Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
past dit niet alleen in een hok maar ook aan een deur metgat
Moderator: moderatorteam
- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
- Aantal honden: 3
past dit niet alleen in een hok maar ook aan een deur metgat
http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... tura/76073
Past dat niet alleen in een hok (wil ik het voor bestellen) maar ook aan een gat in een deur?
Wil misschien ons schuurtje wat opruimen en daar een gat in de deur maken met dit er dan aan. Volgens mij staat er nooit direct wind op die deur.
En bij zijn hok die staat in de hoek met minste wind (buiten).
Kan je dat dus ook aan een deur bevestigen?
En zou het voldoende zijn als ik laminaatplanken op een betonnenvloer leg in het schuurtje dat hij daar op kan liggen? Of is dat te koud nog? En moet ik er nog een soort van mat of tapijt ofzo opleggen? (en dan hopen dat hij het niet opknabbelt?)
en passen deze op elk hok of moet ik dan echt die bij het nachthok dat we hebben hoort gaan zoeken?
Wij hebben deze: klik op nachthokken en dan nachthokken type exclusief
http://www.kennelbouw-exclusief.nl/
Weet niet of ze dat daar hebben omdat ik het zo niet op de site zie staan. Dan zou ik ze morgen even moeten bellen ofzo en weet niet hoeveel ze daar kosten.
Past dat niet alleen in een hok (wil ik het voor bestellen) maar ook aan een gat in een deur?
Wil misschien ons schuurtje wat opruimen en daar een gat in de deur maken met dit er dan aan. Volgens mij staat er nooit direct wind op die deur.
En bij zijn hok die staat in de hoek met minste wind (buiten).
Kan je dat dus ook aan een deur bevestigen?
En zou het voldoende zijn als ik laminaatplanken op een betonnenvloer leg in het schuurtje dat hij daar op kan liggen? Of is dat te koud nog? En moet ik er nog een soort van mat of tapijt ofzo opleggen? (en dan hopen dat hij het niet opknabbelt?)
en passen deze op elk hok of moet ik dan echt die bij het nachthok dat we hebben hoort gaan zoeken?
Wij hebben deze: klik op nachthokken en dan nachthokken type exclusief
http://www.kennelbouw-exclusief.nl/
Weet niet of ze dat daar hebben omdat ik het zo niet op de site zie staan. Dan zou ik ze morgen even moeten bellen ofzo en weet niet hoeveel ze daar kosten.
- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Het lijkt mij gewoon een soort van gordijn van plastic lamellen zoals je ook in het zwembad hebt. Naar mijn mening moet je dat dus ook voor een ander gat kunnen hangen, hangt een beetje van de bovenkant af, misschien zit er een speciaal bevestigingssysteem aan?
Op je andere vraag kan ik geen antwoord geven, geen ervaring mee
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- Sonnie1983
- Zeer actief
Ik zat te denken dat je altijd nog een latje tegen binnenkant deur kan maken om dat aan te bevestigen.YvetteJ schreef:Het lijkt mij gewoon een soort van gordijn van plastic lamellen zoals je ook in het zwembad hebt. Naar mijn mening moet je dat dus ook voor een ander gat kunnen hangen, hangt een beetje van de bovenkant af, misschien zit er een speciaal bevestigingssysteem aan?
Maar volgens mij zit in het hok ook niks speciaals om het aan vast te haken/hangen ofzo dus moet het ook gewoon tegen een wand aan net als bij een deur.
En kan altijd xl ofzo nemen? al valt er dan een flap tegen de wand aan binnen en niet dus voor het gat omdat het in totaal te groot is is dat toch ook niet erg?? (Wil het dan voor zijn hok en voor die deur)
Al hoop ik dat ie er niet aan gaat knauwen.. maar ja voor een tientje ofzo is dat nog wel uit te proberen. Beter als zo'n luik van 100 euro neer hangen en hij knauwt dat stuk.... toch???
