Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gezichtsverlies op het ijs ;-)

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik zou m'n hond nooit leren het ijs op te gaan, ik kan dan ook niet echt lachen om deze foto.
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

ik hoop inderdaad dat het op een ondergelopen hei is ofzo want als ze erdoorheen zakken en het is op een sloot :N:

Ieder zijn eigen ding die van ons mag het niet hoe dan ook!! :19:
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

:mrgreen: beetje wankel ventje
*Evie*
Zeer actief
Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Evie* »

:smile: Die kop ook erna!

Dat jullie al ijs hebben! Hier geen sneeuw gehad en ook geen ijs!
Afbeelding

http://www.Adebowale.nl
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

volgens mij woont de zus van nanna daar waar ze wel echt ijs hebben of ik zit even helemaal fout :N:
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Het ziet er dolkomisch uit....! ;-)

maar... een hond ziet nimmer het verschil tussen begaanbaar ijs en een flinterdun laagje. Je loopt dus het risico dat als de hond "weet" dat hij op ijs kan staan, dat ook probeert op een flinterdun laagje, en er dan doorzakt met alle risico's van dien (verdrinken, onderkoeling).
Bovendien is het natuurlijk vreselijk link; hij kan iets verzwikken. Het ziet er dus wel leuk uit, maar in mijn ogen is het "dom" om het toe te staan. Je moet er niet aan denken welke blessures kunnen ontstaan door zo'n glijpartij!

Suzanne
S@ndr@
Zeer actief

ja en als je naar buiten gaat kunnen er ook allemaal vreselijke ding gebeuren :19: ik snap je punt maar life is life en shit happens,
je kunt gewoon niet alles voorkomen,, tenzij je ze in een kooitje stopt
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

S@ndr@ schreef:ja en als je naar buiten gaat kunnen er ook allemaal vreselijke ding gebeuren :19: ik snap je punt maar life is life en shit happens,
je kunt gewoon niet alles voorkomen,, tenzij je ze in een kooitje stopt
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=129113
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
S@ndr@
Zeer actief

ja en :19:
S@ndr@
Zeer actief

als je wilt dat er helemaal nooit iets gebeurt moet je hem binnen houden,ik promoot het helemaal niet om honden op het ijs te laten, maar ze worden hier zo langzamerhand wel een beetje heel erg zwaar op de hand.
dit ging om een leuke foto niet eens in nederland, er ligt daar waarschijnelijk 6 meter ijs :19:
en er moet weer een drama van gemaakt worden :roll:
M@scha
Zeer actief

Nanna schreef:De foto is gemaakt in Zwitserland toen het zwaar vroor en het water is niet diep.
Tsjongejonge, ik vind het ook een gezeik en een getrut van de bovenste plank hoor. Dan kun je ook de hele elfstedentocht wel afblazen, want te gevaarlijk :roll: :19:
ik had het goed! :cheer:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Nanna schreef:
massam schreef:
Nanna schreef:De foto is gemaakt in Zwitserland toen het zwaar vroor en het water is niet diep.
Tsjongejonge, ik vind het ook een gezeik en een getrut van de bovenste plank hoor. Dan kun je ook de hele elfstedentocht wel afblazen, want te gevaarlijk :roll: :19:
Jij gaat door voor de vriezer ;-) (met 6 meter ijs erin)
minimaal 6 meter he! :pffff:
Afbeelding
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Mag ik dan het vers vlees voor de hond wat in de vriezer ligt??? :mrgreen:
Angel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Angel »

euh hoe denken jullie dan hie de mensen en honden dat in ijsland enzo doen waar s'winters meters ijs ligt en waar de meren dicht vriezen en die meren dan gebruikt worden om sneller van A naar B te komen....

djezus zeg jullie kunnen hier ook overdrijven het ging idd om een geinige foto niks meer en niks minder.. zanik niet altijd zo snel en veroordeel eens niet zo snel.... :roll:

oja btw leuke foto dat koppie.... :mrgreen:
groetjes Angel en een poot van Boes
Afbeelding
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

Hahaha.....die kop :smile: mooi geschoten hoor :ok:
Afbeelding
hondeponnetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door hondeponnetje »

Hihihi tja wie zich op glad ijs begeeft kan zoiets verwachten :smile: Dat hoofd :ok:
Afbeelding
met dank aan Twinkel
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Die kop vooral erna is echt geweldig :smile:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Zo'n kop trekt Felix als hij er achter komt dat hij voorstaat op een graspol ofzo :mrgreen:
Die tekkel is ook leuk trouwens, "Huh? watdoejenou?"
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

hahaha, die kop, geweldig
Afbeelding
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

ja, nanna, we moeten het ook het geheelen jaar als zijnde een sticky in ik meen 'algemeen' aanschouwen. ijs is eng. al het ijs, overal en altijd, is eng.

soms moet ik er ook van zuchten.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Nanna schreef:
massam schreef:
Jij gaat door voor de vriezer ;-) (met 6 meter ijs erin)
Neeeeee :N:
Stel je voor dat de hond daarin wordt opgesloten :jank:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ahhh, het gaat om een forum lid wat al bekend is? neee dan mag er niks gezegd worden, enne in Zwitserland is het ijs vast minder glad... het gaat nl niet alleen om dat ze erdoor heen zakken, maar ook dat het blessures op kan leveren, maar goed ook dat mag niet gezegd worden.
dat een hond op het ijs kan lopen.. en dat dat ook mooie foto's kan opleveren? absoluut, maar ik snap niet dat het lachwekkend moet zijn of dat er zodra er een kant tekening gezet word, het gezeur is, maar goed dat zal de invloed van welk forum lid en zwitserland (?) wel zijn .
yamie
Zeer actief
Contacteer:

linlin schreef:
ja, nanna, we moeten het ook het geheelen jaar als zijnde een sticky in ik meen 'algemeen' aanschouwen. ijs is eng. al het ijs, overal en altijd, is eng.

