Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Losgeld voor hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

daarom zal ik ook nooit mn hond buiten vastbinden om iets te halen ook al heb ik geen aaibare honden...
zulke achterlijke idioten zijn er altijd...
Overigens was ik niet alleen mee gegaan idd. dan had ik iemand meegenomen
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Mijn honden gaan dus nooit mee naar een winkel om er dan buiten vast gebonden te worden.
Moet er niet aan denken :N:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Dazwa84

Ongelezen bericht door Dazwa84 »

Ik moet er ook niet aan denken om Belle ergens achter te laten
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

losgeld

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Jeetje, wat een horroverhaal :roll:

Maar wel goed dat de hond terug is, die man had er blijkbaar alles voor over :ok:

groetjes, Ingrid
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Dat doet hij ook geen tweede keer meer :pffff:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

ik blijf het ook vreselijk eng vinden om je honden ergens vast te binnen.

Bij mijn ouders in het dorp stond ook ooit een malthezertje vastgebonden bij de AlbertHeijn. Toen de eigenaresse terugkwam was het hondje ook weg.
Die werd later dood gevonden in een grote regenton, met deksel erop. Beestje was verzopen.
Wat jongelui hadden het hondje meegenomen en in de ton met water gestopt.... :jank:

Je moet er toch niet aan denken.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

estelle schreef:ik blijf het ook vreselijk eng vinden om je honden ergens vast te binnen.

Bij mijn ouders in het dorp stond ook ooit een malthezertje vastgebonden bij de AlbertHeijn. Toen de eigenaresse terugkwam was het hondje ook weg.
Die werd later dood gevonden in een grote regenton, met deksel erop. Beestje was verzopen.
Wat jongelui hadden het hondje meegenomen en in de ton met water gestopt.... :jank:

Nou wat vreselijk :jank: :jank:

Ik ben ook bang om Gol ergens achter te laten, ik laat haar alleen buiten wachten als ik haar door het raam kan zien (bij de snackbar om te bestellen, wachten doe ik zelf ook buiten)..
Je moet er toch niet aan denken..
malinois
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:ik blijf het ook vreselijk eng vinden om je honden ergens vast te binnen.

precies zolang hier nog van die gestoorde geesten op deze wereld lopen blijven mijn hondjes gewoon thuis als ze ergens niet mee naar binnen kunnen... zelfs niet bij een snackbar... of ze gaan mee of ik ga niet...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar

Ongelezen bericht door L@nghaar »

Gatsie wat een naar verhaal!

Mijn vorige hond nam ik ook vaak mee naar de winkel en dan lag ze buiten te wachten maar nu doe ik dat vast niet meer, ik heb toch het idee dat sommigen mensen/groepen steeds gekker worden en het idee dat ze mijn hond bijv. bij de winkel gaan staan pesten :boos: en dan heb ik het nog niet eens over meenemen :N:

Maar er kunnen ook andere akelige dingen gebeuren:
een vriendin van mij had haar Hovawart pup ( 5 mnd oud) vastgelegd bij de winkel en de hond draait zich met de achterpoten vast in de riem.
Een aardige mevrouw wilde de hond helpen, hond overstuur, bijt die mevrouw, compleet drama.
Die mevrouw had zelf honden en besefte dat ze dit niet had moeten doen , gelukkig maar, alleen de Hovawart heeft daar een hele nare ervaring aan over gehouden en is erg wantrouwig geworden.
Nu is die lijn (bloedlijn) sowieso al niet zo vriendelijk tegenover vreemde mensen maar ik denk dat dit voorval er ook geen goed aan gedaan heeft.
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

zo zie je maar weer, dat dat ook niet kan.
Ze hadden die man de kop wel kunnen inslaan. Ik was niet meegegaan, ja onder begeleiding van de politie, dikke vette afpersers.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

waarom.. neem je eigenlijk je hond mee naar de winkel.. Wat voor toegevoegde waarde heeft dat.. Is een winkel dan zo ver van je huis af dat je niet eerst even de hond thuis kunt laten of af kunt zetten :S ik snap het niet.. :19:
Afbeelding
Marian4
Actief
Mijn ras(sen): chow chowXcollie?