- YvetteJ
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja dat zou idd ook nog kunnen. En... als dat ding maar tien euro kost kun je desnoods die flappen loshalen en gewoon met een schroef erdoorheen aan je deur maken mocht het met de gewone bevestiging niet lukken.Sonnie1983 schreef:Ik zat te denken dat je altijd nog een latje tegen binnenkant deur kan maken om dat aan te bevestigen.YvetteJ schreef:Het lijkt mij gewoon een soort van gordijn van plastic lamellen zoals je ook in het zwembad hebt. Naar mijn mening moet je dat dus ook voor een ander gat kunnen hangen, hangt een beetje van de bovenkant af, misschien zit er een speciaal bevestigingssysteem aan?
Maar volgens mij zit in het hok ook niks speciaals om het aan vast te haken/hangen ofzo dus moet het ook gewoon tegen een wand aan net als bij een deur.
En kan altijd xl ofzo nemen? al valt er dan een flap tegen de wand aan binnen en niet dus voor het gat omdat het in totaal te groot is is dat toch ook niet erg?? (Wil het dan voor zijn hok en voor die deur)
Al hoop ik dat ie er niet aan gaat knauwen.. maar ja voor een tientje ofzo is dat nog wel uit te proberen. Beter als zo'n luik van 100 euro neer hangen en hij knauwt dat stuk.... toch???
En tja, of ie erop zal gaan kouwen dat weet ik natuurlijk niet, misschien smaakt het wel heel lekker...
Denk trouwens wel dat er weekmakers inzitten om dat soepel te houden, of zou dat niet??
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- Sonnie1983
- Zeer actief
geen idee van die weekmakers.
Diego heeft nu wel een tijd van wat knagen aan de schutting en handdoek waar hij in zijn hok op ligt wat kapot knabbelen enzo.
Maar of hij echt aan die flappen zou knagen?
Is het heel gevaarlijk dan die weekmakers?? Anders zouden ze zoiets toch niet maken voor hondenhokken? Elke hond kan toch denken van hmmm lekker zeg maar?
Diego heeft nu wel een tijd van wat knagen aan de schutting en handdoek waar hij in zijn hok op ligt wat kapot knabbelen enzo.
Maar of hij echt aan die flappen zou knagen?
Is het heel gevaarlijk dan die weekmakers?? Anders zouden ze zoiets toch niet maken voor hondenhokken? Elke hond kan toch denken van hmmm lekker zeg maar?
- YvetteJ
- Zeer actief
- Contacteer:
- Sonnie1983
- Zeer actief
Maar als je dan kijkt hoeveel kids vroeger wel niet het speelgoed in de mond hadden?YvetteJ schreef:Nah dat weet ik niet,ik ben zelf eigenlijk nogal nuchter met al dat soort dingen.
![]()
Je hoort en leest wel altijd van die panische reacties als ze worden gevonden in kinderspeelgoed.
Of het moet er toen ineens niet ingezeten hebben??
- YvetteJ
- Zeer actief
- Contacteer:
Precies, zo denk ik met heel veel dingen. Maar andere misschien niet, het schoot me alleen ff tebinnenSonnie1983 schreef:Maar als je dan kijkt hoeveel kids vroeger wel niet het speelgoed in de mond hadden?YvetteJ schreef:Nah dat weet ik niet,ik ben zelf eigenlijk nogal nuchter met al dat soort dingen.
![]()
Je hoort en leest wel altijd van die panische reacties als ze worden gevonden in kinderspeelgoed.
Of het moet er toen ineens niet ingezeten hebben??
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- Sonnie1983
- Zeer actief
Kan altijd even aankijken hoe hij met die flappen omgaat. Een tientje is dan nog neit zo erg. Als je daar zo'n luik van 100 euro neer hangt wel natuurlijk!
En mocht hij het kapot bijten dan haal ik ze weg. Zijn nachthok staat in de hoek met minste wind (tegen het huis aan)
En het schuurtje achter in de tuin en dan kan ik kijken waar de wind het meest vandaan komt en dan de bakken (grijze en groene) zo neer zetten dat die de wind wat tegen houden.