soms moet ik er ook van zuchten.
ja op het moment dat je een hond hebt verloren door op ijs te lopen, of een hond met gescheurde kruisbanden door op ijs te hebben gegleden, dan is het wel eng, zucht maar diep....

en het gaat me niet om, dat het niet kan gebeuren, en er ook wel een mooie foto van kan zijn, maar dan wel graag met de opmerking erbij, dat dit niet veilig is ;)
S@ndr@
Zeer actief

ja auto rijden is ook niet veilig er vallen bijna dagelijks doden, en toch stappen we er massaal in :19:
dat vingertje altijd en overal :neenee: :jank: krijg er een beetje een sik van
zo kun je niks meer stel dat................... :19:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

S@ndr@ schreef:ja auto rijden is ook niet veilig er vallen bijna dagelijks doden, en toch stappen we er massaal in :19:
Maar je instructeur verteld jou toch ook dat je heel goed in je spiegels moet kijken?
Nou dat vind ik hetzelfde met die foto, een gewaarschuwd mens telt voor 2. En niet persé voor Nanna, die is al zo ervaren dat ze dat natuurlijk allang weet, maar voor de mensen die die foto zien en denken bij het eerste laagje ijs; leuk, foto!
Ik hou gewoon niet van hondjes onder het ijs of met geblesseerde ledematen :19:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

S@ndr@ schreef:ja auto rijden is ook niet veilig er vallen bijna dagelijks doden, en toch stappen we er massaal in :19:
ja goeie vergelijking :ok:
Angel
Zeer actief

yamie schreef:ahhh, het gaat om een forum lid wat al bekend is? neee dan mag er niks gezegd worden, enne in Zwitserland is het ijs vast minder glad... het gaat nl niet alleen om dat ze erdoor heen zakken, maar ook dat het blessures op kan leveren, maar goed ook dat mag niet gezegd worden.
dat een hond op het ijs kan lopen.. en dat dat ook mooie foto's kan opleveren? absoluut, maar ik snap niet dat het lachwekkend moet zijn of dat er zodra er een kant tekening gezet word, het gezeur is, maar goed dat zal de invloed van welk forum lid en zwitserland (?) wel zijn .
miss rare vraag hoor maar als het gras erg nat is mag de hond dan ook niet rennen??? want ook daar kunnen ze uitglijden en blessures oplopen..

en ik denk dat de meesten echt wel weten dat je een hond niet op dun ijs moet laten lopen...
een hond hond kan zelf een blessure krijgen als hij gewoon loopt ook dan kan hij zich verstappen...

maar goed zo denk ik erover... en iedereen denkt er anders over maar daarom hoeven we nog niet altijd gelijk met een vinger te wijzen naar die ander als die het anders doet... ;-)
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Angel2 schreef:
yamie schreef:ahhh, het gaat om een forum lid wat al bekend is? neee dan mag er niks gezegd worden, enne in Zwitserland is het ijs vast minder glad... het gaat nl niet alleen om dat ze erdoor heen zakken, maar ook dat het blessures op kan leveren, maar goed ook dat mag niet gezegd worden.
miss rare vraag hoor maar als het gras erg nat is mag de hond dan ook niet rennen??? want ook daar kunnen ze uitglijden en blessures oplopen..

en ik denk dat de meesten echt wel weten dat je een hond niet op dun ijs moet laten lopen...
een hond hond kan zelf een blessure krijgen als hij gewoon loopt ook dan kan hij zich verstappen...

maar goed zo denk ik erover... en iedereen denkt er anders over maar daarom hoeven we nog niet altijd gelijk met een vinger te wijzen naar die ander als die het anders doet... ;-)
ten eerste... nee dat weten de meeste dus niet, ten tweede het gaat niet alleen om dun ijs, maar ik vind het verder wel goed hoor, laten we vooral leuk lachem om honden die slippen op ijs, laten we er vooral geen waarschuwing bij geven :ok:
S@ndr@
Zeer actief

yamie schreef:
ja goeie vergelijking :ok:
:cheer: :cheer: fijn dat je het met me eens bent :F: :mann:
Angel
Zeer actief

yamie schreef:
Angel2 schreef:
yamie schreef:

ten eerste... nee dat weten de meeste dus niet, ten tweede het gaat niet alleen om dun ijs, maar ik vind het verder wel goed hoor, laten we vooral leuk lachem om honden die slippen op ijs, laten we er vooral geen waarschuwing bij geven :ok:
je kunt er wel een waarschuwing bij geven maar de toon doet veel hé ;)

en dan kun je overal wel een waarschuwing bij geven
wat dacht je van die flexi lijnen geef daar dan ook ff een waatschuwing bij dat die dingen link zijn omdat als die lang is je absoluut geen controle over je hond hebt als die ineens de straat op vliegt..

laat een hond een hond zijn en maak er geen mens van.. een hond rent nu eenmaal en slipt af en toe.. dus ja dan heb je soms blessures is niet leuk maar gebeurd...
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”