Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik zit er doorheen met nanna de hond
Moderator: moderatorteam
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
- roy
- Zeer actief
Lieve mensen,
Wil nog even zeggen dat ik blij ben met jullie reacties, door alle emoties was ik een beetje geneigd om alleen maar de lelijke dingen in dit topic te lezen.
We hebben de juiste keuze gemaakt, zijn keihard op ons bek gegaan.
Nanna hoorde niet binnen ons gezinnetje thuis, maar om tot deze conclusie te komen was een hel.
Nanna verdiend een plek waar ze gewoon lekker Nanna kan zijn en wij verdienen een hond die in ons gezinnetje past.
yvonne
Wil nog even zeggen dat ik blij ben met jullie reacties, door alle emoties was ik een beetje geneigd om alleen maar de lelijke dingen in dit topic te lezen.
We hebben de juiste keuze gemaakt, zijn keihard op ons bek gegaan.
Nanna hoorde niet binnen ons gezinnetje thuis, maar om tot deze conclusie te komen was een hel.
Nanna verdiend een plek waar ze gewoon lekker Nanna kan zijn en wij verdienen een hond die in ons gezinnetje past.
yvonne
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- roy
- Zeer actief
Dat ze een zware klus krijgen aan Nanna, dat ze nu weten dat een huissituatie niet geschikt is voor haar, we hebben wekelijks contact met hun gehad over Nanna, dat ze nu een beter beeld hebben van haar en daar op verder kunnen, dat ze het rot vinden dat we haar geplaatst hebben gekregen omdat ze dit dus allemaal niet wisten.........Jacky schreef:vraag me eigenlijk af wat de reactie van het asiel was op jullie verhaal.
Verder wil ik jullie sterkte wensen, het is jammer dat het zo gelopen is, maar het is dan wel het beste.
yvonne
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dat vind ik wel een keurige reactie van het asielroy schreef:Dat ze een zware klus krijgen aan Nanna, dat ze nu weten dat een huissituatie niet geschikt is voor haar, we hebben wekelijks contact met hun gehad over Nanna, dat ze nu een beter beeld hebben van haar en daar op verder kunnen, dat ze het rot vinden dat we haar geplaatst hebben gekregen omdat ze dit dus allemaal niet wisten.........Jacky schreef:vraag me eigenlijk af wat de reactie van het asiel was op jullie verhaal.
Verder wil ik jullie sterkte wensen, het is jammer dat het zo gelopen is, maar het is dan wel het beste.
yvonne
Ik hoop dat ze er ook echt wat mee gaan doen.
Voor jullie nu eerst even rust en daarna gewoon kalmpjes aan verder kijken
- roy
- Zeer actief
Ik geloof er wel in bij dit asiel, ik blijf het ook volgen en hoop dat ze goed herplaatst gaat wordenranetje schreef:Dat vind ik wel een keurige reactie van het asielroy schreef:Dat ze een zware klus krijgen aan Nanna, dat ze nu weten dat een huissituatie niet geschikt is voor haar, we hebben wekelijks contact met hun gehad over Nanna, dat ze nu een beter beeld hebben van haar en daar op verder kunnen, dat ze het rot vinden dat we haar geplaatst hebben gekregen omdat ze dit dus allemaal niet wisten.........Jacky schreef:vraag me eigenlijk af wat de reactie van het asiel was op jullie verhaal.
yvonne![]()
Voor jullie nu eerst even rust en daarna gewoon kalmpjes aan verder kijken
Wij zijn even genezen
yvonne
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
- ranetje
- Zeer actief
Dat is niet zo vreemdroy schreef:Ik geloof er wel in bij dit asiel, ik blijf het ook volgen en hoop dat ze goed herplaatst gaat wordenranetje schreef:Dat vind ik wel een keurige reactie van het asielroy schreef:Dat ze een zware klus krijgen aan Nanna, dat ze nu weten dat een huissituatie niet geschikt is voor haar, we hebben wekelijks contact met hun gehad over Nanna, dat ze nu een beter beeld hebben van haar en daar op verder kunnen, dat ze het rot vinden dat we haar geplaatst hebben gekregen omdat ze dit dus allemaal niet wisten.........Jacky schreef:vraag me eigenlijk af wat de reactie van het asiel was op jullie verhaal.
yvonne![]()
Voor jullie nu eerst even rust en daarna gewoon kalmpjes aan verder kijken![]()
Wij zijn even genezen![]()
-
L@nghaar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Heel veel sterkte gewenst!