En mocht hij het kapot bijten dan haal ik ze weg. Zijn nachthok staat in de hoek met minste wind (tegen het huis aan)
En het schuurtje achter in de tuin en dan kan ik kijken waar de wind het meest vandaan komt en dan de bakken (grijze en groene) zo neer zetten dat die de wind wat tegen houden.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Hé! Zoiets zijn wij ook naar op zoek!
Vanavond eens met Leon kijken, of het wat is!
Wij hebben de kennel van Kelly tegen de schuur staan, gat in de schuur gemaakt en daarachter is haar nachthok. (stuk schuur was al een soort kast van 1,80 bij 1,80 ongeveer, mooi nachthok voor haar nu)
Er zit wel een luik wat dicht kan, maar we willen nog iets wat ervoor hangt voor de wind als het luik open is.
Wij hebben de kennel van Kelly tegen de schuur staan, gat in de schuur gemaakt en daarachter is haar nachthok. (stuk schuur was al een soort kast van 1,80 bij 1,80 ongeveer, mooi nachthok voor haar nu)
Er zit wel een luik wat dicht kan, maar we willen nog iets wat ervoor hangt voor de wind als het luik open is.
- Sonnie1983
- Zeer actief
Ik denk dat ik het nachthok gewoon laat staan waar het nu staat. Dan kan hij in de zomer/winter ook zelf bedenken waar hij gaat liggen. maar ik kan het wel even mee nemen in overleg met vriendje....Daisy@ schreef:Hé! Zoiets zijn wij ook naar op zoek!
We hoeven nooit in de schuur te zijn en mocht dat een keer nou dan klimmen we er wel over hoor.
Maar misschien is het voor Diego te veel wennen dat zijn hok niet meer staat waar ie nu al vanaf mei staat?
Weet dat ook neit hoor haha.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
als je een goed nachthok hebt, heb je die flappen niet nodig... een hok met tochtsluis is voldoende...
overigens zou dat hier geen lange levensduur hebben

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Sonnie1983
- Zeer actief
deur met haak die waait ook kapot met die wind van vandaag dus dat is geen optie denk ik. Zal gewoon een gat in de deur moeten.crutz schreef:nachthok in de schuur, schuurdeur open met een haak, dan ben je er toch ook, staat t hok droog en uit de wind en heeft hij ook nog binnen en buiten ruimte....
en nee hoor, het maakt voor Diego niet veel uit of het hok ineens op een andere plek staat....
- Sonnie1983
- Zeer actief
tochtsluis is tussen opening en ligruimte zo'n ijzeren of houten balkje? Vond dat toen wel heel erg klein, kon me niet voorstellen dat ze dan nog niet de kou binnen rkegen?malinois schreef:als je een goed nachthok hebt, heb je die flappen niet nodig... een hok met tochtsluis is voldoende...
OVerigens zit die bij Diego er niet in.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik heb een houten schot tussen de ingang en de ligplaats, daar achterlangs zit nog net ruimte om langs te lopen voor ze... nee hoor... ruim voldoende.Sonnie1983 schreef:tochtsluis is tussen opening en ligruimte zo'n ijzeren of houten balkje? Vond dat toen wel heel erg klein, kon me niet voorstellen dat ze dan nog niet de kou binnen rkegen?malinois schreef:als je een goed nachthok hebt, heb je die flappen niet nodig... een hok met tochtsluis is voldoende...
als je goed kijkt zie je het ook op dit plaatje:

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
- Sonnie1983
- Zeer actief
Kunt zelfs dan zelf een plankje kopen en die er in vast lijmen/spijkeren/???malinois schreef:ik heb een houten schot tussen de ingang en de ligplaats, daar achterlangs zit nog net ruimte om langs te lopen voor ze... nee hoor... ruim voldoende.Sonnie1983 schreef:tochtsluis is tussen opening en ligruimte zo'n ijzeren of houten balkje? Vond dat toen wel heel erg klein, kon me niet voorstellen dat ze dan nog niet de kou binnen rkegen?malinois schreef:als je een goed nachthok hebt, heb je die flappen niet nodig... een hok met tochtsluis is voldoende...
of niet???
- sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
Hier slapen z gewoon in een tuinhuisje waar de deur altijd (ook met storm) op een kier staat met onder en boven een haak.
In het huisje staat een ijzere stelling (2 hoog) die tegen de muur staat met 2 kanten op de 2 planken liggen vetboys de onderste plank ligt 5cm van de grond af ivm vocht omdat er gewone beton tegels liggen.
Ieder heeft dus zijn eigen plek.
Op de grond heb ik stro liggen nu.
Voordat ik de stelling had lagen er 2 europellets waar de kussens op lagen.
In het huisje staat een ijzere stelling (2 hoog) die tegen de muur staat met 2 kanten op de 2 planken liggen vetboys de onderste plank ligt 5cm van de grond af ivm vocht omdat er gewone beton tegels liggen.
Ieder heeft dus zijn eigen plek.
Op de grond heb ik stro liggen nu.
Voordat ik de stelling had lagen er 2 europellets waar de kussens op lagen.
- Daisy@
- Zeer actief
Dat was eerst ook Leon zijn idee, om een schot te zetten voor de ingang, ook een soort tochtsluis.
Maar ga dit eerst voorstellen.
En Kelly is ook een paar keer verhuisd, nachthok wat ze altijd gewend was is weg, daar heeft ze de schuur nu voor (een stukje dan) maar ze vind het prima. Ze heeft nu een mandje in haar schuur/nachthok en dat bevalt madam ook wel. Buiten nog een strechter, ze kan kiezen.
Maar ga dit eerst voorstellen.
En Kelly is ook een paar keer verhuisd, nachthok wat ze altijd gewend was is weg, daar heeft ze de schuur nu voor (een stukje dan) maar ze vind het prima. Ze heeft nu een mandje in haar schuur/nachthok en dat bevalt madam ook wel. Buiten nog een strechter, ze kan kiezen.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Sonnie1983 schreef:Kunt zelfs dan zelf een plankje kopen en die er in vast lijmen/spijkeren/???malinois schreef:ik heb een houten schot tussen de ingang en de ligplaats, daar achterlangs zit nog net ruimte om langs te lopen voor ze... nee hoor... ruim voldoende.Sonnie1983 schreef:tochtsluis is tussen opening en ligruimte zo'n ijzeren of houten balkje? Vond dat toen wel heel erg klein, kon me niet voorstellen dat ze dan nog niet de kou binnen rkegen?malinois schreef:als je een goed nachthok hebt, heb je die flappen niet nodig... een hok met tochtsluis is voldoende...
of niet???
Je bedoeld dat als je een bestaand nachthok hebt zonder het tussenschot of je er dan een zelf tussen kan zetten?

- Sonnie1983
- Zeer actief
dat bedoel ik jamalinois schreef:Sonnie1983 schreef:Kunt zelfs dan zelf een plankje kopen en die er in vast lijmen/spijkeren/???malinois schreef:ik heb een houten schot tussen de ingang en de ligplaats, daar achterlangs zit nog net ruimte om langs te lopen voor ze... nee hoor... ruim voldoende.Sonnie1983 schreef: tochtsluis is tussen opening en ligruimte zo'n ijzeren of houten balkje? Vond dat toen wel heel erg klein, kon me niet voorstellen dat ze dan nog niet de kou binnen rkegen?
of niet???wat zeg je?
Je bedoeld dat als je een bestaand nachthok hebt zonder het tussenschot of je er dan een zelf tussen kan zetten?
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
geen idee of je die los kunt kopenSonnie1983 schreef:dat bedoel ik jamalinois schreef:Sonnie1983 schreef:Kunt zelfs dan zelf een plankje kopen en die er in vast lijmen/spijkeren/???malinois schreef: ik heb een houten schot tussen de ingang en de ligplaats, daar achterlangs zit nog net ruimte om langs te lopen voor ze... nee hoor... ruim voldoende.
of niet???wat zeg je?

- Daisy@
- Zeer actief
- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6