Ze hadden hem al toen ik nog thuis woonde , en wat toen echt ''mijn hond'' dagelijks gingen wandelen . We waren een tweespan in huis.
Maar toen ik het huis uit ging mocht en kon ik hem niet meenemen , alleen en fulltime werken zo ook niet eerlijk zijn geweest voor hem.
De laatse jaren kreeg hij steeds meer last van allegieen, laatse maande overal bulten en nu plast hij overal, volgende de DA dement.
Maar hij is nog steeds zo vrolijk , zijn lichaam laat hem in de steek , maar hij wil nog zo graag.
Vandaag alleen met hem weze wandelen , hij was zo blij dat hij mee mocht , wachtte in '' de kuil'' dat ik zoals altijd een stok ging gooien, lekker door de modder gerent , laatse foto's gemaakt en zoals altijd erna zijn koekje. De reeen lieten zich nog effe zien , de reiger vloog weg.
Heel even was het weer als duizende eerder keren..... we samen zwerven in het bos alles vergeten en genieten.
Dan komt dat oh zo verschrikkelijke moment , we zijn terug , hij moet in zijn mandje, zoals altijd wou hij niet ... na 4 jaar wil hij nog altijd met mij mee.... nu nooit meer.....
Cato had ik thuis gelaten , wou nog 1 keer alleen zijn met Quincy . Zonder dat drukke gedoe van hem, hij zou het toch niet begrijpen.
Maar altijd als we bij het dorp van mijn ouders komen gaat hij al blaffen of waar we ook waren spreek quincy uit en hij wordt gek.
Quincy heeft hem vorig jaar laten zien hoe je cadeau's onder de kerstboom pikt en netjes open maakt , dat vuurwerk niet eng is .
De keren dat quincy hier logeerde , en cato effe geen verlatenheids angst leek te hebben.En zoveel andere dingen...
Nu zullen ze nooit meer samen zien , cato zal hem zeker gaan zoeken , hoe kan ik het hem duidelijkmaken ? Hoe kan ik hem vertellen dat zijn grote vriend er strak niet meer is?
Op deze foto een paar maanden terug leken ze nog onafscheidelijk...