Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Doet of niet?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Doet of niet?

Ongelezen bericht door SannePP »

Cena is zo'n doos! Sinds gister heb ik een weekje een Griekse opvanger te logeren: Chocolate. Ze heeft iets weg van een Duitse staande:
Afbeelding

Het is helemaal geen dominant beest. En toch merk ik dat Cena heel vaak het onderspit delft: ze laat uit haar bak mee-eten en drinken, geeft haar speeltjes af, laat haar hout uit haar bek pakken... Het maakt haar allemaal niet uit! Soms gaat Chocolate op haar liggen of klimt via haar rug omhoog. Cena vindt het allemaal prima.
Ook heeft Chocolate, net als Ouzo, al na 1 dag door hoe de pedaalemmer open moet. Cena weet dat na 8 maanden nog steeds niet.

Is Cena nou zo'n enorme doet? Of is ze gewoon heel sociaal?
RIP Cena :roos:
    freskin
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
    Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door freskin »

Misschien kan Chocolate wel goed pedaal emmers open maken omdat ze een zwerver is geweest en gewend is eetbare dingen op te zoeken.

Ha, ha, die Cena! Wat een goedsul! Nou beter zo als dat ze de opvangers niet accepteerd! :wink:

Goed dat je deze honden opvangt! Ik zou me gelijk teveel gaan hechten en er heel veel moeite mee hebben om de hond weer af te staan.....
    groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
    Moos
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik weet niet hoe oud de opvanger ongeveer is? Cena is gewoon pas 8 maanden he? Als de opvanger een jaar of ouder is zal ze daar denk ik snel ook gewoon respect voor hebben, zeker aangezien zo te lezen opvanghondje niet zo'n doetje is :mrgreen:
    Afbeelding
    estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Moos schreef:Ik weet niet hoe oud de opvanger ongeveer is? Cena is gewoon pas 8 maanden he? Als de opvanger een jaar of ouder is zal ze daar denk ik snel ook gewoon respect voor hebben, zeker aangezien zo te lezen opvanghondje niet zo'n doetje is :mrgreen:
    precies. Ik denk dat de opvanger zich bij een volwassen hond wel 3x bedenkt voor hij over een andere hond heen klimt e.d.
    doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Je schrijft dat ze niet dominant is, maar op Cena's rug willen klimmen en op haar liggen, dat heeft toch wel te maken met dominantie???
    SannePP
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
    Aantal honden: 1
    Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Meestal klimt ze op Cena om bij mij te komen, of bij iets eetsbaars! :mrgreen:
    Chocolate is even oud als Cena, scheelt een paar weken. Bij Blanco ging het trouwens net zo, en die is pas 5 maanden :D
    Cena is een enorme goedzak denk ik... Wel schattig eigenlijk! Maar soms denk ik: toon eens wat meer ballen joh! Het is JOUW stok, of JOUW botje.
    Maar ja, liever een doetje dan een dominante rotzak!
    RIP Cena :roos:
      Moos
      Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Wees er maar blij mee. Als ze met 8 maanden al fel zijn tegen andere honden kan je wellicht later je lol helemaal op.
      Vera laat zich ook alles afpakken, en ligt regelmatig op haar rug voor een andere hond. Vind ik meer dan prima.
      Saar overigens ook, zonder dat rugliggen dan, vind ik ook meer dan prima :mrgreen:
      Moos was met 8 maanden ook nog zo, maar eenmaal volwassen, (jaar of 2) liet hij zich echt niet meer de kaas van het brood eten hoor.
      Afbeelding
      Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”