Ik heb het een beetje langs de 'zijlijn' gevolgd, maar toen ik je topic in gedrag las, dacht ik al 'oeiii, ik weet niet of ik dit zou volhouden'.
Twee jaar geleden hebben wij ook een hond teruggebracht naar het asiel. Wij hebben ook 3 katten en de hond zou met katten kunnen... afijn, nadat de hond (verder een ontzettende lieverd) bijna één van onze katten gegrepen had, dag en nacht opsprong tegen deuren en ramen om maar bij een kat te kunnen, de hond helemaal doordraaide door gebrek aan rust en slaap en ik kotsend boven de wc hing van alle spanning, hebben we besloten hem terug te brengen.
Vreselijk.... wat voelde ik me afschuwelijk. We moesten een uur rijden en ik keek maar naar het beestje achterin de auto
Het kon niet anders en bij jou ook niet. De één kan het wel, de ander niet. Het houdt ergens op en zeker als je andere dieren gevaar lopen of je zelf helemaal kapot bent van alles.
Hopelijk vindt Nanna een passende plek en dan is ook zij vast veel gelukkiger
Nogmaals sterkte....
Ik heb het een beetje langs de 'zijlijn' gevolgd, maar toen ik je topic in gedrag las, dacht ik al 'oeiii, ik weet niet of ik dit zou volhouden'.
Twee jaar geleden hebben wij ook een hond teruggebracht naar het asiel. Wij hebben ook 3 katten en de hond zou met katten kunnen... afijn, nadat de hond (verder een ontzettende lieverd) bijna één van onze katten gegrepen had, dag en nacht opsprong tegen deuren en ramen om maar bij een kat te kunnen, de hond helemaal doordraaide door gebrek aan rust en slaap en ik kotsend boven de wc hing van alle spanning, hebben we besloten hem terug te brengen.
Vreselijk.... wat voelde ik me afschuwelijk. We moesten een uur rijden en ik keek maar naar het beestje achterin de auto
Het kon niet anders en bij jou ook niet. De één kan het wel, de ander niet. Het houdt ergens op en zeker als je andere dieren gevaar lopen of je zelf helemaal kapot bent van alles.
Hopelijk vindt Nanna een passende plek en dan is ook zij vast veel gelukkiger
Nogmaals sterkte....
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
ja ik vind het ook een goede reactie van het asiel, jammer dat dit voor jullie te laat is. Ik hoop dat ze alsnog een goed plekje krijgt ergens ooit.roy schreef:Ik geloof er wel in bij dit asiel, ik blijf het ook volgen en hoop dat ze goed herplaatst gaat wordenranetje schreef:Dat vind ik wel een keurige reactie van het asielroy schreef:Dat ze een zware klus krijgen aan Nanna, dat ze nu weten dat een huissituatie niet geschikt is voor haar, we hebben wekelijks contact met hun gehad over Nanna, dat ze nu een beter beeld hebben van haar en daar op verder kunnen, dat ze het rot vinden dat we haar geplaatst hebben gekregen omdat ze dit dus allemaal niet wisten.........Jacky schreef:vraag me eigenlijk af wat de reactie van het asiel was op jullie verhaal.
yvonne![]()
Voor jullie nu eerst even rust en daarna gewoon kalmpjes aan verder kijken![]()
Wij zijn even genezen![]()
yvonne
Er komt ooit wel weer eens iets op jullie pad.

