Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik zit er doorheen met nanna de hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

roy
Zeer actief

Ongelezen bericht door roy »

Hoe vreselijk jammer en moeilijk ik het ook vind zat Nanna/Sade niet op haar plek bij ons.
Ongetwijfeld dat ze nu met succes herplaats gaat worden omdat er ook voor het asiel iets meer duidelijk is over haar gedrag, toen wij haar haalde was alles nog blanco, ze wisten niet veel.
Achteraf misschien een beetje simpel gedacht van ons, maar dit hadden we totaal niet ingeschat en verwacht.
Maar alles wat Nanna in haar had was in ons ogen zo negatief, het aanvallen naar ons toe raaktte mij nog het meest.
Het is moeilijk om dat zo via een forum uit teleggen maar ik kon dit niet accepteren en ze leek daar door ons niet in te sturen, achteraf bleek ze in het asiel dit ook al een beetje te hebben, te ver doordraven en moeilijk te handelen als ze zo ver was.
Wij zochten/zoeken een gezellig maatje voor Roy, voor ons en ik vind het heel erg dat dit zo gelopen is....
Waar het aan ligt ik weet het niet, misschien ook helemaal niet meer iets om over na te denken.
Het is zo gelopen, een goede leerweg

yvonne
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Veel sterkte.

Je hebt denk ik de juiste beslissing genomen en ik vind dat jullie een grote pluim verdiend hebben, omdat jullie er toch aan hebben gewerkt :ok:

( Waar woon je, Roy??)
Misschien kunnen we eens wandelen)
roy
Zeer actief

doggy schreef:Veel sterkte.

Je hebt denk ik de juiste beslissing genomen en ik vind dat jullie een grote pluim verdiend hebben, omdat jullie er toch aan hebben gewerkt :ok:

( Waar woon je, Roy??)
Misschien kunnen we eens wandelen)
Nou niet in friesland :mrgreen:
In Almere

yvonne
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Dan gaat dat niet door in elk geval :mrgreen:
roy
Zeer actief

doggy schreef:Dan gaat dat niet door in elk geval :mrgreen:
Is een heel eind lopen :mrgreen: , onze arme Roy red dat niet meer met zijn poten :mrgreen:

yvonne
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik vind het een beetje een erg positief verhaaltje als ik het zo mag zeggen.
roy
Zeer actief

Aimee schreef:Ik vind het een beetje een erg positief verhaaltje als ik het zo mag zeggen.
Wat bedoel je?
Het verhaal bij Nanna?

yvonne
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

roy schreef:
Aimee schreef:Ik vind het een beetje een erg positief verhaaltje als ik het zo mag zeggen.
Wat bedoel je?
Het verhaal bij Nanna?

yvonne
Ik neem aan dat ze dat bedoeld.
Ik vind het verhaal ook heel apart staan gezien het feit hoe ze zich bij jou in de thuissituatie profileerde.. bij sommige asiels hebben ze toch ook opvangadressen soms, zodat ze kunnen zien hoe de hond in een thuissituatie is.. lijkt me in dit geval helemaal geen slecht idee, dan kunnen ze een beter beeld geven over in wel soort huis ze het beste tot haar recht kan komen..
roy
Zeer actief

blondie schreef:
roy schreef:
Wat bedoel je?
Het verhaal bij Nanna?

yvonne
Ik neem aan dat ze dat bedoeld.
Ik vind het verhaal ook heel apart staan gezien het feit hoe ze zich bij jou in de thuissituatie profileerde.. bij sommige asiels hebben ze toch ook opvangadressen soms, zodat ze kunnen zien hoe de hond in een thuissituatie is.. lijkt me in dit geval helemaal geen slecht idee, dan kunnen ze een beter beeld geven over in wel soort huis ze het beste tot haar recht kan komen..
Wie weet gaan ze het verhaal nog wat aanpassen, dit is het verhaal zoals ze al die tijd op de site stond.

