zit toch ook model in?
Maar die poedel gaat dus wel deels kaal; daar snap ik dus geen hout van.
Waarom kan een Golden bijvoorbeeld werken met een gewone normale vacht, en een poedel kan niet gewoon geschoren of geknipt worden met nog een laagje vacht, die moet deels kaal, deels in bollen; voor het werk.
Er zijn meerdere modellen bij Poedels hoor en dan zit er haar over het hele lijf. Ik zeg toch ook niet dat het
móet? Waarom doen jullie nu net of 'wij trimmers' een of andere vachtmaffia zijn? Ik praat nu alleen over vaststaande modellen. Uiteindelijk kan elk hondje op tig manieren geknipt worden, model of niet. Ik vind een Poedel in teddybeer 'model' ook schattig. Geknipt of geschoren, wat maakt het uit en zelfs met haar op de snuit, met een geknipt hoofdje als zijnde een Maltezertje.
Ik probeer gewoon uit te leggen dat bepaalde modellen uit een zekere noodzaak geboren zijn ook al zijn ze misschien lelijk
Jaap* schreef:hercujess schreef:Liever een Poedel in vol ornaat in Leeuwentoilet, dan een vervilt exemplaar waar vanalles in blijft hangen... (en waar soms wegrottende huid onder vandaan komt - in het ergste geval met maden en al- als 'ie dan eindelijk weer eens bij de trimmer komt)
Ja, er zit ook niks tussenin hé

Je moet nu eenmaal kiezen, bolletjes of een wegrottende huid met maden

Doe niet zo achterlijk.

Alsof ik zeg dat er geen tussenwegen zijn. Als je goed had gelezen, dan had je gezien dat ik persoonlijk het Leeuwentoilet óók lelijk vind. Maar als ik dan tussen twee kwaden moet kiezen, dan kies ik liever voor de uitgeborstelde, hondvriendelijke variant. Omdat ik trimmer ben, hoeft een hond voor mij er echt niet in vol ornaat bij te lopen. Ik heb liever een klant die elke drie maanden haar hondje kaal laat scheren, waar geen klit in zit. Dan een hondje dat in showtoilet moet, maar wat wel eerst 'gemarteld' moet worden om te ontdoen van klitten en vilten (en dan zou mij optie nog kaalscheren zijn als het voor de hond ondraaglijk is).