Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondenbelastingcontrole Almere

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Jo
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Jo »

hier is de hondenbelasting voor 1 hond 70 euro, voor elke volgende hond het dubbele en per 1 januari gaat het met 40% omhoog :jank: er moeten nieuwe bruggetjes en een school worden gebouwd :denken:
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Sjalot schreef:
wendy71 schreef:Ik heb net even op de site gespiekt van de gem. gemert.
30 euro per hond per jaar.
Kennel 120 euro.
Vind ik best meevallen. :wink:
Met andere woorden...die van jou heb je nooit opgegeven.... :mrgreen:
:mrgreen:
Moet idd nog gebeuren, we zijn onlangs verhuisd. :wink:
In mijn vorige gemeente betaalde ik niks, daar hoefde je geen hondenbelasting te betalen..
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Szandor

Ongelezen bericht door Szandor »

Gisteren is bij ons in de straat de controle geweest.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Szandor schreef:Gisteren is bij ons in de straat de controle geweest.
Welk gebied van Almere woon je?
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Frenk schreef:
Dingo schreef:
Frenk schreef:
iones schreef: het is discriminatie. WAnt waarom een bepaalde groep voor iedereen laten betalen en andere groepen niet.
@Doggy
Waarom aso?

@iones
Flauwekul. Hondeneigenaren betalen hondenbelasting. En die wordt gebruikt voor hondenvoorzieningen, dus hoezo iedereen? En als je vindt dat je gemeente dat geld niet goed besteed, dan ga je maar bij je gemeente klagen.
Maar dat maakt het nog geen discriminasjie :pffff:
(ik krijg zo'n jeuk van mensen die maar "discriminatie" roepen bij het minste of geringste :neenee:)
Het gaat hier in de pot algemeen :wink: en dan weten we wel wat er mee gebeurd...klagen heeft hier geen zin. Het zal landelijk verboden moeten worden, of kattenbelasting erbij :wink:
Juist landelijk instellen + poep-opruimplicht + fikse controle.
ik vind juist landelijk afschaffen en de boete voor niet opruimen mag je dan fiks omhoog doen.
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Dingo schreef:Inderdaad, en de aangelegde speeltuin hier een paar straten verderop ligt ook regelmatig vol katteschijt :roll:
Ik heb het ook al eens gehad, dat een kat van onder een auto vandaan schoot, en Dingo wilde bespringen. Die ging net zo hard weer terug als dat hij kwam :mrgreen:
ja de zandbak hier is ook zo erg er staat een hek omheen maar die katten zitten er nog in
zitten die kleintjes tussen te spelen :N:
Afbeelding
Szandor

Ongelezen bericht door Szandor »

Wij wonen in de Kruidenwijk in Stad.
Tring
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tring »

Hier komen ze bijna nooit controleren. Vroeger wel. Af en toe ook in het park hoorde ik. Ik betaal overigens niet. Mijn minihond blaft niet dus die horen ze ook niet als ze aanbellen. :smile: We betalen wel voor de herder. ;)

Hier doen ze niks met al dat geld hoor. Nieuwe uitlaattveldjes? Nee. Het zijn al jarenlang de zelfde uitlaatstroken, die ook nog eens langs de kant van de weg liggen en super smal zijn. Ook nog gevaarlijk voor de honden dus! En het zijn er ook heel weinig. Ik ga dan ook niet daar naartoe. Het ligt daar vol met bergen poep. Ik laat Keeffer wel uit hier in de buurt. :pffff:

De gemeente zegt ook zelf dat je niet betaald voor het poepen van de hond (en dus het opruimen van hondenpoep). Nou, waarvoor betaal je dan? :idea: Dat zeggen ze er niet bij hoor. :neenee: We hebben ook geen extra afvalbakken met poepzakjes er aan. Poepzakjes moet je zelf gaan halen bij het gemeentehuis of bij de werf.
xx Marr en Keeff
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Tring schreef:We hebben ook geen extra afvalbakken met poepzakjes er aan. Poepzakjes moet je zelf gaan halen bij het gemeentehuis of bij de werf.
Krijgen jullie die? Wauw. Ik moet ze gewoon zelf kopen :19: (haal meestal die van Ikea, sterk en zwart, dus ondoorzichtig :wink:)
Afbeelding
Tring
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tring »

Frenk schreef:
Tring schreef:We hebben ook geen extra afvalbakken met poepzakjes er aan. Poepzakjes moet je zelf gaan halen bij het gemeentehuis of bij de werf.
Krijgen jullie die? Wauw. Ik moet ze gewoon zelf kopen :19: (haal meestal die van Ikea, sterk en zwart, dus ondoorzichtig :wink:)
Poepzakjes kan je hier halen bij de werf. Ze zijn groot en rood. Je kan ze ook halen bij het gemeentehuis. met een soort van poepklemmetje erbij. Om poepjes op te rapen en in t zakkie te doen denk ik. Ik keer het zakje gewoon binnenstebuiten en pak dan de drol en keer het zakje weer om, en voila. Het poepklemmetje is alleen handig voor kleine rassen, want dikke keutels van een duitse dog kan je er echt niet mee oprapen. :smile2:
xx Marr en Keeff
Afbeelding
Pepie
Zeer actief

