Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

smuldier vraagje

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

sonja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle en een Roemeens straatratje
Aantal honden: 2

smuldier vraagje

Ongelezen bericht door sonja »

voor de smuldier voerders hier even een vraag.
ik voer nu smuldier compleet en dit gaat prima alleen merk ik dat het voor 1 van mijn honden niet genoeg is, hij heeft duidelijk nog honger.
maar voer ik meer word hij veeltste snel, veeltste dik ,gaat om een gecastreerde lab,
nu vroeg ik me af of de niet complete versie dus gewoon de kip ,rund of pens misschien minder aanzetten dan de compleet...
en om door de ene keer compleet en de andere keer lekker wat meer niet compleet hem het gevoel te geven dat hij lekker veel heeft in zijn buik, maar niet gelijk weer een tonnetje is....
maar heb dus geen idee of de niet complete magerder is en heb ook geen winkel in de buurt waar ik even op de verpakking kan kijken.
dus iemand hier een idee..... :denken:
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

van de pens kun je best zo nu en dan de dubbele hoeveelheid geven. Beter zou zijn als je aan een kilo ongemalen pens kan komen. Naast het knaag- en scheurwerk wat hij waarschijnlijk leuk vindt en wat tijd kost, heeft ook de maag wat meer werk om die grove stukken te verwerken en heeft je hond dus langer een voldaan gevoel. Hetzelfde geldt voor een hele soepkip ipv een pakje kip van Smuldier.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Soepkip is wel erg vet :19:
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Wij voeren 3 pakjes Smuldier per dag aan onze grootste hond.
Hij krijgt 's morgens 1 pakje compleet en 's avonds 1 compleet en 1 vlees of pens. Dat laatste is in principe gewoon voor de lekker/het volle gevoel.
Een keer of 2/3 per week laat ik de vlees/pens weg anders wordt meneer weer te dik. Luistert nogal nauw met hem op gewicht houden.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

een maaltje kippennekjes ter vervanging kan ook heel goed, of verse vis ;)
Afbeelding
GoldenRetrieverLover

Re: smuldier vraagje

Ongelezen bericht door GoldenRetrieverLover »

sonja schreef:voor de smuldier voerders hier even een vraag.
ik voer nu smuldier compleet en dit gaat prima alleen merk ik dat het voor 1 van mijn honden niet genoeg is, hij heeft duidelijk nog honger.
maar voer ik meer word hij veeltste snel, veeltste dik ,gaat om een gecastreerde lab,
nu vroeg ik me af of de niet complete versie dus gewoon de kip ,rund of pens misschien minder aanzetten dan de compleet...
en om door de ene keer compleet en de andere keer lekker wat meer niet compleet hem het gevoel te geven dat hij lekker veel heeft in zijn buik, maar niet gelijk weer een tonnetje is....
maar heb dus geen idee of de niet complete magerder is en heb ook geen winkel in de buurt waar ik even op de verpakking kan kijken.
Waar uit het zich in dat je ziet dat hij nog honger heeft?Mijn Golden at bij haar vorige adres brok en ik heb haar toen ze bij ons kwam overgezet op kvv(Carnibest),en die voer ik 500 gram per dag,ze weegt 26 kilo.In het begin leek ze ook echt niet genoeg te hebben aan die 500 gram,maar na gewenning heeft ze nu toch genoeg er aan.Brokken vult denk ik meer dan gemalen vlees.Dus het kan misschien tijdelijk zijn dat hongerige.
Hutsje
Zeer actief

ik heb een basset en die heeft alijtd honger. ook na anderhalve kilo vreten. dus daar trek ik me niets van aan.
Afbeelding
sonja
Zeer actief

ik merk het omdat,toen ik net begonnen was met smuldier ik per ongeluk te veel voerde.........en bram na elke maaltijd heel voldaan ging ligge pitten.......gevolg was ook dat hij tonnetjes voormaat ging aannemen :mrgreen:
hij vrat ook bijna geen troep van straat.
nu krijgt hij ,na veel proberen, precies genoeg om niet aan te komen.
hij ziet er weer uit als een slanke vent ,valt ook niet af dus gaat perfect .
alleen hij vreet alles wat los en vast zit buiten en echt dat voldane uitbuiken zie ik hem ook niet meer doen :roll:
vandaar dat ik hem wat onschuldige maar toch lekkere extra maagvulling wil geven.
en zeg geen sperziebonen want het werkt niet bij hem en ze komen mij ook mijn neus uit :mrgreen:
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

