Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik zit er doorheen met nanna de hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

yamie schreef:
ranetje schreef:
yamie schreef:
ranetje schreef: Ja dat vind ik ook :ok:
serieus? :denken:

ik vind dus eigenlijk van niet, of alles wat hier op het forum is gezegd is onzin geweest.

hond heeft bord voor haar kop, moet consequent aangepakt worden?
ik heb meer het idee dat dit een totaal onbegrepen hond is, waar telkens veel te veel van verwacht word is , het gaat om een hond van 10 jaar, leuk om te verwachten dat met een curcus gerhoorzaamheid dingen opgelost zijn, en dat het daarna of tijdens een hond is die gewoon in een gezin mee kan draaien.

ik zeg niet dat het asiel een verkeerde beschrijving geeft hoor, maar als het zo is, dan is "roy" imo degene die heeft gefaald.
Als een asiel een dergelijk verhaal bij een hond zet betekent dat dat je je borst wel nat mag maken.
Bij zulke beschrijvingen moet je tussen de regels door lezen :wink:

Het is bijna vergelijkbaar met een makelaarsaanbod van een huis "op een levendig punt"
Dan kan je er zeker van zijn dat je aan een zeer drukke verkeersweg komt waar je met je auto niet eens je eigen oprit uit kunt komen en driedubbele ramen noodzaak zijn om een beetje stilte in huis te creëren :mrgreen:
tja en laat nou net die "makelaarsmentaliteit"niet de mijne zijn.

ik denk nl dat het zonder compleet afschrikwekkend een stuk realistischer kan
Het is mijn mentaliteit ook niet, maar dat wil niet zeggen dat ik niet heb geleerd om tussen de regels door te lezen in de loop van de jaren :wink:
Hoe zou jij het opschrijven?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ranetje schreef:
yamie schreef:
ranetje schreef:
yamie schreef: serieus? :denken:

ik vind dus eigenlijk van niet, of alles wat hier op het forum is gezegd is onzin geweest.

ik heb meer het idee dat dit een totaal onbegrepen hond is, waar telkens veel te veel van verwacht word is , het gaat om een hond van 10 jaar, leuk om te verwachten dat met een curcus gerhoorzaamheid dingen opgelost zijn, en dat het daarna of tijdens een hond is die gewoon in een gezin mee kan draaien.

ik zeg niet dat het asiel een verkeerde beschrijving geeft hoor, maar als het zo is, dan is "roy" imo degene die heeft gefaald.
Als een asiel een dergelijk verhaal bij een hond zet betekent dat dat je je borst wel nat mag maken.

Het is bijna vergelijkbaar met een makelaarsaanbod van een huis "op een levendig punt"
Dan kan je er zeker van zijn dat je aan een zeer drukke verkeersweg komt waar je met je auto niet eens je eigen oprit uit kunt komen en driedubbele ramen noodzaak zijn om een beetje stilte in huis te creëren :mrgreen:

Het is mijn mentaliteit ook niet, maar dat wil niet zeggen dat ik niet heb geleerd om tussen de regels door te lezen in de loop van de jaren :wink:
wat bedoel je ? een hond als nanna? puur vanuit wat ik hier op het forum heb gelezen, zou ik het als een hond omschrijven die een boel sturing nodig heeft, geduld en wat tijd, en zeker een baas nodig heeft met overwicht.
en niet te vergeten dat het een oudere hond betreft, die op bepaalde punten is zoals ze is.
Laatst gewijzigd door yamie op 29 nov 2008 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet

Ongelezen bericht door Kaiou »

Even de beschijving zoals hij nu bij Nanna (nu weer Sade) staat:
Hallo ik ben Sade. Een pittige dame die nog wel eens een beetje jaloers is en de leiding over wil nemen in huis. Dat is natuurlijk niet de bedoeling en ik zoek dan ook een baas die stevig in zijn schoenen staat en mij terug op mijn plek kan zetten. Ik heb nog wel eens een bord voor mijn kop waardoor je soms moeilijk tot me doordringt. Maar met een stevige en consequente aanpak moet dat lukken. Ik zou het leuk vinden om een cursus gehoorzaamheid te volgen ook al luister ik aardig goed. Ik ben gek op balletjes apporteren, daar kan ik uren mee door gaan! Lekker lopen in bos en polder is mijn favoriete bezigheid en daarnaast waak ik ook graag over het huis als u er niet bent! Bent u degene die toe is aan een uitdaging, heeft u ervaring met honden en wilt u mij weer wat structuur bieden??? Kom dan eens langs!
Dit is toch wel in ´asiel verkooptaal´ de omschrijving voor een best moeilijke hond, maar voor belangstellenden lijkt me alleen dit verhaaltje toch te soft. Ik ga er van uit (hoop toch in ieder geval) dat er bij interesse door het asiel meer gespecificeerde informatie wordt gegeven.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