ik koop diepvrieszakjes :cheer:
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Van mij mogen ze kattenbelasting ook invoeren. En snel ook, want die geven meer overlast dan de honden.
Van de hondenbelasting wordt hier ook niet veel gedaan. Dit jaar zijn er bij een uitlaatveld (geen losloopgebied!) poepbakken met poepzakjes geplaatst bij wijze van proef. Wel handig, maar meer losloopgebieden zou ook fijn zijn. Want daar is er nu slechts een van en dat ligt dan ook nog eens erg ongunstig bij een snelweg.
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Muk schreef:Van mij mogen ze kattenbelasting ook invoeren. En snel ook, want die geven meer overlast dan de honden.
Nou nee, mijn katten komen niet verder dan hun eigen kattenkennel. Het zou minder vanzelfsprekend moeten worden dat mensen hun katten laten loslopen om ze zo bloot te stellen aan alle gevaren van het verkeer en de kattenhaters in hun buurt.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Pepie schreef: Juist landelijk instellen + poep-opruimplicht + fikse controle.
ik vind juist landelijk afschaffen en de boete voor niet opruimen mag je dan fiks omhoog doen.[/quote]
Dat zou heel wat eerlijker zijn en rechtvaardiger.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Sjalot schreef:
Muk schreef:Van mij mogen ze kattenbelasting ook invoeren. En snel ook, want die geven meer overlast dan de honden.
Nou nee, mijn katten komen niet verder dan hun eigen kattenkennel. Het zou minder vanzelfsprekend moeten worden dat mensen hun katten laten loslopen om ze zo bloot te stellen aan alle gevaren van het verkeer en de kattenhaters in hun buurt.
Maar zo zijn er ook veel honden die niet op straat komen maar alleen op eigen terrein. En tóch moet daarvoor betaald worden. Tsja, het is zo krom als een hoepel.

Overigens, je hebt gelijk dat je je katten niet bloot durft te stellen aan de onverschilligheid van andere mensen en soms zelfs wreedheid/ziekelijkheid.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Pepie
Zeer actief

iones schreef:
Pepie schreef: Juist landelijk instellen + poep-opruimplicht + fikse controle.
ik vind juist landelijk afschaffen en de boete voor niet opruimen mag je dan fiks omhoog doen.
Dat zou heel wat eerlijker zijn en rechtvaardiger.[/quote]
he dat heb ik niet gezegd hoor :boos:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Pepie schreef:
iones schreef:
Pepie schreef:
Frenk schreef: Juist landelijk instellen + poep-opruimplicht + fikse controle.
De quote is weliswaar een beetje verschoven, maar ze vindt jou eerlijker en rechtvaardiger :wink:
Afbeelding
Pepie
Zeer actief

Frenk schreef:
Pepie schreef:
iones schreef:
Pepie schreef: ik vind juist landelijk afschaffen en de boete voor niet opruimen mag je dan fiks omhoog doen.
De quote is weliswaar een beetje verschoven, maar ze vindt jou eerlijker en rechtvaardiger :wink:
Nou niet mij maar mijn voorstel denk ik :mrgreen: vind ikzelf eigenlijk ook :pffff:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Pepie schreef:
Frenk schreef:
Pepie schreef:
iones schreef: Dat zou heel wat eerlijker zijn en rechtvaardiger.
Nou niet mij maar mijn voorstel denk ik :mrgreen: vind ikzelf eigenlijk ook :pffff:
Sorry, je voorstel inderdaad. En ja, anders had je het vast niet voorgesteld toch :mrgreen:
Afbeelding
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

iones schreef:
Sjalot schreef:
Maar zo zijn er ook veel honden die niet op straat komen maar alleen op eigen terrein. En tóch moet daarvoor betaald worden. Tsja, het is zo krom als een hoepel.
Als je leest over de geschiedenis van de hondenbelasting dan was het zo dat voor honden aan de ketting minder hondenbelasting hoefde worden betaald dan honden die vrij rond liepen. Het gevolg kan je raden. Veel honden moesten daardoor hun leven slijten aan de ketting. Deze regel is destijds terecht afgeschaft.
De hele hondenbelasting zit vol onrechtvaardigheid. Waarom bijvoorbeeld voor de tweede hond het dubbele betalen, waarom voor een teckel net zoveel als voor een Duitse Dog?

Er zou eens een einde moeten komen aan deze achterhaalde belasting.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Frenk schreef:
malinois schreef:ze kunnen van mijn betaalde hondenbelasting voor de hele gemeente zo ongeveer poepzakjes halen... dat is toch te belachelijk voor woorden... :roll:
Maar het gaat toch niet om poepzakjes? Het gaat om het aanleggen en onderhouden van uitlaatgebieden (losloop en aanlijn), het plaatsen en legen van vuilnisbakken, het opruimen van achtergelaten hondenpoep. Dat soort zaken. :19:
ik denk dat je het hele idee achter de hondenbelasting niet helemaal begrijpt frenk.

het is een heel raar politiek geworstel, maar van hondenbelasting worden niet zonder meer hondendingen gedaan. dit gaat in de algemene pot. dus dat leuke nieuwe speeltuintje op de hoek kan daarvan betaald worden.

ik denk dat heel veel hondeneigenaren zelfs een verhoging van hun hondenbelasting niet erg zouden vinden als er ook echt iets mee gedaan zou worden voor de honden maar dat is dus niet zo :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”