Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Eventueel schijnzwanger en dan wel castreren?update

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Binnen een dag heeft mijn teefje de pleister van de operatiewond eraf gelikt, terwijl ik nog zo goed probeerde op te letten!

(eierstokken zijn verwijderd, baarmoeder was gelukkig zoals verwacht schoon)

Heb al elders om tips gevraagd en ze heeft nu een oud badpak van mij aan, met een gat geknipt voor de staart en een vetertje tussen de schouderbandjes, want anders zou het afzakken.

Zou dat genoeg zijn? Iemand eventueel een tip? alvast bedankt weer.
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

badpak is een goed alternatief, alhoewel de wond niet mag gaan broeien. In het ergste geval toch een kap halen bij de DA, dan kan ze er niet aan zitten.
:pop:
pepim
Zeer actief

Ok bedankt Pooh, voor vannacht is het badpak hopelijk afdoende, zodat ik ook kan slapen en dan morgen beter eventueel een kap halen? Ik zal wel even overleggen met de DA dan.
pooh
Zeer actief

voor een nachtje geloof ik niet dat een badpak een probleem is, althans ik zou het zelf best aandurven :wink:
pepim
Zeer actief

Nogmaals bedankt Pooh, dan ga ik ook even slapen :ok:
pooh
Zeer actief

hoe is de nacht gegaan? Hebben jullie een beetje kunnen slapen?
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

Inge O schreef:wat die mogelijke schijndracht en castratie betreft : als ze drie maand na de loopsheid nog schijndrachtig zou zijn vind ik dat op zich zelfs al een reden om haar te castreren, dat is niet meer fijn, zolang schijndrachtig. ik zou haar dus netjes volgens afspraak laten castreren, want ofwel is er niks aan de hand en zit ze in de 'rustige periode', ofwel is ze nog steeds schijndrachtig en kan je haar daar maar beter vanaf helpen.
bij nog langer wachten kan ze alweer in de aanloop naar de volgende loopsheid zitten en dat is ook weer niet goed :wink: .
ff offtopic (toch een beetje)
kan het zo veel kwaad als een teef alle loopsheden schijndrachtig is met melkgift??
wij hebben een teef, nu 4 en al elke keer na haar loopsheid is ze schijndrachtig met melkgift, maar ze is er niet "ziek" van, heeft geen koorts, eet gewoon goed, is verder even levendig als anders, het enige dat je aan haar merkt is dat ze hangtepels krijgt en dat ze net een tikkeltje aanhankelijker is als anders en iets meer onder de indruk als je haar (of 1 van de andere honden) naar hun vijs geeft
Afbeelding
pepim
Zeer actief

Ja dat ging wel redelijk Pooh. :ok:
Ik heb vanochtend het badpak weer uitgedaan, daar was ze wel blij mee merkte ik. Als ik niet slaap let ik er gewoon op, dat ze niet aan de wond gaat likken. Ik zit wel in dubio om het vannacht toch maar weer om te doen.
Want ze wil op zich wel af en toe aan de wond likken, dus ik zit een beetje in dubio.

Verder heb ik haar een heel klein beetje eten gegeven, dat ging goed. Maar ze was niet erg lekker. En ik weet wel het is toch een operatie, maar toch. Ze lag maar te liggen en zielig te kijken. Toen heb ik maar weer naar de DA gebeld, want ja praten kunnen ze niet. Ik dacht dat ze ook voor 2 dagen pijnmedicatie had gehad, maar dat blijkt dus een etmaal te werken.

Maar op het moment ligt ze lekker te slapen en daarstraks was het smalle bekkie ook weg. Ik heb het idee, dat het iets beter gaat.
pepim
Zeer actief

Inge O schreef:
pepim schreef:Ja dat ging wel redelijk Pooh. :ok:
Ik heb vanochtend het badpak weer uitgedaan, daar was ze wel blij mee merkte ik. Als ik niet slaap let ik er gewoon op, dat ze niet aan de wond gaat likken. Ik zit wel in dubio om het vannacht toch maar weer om te doen.
Want ze wil op zich wel af en toe aan de wond likken, dus ik zit een beetje in dubio.

Verder heb ik haar een heel klein beetje eten gegeven, dat ging goed. Maar ze was niet erg lekker. En ik weet wel het is toch een operatie, maar toch. Ze lag maar te liggen en zielig te kijken. Toen heb ik maar weer naar de DA gebeld, want ja praten kunnen ze niet. Ik dacht dat ze ook voor 2 dagen pijnmedicatie had gehad, maar dat blijkt dus een etmaal te werken.

Maar op het moment ligt ze lekker te slapen en daarstraks was het smalle bekkie ook weg. Ik heb het idee, dat het iets beter gaat.
die eerste dag is toch de slechtste hoor, morgen voelt ze zich vast al een stuk beter :wink: .
het willen likken aan de wonde wordt in het slechtste geval alleen maar erger, want straks als alles lekker geneest gaat het ook nog een keer jeuken :oeps: . badpakje nog niet tever wegleggen dus :mrgreen: .
:smile: Ok badpakje hou ik bij de hand. Bedankt Inge :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”