yamie schreef:
ranetje schreef:
yamie schreef:[

wat bedoel je ? een hond als nanna? puur vanuit wat ik hier op het forum heb gelezen, zou ik het als een hond omschrijven die een boel sturing nodig heeft, geduld en wat tijd, en zeker een baas nodig heeft met overwicht.en niet te vergeten dat het een oudere hond betreft, die op bepaalde punten is zoals ze is.
Volgens mij staat dat ook in die beschrijving van het asiel :ok:
Maar ik lees het kennelijk anders dan jij :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:
yamie schreef:
ranetje schreef:
yamie schreef:[

wat bedoel je ? een hond als nanna? puur vanuit wat ik hier op het forum heb gelezen, zou ik het als een hond omschrijven die een boel sturing nodig heeft, geduld en wat tijd, en zeker een baas nodig heeft met overwicht.en niet te vergeten dat het een oudere hond betreft, die op bepaalde punten is zoals ze is.
Volgens mij staat dat ook in die beschrijving van het asiel :ok:
Maar ik lees het kennelijk anders dan jij :wink:
ik zoek dan ook een baas die stevig in zijn schoenen staat en mij terug op mijn plek kan zetten. Ik heb nog wel eens een bord voor mijn kop waardoor je soms moeilijk tot me doordringt. Maar met een stevige en consequente aanpak moet dat lukken

nou en of ik dat anders lees , ik lees hier , dat er iemand gezocht word, die vooral overwicht heeft, die zich niet laat intimideren, en laat nou , en dat is mijn idee misschien, bij nanna juist iemand nodig zijn die haar in haar waarde laat, die juist niet probeert om haar in een hokje te douwen, iemand die de waarde van "nanna"ziet
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Ik lees het ook zo Ranetje, maar inderdaad, dat is meer interpretatie en tussen de regels door lezen.
Als een leek dit leest, dan zien ze hier geen probleemhond in. Maar het kan natuurlijk altijd in een intakegesprek aan bod komen hoe "moeilijk" ze verder is.

Ik zet moeilijk tussen aanhalingstekens omdat het voor de situatie van "Roy" niet de juiste was, maar misschien is Nanna in een andere setting wel op haar plek. En dat heeft niets met falen of opgeven te maken, maar met een leefsituatie e.d.
roy
Zeer actief

Ongelezen bericht door roy »

En dat is ook het punt, ik geloof erin dat nanna/sade, laten we haar maar sade noemen, echt ergens wel op haar plek is.
Maar helaas was dat bij ons niet het geval, wat er bij ons uit kwam kan ergens anders helemaal niet zo zijn.
Ik hoop dat ze nu geplaats gaat worden bij iemand die wil en kan omgaan met haar gedrag.

yvonne
yamie
Zeer actief
Contacteer:

roy schreef:En dat is ook het punt, ik geloof erin dat nanna/sade, laten we haar maar sade noemen, echt ergens wel op haar plek is.
Maar helaas was dat bij ons niet het geval, wat er bij ons uit kwam kan ergens anders helemaal niet zo zijn.
Ik hoop dat ze nu geplaats gaat worden bij iemand die wil en kan omgaan met haar gedrag.

yvonne
en waar is dat dan? wat zou jou omschrijving zijn?
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Ik vind het het belangrijkste dat ze zich op de juiste doelgroep richten - degenen die het leuk vinden een probleemhond op de rails te krijgen en daarbij voor een uitdaging gaan.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ranetje schreef:
yamie schreef:
ranetje schreef:
roy schreef:Het asiel heeft op een keurige manier in mijn ogen het verhaaltje bij sade aangepast.