yvonne
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

IK vind het op zich niet zo'n ramp hoor dat dit verhaal erbij staat.
Als je er een dramatisch verhaal van gaat maken reageert er straks niemand meer op haar, wordt iedereen gelijk afgeschrikt.
Terwijl deze hond misschien bij iemand anders totaal geen problemen maakt.
Ik neem aan dat als iemand belt voor deze hond men gewoon eerlijk is en verteld over de periode bij Nanna thuis.
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

estelle schreef:IK vind het op zich niet zo'n ramp hoor dat dit verhaal erbij staat.
Als je er een dramatisch verhaal van gaat maken reageert er straks niemand meer op haar, wordt iedereen gelijk afgeschrikt.
Ik neem aan dat als iemand belt voor deze hond men gewoon eerlijk is en verteld over de periode bij Nanna thuis.
Tussen een dramatisch verhaal en het verhaal dat er nu staat zit nog wel wat verschil. Het is idd te hopen dat het asiel eerlijk over Nanna zal vertellen want gesol met een 9-jarige hond vind ik persoonlijk helemaal niks.
estelle

Maryanne schreef:
estelle schreef:IK vind het op zich niet zo'n ramp hoor dat dit verhaal erbij staat.
Tussen een dramatisch verhaal en het verhaal dat er nu staat zit nog wel wat verschil. Het is idd te hopen dat het asiel eerlijk over Nanna zal vertellen want gesol met een 9-jarige hond vind ik persoonlijk helemaal niks.
Dat snap ik ook wel, alleen schrikken mensen nu eenmaal al snel af als ze iets lezen over een grommende hond en het wellicht verkeerd interpreteren.
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

estelle schreef:
Maryanne schreef:
Dat snap ik ook wel, alleen schrikken mensen nu eenmaal al snel af als ze iets lezen over een grommende hond en het wellicht verkeerd interpreteren.
Dat snap ik ook :mrgreen: Maar als ze het zo maar laten hébben straks mensen, net als yvonne, weer een grommende hond in huis en kan Nanna weer retour asiel. Ze kunnen er beter bij zetten dat het geen makkelijke hond is en dat ze op zoek zijn naar een ervaren persoon. Dan weet iedereen waar die aan toe is.
estelle

Maryanne schreef:
estelle schreef:
Maryanne schreef:
Dat snap ik ook :mrgreen: Maar als ze het zo maar laten hébben straks mensen, net als yvonne, weer een grommende hond in huis en kan Nanna weer retour asiel. Ze kunnen er beter bij zetten dat het geen makkelijke hond is en dat ze op zoek zijn naar een ervaren persoon. Dan weet iedereen waar die aan toe is.
Nee want als iemand belt voor de hond dan kunnen ze gewoon die informatie geven over Nanna met tegelijk advies/tips e.d.

Tsja ik geef een hond niet graag gelijk een stempel 'moeilijk' mee.
Daarvoor heb ik teveel honden gezien die zogenaamd ontzettend moeilijk moesten zijn.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik vind het een beetje misleidend, op de site ziet het er uit als een redelijk probleemloos hondje. Maar ik zou er in ieder geval bij vermelden hoe het bij jullie een beetje is gegaan. Dat kan mensen inderdaad afschrikken, maar dat is beter dan thuiskomen met een hond die totaal niet aan je verwachtingen voldoet, weet ik uit ervaring. :wink: Ik denk dat dat heen en weer gedoe voorkomt.
estelle

Aimee schreef:Ik vind het een beetje misleidend, op de site ziet het er uit als een redelijk probleemloos hondje. Maar ik zou er in ieder geval bij vermelden hoe het bij jullie een beetje is gegaan. Dat kan mensen inderdaad afschrikken, maar dat is beter dan thuiskomen met een hond die totaal niet aan je verwachtingen voldoet, weet ik uit ervaring. :wink: Ik denk dat dat heen en weer gedoe voorkomt.
Maar wie zegt dat die mensen van dat asiel dat niet gewoon vertellen als jij belt omdat je interesse hebt inde hond? Het is toch niet gezegd dat ze er niks over vertellen?

Toen wij Sam in zijn hokje zagen zitten destijds stond er ook niks bij zijn kaartje. Goh leuke kruising labrador dachten wij, zat wel wat apatisch in zijn hok maar verder niks te zien, geen uitvallen of grommen o.i.d.
Toen wij bij de balie vertelden dat we interesse hadden werden we apart genomen en werd duidelijk gezegd dat Sam agressief was, dat hij al 4 eigenaren had gehad (waarvan de laatse hem uit angst had opgesloten in de schuur,) die allemaal bang voor hem waren en dat hij een kat had doodgebeten.
En dus dat hij ervaren mensen zocht, in ieder geval geen gezellig gezinnetje op zoek naar een leuke schattige labrador.
Sam is dus meegegaan en op de eerste week na nooit geen problemen gehad met meneer en bleek het een ontzettend lieve goedzak te zijn die bij de vorige eigenaren had geleerd dat grommen betekende dat hij zn zin wel kon krijgen. :wink:
JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

Eerlijke informatie levert nog het meeste op in deze.