Odin 2001-2013
Ivan 2001
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Goede beslissing, MAAR, ik vind het jammer dat de conclusie is gemaakt dat de hond niet in een huis kan leven met mensen. Dat is niet gezegd. Ze kan niet bij jullie leven en dat is niet jullie schuld maar ook niet per definitie een teken dat Nanna niet in huis kan. Stel dat iemand die buiten woont en echt verstand heeft van herders beslist Nanna mee te nemen? Misschien dat elke dag 8 uren buiten op een erf en verder binnen de truc al is? Of vrije uitloop met een keuze? Veel honden mijden situaties die ze niet aan kunnen als je ze de kans geeft. Ik zou als ik dat asiel was dus gewoon een goede plek zoeken en niet meteen conclusies verbinden en de hond als waakhond wegdoen. Wie weet is dat nergens voor nodig. Mijn vorige hond was ook een hond from hell wat betreft binnen leven. Door een raam springen, alles kapot maken, onzindelijk, veel en veel te waaks inclusief deuren openen en mensen aanvallen. Toch is dat de hond geworden die jaren in mijn studentenkamer heeft gewoond en elke dag aan mijn voeten lag als ik thuis was. Mee ging naar mijn vrienden en mijn beste maatje is geworden. Ik was haar 5e of 6e baasje in 6 maanden tijd en gelukkig heb ik haar niet opgegeven als huishond 
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Ik geloof dat ze dat ook doen, maar of dit nu de juiste weg is. Het verhaal bij Nanna (nu weer Sade) zet mischien mensen toch weer op het verkeerde been.MARC_S schreef:Goede beslissing, MAAR, ik vind het jammer dat de conclusie is gemaakt dat de hond niet in een huis kan leven met mensen. Dat is niet gezegd. Ze kan niet bij jullie leven en dat is niet jullie schuld maar ook niet per definitie een teken dat Nanna niet in huis kan. Stel dat iemand die buiten woont en echt verstand heeft van herders beslist Nanna mee te nemen? Misschien dat elke dag 8 uren buiten op een erf en verder binnen de truc al is? Of vrije uitloop met een keuze? Veel honden mijden situaties die ze niet aan kunnen als je ze de kans geeft. Ik zou als ik dat asiel was dus gewoon een goede plek zoeken en niet meteen conclusies verbinden en de hond als waakhond wegdoen. Wie weet is dat nergens voor nodig. Mijn vorige hond was ook een hond from hell wat betreft binnen leven. Door een raam springen, alles kapot maken, onzindelijk, veel en veel te waaks inclusief deuren openen en mensen aanvallen. Toch is dat de hond geworden die jaren in mijn studentenkamer heeft gewoond en elke dag aan mijn voeten lag als ik thuis was. Mee ging naar mijn vrienden en mijn beste maatje is geworden. Ik was haar 5e of 6e baasje in 6 maanden tijd en gelukkig heb ik haar niet opgegeven als huishond
http://www.petproducts.nl/dierenasiel/sade.htm
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Lijkt me niet dat deze omschrijving een eerlijk beeld geeft van Nanna. Dit is gewoon vragen om problemen bij een eventuele volgende eigenaarMaryanne schreef:Ik geloof dat ze dat ook doen, maar of dit nu de juiste weg is. Het verhaal bij Nanna (nu weer Sade) zet mischien mensen toch weer op het verkeerde been.MARC_S schreef:Goede beslissing, MAAR, ik vind het jammer dat de conclusie is gemaakt dat de hond niet in een huis kan leven met mensen. Dat is niet gezegd. Ze kan niet bij jullie leven en dat is niet jullie schuld maar ook niet per definitie een teken dat Nanna niet in huis kan. Stel dat iemand die buiten woont en echt verstand heeft van herders beslist Nanna mee te nemen? Misschien dat elke dag 8 uren buiten op een erf en verder binnen de truc al is? Of vrije uitloop met een keuze? Veel honden mijden situaties die ze niet aan kunnen als je ze de kans geeft. Ik zou als ik dat asiel was dus gewoon een goede plek zoeken en niet meteen conclusies verbinden en de hond als waakhond wegdoen. Wie weet is dat nergens voor nodig. Mijn vorige hond was ook een hond from hell wat betreft binnen leven. Door een raam springen, alles kapot maken, onzindelijk, veel en veel te waaks inclusief deuren openen en mensen aanvallen. Toch is dat de hond geworden die jaren in mijn studentenkamer heeft gewoond en elke dag aan mijn voeten lag als ik thuis was. Mee ging naar mijn vrienden en mijn beste maatje is geworden. Ik was haar 5e of 6e baasje in 6 maanden tijd en gelukkig heb ik haar niet opgegeven als huishond