yvonne
Ja dat vind ik ook :ok:
serieus? :denken:

maar als ik dit zo lees dan denk ik dat ik een werkmechelaar krijg die zn mannetje staat en je wel effe tegemoet zal komen als hij zn zin niet krijgt... en dat haal ik nu net niet uit het verhaal van Roy....
Want ze staat niet haar mannetje... :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
ranetje
Zeer actief

malinois schreef:maar als ik dit zo lees dan denk ik dat ik een werkmechelaar krijg die zn mannetje staat en je wel effe tegemoet zal komen als hij zn zin niet krijgt... en dat haal ik nu net niet uit het verhaal van Roy....
Jij leest het dus weer anders en misschien speelt jouw wens om werkmechelaars te hebben daar weer in mee? :wink:
Iedereen leest het dus weer anders.
Ik denk dat je dus kennelijk in woorden geen eenduidige omschrijving kunt maken :mrgreen:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:
malinois schreef:maar als ik dit zo lees dan denk ik dat ik een werkmechelaar krijg die zn mannetje staat en je wel effe tegemoet zal komen als hij zn zin niet krijgt... en dat haal ik nu net niet uit het verhaal van Roy....
Jij leest het dus weer anders en misschien speelt jouw wens om werkmechelaars te hebben daar weer in mee? :wink:
Iedereen leest het dus weer anders.
nee want ik ga er niet vanuit dat je een geschikte werkmechelaar uit het asiel haalt en zeker niet van die leeftijd...
Maar het lijkt mij dus alsof er staat dat ze vrij macho is en dat is ze in mijn ogen helemaal juist niet... ze doet het niet uit overtuiging maar uit angst...
Dat is ook het moeilijke eraan dat iedereen het anders leest, daarom hoop ik dat het asiel dit wel goed duidelijk maakt....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

roy schreef:En dat is ook het punt, ik geloof erin dat nanna/sade, laten we haar maar sade noemen, echt ergens wel op haar plek is.

yvonne
Wellicht dat ze met een ander soort baas, iemand met een andere houding of natuurlijk overwicht helemaal niet of veel minder dit gedrag zal vertonen.
De ene hond komt niet goed overeen met een baas, en bij een andere baas kan het dier wellicht helemaal opfleuren en graag er voor willen "werken" althans dat zie je in de sport nog wel eens gebeuren, denk ook zeker dat een combinatie van de juiste karakters bij elkaar al weer een hele andere omgang tussen hond en baas kan geven, ook bij asieldieren.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

blondie schreef:

yvonne
Wellicht dat ze met een ander soort baas, iemand met een andere houding of natuurlijk overwicht helemaal niet of veel minder dit gedrag zal vertonen.
De ene hond komt niet goed overeen met een baas, en bij een andere baas kan het dier wellicht helemaal opfleuren en graag er voor willen "werken" althans dat zie je in de sport nog wel eens gebeuren, denk ook zeker dat een combinatie van de juiste karakters bij elkaar al weer een hele andere omgang tussen hond en baas kan geven, ook bij asieldieren.
Laten we eerlijk zijn: Nanna/Sade is te oud voor de sport dus uit die hoek zullen er geen mensen voor haar komen. Er zullen hooguit enkele Mechel-liefhebbers (die ook uit ervaring weten hoe ze met zo'n hond moeten omgaan) zijn die geen pup meer willen, niet meer willen trainen maar er wel een uitdaging in zien om van deze hond nog 'iets te maken'. Aangezien de asiels vol zitten met Mechels moet de keus maar net op deze hond vallen. Ik zie het somber in.
Afbeelding
samantha1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Contacteer:

Ongelezen bericht door samantha1986 »

roy schreef:Nanna is weg.
Verder mag hier een slotje op

yvonne
Ik lees het nou pas
Nog heel veel sterkte ermee
Jullie hebben echt jullie best gedaan, maar het klikte gewoonweg niet

Hopelijk vinden jullie snel een leuke andere pup/oudere hond
Senna 11.12.04 - 12.11.12 (Am.Staff), Diesel 10.01.08 - 09.05.14 (Boxer) herplaatser, Harrie 15.08.06 - 09.05.16 (Franse Bulldog) herplaatser
Afbeelding
Bob 27.08.11 (X Fr.Bulldog) herplaatser
Kaya 12.09.16 (X Bullterrier)