Hutsje schreef:ik heb een basset en die heeft alijtd honger. ook na anderhalve kilo vreten. dus daar trek ik me niets van aan.
haha ja hier ook met ruby,en nu ze ouder wordt is het alleen maar erger.kan de hele dag vreten.maar meer als 500 gram krijgt ze toch echt niet van kvv(ongeacht welk merk)met botten werk en penslappen ben ik niet zo van het gewicht,daar geniet ze echt van en kan ze ook gerust wel gebruiken.
is het ook niet een beetje lab eigen om altijd honger te hebben?
Afbeelding

jemble 5 maanden
GoldenRetrieverLover

Ongelezen bericht door GoldenRetrieverLover »

sonja schreef:ik merk het omdat,toen ik net begonnen was met smuldier ik per ongeluk te veel voerde.........en bram na elke maaltijd heel voldaan ging ligge pitten.......gevolg was ook dat hij tonnetjes voormaat ging aannemen :mrgreen:
alleen hij vreet alles wat los en vast zit buiten en echt dat voldane uitbuiken zie ik hem ook niet meer doen :roll:
vandaar dat ik hem wat onschuldige maar toch lekkere extra maagvulling wil geven.
en zeg geen sperziebonen want het werkt niet bij hem en ze komen mij ook mijn neus uit :mrgreen:
Oh jee nu je dit zo zegt,denk ik dat de mijne eigenlijk toch niet genoeg heeft zoals ik dacht.Want mijn Golden eet ook veel dingen onderweg meestal poep van paarden,reeen,schapen,konijnen enz.Verbieden doe ik wel,maar ze is meestal sneller dan ik. :evil: Maar ja nog meer kvv dan de 500 gram die ze krijgt geef ik liever niet,want ik wil ook niet dat ze te zwaar word.In huis daarentegen bedeld ze verder nooit om eten,daarom dacht ik dat ze wel genoeg had.Nou ja pech voor haar meer krijgt ze gewoon niet. :mrgreen:
~Suzanne~
Zeer actief

Re: smuldier vraagje

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

sonja schreef:voor de smuldier voerders hier even een vraag.
Hoi,
Ik zou altijd een complete versie voeren (op een incidenteel incompete versie na.. wij eten ook wel 's pizza ;-)
Ik zou evt maaltijden vervangen door echt vers; kipnekken of pens bijvoorbeeld (niet uit een pakje!)

Voer altijd met je ogen; de hoeveelheiden op een pak zijn leuk als richtlijn, maar zelfs binnen 1 ras krijg je dat verschillende honden verschillende behoeften hebben. Voel de hond... kijk minder naar de "aanbevolen hoeveelheid"...

Groetjes,
Suzanne
Hutsje
Zeer actief

sonja schreef:ik merk het omdat,toen ik net begonnen was met smuldier ik per ongeluk te veel voerde.........en bram na elke maaltijd heel voldaan ging ligge pitten.......gevolg was ook dat hij tonnetjes voormaat ging aannemen :mrgreen:
je kunt wat groentemixen geven met evt wat zemelen erdoor met karnemelk of biogarde of yoghurt. en ik zou idd vleesbotten gaan geven tussendoor, daar raken ze heel voldaan van. (wel even het bottendocument lezen)
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Hutsje schreef:ik heb een basset en die heeft alijtd honger. ook na anderhalve kilo vreten. dus daar trek ik me niets van aan.
ontaarde moeder :pffff:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Als ik Max (x Labrador) altijd de hoeveelheid zou geven die meneer zich wenst dan zou hij in no time tonnetjerond zijn,dus dat gaat mooi niet door :neenee:
Van Smuldier krijgen ze allebei 's zomers 3/4 pakje en 's winters een heel.Dat vul ik dan soms nog aan met een echt bot van het een of ander,of kippennekken of zoiets en dat is het.
Vooral Max is altijd al een straatvreter geweest (ook toen hij nog alleen brokken kreeg) en dat zal hij ook die laatste paar jaartjes nog wel blijven.Wat je hem ook geeft :wink:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Hutsje
Zeer actief

Addy schreef:
ontaarde moeder :pffff:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik geef ook smuldier (zo nu en dan afgewisseld met nature diet). Lyndie staat nu op dieet want mevrouw is 5 kg te zwaar :N: en krijgt dus tussen de 300 en 400 gram per dag, Kyra (24 kg) krijgt 500 gram per dag, Gina en Cody (beiden 27 kg) 600 gram per dag.
Natuurlijk hebben ze altijd honger, het zijn allemaal vuilnisbakken, maar dat wil niet zeggen dat ze dat van mij ook krijgen...

Nou ja, Lyndie is niet voor niks te dik geworden, ik heb haar na haar castratie op dezelfde hoeveelheid voer gelaten terwijl ik meer had moeten uitkijken. Maar goed, met zoveel haar is het soms moeilijk in te schatten hoe zwaar ze eigenlijk zijn. :mrgreen:
Afbeelding
sonja
Zeer actief

tja, als ik dit van jullie zo lees heeft die hond van mij weinig te klagen :mrgreen:
en het is en blijft een lab en hobby nummer 1 is eten......doe je weinig aan geloof ik :smile:
denk dat ik hem lekker op de 500 gram laat en hem wat regelmatiger een vers bot of penslap geef.....vind hij vast niet erg.
en verder heeft hij pech :pffff:
al hoewel dat gestofzuig op straat niet echt voor een gezelige wandeling zorgt pffff.
maar ja het zij zo.....
bedankt voor de antwoorden, voel me al iets minder een slechte baas die niet genoeg eten geeft :mrgreen:
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Naast het formaat/ gewicht van de hond speelt toch ook mee hoeveel beweging hij krijgt. Enkel afgaan op de hoeveelheid die andere voeren is in die zin niet echt betrouwbaar.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”