Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraag over bekeuringen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Qal
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo & Welsh
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Qal »

marian* schreef: Misschien omdat het losloopgedeelte erg druk is of iemand een loopse hond heeft?
Ik heb een hond die moeilijk met andere honden kan dus dan is het al snel druk, ik heb hem dus altijd aangelijnd. Een loopse hond zou ik persoonlijk zolang ze loops is ook aangelijnd houden. :wink:
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Lars schreef:
marian* schreef: Misschien omdat het losloopgedeelte erg druk is of iemand een loopse hond heeft?
Ik heb een hond die moeilijk met andere honden kan dus dan is het al snel druk, ik heb hem dus altijd aangelijnd. Een loopse hond zou ik persoonlijk zolang ze loops is ook aangelijnd houden. :wink:
Waarom? Je kunt met een loopse hond ook plekken opzoeken waar ze goed los kan. Ik laat Lola altijd los als ze loops is, op bepaalde plekken dan. :wink:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Poppetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Poppetje »

Jay schreef:volgens mij gaat de boswachter zijn boekje te buiten door geen kopie van het verbaal te overhandigen.

Hierop staat nl. ook de naam van de verbaliserende ambtenaar, deze heb je ook nodig om een klacht in te kunnen dienen tegen de bekeuring, of de ambtenaar in kwestie.

Voor hetzelfde geld schrijft hij een bekeuring voor een gefingeerde overtreding, hier wordt je dan pas mee geconfronteerd als je de beschikking ontvangt.
De boswachter is niet verplicht een geeltje te overhandigen.
Op het bureau moet hij alsnog de bon uitschrijven en komt zijn naam/nummer er alsnog op te staan.
In bezwaar ga je ook pas nadat je de acceptgiro hebt gehad.

Daarbij vind ik het een logische stap, als jij meerdere keren een boete krijgt en daar eigenlijk gewoon schijt aan hebt. Dan wordt het tijd voor zwaardere maatregelen, want de bonnen helpen kennerlijk niet.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Lars schreef:
Mijn honden zijn het niet gewend om altijd aangelijnd te lopen en al helemaal niet in het bos of zo,dus als ik Bente 3 weken achter elkaar alleen maar aangelijnd zou uitlaten kun je ons na die tijd allebei wegdragen :wink:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Lars schreef:
als het niet nodig is? Waarom? De mijne loopt niet weg die houdt ik dan echt niet vast hoor... en ja ik loop ook altijd op plekken waar je dan niet los mag lopen... maar als ik al meerdere bekeuringen gehad zou hebben dan zou ik wel ergens anders gaan lopen denk ik :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Ik heb weleens begrepen dat een hond die goed onder apel staat gewoon los mag lopen en dat een boswachter je daar ook niet voor kan bekeuren.

Later heb ik dat dus een keer zelf meegemaakt. Ghaya liep los waar het niet mocht en we kwamen de boswachter tegen. Die deed dus niet moeilijk omdat ze goed luisterde en gewoon netjes op de paden bleef.
ingrid2112
Zeer actief

Ongelezen bericht door ingrid2112 »

Zal ook wel aan de boswachter liggen. De ene boswachter is de ander niet.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Cindy de Wolf schreef:
Neeltje schreef:Wordt en dan niet begrepen dat er juist door dit soort stomme akties, de regels van het houden van honden steeds strenger worden? Omdat er 'n paar zijn die overal lak aan schijnen te hebben en tja, dan mogen straks NERGENS honden meer los en ra ra hoe komt dat dan??
Misschien omdat menig boswachter, politiek whatever eens wakker geschud moet worden dat honden ver achtergesteld worden :evil: de plaatsen waar je met een loslopende hond mag komen en waar je dan ook nog minimaal 2 uur kan wandelen zijn zeldzaam. En als je overal maar altijd ja en amen op zegt pikken ze steeds meer van je af. Dus daarom misschien en ja ik geef grif toe dat ik bijna dagelijks op plekken loop waar het niet mag; waarom a) omdat ik dat file lopen helemaal bagger zat ben en b) omdat ik een oudere hond zonder heup die bij het minste of geringste omver ligt, daarom!
De hond wordt totaal niet achtergesteld. Vroeger mocht de hond overal los en waren er totaal geen regels, totdat er van die personen kwamen die overal lak aan hebben en er een zooitje van maakten met hun honden zodat het houden van honden aan banden moest worden gelegd. De regels die er nu allemaal zijn, zijn er niet omdat iedereen die 'n hond heeft zich zo netjes gedraagt, zorgt dat niemand last heeft van zo'n hond, de poep opruimt en ook zorgt dat in de natuur de hond zich fatsoenlijk gedraagt.

En de boswachter maakt de wet niet, die doet alleen z'n werk. Hetzelde als de politie,die doen alleen hun werk, uitvoeren van de wet. En als je zelf vindt dat jij je daar niet aan hoeft te houden, heet dat eigen schuld dikke bult en zul je de consequenties moeten aanvaarden. En mocht je dan regelmatig beboet worden voor hetzelfde feit (men noemt dat tegenwoordig zo netjes veelplegers) zul je op 'n gegeven moment op het matje worden geroepen.

En is er de kans groot dat de regels weer strakker worden. Dus was schiet je er mee op? Niets, helemaal niets. Als je ervoor wilt zorgen dat de regels versoepelt worden, kun je je er beter aan houden. Goed gedrag wordt beloond, zou je moeten weten als je 'n hond hebt.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

estelle schreef:Ik heb weleens begrepen dat een hond die goed onder apel staat gewoon los mag lopen en dat een boswachter je daar ook niet voor kan bekeuren.

Later heb ik dat dus een keer zelf meegemaakt. Ghaya liep los waar het niet mocht en we kwamen de boswachter tegen. Die deed dus niet moeilijk omdat ze goed luisterde en gewoon netjes op de paden bleef.
Maar hoe kan een boswachter nagaan dat jij je hond goed onder apel hebt? Okay, een hond kan geweldig goed luisteren wat de boswachter dan ziet. Wat de boswachter dan niet ziet is dat diezelfde hond de baas totaal negeert zou gau hij wild ziet..
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Maeve schreef:
estelle schreef:Ik heb weleens begrepen dat een hond die goed onder apel staat gewoon los mag lopen en dat een boswachter je daar ook niet voor kan bekeuren.

Maar hoe kan een boswachter nagaan dat jij je hond goed onder apel hebt? Okay, een hond kan geweldig goed luisteren wat de boswachter dan ziet. Wat de boswachter dan niet ziet is dat diezelfde hond de baas totaal negeert zou gau hij wild ziet..
Ja dat weet ik ook niet hoor hoe hij dat 'ziet'.
Ik weet alleen dat hij uitstapte en wij Ghaya direct bij ons riepen en zij kwam gelijk aangerend. Wij zeiden zelf trouwens ook tegen die man dat ze los liep maar dat erg goed luisterde.
Woopy en Hera waren toen ook mee en die zaten aan de lijn omdat Woopy niet luistert en Hera hond agressief is. Dus dat zag die man natuurlijk ook.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”