- ranetje
- Zeer actief
Nanna en Sade zijn toch niet een en dezelfde hond?dbdobi schreef:Lijkt me niet dat deze omschrijving een eerlijk beeld geeft van Nanna. Dit is gewoon vragen om problemen bij een eventuele volgende eigenaarMaryanne schreef:Ik geloof dat ze dat ook doen, maar of dit nu de juiste weg is. Het verhaal bij Nanna (nu weer Sade) zet mischien mensen toch weer op het verkeerde been.MARC_S schreef:Goede beslissing, MAAR, ik vind het jammer dat de conclusie is gemaakt dat de hond niet in een huis kan leven met mensen. Dat is niet gezegd. Ze kan niet bij jullie leven en dat is niet jullie schuld maar ook niet per definitie een teken dat Nanna niet in huis kan. Stel dat iemand die buiten woont en echt verstand heeft van herders beslist Nanna mee te nemen? Misschien dat elke dag 8 uren buiten op een erf en verder binnen de truc al is? Of vrije uitloop met een keuze? Veel honden mijden situaties die ze niet aan kunnen als je ze de kans geeft. Ik zou als ik dat asiel was dus gewoon een goede plek zoeken en niet meteen conclusies verbinden en de hond als waakhond wegdoen. Wie weet is dat nergens voor nodig. Mijn vorige hond was ook een hond from hell wat betreft binnen leven. Door een raam springen, alles kapot maken, onzindelijk, veel en veel te waaks inclusief deuren openen en mensen aanvallen. Toch is dat de hond geworden die jaren in mijn studentenkamer heeft gewoond en elke dag aan mijn voeten lag als ik thuis was. Mee ging naar mijn vrienden en mijn beste maatje is geworden. Ik was haar 5e of 6e baasje in 6 maanden tijd en gelukkig heb ik haar niet opgegeven als huishond
Of bedoel je wat anders.
- Maryanne
- Zeer actief
- Contacteer:
Jawel hoor, dat is één en dezelfde hond.ranetje schreef:Nanna en Sade zijn toch niet een en dezelfde hond?dbdobi schreef:Lijkt me niet dat deze omschrijving een eerlijk beeld geeft van Nanna. Dit is gewoon vragen om problemen bij een eventuele volgende eigenaarMaryanne schreef:Ik geloof dat ze dat ook doen, maar of dit nu de juiste weg is. Het verhaal bij Nanna (nu weer Sade) zet mischien mensen toch weer op het verkeerde been.MARC_S schreef:Goede beslissing, MAAR, ik vind het jammer dat de conclusie is gemaakt dat de hond niet in een huis kan leven met mensen. Dat is niet gezegd. Ze kan niet bij jullie leven en dat is niet jullie schuld maar ook niet per definitie een teken dat Nanna niet in huis kan. Stel dat iemand die buiten woont en echt verstand heeft van herders beslist Nanna mee te nemen? Misschien dat elke dag 8 uren buiten op een erf en verder binnen de truc al is? Of vrije uitloop met een keuze? Veel honden mijden situaties die ze niet aan kunnen als je ze de kans geeft. Ik zou als ik dat asiel was dus gewoon een goede plek zoeken en niet meteen conclusies verbinden en de hond als waakhond wegdoen. Wie weet is dat nergens voor nodig. Mijn vorige hond was ook een hond from hell wat betreft binnen leven. Door een raam springen, alles kapot maken, onzindelijk, veel en veel te waaks inclusief deuren openen en mensen aanvallen. Toch is dat de hond geworden die jaren in mijn studentenkamer heeft gewoond en elke dag aan mijn voeten lag als ik thuis was. Mee ging naar mijn vrienden en mijn beste maatje is geworden. Ik was haar 5e of 6e baasje in 6 maanden tijd en gelukkig heb ik haar niet opgegeven als huishond
http://www.petproducts.nl/dierenasiel/sade.htm![]()
Of bedoel je wat anders.
