Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Timo on the move..
Moderator: moderatorteam
- Muis..
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
- Contacteer:
Timo on the move..
De revalidatie van Timo gaat het echt super voorspoedig. Vanmiddag de honden in de auto gezet en 1km verder
bij de plas weer uitgeladen om lekker uit te waaien. ( als ik dat nu lopend doe met Timo is zijn achterpoot al moe voor hij lekker kan uitwaaien).

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Aantal honden: 1
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
-
rottweiler_woman
- Actief
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
- Muis..
- Zeer actief
- Contacteer:
Het gekke is als ik hem op een filmpje zie lopen, het mij emotioneel op de één of andere manier ook anders raakt, dan dat ik hem live voor mij uit zie lopen.
Het meest verassende vanmiddag was dat hij ook even een echte spurt trok, niet lang en ik had het ook bijna gemist, dat raakte mij wel even diep. 'Hij kan nog racen', ging het door mij heen.
Het meest verassende vanmiddag was dat hij ook even een echte spurt trok, niet lang en ik had het ook bijna gemist, dat raakte mij wel even diep. 'Hij kan nog racen', ging het door mij heen.
- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Contacteer:
-
Addy
- Muis..
- Zeer actief
- Contacteer:
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... highlight=YvetteJ schreef:Hij loopt er inderdaad echt heel natuurlijk op!![]()
![]()
Kan ik ergens lezen wat er met hem is gebeurd dat hij zijn poot moet missen? Ben nog niet zo lang lid en dan hoeven jullie niet in herhaling te vallen
Daar is het hele verhaal terug te lezen.
- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Contacteer:
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Patrol
- Zeer actief
- Muis..
- Zeer actief
- Contacteer:
De dierenarts vertelde ons, dat als Timo een zware hond als zijnde een Rottweiler was geweest dat het geen nut had om voor deze optie te gaan. De overgebleven poot zou het gewicht niet aan kunnen.Patrol schreef:Oh ik vind dit toch zo ontroerend.... kijk hem dan gaan! Wat zullen jullie blij zijn dat het zo goed gaat!!
Overigens kan ik mij niet voorstellen dat het bij mijn type-hond ook zo goed gaat op drie pootjes....Iemand een idee?
Wat je natuurlijk wel in je achterhoofd moet houden, is dat de botten van Timo ( windhonden) een stuk fragieler zijn dan van jou type hond. Nu was het niet mogelijk om iets met platen/matjes/schroeven te gaan doen, wat met een zwaar gebouwde hond misschien wel weer mogelijk is.
-
Addy
Nee dat zou niet werken bij een rotti.Patrol schreef:Oh ik vind dit toch zo ontroerend.... kijk hem dan gaan! Wat zullen jullie blij zijn dat het zo goed gaat!!
Overigens kan ik mij niet voorstellen dat het bij mijn type-hond ook zo goed gaat op drie pootjes....Iemand een idee?
Bij pip zie je nu na vier jaar al een scheefgroei, we noemen haar ook wel de kromme en ze staat op pijnmedicatie. Haar leven zal ongetwijfeld bekort worden maar kwalitatief is het nu wel goed
- Muis..
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat zie je bij Timo nu na 4 weken al.... Zijn poot gaat meer naar het midden staan en als hij stilstaat trekt hij zijn rug in een kromming.Addy schreef:Nee dat zou niet werken bij een rotti.Patrol schreef:Oh ik vind dit toch zo ontroerend.... kijk hem dan gaan! Wat zullen jullie blij zijn dat het zo goed gaat!!
Bij pip zie je nu na vier jaar al een scheefgroei, we noemen haar ook wel de kromme en ze staat op pijnmedicatie. Haar leven zal ongetwijfeld bekort worden maar kwalitatief is het nu wel goed
@ Addy, wij zijn nu de pijnstilling aan het afbouwen,maar ik begrijp dat Pip toch op pijnstilling staat. Welke? en wat voor dosering?