Reflecterende hesjes voor de hond! Het kan gevaarlijk zijn om je hond in het donker uit te laten. Jaarlijks gebeuren er aanrijdingen waarbij honden en auto's betrokken zijn.
Met de reflecterende hesjes of ben je er zeker van dat jij en je hond sneller gezien worden in het donker.
https://hondenhesjes.jimdo.com/
blondie
Zeer actief

alm@ schreef:
blondie schreef:

yvonne
Laten we eerlijk zijn: Nanna/Sade is te oud voor de sport dus uit die hoek zullen er geen mensen voor haar komen. Er zullen hooguit enkele Mechel-liefhebbers (die ook uit ervaring weten hoe ze met zo'n hond moeten omgaan) zijn die geen pup meer willen, niet meer willen trainen maar er wel een uitdaging in zien om van deze hond nog 'iets te maken'. Aangezien de asiels vol zitten met Mechels moet de keus maar net op deze hond vallen. Ik zie het somber in.
ik doelde ook niet op de sport. maar dat weet je wel, verder deel ik eigenlijk je gevoel, ik dacht het zelfde eerlijk gezegd..
toevallig hadden we het er op de club over.. honden die heel lang in een asiel zitten, wat voor plezier hebben die, zijn die na het lange asielzitten nog wel leuk en sociaal en op hun gemak n huis.. (ging oa over asieldieren en de inbeslag genomen honden van de RAD.. die honden komen uit een huissituatie en zitten 1 a twee jaar in een asiel met de routine daar.. dat kan toch gewoon niet goed zijn..
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

blondie schreef:
alm@ schreef:
blondie schreef:

yvonne
ik doelde ook niet op de sport. maar dat weet je wel, verder deel ik eigenlijk je gevoel, ik dacht het zelfde eerlijk gezegd..
toevallig hadden we het er op de club over.. honden die heel lang in een asiel zitten, wat voor plezier hebben die, zijn die na het lange asielzitten nog wel leuk en sociaal en op hun gemak n huis.. (ging oa over asieldieren en de inbeslag genomen honden van de RAD.. die honden komen uit een huissituatie en zitten 1 a twee jaar in een asiel met de routine daar.. dat kan toch gewoon niet goed zijn..
We denken hetzelfde maar schrijven het anders :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
malinois schreef: nee want ik ga er niet vanuit dat je een geschikte werkmechelaar uit het asiel haalt en zeker niet van die leeftijd...
daar zou je versteld van staan. ik ken een professionele werkhondentrainer die continu de asiels afschuimt op zoek naar 'goed materiaal' en reken maar dat hij dat daar vindt :ok: :wink: .
dan zul je er idd. misschien profesioneel mee bezig moeten zijn, dus er je werk van maken... want dan pas kun je er voldoende tijd aan besteden... Vandaar dat een Mario Verslijpe en Bart Bellon ook altijd zulke goede resultaten hebben, die kunnen de hele dag 7 dagen per week met hun hond bezig zijn... 'normale' mensen kunnen dit niet want die werken en moeten daarnaast met hun hond trainen...

Maar met 9 haar neem je geen hond meer voor de sport hoor :wink:
Afbeelding
blondie
Zeer actief

een hond van 9 met een koppie erop kan voor een baas die denkt een oudere rustige hond en een maatje voor de hond in huis schrikken als blijkt dat de ouwe toch wel erg pittig is
iemand die een ander karakter heeft en waar de hond eigenlijk direct wat meer mee klikt, dat kan een hele andere combinatie opleveren.. en ander gedrag van de hond uit..
heeft niets met sport te maken.. ik noemde zelf een link naar een sport omdat ik dat wel mee maak..
Maar in huis speelt het ook mee, zo bedoelde ik het meer, het is maar net hoe je met een hond omgaat en om wilt gaan en wat een hond "zoekt" in een leider..
Niets negatiefs tegen Roy hoor.. maar soms zie je het gebeuren.. hond bij verkeerde bazen.. geef ze met een ander mee en ze veranderen als een blad aan een boom

Hoop dat ik me zo wat duidelijker heb kunnen verwoorden
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
malinois schreef: Maar met 9 haar neem je geen hond meer voor de sport hoor :wink:
nee, natuurlijk niet. maar ik was toch echt verbaasd om de honden bij die man te zien, twee ervan waren er pas een paar weken en waren echt bezeten van zoeken en werken - het was dus niet zo dat ze al zoveel konden, nee, ze hadden een enorme aanleg voor het werk :wink: .
ow ja dat geloof ik graag...
Afbeelding
Marieta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer

Ongelezen bericht door Marieta »

Even om ook de asiels te verdedigen!