- ranetje
- Zeer actief
Maryanne schreef:Jawel hoor, dat is één en dezelfde hond.ranetje schreef:Nanna en Sade zijn toch niet een en dezelfde hond?dbdobi schreef:Lijkt me niet dat deze omschrijving een eerlijk beeld geeft van Nanna. Dit is gewoon vragen om problemen bij een eventuele volgende eigenaarMaryanne schreef: Ik geloof dat ze dat ook doen, maar of dit nu de juiste weg is. Het verhaal bij Nanna (nu weer Sade) zet mischien mensen toch weer op het verkeerde been.
Of bedoel je wat anders.
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- ranetje
- Zeer actief
- roy
- Zeer actief
Dit is inderdaad Nanna en het verhaaltje erbij is zoals hij was toen wij gingen kijken bij haar, hier ben ik ook een beetje van geschrokken niks aangepast nogranetje schreef:Mwatekkel schreef:Is dat een eufemisme voor liegen?ranetje schreef:Dat is wat krappe informatie dan
![]()
Hangt er van af wat er mondeling wordt verteld over dit hondje als je info gaat inwinnen.
Ze hebben de "oude" advertentie weer boven gehaald denk ik (tijdgebrek?).
yvonne
- roy
- Zeer actief
Wij hebben van Sade waar ze toch niet naar luisterde Nanna gemaakt, misschien hebben ze expres haar verhaal niet aangepast om dit persoonlijk met mensen te overleggen.ranetje schreef:Nanna en Sade zijn toch niet een en dezelfde hond?dbdobi schreef:Lijkt me niet dat deze omschrijving een eerlijk beeld geeft van Nanna. Dit is gewoon vragen om problemen bij een eventuele volgende eigenaarMaryanne schreef:Ik geloof dat ze dat ook doen, maar of dit nu de juiste weg is. Het verhaal bij Nanna (nu weer Sade) zet mischien mensen toch weer op het verkeerde been.MARC_S schreef:Goede beslissing, MAAR, ik vind het jammer dat de conclusie is gemaakt dat de hond niet in een huis kan leven met mensen. Dat is niet gezegd. Ze kan niet bij jullie leven en dat is niet jullie schuld maar ook niet per definitie een teken dat Nanna niet in huis kan. Stel dat iemand die buiten woont en echt verstand heeft van herders beslist Nanna mee te nemen? Misschien dat elke dag 8 uren buiten op een erf en verder binnen de truc al is? Of vrije uitloop met een keuze? Veel honden mijden situaties die ze niet aan kunnen als je ze de kans geeft. Ik zou als ik dat asiel was dus gewoon een goede plek zoeken en niet meteen conclusies verbinden en de hond als waakhond wegdoen. Wie weet is dat nergens voor nodig. Mijn vorige hond was ook een hond from hell wat betreft binnen leven. Door een raam springen, alles kapot maken, onzindelijk, veel en veel te waaks inclusief deuren openen en mensen aanvallen. Toch is dat de hond geworden die jaren in mijn studentenkamer heeft gewoond en elke dag aan mijn voeten lag als ik thuis was. Mee ging naar mijn vrienden en mijn beste maatje is geworden. Ik was haar 5e of 6e baasje in 6 maanden tijd en gelukkig heb ik haar niet opgegeven als huishond
Of bedoel je wat anders.