- Patrol
- Zeer actief
@ Muis en Addy; ik had al zo'n vermoeden
Het zit hem dan vooral in de verandering van het zwaartepunt-verplaatsing die opgevangen moet worden.....
Echt ik vind het super dat het zo goed gaat en natuurlijk ook met Pip..... tuurlijk zal het grotere slijtage betekenen.....maar alles beter dan geen hond meer toch??
Echt ik vind het super dat het zo goed gaat en natuurlijk ook met Pip..... tuurlijk zal het grotere slijtage betekenen.....maar alles beter dan geen hond meer toch??

- Muis..
- Zeer actief
- Contacteer:
[quote="Patrol"]@ Muis en Addy; ik had al zo'n vermoeden
Het zit hem dan vooral in de verandering van het zwaartepunt-verplaatsing die opgevangen moet worden.....
Echt ik vind het super dat het zo goed gaat en natuurlijk ook met Pip..... tuurlijk zal het grotere slijtage betekenen.....maar alles beter dan geen hond meer toch??[/quote]
Zeker weten. Dat was iets dat Dré en ik ook tegen elkaar zeiden, toen we de beslissing moesten nemen, wat we wilden gaan doen. Al is het nog maar voor een jaar, we gaan ervoor, zeiden we. ( we hopen natuurlijk dat het jaren zijn).
Echt ik vind het super dat het zo goed gaat en natuurlijk ook met Pip..... tuurlijk zal het grotere slijtage betekenen.....maar alles beter dan geen hond meer toch??[/quote]
Zeker weten. Dat was iets dat Dré en ik ook tegen elkaar zeiden, toen we de beslissing moesten nemen, wat we wilden gaan doen. Al is het nog maar voor een jaar, we gaan ervoor, zeiden we. ( we hopen natuurlijk dat het jaren zijn).
-
Addy
op heel aktieve dagen staat ze op een halve tablet en op rustige dagen een kwart. Pip was nog geen jaar dat ze geamputeerd werd en is nu nog steeds een volslagen wildebras die geen enkele rem kent.Muis.. schreef:@ Addy, wij zijn nu de pijnstilling aan het afbouwen,maar ik begrijp dat Pip toch op pijnstilling staat. Welke? en wat voor dosering?
Verder heeft ze echt fantoompijn en dat is op deze dosis prima onder controlle
- Muis..
- Zeer actief
- Contacteer:
Twee weken geleden probeerde wij al af te bouwen, omdat Timo zijn eetlust verminderd door de medicijnen, maar we merkte dat hij toen liever niet meer van de bank af kwam. Het deed hem teveel pijn om te lopen. We hebben de dosis toen weer verhoogd. ( hij krijgt metacam suspensie) Nu gaat het afbouwen wel goed. Kreeg hij voorheen de dosering voor 19 kg. Zit hij nu op de dosis voor 10 kg. Hij is een stuk levendiger en hij komt op ons pijnvrij over.
-
Addy
het is even puzzelen wat de beste dosering isMuis.. schreef:Twee weken geleden probeerde wij al af te bouwen, omdat Timo zijn eetlust verminderd door de medicijnen, maar we merkte dat hij toen liever niet meer van de bank af kwam. Het deed hem teveel pijn om te lopen. We hebben de dosis toen weer verhoogd. ( hij krijgt metacam suspensie) Nu gaat het afbouwen wel goed. Kreeg hij voorheen de dosering voor 19 kg. Zit hij nu op de dosis voor 10 kg. Hij is een stuk levendiger en hij komt op ons pijnvrij over.
-
Addy
Gizzmo kan niet geamputeerd worden omdat hij te groot en te zwaar is volgens de orthopeed, anders had ik het al lang laten doenInge O schreef:ik heb toch best al van zwaardere honden gehoord waarbij het prima ging op 3 poten, zeker bij een achterpoot.
deze is nou ook niet meteen een pluimgewichtje:
wat natuurlijk niet wil zeggen dat er na verloop van tijd geen problemen zouden bijkomen door de verkeerde belasting - maar dat is waarschijnlijk hoe dan ook onvermijdelijk.