Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hoe schadelijk zijn pepernoten
Moderator: moderatorteam
- xSuzannex
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezers
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
hoe schadelijk zijn pepernoten
ik was net even hondenvoer halen....
alles klaar gelegd, brokjes door de kamer, 2 pensstaafjes.... kleed op de bank
ik kom net terug, ik schrik me dood
ik was de (punt)zak pepernoten vergeten op te ruimen, die zat nog bijna helemaal vol...
ik was eerst even bang dat cas de zak zelf ook had opgegeten, maar ik heb alles wel gevonden geloof ik
cas heeft trouwens een voorkeur voor pepernoten, van die mentos dingen en hartjes heeft ie amper iets op, die waren alleen kleverig
ook nog een paar pepernoten er tussen gevonden, dus ik denk dat ie zich vol gevreten heeft, dat het te droog werd, of dat ie misselijk is
ik dacht altijd dat cas zich dood zou eten als ie de kans kreeg
maar goed, is er nu nog iets waar ik op moet letten?
is het slim om hem te laten overgeven? ben hooguit een uurtje weggeweest, en ik denk dat ie het eerste kwartier bezig is geweest met de pensstaafjes en brokjes...
of kan ik alleen straks flinke diarree verwachten?
alles klaar gelegd, brokjes door de kamer, 2 pensstaafjes.... kleed op de bank
ik kom net terug, ik schrik me dood
ik was de (punt)zak pepernoten vergeten op te ruimen, die zat nog bijna helemaal vol...
ik was eerst even bang dat cas de zak zelf ook had opgegeten, maar ik heb alles wel gevonden geloof ik
cas heeft trouwens een voorkeur voor pepernoten, van die mentos dingen en hartjes heeft ie amper iets op, die waren alleen kleverig
ook nog een paar pepernoten er tussen gevonden, dus ik denk dat ie zich vol gevreten heeft, dat het te droog werd, of dat ie misselijk is
ik dacht altijd dat cas zich dood zou eten als ie de kans kreeg
maar goed, is er nu nog iets waar ik op moet letten?
is het slim om hem te laten overgeven? ben hooguit een uurtje weggeweest, en ik denk dat ie het eerste kwartier bezig is geweest met de pensstaafjes en brokjes...
of kan ik alleen straks flinke diarree verwachten?
-
miekmiek
ik zou gewoon goed op je hond letten. je merkt het snel genoeg als het niet goed gaat. ik heb geen idee of het schadelijk is, vind het ook wat eng om je gerust te gaan stellen dat het geen kwaad kan, ik heb geen idee. maar als ik zou mogen gokken dan denk ik dat ze er hoogstens wat anders van gaan poepen. 
- xSuzannex
- Zeer actief
- Contacteer:
ja ik heb dus ook echt geen idee haha
ik weet dat cas een vrij sterke maag heeft, hij heeft al vaker dingen gejat, hooguit wat diarree, maar goed, pepernoten heb ik geen idee van
ook ivm uitzetten enzo
scheelt wel dat hij iets minder brok heeft gekregen als normaal, omdat we straks gaan logeren en hij daar ook vaak stiekem wat krijgt toegestopt
maar cas is nog vrij normaal hoor, hijgt niet, drinkt niet abnormaal veel, is alleen wel erg rustig, maar dat is hij meestal als ik weg ben geweest
ik weet dat cas een vrij sterke maag heeft, hij heeft al vaker dingen gejat, hooguit wat diarree, maar goed, pepernoten heb ik geen idee van
ook ivm uitzetten enzo
scheelt wel dat hij iets minder brok heeft gekregen als normaal, omdat we straks gaan logeren en hij daar ook vaak stiekem wat krijgt toegestopt
maar cas is nog vrij normaal hoor, hijgt niet, drinkt niet abnormaal veel, is alleen wel erg rustig, maar dat is hij meestal als ik weg ben geweest
-
Jojoke
-
doggy
- xSuzannex
- Zeer actief
- Contacteer:
- dretje
- Zeer actief
mijn kinderen hebben afgelopen weekend zich ook flink tegoed gedaan aan heeeel veeel pepernoten en ze lopen nog gewoon rond 
Nee zonder gekheid..ik ben geen expert maar dat lijkt me niet ernstig.
Misschien dat het idd een beetje op de darmen zou kunnen werken maar ach dan is alles weer schoon daarbinnen toch?
en takkii (ongeveer 5 kilo) heeft van de week zich ook lekker verwend met de pepernoten uit de schoenen van de kids toen mijn man hem s ochtends uit de bench haalde en niet in de gaten had dat de goedheiligman was geweest. Dat was geen puntzak maar voor zo'n klein hondje toch best veel
Niks van aan hem gemerkt
Nee zonder gekheid..ik ben geen expert maar dat lijkt me niet ernstig.
Misschien dat het idd een beetje op de darmen zou kunnen werken maar ach dan is alles weer schoon daarbinnen toch?
en takkii (ongeveer 5 kilo) heeft van de week zich ook lekker verwend met de pepernoten uit de schoenen van de kids toen mijn man hem s ochtends uit de bench haalde en niet in de gaten had dat de goedheiligman was geweest. Dat was geen puntzak maar voor zo'n klein hondje toch best veel
Niks van aan hem gemerkt
- JML
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
-
Ayka-Zira-Honey
- Zeer actief
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
-
indiera
- Zeer actief
-
brenjomi
- Zeer actief
- Contacteer:
had een bakje met pepernoten op tafel laten staan (niet bij nagedacht) en was gaan werken (toen nog bij de post) kom een paar uur later terug en hij komt me enthousiast begroeten en geeft me een lik in mijn gezicht, toen dacht ik al: hhmm jij ruikt verdacht veel naar pepernoten
hij vind ze nog heerlijk, afgelopen zaterdag ook steeds rond mijn neefjes gelopen of ze er niet per ongeluk een laten vallen
groetjes brenda & een pootje van dick en dunya

-
miko
- Zeer actief
-
Mojuan
- Zeer actief