yvonne
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- roy
- Zeer actief
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
En als je er een afschrikwekkend verhaal bij zet ontneem je jezelf misschien bij voorbaat al de kans op een gesprek met een potentiele kandidaatroy schreef:En misschien wat bij ons niet werkte kan voor een ander een wereldhond zijn.Jaap* schreef:Misschien heeft het een tactische reden met de beste bedoelingen, daar zou ik mij wel iets bij voor kunnen stellen.
yvonne
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- roy
- Zeer actief
Ik geloof dat dit asiel de juiste keuze gaat maken met herplaatsen van Nanna het is gewoon bij ons gigantisch mis gegaan, geloof niet in schuld, dit is niet onze schuld maar ook niet die van Nanna, zij is gewoon zo, en ergens bestaat wel de perfecte match, en die waren wij niet, hoe moeilijk ook.......MARC_S schreef:Goede beslissing, MAAR, ik vind het jammer dat de conclusie is gemaakt dat de hond niet in een huis kan leven met mensen. Dat is niet gezegd. Ze kan niet bij jullie leven en dat is niet jullie schuld maar ook niet per definitie een teken dat Nanna niet in huis kan. Stel dat iemand die buiten woont en echt verstand heeft van herders beslist Nanna mee te nemen? Misschien dat elke dag 8 uren buiten op een erf en verder binnen de truc al is? Of vrije uitloop met een keuze? Veel honden mijden situaties die ze niet aan kunnen als je ze de kans geeft. Ik zou als ik dat asiel was dus gewoon een goede plek zoeken en niet meteen conclusies verbinden en de hond als waakhond wegdoen. Wie weet is dat nergens voor nodig. Mijn vorige hond was ook een hond from hell wat betreft binnen leven. Door een raam springen, alles kapot maken, onzindelijk, veel en veel te waaks inclusief deuren openen en mensen aanvallen. Toch is dat de hond geworden die jaren in mijn studentenkamer heeft gewoond en elke dag aan mijn voeten lag als ik thuis was. Mee ging naar mijn vrienden en mijn beste maatje is geworden. Ik was haar 5e of 6e baasje in 6 maanden tijd en gelukkig heb ik haar niet opgegeven als huishond
yvonne
- Maryanne
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik hoop dat het asiel de juiste keuze gaat maken want het zou verschrikkelijk zijn als Nanna/Sade van de ene plek naar de andere zou gaan omdat het asiel niet de juiste info geeft. Juist bij dit hondje lijkt het me zo ontzettend belangrijk dat ze voor eens en altijd het gouden mandje zal vinden en het oude verhaaltje erop zetten terwijl de werkelijkheid heel anders is, daarmee worden dus potentiele kopers op het verkeerde been gezet die misschien de moeite nemen om van ver naar het asiel te komen om zo'n leuke hond op te halen en dan een heel ander verhaal te horen krijgen.roy schreef:Ik geloof dat dit asiel de juiste keuze gaat maken met herplaatsen van Nanna het is gewoon bij ons gigantisch mis gegaan, geloof niet in schuld, dit is niet onze schuld maar ook niet die van Nanna, zij is gewoon zo, en ergens bestaat wel de perfecte match, en die waren wij niet, hoe moeilijk ook.......MARC_S schreef:Goede beslissing, MAAR, ik vind het jammer dat de conclusie is gemaakt dat de hond niet in een huis kan leven met mensen. Dat is niet gezegd. Ze kan niet bij jullie leven en dat is niet jullie schuld maar ook niet per definitie een teken dat Nanna niet in huis kan. Stel dat iemand die buiten woont en echt verstand heeft van herders beslist Nanna mee te nemen? Misschien dat elke dag 8 uren buiten op een erf en verder binnen de truc al is? Of vrije uitloop met een keuze? Veel honden mijden situaties die ze niet aan kunnen als je ze de kans geeft. Ik zou als ik dat asiel was dus gewoon een goede plek zoeken en niet meteen conclusies verbinden en de hond als waakhond wegdoen. Wie weet is dat nergens voor nodig. Mijn vorige hond was ook een hond from hell wat betreft binnen leven. Door een raam springen, alles kapot maken, onzindelijk, veel en veel te waaks inclusief deuren openen en mensen aanvallen. Toch is dat de hond geworden die jaren in mijn studentenkamer heeft gewoond en elke dag aan mijn voeten lag als ik thuis was. Mee ging naar mijn vrienden en mijn beste maatje is geworden. Ik was haar 5e of 6e baasje in 6 maanden tijd en gelukkig heb ik haar niet opgegeven als huishond
yvonne
En dat het bij jullie niet gelukt is, is zeker niet jullie schuld of de schuld van Nanna, hoor Yvonne.