Maar ben dan wel helder.
'al een keer geplaatst geweest en terug gekomen', stond er in Maddox zijn advertentie. Als je dat ziet staan dan denk je toch dat er wel wat mee zal zijn en dat was voor mij reden genoeg om af te haken.

Uiteindelijk (na bijna 4 weken kijken en twijfelen) kon ik hem niet laten zitten en hebben we hem meegenomen.
Ik geloof niet dat het asiel in ons geval had kunnen weten dat Maddox zo'n complex ding zou zijn thuis, ik ook niet van wat ik zelf had gezien van hem in het asiel. Gelukkig is hij al super vooruit gegaan, maar nog begrijp ik soms geen donder van hem.

Ik hoop dat Nanna haar verdiende plekkie vindt en dat er bij Yvonne een geschikt maatje voor Roy hetzelfde mag vinden.
roy
Zeer actief

Aimee schreef:Ik vind het een beetje misleidend, op de site ziet het er uit als een redelijk probleemloos hondje. Maar ik zou er in ieder geval bij vermelden hoe het bij jullie een beetje is gegaan. Dat kan mensen inderdaad afschrikken, maar dat is beter dan thuiskomen met een hond die totaal niet aan je verwachtingen voldoet, weet ik uit ervaring. :wink: Ik denk dat dat heen en weer gedoe voorkomt.
Ze hebben ons wel verteld dat Nanna alleen nog maar geplaats gaat worden in overleg met het hoofd van het asiel waar wij steeds contact mee hebben gehad.
Geloof nog steeds dat dit gaat gebeuren, het asiel wist ook niet beter toen ze haar aan ons plaatste, bij ons kwam het er gewoon uit.

Nog even een toevoeging, ik denk ook niet dat ze als moeilijk bestempeld moet worden, ja dat was het voor ons, maar ons Roy was voor zijn vorige vier eigenaren ook moeilijk en kwam steeds retour asiel terwijl hij voor ons geweldig is.

yvonne
Myr

Ongelezen bericht door Myr »

Tot mijn grote verdriet hebben wij ook een herplaatser terug moeten brengen naar de opvang. De meeste van onze herplaatsers zijn senioren. Honden die door hun leeftijd en de daarbij behorende kwaaltjes niet zo snel meer een plaats kunnen vinden.
De herplaatser die we hebben gehaald met de bedoeling hem een laatste stukje thuis te geven was bijna dertien jaar. In de seniorenopvang had hij geen problemen met de andere honden. Voor ons is dat een van de belangrijkste peilers voor een herplaatser: hij moet wel met andere reuen overweg kunnen.
De tweede dag nadat hij bij ons was greep hij me, zonder waarschuwing, zonder grauw of lip, zomaar vol inj mijn been. Ik gooide dat nog op onwennigheid, onzekerheid, hij is wat dovig en heeft staar, dus misschien stond ik onverwacht te dicht bij hem..

Er bleven ongecontroleerde, onverwachte uitvallen plaatsvinden. Naar de andere honden, naar mij. Gelukkig niet naar onze dochter. Maar automatisch hou je de hond wel enigszins uit de buurt van het kind. Het hele gezin uitgelegd dat we hem nooit van achteren moesten benaderen, niet zomaar ineens aaien, let op zijn mindere zicht, minder gehoor. Naarmate de hond zich beter thuis voelde en zich vooral naar mij toe richtte des te meer viel hij naar de andere honden uit. We zijn naar de DA geweest. er bleek een kies zwaar ontstoken te zijn, dus de arme hond is op pijnstillers en antibiotica gezet. De DA wilde eerst de ontsteking rustiger hebben voordat hij de kies trok.
Gedrag veranderde niet maar werd feller. Inmiddels had hij mij voor de tweede keer zonder waarschuwing gepakt en ook onze oudste goedsul.
Je blijft redenen zoeken, het goed praten... Tijdens de een op een aandacht was het een schat van een hond, vrolijk, speels voor zijn leeftijd, lief.
Uiteindelijk dan toch een GT erbij. Die wees op een aantal zaken die moeilijk om te buigen zijn bij zo een oude baas. Met name de redirechte agressie, waardoor hij mij steeds pakte. Het grijpen zonder duidelijke waarschuwing zou kunnen duiden op een vroeger probleem waarbij hij gestraft is geweest. Ik kreeg een heel duidelijk beeld van de GT maar ook een beeld van een hond die niet in een roedel en gezin als het onze past.
Hij gedijt best aardig in de kennel met andere honden in het asiel. Daar is geen baas waar hij "aan hangt"iets wat hij zijn hele 12 jarige leven gedaan heeft. Het asiel heeft dus ook geen verkeerde informatie gegeven maar precies dat wat zij hebben geobserveerd.
Uiteindelijk hebben we na veel getob de hond terug moeten brengen. De voornaamste reden was niet eens zijn uitvallen naar mij maar vooral dat de andere honden zich niet veilig voelden. de jongste hond kroop weg achter bank en gordijn als de oude hond in de kamer was bijvoorbeeld.
Dus hij is terug gebracht en de iasiel-formatie is aangepast. Hij heeft een impulsarme omgeving nodig, liefst bij een oudere baas zonder andere honden, zonder kinderen.