Ongelezen bericht door Marian4 »

Mijn hond wordt nooit ergens alleen achtergelaten. Er lopen zoveel zieke mensen rond op deze wereld.
Maar ik begrijp wel dat die man meeging en heeft betaald. Ik zou ook alles doen om mijn hond veilig terug te krijgen. Maar daarna zou ik wel alles op alles zetten om al die mensen die hierbij betrokken waren terug te pakken. Eigen rechter spelen mag niet maar ze hebben wel van mijn hond af te blijven.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

minhie schreef:waarom.. neem je eigenlijk je hond mee naar de winkel.. Wat voor toegevoegde waarde heeft dat.. Is een winkel dan zo ver van je huis af dat je niet eerst even de hond thuis kunt laten of af kunt zetten :S ik snap het niet.. :19:
dat snap ik dus ook niet... :wink:
Afbeelding
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Gizmo gaat alleen mee naar de bakker
Daar staat de deur meestal open en heb ik er zicht op
Zal hem nooit bij een winkel achter laten
Is nogal vaak gebeurd in Groningen dat er een hond is gestolen
Je moet er toch niet aan denken
Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Ik neem Ameno wel eens mee de stad in, maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om haar voor een winkel alleen te laten. Als ze al mee gaat dan gaan we naar de markt om vis en fruit te halen. Dan kan ze gewoon mee, en ze krijgt altijd een haring van de visboer :mrgreen:

Ik weet trouwens niet of ik alleen was meegegaan met dat tuig, misschien uit pure wanhoop wel, ik zou mijn hond immers heel graag terug willen.
:pop:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

minhie schreef:waarom.. neem je eigenlijk je hond mee naar de winkel.. Wat voor toegevoegde waarde heeft dat.. Is een winkel dan zo ver van je huis af dat je niet eerst even de hond thuis kunt laten of af kunt zetten :S ik snap het niet.. :19:
Om voor mezelf te spreken; ik vind het gezellig na een lange wandeling een patatje te eten en Gol krijgt dan soms een koude frikandel :N:

Ohja, ze gaat ook wel eens mee naar de visboer om een vissie te halen maar daar mag ze gewoon mee naar binnen.
Bij de slager ook mits ze zich gedraagd :mrgreen:

Het ligt allemaal op de wandelroute dus ik zie het probleem niet zo, ja het is lastig als je op de boulevard van Zandvoort loopt.
Daar zitten om de 100 meter vistentjes :F:
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Quincy is weleens mee geweest naar een winkel maar dat was dan de videotheek ofzo en dan kon hij gewoon mee naar binnen. Nu gaat hij weleens mee naar de bakker en de slager maar ook daar kan hij gewoon mee naar binnen. Ik moet er echt niet aan denken dat ik of mijn vriend naar de winkel gaat en Quincy buiten even vastzet :N:
Afbeelding
Jayda
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Jayda »

Ik heb het één keer gedaan toen ik naar de apotheek moest maar ik doe het nooit meer ik voelde me totaal niet op m'n gemak en keek steeds naar buiten of het wel goed ging...
estelle

Nou toen wij nog in de flat woonde nam ik Chello en Ghaya vaak mee naar de albertheijn iets verderop. Daarvoor lag een leuk parkje waar ze dan konden rennen en spelen. Als ze dan gespeeld hadden liep ik snel even de AH binnen om iets te halen wat ik vergeten was. Maar dan kon ik ze wel gewoon zien zitten en dan stond ik ook met een tel weer buiten.

En bijv. voor Kimba nu is de afstand van ons huis tot aan de supermarkt een leuk loopje. Alleen gaan we dan met zn tweetjes en blijft 1 van ons bij haar.
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

ranetje schreef:Mijn honden gaan dus nooit mee naar een winkel om er dan buiten vast gebonden te worden.
Moet er niet aan denken :N:
Hier precies zo.
estelle

Ik vind trouwens de hond even mee naar de bakker nemen voor de hond iets totaal anders als mee de stad ingezeuld worden. Daar zie ik nou totaal het nut niet van en ook niet wat de hond daar nou leuk aan moet vinden. Zo'n hond tussen die mensen massa's in.

Op de winner afgelope zondag begreep ik daar dus ook niks van, van die honden die meegenomen werden door bezoekers. Ik kan me niet voorstellen dat je zo'n hond daar nu een plezier meedoet. uitzonderingen daargelaten natuurlijk. :wink:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Tsja, dat er nog steeds mensen zijn die denken dat het veilig en vertrouwd is om een hond vastgebonden bij een winkel achter te laten he....
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”