Maar nu moet het asiel echt wel de goede match zien te vinden.
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Ontmoedigend of niet... een gesprek voor een hond loopt zowieso wel vast als ze niet direct neerzetten dat Nanna niet zo gemakkelijk is.
Ik vind dat verhaaltje misleidend.... er zou meer moeten staan. Je hoeft haar niet als een draak af te schilderen, maar het zou niet meer dan eerlijk zijn om erbij te zetten dat ze een zeer ervaren baasje nodig heeft!
Ik vind dat verhaaltje misleidend.... er zou meer moeten staan. Je hoeft haar niet als een draak af te schilderen, maar het zou niet meer dan eerlijk zijn om erbij te zetten dat ze een zeer ervaren baasje nodig heeft!

-
Jay1978
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Mijn herplaats Dazzle (kruizing herder/appenseller) heb ik nu 4 jaar. Het heeft een jaar geduurd voor ik hem kon "lezen". Ik wist wel wat van zijn achtergrond, maar die was niets dan positief. Helaas bleek de praktijk anders. Sommige dingen door de herplaatsing zelf, flinke deuk in zijn zelfvertrouwen, en andere dingen waren gewoon deel van zijn karakter. Consequent toch blijven doorgaan en een jaar later had ik nog steeds een hond met een gebruiksaanwijzing, maar wel 1 waar ik tot de kleine lettertjes uit mijn hoofd kende zodat ik problemen kon vermijden. Maar Dazzle vertrouwde mij, vanaf dag 1. Het waren dus problemen met de rest van de wereld die ik goed kon oplossen met hem, omdat we het samen konden doen. Is toch andere koek.
- Burnie
- Zeer actief
Mijn kruising Mechelaar-Labrador Bennie heb ik vanaf pup, maar je kunt hem ook als "moeilijk" bestempelen. Hij heeft veel meer mechelaar-trekjes dan zijn volle broer Jerry, die hier ook in huis leeft, zoals hyper gedrag, hondagressie, (in mijn ogen) overdreven waak- en verdedigingsgedrag. Zo is hij nu eenmaal, daar heb ik me allang bij neergelegd en we proberen er samen het beste van te maken. Gelukkig is er 100% vertrouwen tussen ons, maar ook hij heeft een zeer lange gebruiksaanwijzing, waar ik door schade en schande ben achtergekomen.
Ik heb er ook al doorheen gezeten, maar ik geef hem nooit niet af aan mensen die dan weer van nul met hem moeten beginnen. Ik acht de kans klein dat dat goed gaat.
Jammer dat het met Nanna/Sade zo is gelopen
Overigens wordt ze "leuk" neergezet door het asiel, maar ik hoop echt dat ze haar deze keer niet aan een doorsnee gezinnetje meegeven, zodat het wéér fout gaat.
Ik heb er ook al doorheen gezeten, maar ik geef hem nooit niet af aan mensen die dan weer van nul met hem moeten beginnen. Ik acht de kans klein dat dat goed gaat.
Jammer dat het met Nanna/Sade zo is gelopen
Overigens wordt ze "leuk" neergezet door het asiel, maar ik hoop echt dat ze haar deze keer niet aan een doorsnee gezinnetje meegeven, zodat het wéér fout gaat.