Ik heb er nog steeds verdriet van als ik zijn advertentie tegenkom. We hadden het zo verschrikkelijk graag anders gewild, maar we hebben ook om de rust van de andere honden te denken.

Heel soms lukt het niet. Dat kan gebeuren. Het is triest voor de hond, maar ook voor de baas die het anders had gewild.
roy
Zeer actief

Het asiel heeft op een keurige manier in mijn ogen het verhaaltje bij sade aangepast.

yvonne
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

roy schreef:Het asiel heeft op een keurige manier in mijn ogen het verhaaltje bij sade aangepast.

yvonne
Ja dat vind ik ook :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ranetje schreef:
roy schreef:Het asiel heeft op een keurige manier in mijn ogen het verhaaltje bij sade aangepast.

yvonne
serieus? :denken:

ik vind dus eigenlijk van niet, of alles wat hier op het forum is gezegd is onzin geweest.

hond heeft bord voor haar kop, moet consequent aangepakt worden?
ik heb meer het idee dat dit een totaal onbegrepen hond is, waar telkens veel te veel van verwacht word is , het gaat om een hond van 10 jaar, leuk om te verwachten dat met een curcus gerhoorzaamheid dingen opgelost zijn, en dat het daarna of tijdens een hond is die gewoon in een gezin mee kan draaien.

ik zeg niet dat het asiel een verkeerde beschrijving geeft hoor, maar als het zo is, dan is "roy" imo degene die heeft gefaald.
roy
Zeer actief

Wat ik heb geschreven is totaal op de waarheid berust, en ik vind het wel een keurige omschrijving, neemt niet weg dat dit niet helemaal eerlijk is want ze komt oer als een niet zo moeilijk hondje, maar zal dit niet zo zijn om niet teveel af te schrikken.
Op deze zelfde site staat Guz, met een ook niet zo vreselijk verhaal, maar deze hond is erg moeilijk en wordt tot de dag van vandaag nog steeds niet geplaats.
Beetje lullig om te zeggen dat ik heb gefaald.........

yvonne

zie dat het verhaal bij Guz ook is aangepast naar eerlijker
yamie
Zeer actief
Contacteer:

roy schreef:Wat ik heb geschreven is totaal op de waarheid berust, en ik vind het wel een keurige omschrijving, neemt niet weg dat dit niet helemaal eerlijk is want ze komt oer als een niet zo moeilijk hondje, maar zal dit niet zo zijn om niet teveel af te schrikken.
Op deze zelfde site staat Guz, met een ook niet zo vreselijk verhaal, maar deze hond is erg moeilijk en wordt tot de dag van vandaag nog steeds niet geplaats.

yvonne

nee nee , ik vind niet dat je hebt gefaald, en ik snap ook dat een asiel niet een afschrikkende tekst moet maken, maar ik vind dit echt te soft, met dus mijn kant tekening, als wat jullie zeggen waar is.

en ik ken verder Guz niet, maar ik vind zijn eisen best duidelijk, als het erger is, dan ze daar vertellen, dan valt Guz imo onder een probleem en zeer moeilijk herplaatsbare hond
roy
Zeer actief

yamie schreef:
roy schreef:Wat ik heb geschreven is totaal op de waarheid berust, en ik vind het wel een keurige omschrijving, neemt niet weg dat dit niet helemaal eerlijk is want ze komt oer als een niet zo moeilijk hondje, maar zal dit niet zo zijn om niet teveel af te schrikken.