Als er een hond binnenkomt die gevonden is, weet je helaas geen verleden.
Het enige wat je ziet is wat de hond in de kennel vertoont en het gedrag tijdens het wandelen of eventueel spelen.
Gedrag in een asiel is vaak heel anders als dat het thuis is.
We hebben onlangs 2 honden teruggekregen. Allebei vondelingen. In het asiel perfecte honden. Lief aanhankelijk knuffelig vrolijk blij. Eenmaal thuis bij de mensen gaan ze zich op hun gemak voelen en komen de mensen erachter dat een hond geen correctie tolereert. En vervolgens bijt. En die correcties zijn niet alleen bij het nekvel pakken.

Ook met de herders. Wel een vaker gedacht een makkelijke herder te hebben. Tot hij zich thuis bij de mensen was en dacht de baas te zijn.

Asiel medewerkers zien veel van het gedrag van honden en proberen dit zo goe dmogelijk uit te leggen. Maar helaas zie ze ook niet altijd alles van een dier. Dit kan net een geval zijn van domme pech hebben voor Roy.
Het asiel heeft waarschijnlijk geen informatie achtergehouden. Zij willen ook dat een dier niet meer terug komt en zullen echt niet expres een hond meegeven aan mensen die hem misschien niet aankunnen.
Zij kunnen niet zien hoe die hond in huis is!

En voor Roy!
Je hebt gedaan wat je kon. Inderdaad sommige mensen mogen wel wat meer moeite doen. Maar als mensen ons terug bellen en ons dit verhaal vertellen, dan zeg ik echt niet dat je niet genoeg gedaan hebt! Integendeel, ik kan begrijpen dat je dit niet wilt. En het is niet alleen voor jou stress, maar vooral voor de hond op dit moment. Want die zit gewoon niet op zijn plek! Misschien doet ze het ergens anders beter als bij jou! En dat is zeker niet jou fout!

Je hebt gedaan wat jij kan doen. En geloof me, de meeste mensen bellen na de 1e dag al op met dat gedrag. Zelfs voor minder!

Groetjes Marieta
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Inge O schreef:
malinois schreef: nee want ik ga er niet vanuit dat je een geschikte werkmechelaar uit het asiel haalt en zeker niet van die leeftijd...
daar zou je versteld van staan. ik ken een professionele werkhondentrainer die continu de asiels afschuimt op zoek naar 'goed materiaal' en reken maar dat hij dat daar vindt :ok: :wink: .

overigens, hoe vind je nu de uitleg bij de honden op die site :denken: ? ik zie wel alle foto's, maar iets aanklikken lukt niet :19: .

ik vind de formulering ook wel OK, vooropgesteld dat geïnteresseerden dan ook het verhaal krijgen van hoe zij zich bij roy gedragen heeft.
Zo kende ik ook een kerel die ook de asiels in de gaten hield of er geen leuke mecheltjes in zaten. En hij vond ze keer op keer.
Of hij haalde totaal onhandelbaar geworden honden weg uit gezinnen en ging daarmee aan de slag.
Dat waren vaak hele goeie hondjes.
roy
Zeer actief

Ongelezen bericht door roy »

yamie schreef:

yvonne
en waar is dat dan? wat zou jou omschrijving zijn?
Ik geloof dat ze bij iemand alleen best op haar plaats kan zijn, dan hoeft ze niet een van de twee partners te verdedigen, dit was tot het abnormale aan toe bij haar.
Waar geen andere dieren ( katten) leven.
Iemand die behoorlijk met haar aan de slag wil en kan, want ook buiten was ze een op een heerlijk, maar zodra er andere in het spel kwamen als was het maar iets te dicht langslopen, wilde ze uitvallen.

yvonne
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”