malinois schreef:bernersennenfan schreef:temp onder de 41,7 :N: is NIET schadelijk voor het menselijk lichaam, zolang het niet langer dan 3 dagen duurt en zonder alarmsymptomen(standaard NHG van de huisarts). temp van de hond ligt sowieso al hoger dan 37,2 bij de mens, dus ik zou me nog geen zorgen maken over de hoogte van de temp.
Juist de koorts zorgt ervoor dat het infect/virus bestreden wordt
Ik snap heel goed dat je je zorgen maakt hoor, je voelt je zo machteloos..
Heel veel sterkte en ik hoop dat ze gauw weer opknapt

toen mijn hond bijna 41 koorts had was dit levensbedreigend volgens de da en moest ik met hond en al onder de koude douche gaan zitten om hem zo snel mogelijk af te koelen
Dat wist ik dus ook, dat een temp tegen de 41 graden en daar boven echt link is voor een hond. Vandaar dat ik zo schrok dat ze 40,5 had.
Ze heeft wel eerder koorts gehad maar dat kwma niet boven de 39,2 uit en nu toch heel stuk daarboven.
Rond de 39 graden koorts wacht ik altijd even een dag voor ik naar een Da ren, want vaak knappen ze snel weer op, maar dit keer was de temp me te hoog
Vanochtend is ze nog steeds niet lekker, temp was 39,5. Ze wilde wel wat bouillon en kroop gelijk weer in d'r bench.
Lekker laten liggen , meer kunnen we niet doen.
Straks maar even kijken of ze nog wat drinken wil.....