yvonne

nee nee , ik vind niet dat je hebt gefaald, en ik snap ook dat een asiel niet een afschrikkende tekst moet maken, maar ik vind dit echt te soft, met dus mijn kant tekening, als wat jullie zeggen waar is.
Waarom zou ik daar over liegen, je heb geen idee wat dit gedaan heeft met ons, dit is nooit de bedoeling geweest.
Zoals ik het beschreven heb zo is het gegaan, en verder ligt de verantwoordelijkheid voor het goed herplaatsen van Nanna bij het asiel, ja zoals ze beschreven wordt is het niet zoals wij haar ervaren hebben maar dit zal wel een reden hebben

yvonne
yamie
Zeer actief
Contacteer:

roy schreef:
yamie schreef:

yvonne

Waarom zou ik daar over liegen, je heb geen idee wat dit gedaan heeft met ons, dit is nooit de bedoeling geweest.
Zoals ik het beschreven heb zo is het gegaan, en verder ligt de verantwoordelijkheid voor het goed herplaatsen van Nanna bij het asiel, ja zoals ze beschreven wordt is het niet zoals wij haar ervaren hebben maar dit zal wel een reden hebben

yvonne
dat is toch waar ik het over heb?

:19:
roy
Zeer actief

yamie schreef:
roy schreef:
yamie schreef:

yvonne

yvonne

ja ok maar je zegt met als kanttekening als het waar is wat jullie zeggen, daarom begreep ik het niet zo goed.

yvonne
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

yamie schreef:
ranetje schreef:

yvonne

ik vind dus eigenlijk van niet, of alles wat hier op het forum is gezegd is onzin geweest.

ik heb meer het idee dat dit een totaal onbegrepen hond is, waar telkens veel te veel van verwacht word is , het gaat om een hond van 10 jaar, leuk om te verwachten dat met een curcus gerhoorzaamheid dingen opgelost zijn, en dat het daarna of tijdens een hond is die gewoon in een gezin mee kan draaien.

ik zeg niet dat het asiel een verkeerde beschrijving geeft hoor, maar als het zo is, dan is "roy" imo degene die heeft gefaald.
Als een asiel een dergelijk verhaal bij een hond zet betekent dat dat je je borst wel nat mag maken.
Bij zulke beschrijvingen moet je tussen de regels door lezen :wink:

Het is bijna vergelijkbaar met een makelaarsaanbod van een huis "op een levendig punt"
Dan kan je er zeker van zijn dat je aan een zeer drukke verkeersweg komt waar je met je auto niet eens je eigen oprit uit kunt komen en driedubbele ramen noodzaak zijn om een beetje stilte in huis te creëren :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
yamie
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:
yamie schreef:
ranetje schreef:

yvonne

Als een asiel een dergelijk verhaal bij een hond zet betekent dat dat je je borst wel nat mag maken.
Bij zulke beschrijvingen moet je tussen de regels door lezen :wink:

Het is bijna vergelijkbaar met een makelaarsaanbod van een huis "op een levendig punt"
Dan kan je er zeker van zijn dat je aan een zeer drukke verkeersweg komt waar je met je auto niet eens je eigen oprit uit kunt komen en driedubbele ramen noodzaak zijn om een beetje stilte in huis te creëren :mrgreen:
tja en laat nou net die "makelaarsmentaliteit"niet de mijne zijn.

ik denk nl dat het zonder compleet afschrikwekkend een stuk realistischer kan
yamie
Zeer actief
Contacteer:

roy schreef:
yamie schreef:
roy schreef:
yamie schreef: nee nee , ik vind niet dat je hebt gefaald, en ik snap ook dat een asiel niet een afschrikkende tekst moet maken, maar ik vind dit echt te soft, met dus mijn kant tekening, als wat jullie zeggen waar is.

yvonne

ja ok maar je zegt met als kanttekening als het waar is wat jullie zeggen, daarom begreep ik het niet zo goed.

yvonne
nou ja. je vind het een correcte omschrijving die gegeven word... en ik snap heus hoe het werkt hoor, maar eerlijk en zonder mooi papier verpakken ben ik wel voor, als jullie de omschrijving die over "nanna"gegeven word vinden kloppen? dan vind en denk ik zker dat ze niet op de juiste plek was
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”